Toon posts:

instellingen xp bij wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's wireless angesloten op mijn router. Alles werkt alleen kan ik ondeling niet met de pc communiceren. Het ligt eraan dat biede wireless aansluitigen hetzelfde LAN poort gebruiken (nr.4) Als ik 1 pc met een vaste kabel op LAN poort 1 zet is er geen probleem. Hoe vertel ik in XP dat de ene wireless moet werken op poort 1 en de andere op poort 2.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
Euh, ik snap je niet helemaal :? Wat is je situatie? Je hebt een router, met daarop een wireless accesspoint? Of heb je een accesspoint met een ingebouwde switch?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, doe eerst een meer info geven.
Wireless of niet, hier valt geen touw aan vast te knopen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
misschien is de vraag een beetje onduidelijk. Ik zal hem effe anders formuleren. Mijn pc heeft een wireless usb en mijn laptop een wireless Lan Card adaptor. Ze maken allebei conctact met mijn wireless broadband router. Dat is allemal goed. op beide pc's kan ik tegelijk onafhankelijk van elkaar het internet op. Kortom dat werkt allemaal. Maar de pc's onderling kan ik niet zien. De een krijg van de router ip 192.168.1.10 en de ander 192.168.1.11. Allemaal goed tot zover.. Alleen kan ik nog steeds niet ondeling contact krijgen met de pc's...
Als ik mijn laptop nu met een vaste kabel naar de router verbindt in bijv. LAN poort 2 dan kan ik wel de andere pc zien. Dan is mijn simpele conclusie dat beide pc als ze wireless zijn gebruik maken van dezelfde LAN poort ??? Ik weet het ook niet maar ik heb bij het instaleren van de wireless kaarten nooit een vraag gehad dat ik een of andere poort moest gaan gebruiken van de router ? Op de router brandt ook altijd het lampje van de 4e LAN poort, daarom heb ik eens geprobeert om de laptop met een vaste verbinding op LAN-poort 2 aan te sluiten en toen werkte alles goed.... ??? Wie kan mij helpen, ik weet het ook niet meer. Volgens mij zit het in de eigenschappen van de netwerkkaarten maar geen idee wat al die kreten beteken die ze daar vragen en kunt instellen !!!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
De vaste poorten van je router staan verder geheel los van je wireless machines. De verbinding tussen die poorten en je wireless segment zit gewoon intern in je router, daar merk je verder niets van. Waarom het lampje van je 4e poort brandt als er niets inzit kan ik dus niet verklaren. Je hoort dan geen link te hebben.

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt mij vrij logisch, waarschijnlijk heb je - Client voor Microsoft Netwerken, en Bestands- en printerdeling wél aanstaan voor je Ethernet adapter, maar niet voor je wireless adapter, dat had ik toevallig vanmiddag nog. ZE hebben nl. beide hun eigen TCP/IP protocol en instellingen die daarbijhoren. Weet je hoe je dit moet veranderen?

INbelverbindingen
->rechtermuisklik op je wireless connectie
-->eigenschappen
--->zorg ervoor dat de bovengenoemde dingen aangevinkt staan. Doe dit bij allebei de pc's. Dan kan je vervolgens gewoon gaan delen en door een netwerkverbinding te maken je andere schijven accessen.

Verder kan je het bij wireless niet hebben over poorten waarvan hij gebruik maakt, dat is bullshit.

[ Voor 44% gewijzigd door oli4100 op 10-08-2003 22:41 ]

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Zoals ik begrijp heb je GEEN Accesspoint, maar WEL een router... op zich maakt dat weinig uit want je vertelt dat je maar 2 pc's met elkaar wilt delen... toch?
Nu ben ik er ook nieuw mee, maar volgens mij kun je die ad-hoc met elkaar verbinden...

greetz, Koentjuh

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• niekniek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 09:42
Altijd testen met ping, dan maakt het ook niet uit of je bestands- en printerdeling aan hebt. Ditzelfde probleem heb ik ook, het is 1 of andere beveiligings-iets volgens mij. Ik heb ook een topicje lopen hierover....
wireless clients kunnen elkaar niet zien

• niekniek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 09:42
Doe eens een firmware upgrade! Dat hielp bij mij... :) :)
Wireless Separation heet het.

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 15:06
Waar ik nu benieuwd naar ben, is of het probleem verholpen is, want ik heb pasgeleden precies hetzelfde meegemaakt. Alles werkt, behalve het delen van bestanden, \\pcnaam geeft een foutmelding dat het niet gevonden kan worden. Pingen werkt wel. Als ik een van de 2 pc's aasluit met een UTP kabel aan de AP (heeft 4 poorts hub in zich), dan werkt het ineens wel ???

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Pagina: 1