wireless clients kunnen elkaar niet zien

Pagina: 1
Acties:

• niekniek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 09:42
Ik heb nog een probleempje: wireless clients kunnen elkaar niet pingen. Waarschijnlijk heeft het iets met de routing te maken, maar ik kan niet bedenken wat. Ik heb ervaring met 2x Benq AWL700 en met een Siemens AP. Het vreemde was dat 1 Benq Router het wel deed!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij ben je vergeten ip adressen in te stellen, en ja dan werkt pingen niet ;)

• niekniek
ok; iets uitgebreider. Met de wireless clients kan ik het wel het internet op via het met een utp kabel op het AP aangesloten kabelmodem. Na wat testen bleek dat wireless client -> client via kabel wel werkt, maar andersom ook niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

niekniek schreef op 10 August 2003 @ 18:50:
ok; iets uitgebreider. Met de wireless clients kan ik het wel het internet op via het met een utp kabel op het AP aangesloten kabelmodem. Na wat testen bleek dat wireless client -> client via kabel wel werkt, maar andersom ook niet.
heb je niet gewoon een router nodig?
en dan de twee clients in een private range?

• niekniek
Dat AP is de router.. en de wireless clients zitten in dezelfde range.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 14:14
Staan de clients wel op infrastructure ipv adhoc?
Hebben ze dezelfde werkgroepnaam?
AP is toch je access point?

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• niekniek
Ik ben er uit! Na een firmware upgrade kunnen clients die aan de BenQ AWL 700 hangen ook onderling pingen. Een ander topic hiero gaf aan dat dat wireless seperation heet. Met Benq is het dus zo: 1.2.9 beta 2: onderling geen ping. 1.3.4: Wel. Verder heeft Benq geen enkele changelog of iets dergelijks, beetje belabbert.. :( Ook heb ik er ervaren dat de nieuwe firmware minder overheersend is... ik had problemen met een adhoc verbinding als mijn BenQ ook in de lucht was.
Pagina: 1