Toon posts:

laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb een compaq laptop en wil daar windows xp op zetten, maar in de laptop zit geen cdrom speler

heb wel de volgende aansluitingen: com-poort parallele-poort en volgens mij scsi

kan iemand mij advies geven?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

advies:
beter topic title, specs van de laptop.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

heb je usb of utp poort? dan kan je ook een boot doen vanaf een USB CDrom of andere pc.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 18:15 ]

Verwijderd

Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
  • * Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.) * Gebruik de search en lees de forum-FAQ's voordat je een topic opent. * Plaats je topic in het juiste forum. * Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen. * Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist. * Plaats geen onzinnige replies. * Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect voor anderen en het forum.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq :{

Verwijderd

Topicstarter
nee geen usb of utp

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

netwerkkaart?
is het echt scsi?
SPECS

Verwijderd

BNC aansluiting? VGA aansluiting? Tulip aansluiting? Infrarood? ISHGN aansluiting?

Verwijderd

Hij zegt toch in de eerste post wat voor aansluitingen hij heeft of ben ik gek?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:11:
heb een compaq laptop en wil daar windows xp op zetten, maar in de laptop zit geen cdrom speler

heb wel de volgende aansluitingen: com-poort parallele-poort en volgens mij scsi

kan iemand mij advies geven?
Die SCSI poort is voor de aansluiting met een dockingstation. Meestal zit hier ook een cd-rom/floppy combinatie in.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

heel cru gesteld zou ik zeggen dat een laptop zonder cd-rom te oud is om xp op te zetten, of het is idd zo'n hele lege, waar enkel in een docking-station dergelijke dingen zitten, en dan kun je waarschijnlijk beter effe zo'n docking station op de kop tikken / ergens lenen...

Verwijderd

Hoeveel geheugen heb je? Als het minder dan 128MB is dan is het niet de moeite waard om er Windows XP op te zetten.

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HD eruit slopen
2,5->3,5" IDE adapter kopen
HD in normale PC stoppen
XP Cdrom naar HD kopiëren
HD terugzetten
XP installeren

Dit is geen signature...

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

De grootte van de harde schijf speelt ook wel een rol denk ik ;)
WinXP op een laptop die niet eens een cdrom speler heeft, ik zie de specs al voor me :)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Lol, lijkt wel of we een wedstrijdje advies geven voordat een mod het topic dichtgooit. :D

Maare, als je geen CD rom speler hebt, zou je misschien die laptopschijf in een andere laptop kunnen gooien waar wel een cdrom opzit.
Windows of die schijf zetten (via bootflop), schijf terugzetten en dan met een bootdisk windows vanaf de hardeschijf installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door XthinkZ op 09-08-2003 18:34 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Laten we wel wezen...
Een Compaq laptop waar GEEN USB, UTP, FireWire aansluiting op zit...
Mag je er volgens mij vanuit gaan dat het hier om een oude Pentium 1 versie ofzo zal gaan, aangezien er zo weinig in/op zit.
Compaq is een van de eersten geweest volgens mij die dingen als USB ging voeren op de laptops. Ze lopen in ieder geval vaak voorop met het toepassen van nieuwe ontwikkelingen op hun notebook serie.
Maar goed, back to the point...
* Brede P denkt niet dat XP (lekker) gaat draaien op die machine...

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

leen een netwerkkaart, maak een bootflop met drivers, mount een share aan en installeer op die manier.

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer dat van BraveWorld eens, maar ik kan nu al op een briefje zetten dat BredeP gelijk heeft.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hoeveel geheugen heb je? Als het minder dan 128MB is dan is het niet de moeite waard om er Windows XP op te zetten.
Als hij de moeite neemt om hier op deze manier een topic openen, laat hem dan ook maar lekker xp op z'n laptoppie installeren die niet aan de specifiacties voldoen.

Verwijderd

Emmeau schreef op 09 augustus 2003 @ 18:29:
leen een netwerkkaart, maak een bootflop met drivers, mount een share aan en installeer op die manier.
Volgens janpieter zit er geen PCMCIA aansluiting in >:)
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:23:
Hij zegt toch in de eerste post wat voor aansluitingen hij heeft of ben ik gek?
Het zou inderdaad kunnen, maar volgens mij is het gewoon een erg oude laptop. Probeer Windows 98 eens

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

XthinkZ schreef op 09 August 2003 @ 18:32:
[...]

Als hij de moeite neemt om hier op deze manier een topic openen, laat hem dan ook maar lekker xp op z'n laptoppie installeren die niet aan de specifiacties voldoen.
})

"Ik heb hier een fiets (gekocht van de buurman) ik d8 dat als je er een Ferrari moter onder hangt het net een Ferrari is, hoe monteer ik?

Je kan dos op je topje installen en dan dmv LAPLINK (connectie via paralellele poort)via een andere pc er een win98 boot cd op zetten. Dan moet je HDD wel toereikend zijn natuurlijk ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Allochtoon op 09-08-2003 18:38 ]

Verwijderd

laatste oplossing... wegg00ien...

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:33:
[...]
Volgens janpieter zit er geen PCMCIA aansluiting in >:)
[...]
Het zou inderdaad kunnen, maar volgens mij is het gewoon een erg oude laptop. Probeer Windows 98 eens
Als hij nou gewoon eens effe type nummer gaf.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

Pinobigbird

doesn't share food!

Emmeau schreef op 09 augustus 2003 @ 18:38:
[...]

Als hij nou gewoon eens effe type nummer gaf.
Denk dat Dani_alkmaar niet meer aanwezig is?
Op naar z'n 4e slotje :Y)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Hoe kunnen we je daarmee helpen als je niet eens zegt wat voor laptop je hebt?

Antwoord : niet

Ga maar even met Interlnk/Intersvr op een parallele nullmodem aan de slag, wat betreft installeren kom je dan waarschijnlijk al een heel eind.

Draaien is een ander verhaal als die laptop zo oud is als ik denk dat ie is 8)7. Maar goed, ga dus idd zelf zoeken en logisch nadenken. Welke aansluitingen en mogelijkheden heb ik en welke is het meest geschikt om een Windows install overheen te krijgen? Met de Zoek is er ook al genoeg info over dit soort onderwerpen te vinden :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.