Toon posts:

Wachtwoord op ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik bij een kennis van mij een poging gedaan om ADSL via een router te installeren. Geen punt zal je denken. Dit bleek dus niet zo te zijn.

Situatie:
Sinds begin dit jaar (+- april) zijn mijn kennissen daar komen wonen en hebben zo de ADSL modem overgekocht van de vorige eigenaar. Deze "ADSL Modem" bleek achteraf gezien te zijn gehackt (wel met deze hack: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php. Omdat deze ADSL modem is gehackt is er een wachtwoord benodigd wanneer ik via IE. 10.0.0.138 benader. Van de lieftallige medewerkers van KPN heb ik begrepen dat dat niet de bedoeling is. Zogauw ze lucht kregen van het feit dat de modem was gehackt was de medewerking niet meer als daarvoor. Daar sta ik dan..... :+

Mijn vraag:
Klopt het dat er een login en pass benodigd is in de router er geen internetverkeer nodig is? Als ik b.v. naar www.nu.nl wil gaan, gaat IE lang zoeken naar adressen zoals www.www.nu.nl.org (Naar mijn idee geeft dit aan dat windows "denkt" dat ie wel een internetconnectie heeft.).

Kortom, ik wil dus zeker weten voordat ik een nieuwe ADSL modem adviseer, dat het WEL aan dat probleem ligt. Het zou vervelend zijn als ik er achteraf pas achterkom dat het daar helemaal niet aan ligt! |:(

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een ADSL Alcatel Speed Touch modem (ethernet versie).

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Kan je de vorige eigenaar niet de login en pass vragen? :?

Er zijn volgens mij trouwens ook wel manieren om het modem te resetten.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Er is een manier om dat ding terug te zetten naar de fabrieks instellingen, das voor de Home anders dan voor mijn modem, maar t'is te vinden op Google / GoT :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
ah goed dat je het zegt,

vergeten mee te delen!

De vorige eigenaar heb ik gebeld, deze zegt zich niet bewust te zijn van het feit dat er een wachtwoord op zit: "alles werkte prima bij ons", bovendien heeft het internet al gewerkt in de nieuwe situatie.
En het resetten van de modem is gedaan, maar hij geeft nog steeds het login en pass weer als ik naar 10.0.0.138 ga. (opmerkelijk: bij het resetten, moet ik een vulling van een balpen ongeveer 2,5 cm (!!!) in het apparaat stoppen, en dan gaat het power lampje een tijdje rood knipperen.)

Verwijderd

Je kunt de modem terug brengen naar zijn oude staat, moet wel ergens op dezelfde site staan waar je de hack ook kunt vinden.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10
je kunt die modem toch gewoon terugzetten naar factory defaults? Dan is het makkelijk om zonder user/pass in te loggen. Het lijkt me wel handig trouwens om er daarna wel een pass op te zetten ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

En als je inlogt met in de expert mode en de tweak ongedaan maakt (via telnet)?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via telnet 10.0.0.138 inlog, staat er "user"
Hier vul ik in: user
Normaal gesproken ga je dan door naar de modem, maar hierna vraagt hij dus wel een pass.

Kijk ik hoop dat ik zo dom ben dat ik het niet begrijp, want in dat geval zou het snel zijn opgelost! :P

Verwijderd

In geval van Alcatel/Thomson. Knopje achterop inhouden bij inschakelen. 15 seconden of zo tot led rood brand/knippert. Hierna zijn de settings eruit en dus ook password...

Verwijderd

heb je bij je ip instellingen op je pc wel de 10.0.0.138 als gateway opgegeven? in principe zou ie het gewoon moeten doen. dat wachtwoord is alleen voor de config, hij moet wel gewoon routeren, dan kan je bij die alcatel nie blokken met een password

Verwijderd

Topicstarter
heb je bij je ip instellingen op je pc wel de 10.0.0.138 als gateway opgegeven? in principe zou ie het gewoon moeten doen. dat wachtwoord is alleen voor de config, hij moet wel gewoon routeren, dan kan je bij die alcatel nie blokken met een password
kijk, hier was ik dus wel bang voor.... mij is dus door de KPN verteld dat dit het probleem is, nu dus niet? Ik ben ff een beetje van de regel.... als er een pass staat als je naar 10.0.0.138 pingt, kun je dus wel internetten... wat raar dan dat ie het niet doet....

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 10:04
Is dit een w8woord calculator voor jouw probleem???

Anyway.. Dat kwam ik tegen, misschien is het wel niet wat je bedoeld....

Of user: 'guest'
pass: 'td'

owja en dan 'prompt' intikken

(zonder aanhalingstekens ofcourse :p)

[ Voor 30% gewijzigd door RobertJ op 09-08-2003 16:30 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een w8woord calculator voor jouw probleem???

Anyway.. Dat kwam ik tegen, misschien is het wel niet wat je bedoeld....

Of user: 'guest'
pass: 'td'

owja en dan 'prompt' intikken

(zonder aanhalingstekens ofcourse )
lijkt me bijzonder handig die info... ik had er eerlijk gezegd ook nog niet zo veel moeite voor gedaan om die te zoeken, omdat dat afwijkt van mij primaire vraag.... Ik ga het zeker wel proberen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 16:21:
[...]

kijk, hier was ik dus wel bang voor.... mij is dus door de KPN verteld dat dit het probleem is, nu dus niet? Ik ben ff een beetje van de regel.... als er een pass staat als je naar 10.0.0.138 pingt, kun je dus wel internetten... wat raar dan dat ie het niet doet....
ja, je zou gewoon moeten kunnen inetten... Probeers eens het volgende in op de command prompt van je pc-tje:

tracert www.tweakers.net

de eerste hop zou dan 10.0.0.138 (of speedtouch.lan ofzo) moeten zijn, als je alleen maar timeouts krijgt, of iets anders, dan heb je dus niet dat adres als gateway opgegeven... Gebruik je trouwens DHCP? die router is standaard een DHCP server, dus wellicht staat dat nog aan en kun je in 1 keer inetten...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Nee, dat kun je niet, want de login gegevens van je voorganger staan er nog in. Deze zullen je niet in laten loggen op het netwerk.

Je zult hem dus wel degelijk volledig moeten resetten.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

login gegevens? wennig! die zijn alleen om het config gedeelte binnen te komen. Ik kan met welke pc dan ook gewoon inetten via mijn speedtouch, zonder ook maar iets in te vullen! Zolang ik maar gebruik maak van DHCP wordt alles goed ingesteld.. er is dus grote kans dat dat met die speedtouch van hem ook zo is.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Tijz, jouw verhaal begrijp ik ff niet hoor, in je modem MOET je login en pass staan anders dan kan het ding gewoon geen verbinding krijgen met de buitencentrale (of hoe dat ook heet).

Topicstarter: ook geprobeerd om opnieuw die wizzard van het kpn cd'tje te draaien? volgens mij kun je daar ook je login en pass invoeren voor je modem

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 13:52:
login gegevens? wennig! die zijn alleen om het config gedeelte binnen te komen. Ik kan met welke pc dan ook gewoon inetten via mijn speedtouch, zonder ook maar iets in te vullen! Zolang ik maar gebruik maak van DHCP wordt alles goed ingesteld.. er is dus grote kans dat dat met die speedtouch van hem ook zo is.
Wat er bedoelt wordt is dat de login gegevens naar de ISP er nog instaat van de vorige eigenaar.. dus zal het niet werken..

zelfde als ik mijn modem zou swappen met die van jou dat je ook spontaan geen internet meer hebt.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

ER zijn standaardwachtwoorden voor ADSL modems (over het algemeen tenmisnte) Als je de handleiding van je modem opzoekt (te vinden op de ADSL site van KPN) dan kan je daar eens proberen of je daar iets kunt vinden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Als je de tweak Home --> Pro uitvoert word er normaliter GEEN passwoord ingezet.
Je kan zonder login/pass inloggen op http://10.0.0.138.

Echter kan je om veiligheidsredenen zelf een login/pass aanmaken in het configuratiescherm van je modem. (Dit bij jou ook gebeurt). Als je dan naar http://10.0.0.138 gaat krijg je een windowsschermpje waarin je je login/pass moet invullen voordat je toegang krijgt tot het menu van de modem.

Het oneigenlijk verwijderen van login/pass is volgens de manual van het modem wel mogelijk, echter werkt dit maar 1 op de 10 keer...

De enige echte oplossing is dus toch waarschijnlijkk het lospeuteren van de correcte login/pass bij diegeen waar je het mdoek van het overgekocht...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 14:36 ]

Verwijderd

RoRoo schreef op 10 augustus 2003 @ 14:10:
[...]

Wat er bedoelt wordt is dat de login gegevens naar de ISP er nog instaat van de vorige eigenaar.. dus zal het niet werken..

zelfde als ik mijn modem zou swappen met die van jou dat je ook spontaan geen internet meer hebt.
aaaaaaah... 8)7 dat zou kunnen ja :P Daar had ik nie over nagedacht.

Degene die er nu wonen hebben dus een eigen inet abonnement en degene die er woonde heeft die van hem (de oude inet abo) stop gezet.

aha...

dus...
Kan je op je router zien of hij verbinding heeft met inet? aan de ledjes?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 17:18 ]

Verwijderd

Beste heren,

KPN zet er standaard geen wachtwoord met login in
ISPs zetten er standaard geen wachtwoord met login in

Hun gaan er namelijk niet van uit dat jij je modem tweaked in plaats van de normale opstelling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens geprobeerd MXS_home.exe te draaien, maar dan zegt ie iets van "error trying to reach 10.0.0.139" (weet feitelijk niet precies meer wat er letterlijk stond, maar het ip adres eindigde idd. op 139).Bij KPN kijken ze hier ok weer raar van op.
Overigens, ADSL heeft er wel gewerkt de eerste maand. Bij KPN hadden ze als verklaring dat dat wellicht kwam door het feit dat "gegevens pas later worden doorgevoerd". Ik vond dit niet een heel geloofwaardig en krachtig antwoord, maar ik kan me er iets bij voorstellen. En dit slaat dan weer op onderstaande qoute.

Kijk, dat zou betekenen dat ze wel een tijdje met hun eigen login hebben kunnen internetten op de modem waarin het login en pass van de vorige eigenaar staan.

:?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

mxs_home.exe gaat er vanuit dat je NIC staat ingesteld op:
code:
1
2
3
4
5
IP: 10.0.0.150 (of een andere in de juiste reeks)
SN: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

DNS: ingeschakeld, maar niets ingevuld (2000/XP)

En dan zou dat tooltje 'm weer netjes naar de SpeedTouch Home moeten resetten.

Zo scherp als een voetbal!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ehm......
probeer:

cmd->ipconfig /all
ip adres moet op 10.0.0.150 staan
subnet op 255.255.255.0
DHCP etc. op 10.0.0.138

werkt dit niet, probeer dan in je TCP/IP instellingen de DNSen van jou provider en je IP etc. op te geven, dan kan je misschien wel internetten, zonder in je modem te hoeven komen. Vraag aan de vorige eigenaar hoe zijn pc ingesteld stond, als hij het w8woord niet meer weet.

Ik snap overigens niet want hij zou het toch moeten doen bij jou, zonder dat jij eraan heb zitten sleutelen nadat je em kreeg?

Als je iets wilt weten: Kep ook een Speedtouch Home Ethernet met hack.

Dit staat er in de Help functie in 10.0.0.138:

SYSTEM SETUP
The system Setup page allows you to protect your Speed Touch settings by configuring a system password. Just type it into the Password field. Note when supplying a password, asterixes will appear in the input field.

The next time you access a page, your browser will present you with a password window. Supply the password in the appropriate field to acquire full control over the Speed Touch again.

Note: a User Id is not required.

If you accidentally forgot your password, it can be cleared by DIP switches (Pro) or via a tiny push-button (Home) at the back of the Speed Touch. See the user manual for more information.

The red Defaults button on the second half of the page will set the device to factory defaults. It is similar in functionality as the above mentioned hardware reset method except that the IP settings remain to ensure continued connectivity to your browser.

Aangezien hij gehacked is denk ik dat je modem DIP switches verwacht, die er niet zijn, vandaar dat de reset niet werkt.

[ Voor 79% gewijzigd door oli4100 op 10-08-2003 22:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 14:50:
Als ik via telnet 10.0.0.138 inlog, staat er "user"
Hier vul ik in: user
Normaal gesproken ga je dan door naar de modem, maar hierna vraagt hij dus wel een pass.

Kijk ik hoop dat ik zo dom ben dat ik het niet begrijp, want in dat geval zou het snel zijn opgelost! :P
Als je zo'n modem hacked moest je inloggen als 'Expert'. Via telnet kreeg je dan een string terug van het modem, waaruit je via een script het Expert wachtwoord kon halen.
Als je eenmaal binnen bent als expert kan je met het modem alles doen wat je wilt.

De hele zaak staat hier (http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/modem.html ) duidelijk omschreven, inclusief de link naar het script om het Expert wachtwoord te bemachtigen. 8)
Gewoon de beschrijving stap voor stap volgen en als je dan het modem toch weer terug wil tweaken naar de home-versie staat hier de manier: (http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/default.html ).

Maar ik zou dat niet doen. :)

Verwijderd

Ik snap niet waar jullie het allemaal over hebben...

Zoals de topictstarter vermeld gaat het alleen om de toegang tot de webinterface van de modem.. Niet om de toegang via telnet.... of de instellingen van de pc...

>>>>Aangezien hij gehacked is denk ik dat je modem DIP switches verwacht, die er niet >>>>zijn, vandaar dat de reset niet werkt.

Dit is inderdaad terecht en werkt de "normale home-reset" niet... kan je blijven drukken wat je wilt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 23:37:
Ik snap niet waar jullie het allemaal over hebben...

Zoals de topictstarter vermeld gaat het alleen om de toegang tot de webinterface van de modem.. Niet om de toegang via telnet.... of de instellingen van de pc...

>>>>Aangezien hij gehacked is denk ik dat je modem DIP switches verwacht, die er niet >>>>zijn, vandaar dat de reset niet werkt.

Dit is inderdaad terecht en werkt de "normale home-reset" niet... kan je blijven drukken wat je wilt
En als de TS het modem nou eerst terug tweaked naar de 'home'-versie. Denk je dat de resetknop dan nog steeds niet werkt? :?

Verwijderd

Maar terug tweaken gaat moeilijk aangezien je enige settings moet refreshen in de web-interface.... en omdat hij niet in de web-interface kan komen kan hij bij het terug-tweaken op negatieve errors stuiten. Helaas.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 16:21:
Waar staat er een pass als je naar 10.0.0.138 pingt?

Bedoel jij niet gewoon een dialup venstertje van windows?

Bij de router hack maakt het modem verbinding met het internet. Hierna is er geen wachtwoord meer nodig om te kunnen internetten!

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 00:47:
Maar terug tweaken gaat moeilijk aangezien je enige settings moet refreshen in de web-interface.... en omdat hij niet in de web-interface kan komen kan hij bij het terug-tweaken op negatieve errors stuiten. Helaas.
Sterker nog: Het is onmogelijk. Als hij al bij de telnet sessie in de problemen komt na het intypen van "user", en hij kan dus ook niet naar 10.0.0.138, dan is het volgens mij onmogelijk om em terug te tweaken. Misschien als je je modem open sloopt, het PCB in een keer begrijpt en dan zelf DIP switches kan maken...... ;)

Lijkt mij de enige oplossing, of je moet de vorige eigenaar gewoon om het password vragen....

Verwijderd

oli4100 schreef op 11 August 2003 @ 12:35:
[...]

Sterker nog: Het is onmogelijk. Als hij al bij de telnet sessie in de problemen komt na het intypen van "user", en hij kan dus ook niet naar 10.0.0.138, dan is het volgens mij onmogelijk om em terug te tweaken. Misschien als je je modem open sloopt, het PCB in een keer begrijpt en dan zelf DIP switches kan maken...... ;)

Lijkt mij de enige oplossing, of je moet de vorige eigenaar gewoon om het password vragen....
Je hebt helemaal gelijk OLI4100

3 mogelijke oplossinh zijn er dus nu voorhanden:

1) Vragen om user/pass aan de vorige gebruiker...
misschien een beetje onder druk zetten >:)

2) Misschien als je je modem open sloopt, het PCB in een keer begrijpt en dan zelf
DIP switches kan maken... _/-\o_

3) een nieuwe ADSL Modem / Router kopen B)

Verwijderd

Waar staat er een pass als je naar 10.0.0.138 pingt?

Bedoel jij niet gewoon een dialup venstertje van windows?

Bij de router hack maakt het modem verbinding met het internet. Hierna is er geen wachtwoord meer nodig om te kunnen internetten!
Om ff hierop terug te komen, dat pingen naar de modem heb ik verkeerd in dit formum gezet |:( , ik bedoelde, je krijgt een login en pass required voor toegang van 10.0.0138 via IE. Als je naar 10.0.0138 pingt krijg je WEL een antwoord.

Verwijderd

Dit is reeds meerder malen medegedeeld.... :):):)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, voorgaande bericht van KIEK is van mij, maar door de cookie is onder een vaste gebruiker van de pc waarachter ik nu zit, gepost!

Anyways...

De oorzaak van het probleem, volgens mij ben ik eruit:
De vorige eigenaar heeft dus ook ADSL gehad. Hij heeft de alcatel modem gehackt waardoor er een pass in is komen te staan. Met deze pass heeft hij kunnen inloggen bij Planet (of dat pass idd. wordt gezien en dus gebruikt bij Planet weet ik echt niet zeker!!!). Op deze manier hoeft er niet te worden ingelogd op een pc met de gebruikersnaam voor planet ADSL.

Nu hij daar is vertrokken is nog niet direct zijn account verwijderd/gewijzigd. Bij planet heeft deze account nog ongeveer 1 maand bestaan (dit zeg ik met oog op het feit dat de nieuwe bewoners ongeveer nog een maand hebben kunnen internetten.) Toen de oude bewoner is verwijderd uit het systeem van planet, dus ook de login en pass, werkte het modem niet meer omdat er een nieuwe account is voor dat telefoonnummer, nl. die van de nieuwe bewoners.

Dus wat ik denk is dat in de gehackte modem het login en pass van de oude bewoner staan, terwijl die bij planet niet meer aanwezig zijn! >:)

Ik ben benieuwd of ik dit goed heb, anders hoor ik het graag !!

grtz

Verwijderd

dat zal het zijn ja... maar oplossing blijkt er dus niet te zijn

Verwijderd

Topicstarter
dus, het makkelijkst: een nieuwe modem kopen... :7

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:16:
dus, het makkelijkst: een nieuwe modem kopen... :7
Maar...ik snap het niet, wat belet de vorige gebruiker om niet even zijn w8woord aan jou te geven? Als ie dat niet doet, dan is inderdaad de enige oplossing een nieuwe modem kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Stel je voor dat ik het wachtwoord van de vorige eigenaar vraag, en die gebruik, moet ie nog wel bij planet worden gebruikt. Voor zover ik weet, heeft die man geen ADSL meer, en bovendien, als ie verhuisd en opnieuw ADSL gebruikt, neemt ie dat paswoord mee. Als ie geen ADSL meer heeft, dan wordt de account gesloten. Vandaar dat het waarschijnlijk nog een maand heeft gewerkt, omdat die account niet direct bij de verhuizing is afgesloten, maar een maand later.

Verwijderd

Maar als het gaat om de login/pass om connectie te maken met de ASDL ISP en niet gaat om de login/pass om om de webinterface van de alcatel te komen dan is het toch heel simpel?

Vul bij Login / Pass toch gewoon de correcte gegevens in??

dus:

Username: User@adsl-comfort
Password: xxxxxxxxxx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 15:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:58:
Maar als het gaat om de login/pass om connectie te maken met de ASDL ISP en niet gaat om de login/pass om om de webinterface van de alcatel te komen dan is het toch heel simpel?

Vul bij Login / Pass toch gewoon de correcte gegevens in??

dus:

Username: User@adsl-comfort
Password: xxxxxxxxxx
Heb wel een verduidelijkings screenshot, maar helaas geen hostingruimte momenteel. Als iemand ruimte heeft wil ik hem best effe mailen...

Topicstarter... je hebt helaas geen emailadres in je profiel vermeld, waardoor ik hem niet direct naar je heb kunnen mailen :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 16:03 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11
Kun je niet via de software van de officiele pro modem het wachtwoord omzeilen? Als je die nodig hebt kan ik ze vast wel ergens uploaden.

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 16:00:
[...]

Heb wel een verduidelijkings screenshot, maar helaas geen hostingruimte momenteel. Als iemand ruimte heeft wil ik hem best effe mailen...

Topicstarter... je hebt helaas geen emailadres in je profiel vermeld, waardoor ik hem niet direct naar je heb kunnen mailen :(
Ik neem aan dat je dit venster bedoeld: Link

Het is dus de bedoeling in die twee lege vakjes je gegevens in te vullen. Ik heb ze even verwijderd.

Als je nog een foto hier wil hebben, ik heb wel ruimte: Meel-mij

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

Heb je de ping of death al geprobeerd? Dat heb ik een paar keer moeten doen bij mijn Speedtouch home en dat heeft altijd gewerkt.

Je moet zelf even zoeken, aangezien ik daar nu even geen tijd in heb, maar je hebt het zo gevonden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh..........ik weet niet of het hier ook geldt maar als je de password van zo'n ding wil weten inc. gebruikersnaam uiteraard kan je dat achterhalen met een packet sniffer althans dit ging zo bij een kennis die die eene NetDSL 1000 Router/Modem van ZonNet had gekregen ;)

Staat ook op weethet.nl ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

oli4100 schreef op 11 August 2003 @ 16:45:
[...]

Ik neem aan dat je dit venster bedoeld: Link

Het is dus de bedoeling in die twee lege vakjes je gegevens in te vullen. Ik heb ze even verwijderd.

Als je nog een foto hier wil hebben, ik heb wel ruimte: Meel-mij
Yep... das precies wat ik bedoel....

Daar hoef je in princiepe alleen de correcte 'inbelgegevens' in te vullenm waardoor hij automatisch verbinding legt i.p.v zelf met een VPN verbinding in te bellen...

Alleen de correcte login/pas van je huidige ISP... Thats all Folks

Verwijderd

Neem hier eens een kijkje.

http://www.petri.co.il/alcatel_reset_password.htm

Waarschijnlijk is de login code van het modem veranderd omdat er
een router van is gemaakt. Daaarbij kun je een wachtwoord ingeven om te voorkomen dat andere gebruikers de instellingen van de router veranderen.

Ik denk dat je het beste de tweede methode kunt gebruiken.

Misschien is dit de oplossing. }:O

Verwijderd

Dit zal niet de oplossing zijn... aangezien dit niet het probleem is :):):)

Verwijderd

Onderstaande heb ik zelf gedaan, en werkt. Neem het genoemde MAC-adres letterlijk over, het gaat NIET om het mac-adres van je modem. De procedure wordt ook wel Ping to defaults genoemd, en hesteld de fabrieksinstellingen.

Proceed as follows:

Turn off the modem.
Open a command-prompt (CMD.EXE in NT, W2K and XP, COMMAND.COM in Win98) window.
First, clean the computer's ARP cache:
C:\WINDOWS>arp -d

Add a static entry to the ARP cache, according to following syntax:
C:\WINDOWS>arp -s <any IP address> 01-90-d0-80-01-ff

<any IP address> can be any address within your subnet as long as it is not used by any other member of your local network.

the MAC address must be identical to the one written here. Copy and paste if you can't get it right.

To verify whether this step was successful execute arp –a
C:\WINDOWS>arp -a

Interface: 10.0.0.1 --- 0x4
Internet Address Physical Address Type
10.0.0.138 01-90-d0-80-01-ff static

(10.0.0.138 is used as an example).

Initiate a continuous pinging, by executing following command:
C:\WINDOWS>ping 10.0.0.138 -t

Pinging 10.0.0.138 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

... and so on ...

Turn on the modem.
After the modem finished its POST, it will perform a reset to default settings.
You can now stop the continuous ping by pressing CTRL-C.
You must clear the entry in the ARP cache by issuing the following command:
C:\WINDOWS>arp -d

If needed, reconfigure the mode's IP address, e.g. via a Ping-of-Life - Alcatel SpeedTouch - Set Ethernet IP Address.

Note: The used <any IP address> to perform a Ping-to-Defaults is not assimilated by your modem. The modem will restart with the original defaults, including the default IP address 10.0.0.38.

Succes

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Als je hem reset, wat dacht je dan van user name: admin en wachtwoord: leeg (niks dus)?
Zo staan ze standaard, dus ook na een reset.
Pagina: 1