Toon posts:

coolriver wc setje installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren en dames?
heb een maand geleden het setje bij eynstein gekocht maar elke x als ik hem probeer te installeren start mijn comp niet op.
dacht juist dit setje te kopen om niet ingewikkeld te hoeven doen maar helaas.
mijn comp bestaat uit een xaser kast met een thermaltake 480 watt psu,ep 8rda+mb.amd 2000+@22++ en 512 mb kingston hyperx reepje
zelfs als ik het setje gewoon ernaast aansluit dus niet op de cpu en dus alleen op de psu doet mijn comp niets meer.
heb al verschijdene maal met eynstein gemaild maar krijg geen antwoord,1 x iemand gesproken en die zou een retour bon op sturen maar dat is al een week geleden dus nu maar eens bij de meesters _/-\o_ kijken of die een oplossing weten dus bij deze..
maak me blij :)

Verwijderd

voeding met meer watts kopen

Verwijderd

Topicstarter
euhhhhh??? nog meer dan 480????

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48
dank je voor je geweldige bijdrage, daar hebben we wat aan! je zou minister moeten worden.

Serieus, ik denk dat je een doa heb, kunnen wij niks aan doen, contact opnemen met je leverancier dus.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18
alles correct aangesloten? (double check ff alles ;) )
nergens kortsluiting mogelijk?
daarnaast gewoon ff blijven hameren bij Eynstein. Als het echt niet werkt hoor je gewoon binnen aanzienlijke tijd een andere te krijgen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lukasie krijgt een mailtje van mij.

Laten we dit heerschap nu maar negeren en weer lekker ontopic gaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 08-08-2003 23:15 ]

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Hmm niet ergens een kabelbreuk(je) zitten ?
En idd zie posting van Crash-Override

Verwijderd

heb nog niet veel met waterkoeling gewerkt maar geef is een foto van het setje zoals ie nu in je sys hangt misschien zien we iets wat je over het hoofd ziet en heb al kaal aan gesloten dan werkt het setje wel( dus niet in je Pc maar gewoon even zonder pc test draaien dit doe je ook altijd om te controleren op lekken.)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als ik me niet vergis was dit setje via een kastje geschakeld aan de molex stekker, waarbij het pompje aan springt wanneer er stroom op de stekker komt te staan. (hoe heet dit ook al weer?) :? .

Wat gebeurt er wanneer je deze schakeling er tussenuit laat. Werkt het prompje dan wel? Om dit te proberen zul je hoogstwaarschijnlijk zelf met 2 draadjes even ervoor moeten zorgen dat het pompje stroom krijgt, omdat de stekkers (dacht ik) niet op elkaar passen.

Mocht er een dan een stop bij je uit knallen, dan weet je in ieder geval zeker dat 't je pompje is. Anders moet je het kastje dat ervoor zorgt dat je pomp aan spring eens vervangen door een zelf gemaakte schakeling.

offtopic:
YoupY gaat even opzoeken hoe deze schakeling ook al weer heet

edit:
Het is de relais die ervoor zorgt dat het pompje aan spring wanneer de stroom aan gaat. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door YoupY op 08-08-2003 23:39 ]

Verwijderd

weet niet of dit mag hier, maar heb een pdf gevonden van een install guide van coolriver wc
http://www.morgen.dk/images/coolriver.pdf

misschien heb je er wat aan wat je vergeten bent
:D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 23:41 . Reden: vergeten ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06

Epsilon

Is er misschien een beveiliging (dat je comp niet opstart zonder rpm signaal)."

Dat is bij veel moederborden wel het geval nl

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je pc doet niks meer, bedoel je daarmee dat hij helemaal niet aanspringt en dat de fannetjes niet gaan draaien?

Zo ja dan veroorzaakt dat ding kortsluiting en zorgt de beveiliging van je voeding ervoor dat ie niet aangaat.

Als je een multimeter bij de hand hebt zou je even de weerstand kunnen meten van het gedeelte wat je op de voeding aansluit, als die 0 of bijna 0 is weet je dat het door kortsluiting komt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Inderdaad... Wat doet je computer niet meer?? Geen beeld?? Geeft hij piepsignalen?? Gaan de Fans aan??

Als je het setje buiten je computer test dan deed hij het wel??
Als je je computer zonder setje test dan doet hij het wel??

Ik denk dat er wat mis gaat met dat relais.. Zou je toch echt de verkopers achter hun broek aan moeten blijven zitten... En als ze een retourbon op zouden sturen dan kan die vandaag of volgende week maandag nog binnen komen hoor! Duurt meestel wel wat langer bij winkels...

Verder denk ik dat je ff de naam van de winkel eruit moet halen.. wie weet maak je nu wel hele slechte reclame voor ze terwijl de retourbon gewoon nog ergens bij de postbode ligt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ik heb het setje self : ik had dat ook, hij ziet geen rpm van de fan, dus die moet je in de bois disablen.. hou me ff op de hoogte van je temps, wil ik graag weten.. of add me ff aan msn- zie meel @ mn profile

en k hep nog een klein vraagje hier... kan ik dikkere slangen op deze set zetten en als je goed kijkt na die handleiding die hierboven is genoemd, zie je dat het pompje 1 molex aansluiting heeft en 1tje voor op t mobo, de fan aansluiting dus, ik heb alleen die op t mobo aangesloten, maar kan k die voor op molex dan nog erbij aansluiten of niet??

[ Voor 46% gewijzigd door diontjuh op 09-08-2003 12:47 ]

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Icey schreef op 08 August 2003 @ 22:54:
[...]

dank je voor je geweldige bijdrage, daar hebben we wat aan! je zou minister moeten worden.

Serieus, ik denk dat je een doa heb, kunnen wij niks aan doen, contact opnemen met je leverancier dus.
hehe was idd niet een leuke opmerking van die gast, maar, jij constateert ook wel erg snel een DOA. Zou het niet zo kunnen zijn dat de pc niet aan gaat omdat hij geen RPM kan waarnemen van een fan ofzo? als er geen fan aangesloten is gaan sommige pcs niet aan, of wel aan e ndan uit.

Ik heb laatst mijn epox ingebouwd en toen wou me pc eerst ook niet aan. heb van alles geprobeert andere videokaart etc niks wou werken. Toen deed ik alle ide kabels er uit en andere shit, nog niet werken he. Ik dacht oh jee dis niet goed. toen deed ik alle stroom stekkers uit de hdds etc, wou die wel in eens! daarna alles weer aan gesloten en toen werkte het. Ik bedoel er maar mee te zeggen, soms werkt het setje gewoon maar dan is er iets wat toch niet goed zit, en wat je op het eerste moment niet goed kunt zien.

[EDIT] lees nu net dat de post hier boven het zelfde verteld over de fan rpm

[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 09-08-2003 12:01 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38
damage goed tip!!

ik zou gewoon eerst is kijken als het aan de voeding licht. oftewel je koppelt de molexen van je hardeschijfen/brander/cd-rom enzo af. rukt daarna je videokaart/soundkaart/netwerk kaart er uit. (dit zodat er zo min mogelijk stroom op word gevraagt dan. en dan maar is proberen als hij werkt.

mocht dit niet zo zijn verwijs ik naar de oplossing van damage.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• diontjuh

diontjuh

for president

hmz volgens mij lezen jullie niet maar dan noges :+
k hep nog een klein vraagje hier... kan ik dikkere slangen op deze set zetten en als je goed kijkt na die handleiding die hierboven is genoemd, zie je dat het pompje 1 molex aansluiting heeft en 1tje voor op t mobo, de fan aansluiting dus, ik heb alleen die op t mobo aangesloten, maar kan k die voor op molex dan nog erbij aansluiten of niet??

[ Voor 1% gewijzigd door diontjuh op 09-08-2003 12:55 . Reden: :+ vergeten :P ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
diontjuh schreef op 09 augustus 2003 @ 12:55:
hmz volgens mij lezen jullie niet maar dan noges :+
k hep nog een klein vraagje hier... kan ik dikkere slangen op deze set zetten en als je goed kijkt na die handleiding die hierboven is genoemd, zie je dat het pompje 1 molex aansluiting heeft en 1tje voor op t mobo, de fan aansluiting dus, ik heb alleen die op t mobo aangesloten, maar kan k die voor op molex dan nog erbij aansluiten of niet??
Waar zie jij dat het pompje een aansluiting voor het mobo heeft?

Het relais heeft 3 stekkertjes, 1 aansluiting daar komt een kabel op die je in het stopcontact steekt, 1 aansluiting sluit je op de pomp aan en 1 molex die je op je voeding aansluit.

Dikkere slangen op deze set is vrij nutteloos aangezien de doorgang van de blokjes daar niet groot genoeg voor is, dus je schiet er niks mee op.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• diontjuh

diontjuh

for president

ik zie dat neit, ik heb de set zelf, op het pompje zit dus 1 molex aansluiting en 1 fan aansluitind, die met elkaar doorgelust zijn, maar ik heb alleen die fan aansluitind ingestoken, kan ik ze ook beide insteken.. das de vraag :+

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 20:42
Ik neem aan dat de fanaansluiting is om het moederbord te laten denken dat er een fan aan hangt. Maar het lijkt me sterk dat je pompje zn stroom krijgt van een fanaansluiting.
Toch maar even die molex aansluiten dan. (desnoods die fan aansluiting los halen als je je veilig wilt voelen)

*edit

Ik zie in de pdf dat je ook een externe adapteraansluiting moet hebben en een "powercontrol box". Ik zou zeggen, sluit alles even aan volgens het pdf'je.

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.B op 09-08-2003 14:21 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

diontjuh schreef op 09 August 2003 @ 14:07:
ik zie dat neit, ik heb de set zelf, op het pompje zit dus 1 molex aansluiting en 1 fan aansluitind, die met elkaar doorgelust zijn, maar ik heb alleen die fan aansluitind ingestoken, kan ik ze ook beide insteken.. das de vraag :+
ja hij bedoelt gewoon dat zonder fan kun je niet je pc aan doen tegen protectie. dan sluit je ff een fan aan gewoon en dan zet je die protectie uit... en dan kun je we zonder de fan :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• diontjuh

diontjuh

for president

nee dat bedoel ik niet.... *zucht*
sjek dit
Afbeeldingslocatie: http://www.bl44t.nl/picz/kabel.JPG
hier zie je 2 connectors van het pompje, ene die op een ander molex kan en eentje die op t mobo als fan kan... ik heb alleen die fan dinges aangesloten, maar kan ik die op molex er nog bij aansluiten? of is dit een keuze die je mote maken.. molex of fan ding

• Mr.B
  • Laatst online: 13-02 20:42
Keuze. Ik zou gaan voor de molex (als je die vrij hebt). En zoals hierboven wordt gezegd. Sluit even een fan aan om de beveiliging uit te zetten.

Maakt soms wel eens een foto ...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
diontjuh schreef op 09 August 2003 @ 14:43:
nee dat bedoel ik niet.... *zucht*
sjek dit
[afbeelding]
hier zie je 2 connectors van het pompje, ene die op een ander molex kan en eentje die op t mobo als fan kan... ik heb alleen die fan dinges aangesloten, maar kan ik die op molex er nog bij aansluiten? of is dit een keuze die je mote maken.. molex of fan ding
Is dus een keuze, niet allebeide. Ik zou kiezen voor de molex. De pomp zou wel eens te veel spanning kunnen trekken voor je mobo.

Do as I say, don't do as I do.

• diontjuh

diontjuh

for president

whehe ik kan volgens mij wel bij n00bers international :D sluit ik die op molex aan, zet pc aan.... BZZZZZZZT pompje ratelen,, en pats, pc uit... nog eens alles gesjekt,,, zelfde,, dus maar weer op t mobo gezet... t mobo heeft sowiso atx voeding en nog es extra 12v... t is een asus p4pe.. dus t maakt niet zoveel uit denk ik.. majah hijh doet t heh :+

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38
mooizo , post ff een foto van het werkende systeem .

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• diontjuh

diontjuh

for president

die van mij werkte al een tijdje, k had alleen ff wat vraagjes maar hier is die dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.bl44t.nl/picz/wc2.JPG
temps zijn nu met dit weer idle 45 en stressed 53 :(
kan ik hier nog iets aan vebeteren?? (koelblok is al zo vast mogelijk en net genoeg coolpaste zit er al op)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan.
morgen ook maar eens proberen of het met de mb aansluiting wel werkt.
ben benieuwd hoor.
laat het wel even weten hier.
btw de versie met de externe aansluiting is het oude model!!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

diontjuh schreef op 09 August 2003 @ 16:02:
die van mij werkte al een tijdje, k had alleen ff wat vraagjes maar hier is die dan:
[afbeelding]
kan ik hier nog iets aan vebeteren?? (koelblok is al zo vast mogelijk en net genoeg coolpaste zit er al op)
Nee je zal wienig winst kunenn maken op deze temps hooguit door andere plaatsing van je radiator een graadje maar dat mischien nog nieteens.

Of je moet upgraden maar dat kost weer centjes :9

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
diontjuh schreef op 09 August 2003 @ 16:02:
[afbeelding]
Dat lijkt me idd niet super goede temps voor WC ik heb nu dus een Asetek Waterchill KT03 met VGA blok en CPU is 40 graden idle 46 stressed en GPU 55 idle en 60 stressed, met deze warme temps ;) (ik heb dezelfde CPU als jij)
Ik had eerst een Aquarius II en die had rond dezelfde temps alleen dan dus geen GPU blok en dus is dit wel een goede prestatie omdat de fan op 7 V staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan!!!
ben een gelukkig mannetje:-)
heb hem nu aangesloten op het moederbord en wonder boven wonder doet ie het.
blijf het wel raar vinden dat hij op de molex niet draait en dat eynstein dat niet wist.
dus ..weer wat geleerd!!;-)
mag ik u alle danken

• diontjuh

diontjuh

for president

bij mij loopt het pompje ook niet op molex :? maar boeie,, het werkt, alleen ga ik es kijken voor een iets krachtiger pompje :)

Verwijderd

Topicstarter
draait nu een paar uur maar word nu wel redelijk aan de warme kant vind ik.(54 graden)
en heb nog niet eens iets gedaan.
hij is wel lekker stil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 13:24:
draait nu een paar uur maar word nu wel redelijk aan de warme kant vind ik.(54 graden)
en heb nog niet eens iets gedaan.
hij is wel lekker stil.
mjah, goeie 120mm fan op de rad gooien, helpt wel, en tis ook warm weer eh dus daar ligt het ook aan.

Verwijderd

Topicstarter
net even wat c&c generals gespeelt maar dan gaat mijn systeem uit?
denk toch dat de boel te heet word zeker de vidkaart is stinkend heet dus er zit nog iets fout denk ik.
de temp loopt ook steeds verder op het is nu al 60 graden .
is dit normaal?
weet ook wel dat het nou erg warm is maar toch.

• diontjuh

diontjuh

for president

heb je niet TE veel koelpasta erop gedaan, want die is alleen bedoelt voor de microscopish kleine gaatjes, en ijzer op ijzer geleid altijd beter, dus als je die te veel hebt ff afhalen, en je rad. buiten de case zetten, want het is nu echt te warm voor wc, en als je hem erin doet dna moet je meer fans in je pc bouwen zodat je meer lucht door die rad jaagt

Pagina: 1