Toon posts:

bestandlocatie's in word 97

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons netwerk heeft iedere user een homedir namelijk de H: schijf

Nou hebben wij Mijn Documenten laten doorlinken naar die home dir en dat werkt prima. Echter nou pakt word dit dus niet, dus wij moesten dit handmatig instellen in word 97, geen probleem zou je zeggen aangezien Excel 97 netjes de locatie van Mijn doucmenten pakt.

Niet dus, Word 97 blijft maar het volledige pad gebruiken '//servernaam/homedir/423' ipv. 'H:' hier door kan een gebruiker dus niet op een andere computer gaan zitten (anders moet de standaard bestandslocatie worden aangepast).

Weet iemand een oplossing hiervoor?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:47

Mystikal

It never hurts to help!

Zet een snelkoppeling in de dir verwijzend naar de H: schijf? :)

Basement Bios ---- Exo-S

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Dit is een nare eigenschap van Word 97, heb er bij mijn vorige opdracht ook veel problemen meegehad.

Wat je denk ik het beste kan doen is een 'reg-import' maken, welke je tijdens het aanloggen importeerd.

Verwijderd

Topicstarter
mystikal > volgens mij heb je het probleem niet eens gelezen

ash > wat bedoel je precies met een reg-import?

Verwijderd

Je kan twee dingen doen. Sp1 en Sp2 voor MS Office97 installeren (daarna is het weg)
Of in de registry keihard h:\ zetten op de plaats waar nu de servernaam\directory staat.

Verwijderd

Topicstarter
sp1 en sp2 stonden er al op, maar in het register h: zetten did the trick!

bedankt!

Verwijderd

Graag gedaan, maar toch vreemd, hier loste dat het probleem op...

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;178405
By design, when you save a document or change a setting to a network location specified using a mapped logical drive letter, Microsoft Word converts the path from one containing a logical drive letter to a UNC-style path.
Pagina: 1