Toon posts:

hoe kan ik met adsl een netwerk maken

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb pro adsl aangevraagt met een multi pc modem.

Nu zijden ze tegen mij dat je met die modem ook op de andere computer kan bestanden kan down en uploaden maar hoe doe ik dat.

Heb ik daar nog iets voor nodig of ?????????

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Kabels vanaf je modem naar de andere pc's, en je OS goed instellen.

Maaruh, dit is wel héél erg basic

edit: OS = operating system

[ Voor 35% gewijzigd door Rival24 op 07-08-2003 23:16 . Reden: ... ]

Verwijderd

Topicstarter
OS ???? ja sorry maar ik ben in netwerk gebeueren nog niet zo heel erg op de hoogte.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
Als je uitgaat van puur en alleen een aantal pc's en nog nul komma nul netwerk, dan heb je per pc een netwerkkaart (zitten soms onboard) en een netwerkkabel nodig.
Verder met je je OS (operating sytem, zoals Linux, Unix of Windows) zo instellen dat ze met elkaar kunnen praten over het netwerk.

Afhankelijk van het aantal pc's en de hoeveelheid poorten op het multi-pc-modem heb je misschien nog een losse hub of switch nodig, om alles aan elkaar te knopen.

Er zijn genoeg basic "hoe bouw ik een netwerk"-topics en volgens mij zelfs faq-items te vinden om je daarmee verder te helpen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Ik denk dat je beter iemand kan gaan inschakelen die het voor je gaat regelen.................

Verwijderd

Topicstarter
waarom moet ik nou iemand inschakelen het kan toch niet zo moeilijk zijn aansluiten insteelen en klaar daar kom ik wel uit

Verwijderd

Topicstarter
thank you

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

www.beginnersweb.nl
onee sorry
www.nijntje.nl

en als je nou es voor de verandering zelf wat actie onderneemt, begin eens bij de faqs hier, en dan misschien google ;) en nee ik ga niet vertellen waar je google kan vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door Allochtoon op 08-08-2003 00:30 ]

Verwijderd

dit is een FAQ vraag dus wat mij betreft kan er een slotje op dit topic

Verwijderd

ehm, misschien wel een idee voor got.tweakers.net om een quizje te houden voordat je kunt registreren, een score onder de 60% mag je niet reggen.. word wel tijd zo te zien.

Maarre, er zijn maar 2 stappen te ondernemen om het werkend te krijgen met je modem:

kabels trekken naar alle pcs (straight.. geen cross)
alle pc's instellen op automatisch ip opvragen.
en voor de rest gewoon de handleiding van je internetaanbieder volgen (waar dit overigens in 99% van de gevallen ook instaat.)

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Allochtoon schreef op 08 augustus 2003 @ 00:29:
www.beginnersweb.nl
onee sorry
www.nijntje.nl

en als je nou es voor de verandering zelf wat actie onderneemt, begin eens bij de faqs hier, en dan misschien google ;) en nee ik ga niet vertellen waar je google kan vinden.
beetje rustig aan jij, we hebben al meer klachten over vervelende users als jij gehad :P

@ ts: ik zou als ik jouw was eerst effe naar een computerzaak gaan, dan kan je daar gelijk de spullen kopen / laten installeren ;)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Sir Killalot schreef op 08 augustus 2003 @ 00:35:
[...]

beetje rustig aan jij, we hebben al meer klachten over vervelende users als jij gehad :P

@ ts: ik zou als ik jouw was eerst effe naar een computerzaak gaan, dan kan je daar gelijk de spullen kopen / laten installeren ;)
Als mensen bereid zijn er wat voor te doen dan wil ik ze graag helpen, maar de TS toont totaal geen zelf initiatief en we moeten maar even alles gaan voorkauwen hier.

Misschien ligt het aan mij maar ik hoop dat er op dit forum een beetje niveau blijft.

//toevoeging

TS: (topicstarter) vind jij het vreemd dat veel topics van jou zijn dichtgegooid?

[ Voor 8% gewijzigd door Allochtoon op 08-08-2003 00:42 ]

Verwijderd

sorry hoor maar :p
whahahahaha Professional Networking & Servers
ahum inderdaad een geval voor beginnersweb.nl

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Allochtoon schreef op 08 August 2003 @ 00:37:
[...]

Als mensen bereid zijn er wat voor te doen dan wil ik ze graag helpen, maar de TS toont totaal geen zelf initiatief en we moeten maar even alles gaan voorkauwen hier.

Misschien ligt het aan mij maar ik hoop dat er op dit forum een beetje niveau blijft.
Hoe toon jij dan initiatief? Door het browsen van een game met kabouters die dingen doen waar ze in South Park en Beavis & Butthead niet aan kunnen tippen 7(8)7
//toevoeging

TS: (topicstarter) vind jij het vreemd dat veel topics van jou zijn dichtgegooid?
Meeste users vinden dat inderdaad vreemd en irritant, maar denk je dat ze ervan leren?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Sir Killalot schreef op 08 August 2003 @ 00:51:
[...]

Hoe toon jij dan initiatief? Door het browsen van een game met kabouters die dingen doen waar ze in South Park en Beavis & Butthead niet aan kunnen tippen 7(8)7
Nou af en toe lever ik mijn steentje bij aan de maatschappij GoT ;)

Kabouters die dingen doen? Je hebt volgens mij teveel pr0n gekeken ofzo :+

[...]
Meeste users vinden dat inderdaad vreemd en irritant, maar denk je dat ze ervan leren?
Ik heb hem doorverwezen naar de faqs en google, leek me wel afdoende.
FAQ Network Troubleshooting Omdat jij het bent :*
FAQ Network Troubleshooting

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Nou om de TS dan maar even WEL te helpen, hier een begin :)

je hebt adsl aangevraagd met modem :)
wat heb je verder nog nodig voor een netwerk waarbij alles pc's internet delen :?

-- een router
-- netwerkkabels
-- netwerkkaarten in iedere pc die je aan wilt sluiten
-- software om de verbinding te delen
-- enig begrip van hoe het allemaal werkt :)

Het fysieke netwerk leggen

De modem is de verbinding naar de buitenwereld. Vanaf de modem moet je een kabel naar de router trekken.
mocht je je af vragen, waarvoor die router :? De router is nodig om het internet te kunnen delen, en de computer ip-adressen toe te kunnen wijzen, alsmede de datapakketten naar de juiste computer te sturen. Ook heb je de router nodig om het netwerk af te dichten, er zit een ingebouwde firewall in, die voor thuisgebruik voldoet :)
In de router gaan de netwerkkabels, die naar de pc's lopen die je aan wilt sluiten op het netwerk. Al deze pc's moeten voorzien zijn van een netwerkkaart met utp (RJ-45) aansluiting. Realtek kaarten voldoen hier wel, omdat je niet superveel data verstuurt.
Mocht je dat wel van plan zijn, dan is het voor de performance van je pc's beter om er 3-com kaarten in te stoppen, omdat deze zelf de data verwerkt. De Realtek kaarten laten de data door de cpu verwerken, wat cpu kracht kost.

Windows configureren voor netwerkgebruik
In windows xp zit de functie wizard netwerk configureren. (Start->programma's -> bureau-accesoires-> communicatie (:? ) -> wizard netwerk configureren ) Dit moet vrij simpel zijn, het wijst zich redelijk vanzelf, met plaatjes.

Het instellen van het netwerk
Meestal is het zo dat wanneer je de pc's op de router aansluit de pc's op het netwerk zitten. Je moet echter nog wel de router configureren voor een intern open netwerk, en dingen als DHCP instellen. Dit moet je doen met de handleiding van de router ernaast, want ik ken die dingen niet uit mn hoofd :)

Software om het internet te delen
In WinXP zit software om het internet te kunnen delen. Daarvoor verwijs ik je graag naar de help van windows :)

Windows configureren voor netwerkgebruik
In windows xp zit de functie wizard netwerk configureren. (Start->programma's -> bureau-accesoires-> communicatie (:? ) -> wizard netwerk configureren ) Dit moet vrij simpel zijn, het wijst zich redelijk vanzelf, met plaatjes.

Heel veel succes :)

Enige tips voor het openen van andere topics op GoT

-- lees de http://gathering.tweakers.net/forum/faq even
-- Begin je topic met een duidelijke topicstart (TS). Leg uit wat je wilt, wat je zelf gedaan hebt, eventueel wat voor syste(e)m(en) (Specs, OS, etc, etc ), of je zelf al iets geprobeerd hebt te zoeken, waar je zelf aan denkt voor oplossing
-- Als je gezocht hebt, vertel je zoektermen even, en geef eventueel watlinks die je gevonden hebt. Zoek OOK op GoT, er zijn vaak al meer topics over je vraag, en in de FAQ van het subforum staat vaak ook het een en ander :)

enne, je bent nog redelijk nieuw, dus welkom ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Zie deze FAQ:
Hoe deel ik Internet ?
Gebruik ook deze search:
[search=internet delen]

een lees ook (nog) eens deze belangerijke info over hoe dit forum werkt:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs