[Ervaringen] MSI K7N2 op 166MHz+ FSB

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
heyhey mede tweakers.

Nadat ik vandaag naar een computerwinkel geweest ben, (ben er goed mee bevriend) en daar vertelden ze me dat alle msi k7n2 moederborden (ook de delta enzo) terug gevraagd worden inverband met een pruductiefout.

Ze vertelden me dat de chipset niet op 166mhz front site bus kan draaien, in die computerwinkel werden ze vervangen door soltec moederbordjes. Ik zag een groot aantal van die moederborden liggen en ook een hoop computers waar de msi bordjes nog van moesten vervangen worden.

Ik heb op de website van msi aan het zoeken geweest en kon niets vinden, ik heb msi ook al gemaild maar heb nog geen e-mail terug ontvangen.

Nu is men vraag of dat er iemand anders al problemen mee ondervonden heeft, ik heb namelijk een amd 2200+ en die werkt op 133mhz dus ik kan niet testen of het werkelijk zo is.

edit// little help, heb dit blijkbaar in het verkeerde forum geplaatst 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Jellabie op 07-08-2003 21:45 ]

De Nederbelg !

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

jellabie schreef op 07 August 2003 @ 01:17:

edit// little help, heb dit blijkbaar in het verkeerde forum geplaatst 8)7 |:(
eh ja je had hem beter in PMG kunnen zetten http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/7

PMG staat voor Processors, Moederborden & geheugen

iRacing Profiel

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX draait op een K7N2 Delta L met 2700xp.. 166fsb.. kan 133, kan 170, kan zelfs 180..

* SinergyX heeft vorige week systeem voor collega gebouwt, barton 2500, 166fsb, op K7N2 delta L

* SinergyX heeft 3 weken trug pc gebouw voor neef, 2600xp, 166fsb op K7N2 delta L

/sarcasm had die zaak mischien zijn pc'tjes onder inkoopprijs verkocht, moesten ze dus gaan schrappen in dekosten ofzo? (soltec is stukje goedkoper :P)

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2003 01:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
mhmm, morge maar eens terug naar die computer winkel stappen dus..

thx voor de snelle reactie en sorry voor het verkeerde forum :s

De Nederbelg !

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

extra trouwens, die Delta L versies kwamen later met een certificated 200mhz fsb/cpu sticker erop (nforce400). En hun blijven beweren dat ze niet op 166 laat staan op 200 kunnen.. tja..

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

AMD Athlon XP 3000+ / MSI K7N2 Delta-ILSR problemen

Hier wel een topic waar met dat msi mobo 166 niet lukt.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03

LopeZ

Too much is never enough

Move VB -> PMG

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

mijn k7n2g draait op 200 fsb en 166 mem :)
zonder problemen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Edit: titel aangepast
connected schreef op 07 August 2003 @ 15:41:
mijn k7n2g draait op 200 fsb en 166 mem :)
zonder problemen
Misschien nuttig om exacte mobo revisie en BIOS versie erbij te vermelden :)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 07-08-2003 16:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hier standaard bios, revisie weet ik niet (buiten die sticker op de doos dan, FSB400/DualDDR400/AGP8x edition), alle 3 de moederborden hetzelfde, kwamen bij alternate vandaan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KarreMania schreef op 07 August 2003 @ 16:42:
hier standaard bios, revisie weet ik niet (buiten die sticker op de doos dan, FSB400/DualDDR400/AGP8x edition), alle 3 de moederborden hetzelfde, kwamen bij alternate vandaan.
Revisie staat bij MSI planken altijd gewoon op het moederbord, vlak naast het modelnummer in wit op de PCB :

Oslik blyat! Oslik!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dion_b schreef op 07 August 2003 @ 16:59:
[...]

Revisie staat bij MSI planken altijd gewoon op het moederbord, vlak naast het modelnummer in wit op de PCB :
kan ik niet zien, zit mijn tvkaart voor.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KarreMania schreef op 07 August 2003 @ 17:23:
[...]

kan ik niet zien, zit mijn tvkaart voor.
Uhm, ik meen me een procedure te herinneren om dit probleem op te lossen:

- PC uit
- stekker eruit
- TV kaart eruit
- revisie lezen
- TV kaart erin
- steker erin
- PC aan
- revisie hieronder posten :+

Oslik blyat! Oslik!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
ik ben juist terug van die computer winkel, na dit en dat verteld te hebbe kan ik er zelf ni meer aan uit 8)7

ik ga binnekort een barton lenen van iemand voor het zelf eens te proberen.

(mijn excuses voor dit opnieuw te openen, wist ff niet wat ik moest doen omdat ik dit in het verkeerde forum geplaatst had. |:( )

De Nederbelg !

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dion_b schreef op 07 augustus 2003 @ 17:46:
[...]

Uhm, ik meen me een procedure te herinneren om dit probleem op te lossen:

- PC uit
- stekker eruit
- TV kaart eruit
- revisie lezen
- TV kaart erin
- steker erin
- PC aan
- revisie hieronder posten :+
zou ik graag willen, maar moet over 20 mins naar schiphol, 11 daagjes tenerife onveilig maken:P

als ik trug ben en topic loopt nog zal ik er naar kijken.

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
MSI K7N2 ISLR,
2 maanden fantastisch gedraaid met een 1700XP. Nu met Barton tal van problemen. Ik kreeg geen beeld met de Barton bij booten, maar wel met de Thoroughbred. Ik dacht dat de CPU kapot was. Dus opgestuurd onder DOA, maar nee de CPU bleek gewoon te werken daar. Ik had op dat moment versie 7.20 van de BIOS, weer geupdate naar 7.20, zelfde dus. En toen was het probleem opgelost. Nu draait de Barton wel, al 26 euro onderzoekskosten van de CPU kwijt.

Maar nog deed hij vandaag erg vreemd: veel uitvallen. Op het exact 166FSB werkt hij helemaal niet lekker. PC valt gewoon uit.
En na het uitvallen kreeg ik hem ook niet meer aan.

Hoorde van Informatique waar ik hem heb gekocht dat er 8% is teruggekomen van dit exacte moederbord.

Ik snap er nix van, volgens mij is mijn bordje niet in orde.

Ik heb in ieder geval vandaag een nieuwe besteld Asus en gelijk 400MHz geheugen. Volgens mij heeft die Asus alleen geen Toslink wat ik nodig heb en alleen spdif.

Nou weet ik niet of ik nog garantie heb ook al heb ik hem nog maar zo kort. Doordat het MSI bordje niet lekker werkt heb ik wel minstens 40 keer van CPU verwisseld, omdat ie anders niet aan ging. Nou is de kooler tegen het moederbord aangekomen en heeft wat van de printplaat afgescheurd. Daar zitten geen lijnen, maar misschien wel in diepere layers.

[ Voor 18% gewijzigd door MindfluX op 08-08-2003 16:28 ]

Verwijderd

Ik heb hiero 2 MSI Delta-ILSR moederbordjes deze ondersteunen een fsb van 200.
1 draait hier op een fsb van 200 (totaal400) en de ander op een fsb van 220(totaal440)
(Allebij de moederborden bij informatique gehaalt).

Verwijderd

Tja.. Heb zelf een MSI Delta-ILSR en tot nu toe geen problemen m'n barton XP2800 loopt zoals hij hoort :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 02:44:
Ik heb hiero 2 MSI Delta-ILSR moederbordjes deze ondersteunen een fsb van 200.
1 draait hier op een fsb van 200 (totaal400) en de ander op een fsb van 220(totaal440)
(Allebij de moederborden bij informatique gehaalt).
MiMiC schreef op 09 August 2003 @ 06:53:
ik heb 3!!!! van die borden gehad alle 3 stuk!!! en heb toen maar een asus a7n8x deluxe gekocht. Productiefout nr1!
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 07:03:
Tja.. Heb zelf een MSI Delta-ILSR en tot nu toe geen problemen m'n barton XP2800 loopt zoals hij hoort :)
toetje33 schreef op 09 August 2003 @ 12:28:
Ik heb er ook eentje die is ook stuk :D
Kom op mensen, geef eens de PCB revisie :o

Het klinkt sterk alsof er hier iets flink mis was met een vroege revisie en dat die fout in een latere hersteld is. Maar om deze hypothese te bekrachtigen/ontkrachtigen moeten we die PCB revisies hebben. BIOS versie is minder relevant, maar ook geen overbodige luxe.

Deze topic is niet voor niets tot [ervaringen] omgedoopt, als we wat duidelijke revisienummers krijgen zou hier best eens een 'koop deze wel maar die niet' guide uit kunnen rollen, maar met reacties op HK-onelinerniveau (MiMiC, toetje33, jullie posts heb ik gescrapped, jullie mogen je hier behoorlijk aangesproken voelen :/ ) gaat deze topic nergens heen....

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 09 August 2003 @ 15:01:

Kom op mensen, geef eens de PCB revisie :o

Het klinkt sterk alsof er hier iets flink mis was met een vroege revisie en dat die fout in een latere hersteld is. Maar om deze hypothese te bekrachtigen/ontkrachtigen moeten we die PCB revisies hebben. BIOS versie is minder relevant, maar ook geen overbodige luxe.

Deze topic is niet voor niets tot [ervaringen] omgedoopt, als we wat duidelijke revisienummers krijgen zou hier best eens een 'koop deze wel maar die niet' guide uit kunnen rollen, maar met reacties op HK-onelinerniveau (MiMiC, toetje33, jullie posts heb ik gescrapped, jullie mogen je hier behoorlijk aangesproken voelen :/ ) gaat deze topic nergens heen....
PCB : MS-6570 VER : 1
Moederbord : Msi k7n2 delta ILSR
Processor : amd barton 2500+ @ 3200+ (fsb 220 | multiplier 10)
Geheugen : kingston hyperx pc3500

Andere moederbord zou ik morgen ff kijken Pa is nou aan het game 8)

Wou je nog meer weten :? :9

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Topicstarter
aaarrgghhhhh; ik kan men moederbord niet testen met een barton ofzo, (huiszoeking, pc in beslag genome, dont ask....) ik zal zo spoedig mogelijk iets laten weten dat hij werkt, (ben pc stilaan een maand kwijt, moet hem onderhand wel terug krijgen.... hoop ik) en dan kan ik ook men revisienummer weten...

De Nederbelg !

• MindfluX
Processor : amd barton 2500+

PC draait nu zeer stabiel, itt de afgelopen dagen. Heb CMOS jumper even heen en weer gezet, voeding ontlaad, geheugen in dual channel gezet, BIOS hergeschreven met dezelfde 7.20 versie.

voor anderen: Versie nummer staat onder het AGP slot. Gekocht bij Informatique in Juni.

Nog iets interessants: ik heb twee CPU's liggen hier nu. Toen de PC geheel niet meer aan ging (fans draaien, geen beeld, lampje van de diagnose pci module blijft op fdd staat) was er geen andere mogelijkheid dan oudere CPU erin doen en opstarten. CMOS clearen, voeding ontladen, cpu loshalen terugzetten, geheugen heen en weer swappen: allemaal geen nut, enkel een andere CPU erin werkte pas om de pc weer aan te krijgen.

Nog iets interessants: hoorde vrijdag van Informatique dat de uitval momenteel 8% daar is van de ILSR versie, PCB onbekend. Dit is exact gemeten in het systeem heb ik het idee.

[ Voor 114% gewijzigd door MindfluX op 10-08-2003 16:17 ]

Verwijderd

MindfluX schreef op 10 August 2003 @ 16:06:
Nog iets interessants: ik heb twee CPU's liggen hier nu. Toen de PC geheel niet meer aan ging (fans draaien, geen beeld, lampje van de diagnose pci module blijft op fdd staat) was er geen andere mogelijkheid dan oudere CPU erin doen en opstarten. CMOS clearen, voeding ontladen, cpu loshalen terugzetten, geheugen heen en weer swappen: allemaal geen nut, enkel een andere CPU erin werkte pas om de pc weer aan te krijgen.
Dit hoeft dus helemaal niet, werd zelfs in een review gezet !
(bij een review stond dat je niet 2 cpu's hoeft te switchen)
Er zit namelijk een jumper op het moederbord waarmee je naar fsb 100 kan springen en als je dan moederbord batterij eruit doet en later weer erin, dan doet i het zeker gewoon weer.
Als je het voltage te hoog zet dan kun je de batterij eruit doen.
Als je de fsb te hoog zet dan kan je die jumper verzetten.

Kijk maar eens in het boekje van msi ;)
Werkt hiero perfect :9

(laat ff weten of het bij jou ook werkt)

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Had zelf een msi k7n2 delta l die ging even aan en na 2 sec uit, dit in combinatie met een amd 2400+ geruild voor een asus board ook exact het zelfde probleem dus ik cpu verwisseld en exact het zelfde probleem ! wanneer ik er een duron 800 mhz in plaats werkt hetwel dus ook waarschijnlijk bij het msi board die ik terug gebracht heb. Ga morgen weer dat asus board omruilen omdat het nog niet goed werkt met de nieuwste processoren

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 11 augustus 2003 @ 11:53:
Had zelf een msi k7n2 delta l die ging even aan en na 2 sec uit, dit in combinatie met een amd 2400+ geruild voor een asus board ook exact het zelfde probleem dus ik cpu verwisseld en exact het zelfde probleem ! wanneer ik er een duron 800 mhz in plaats werkt hetwel dus ook waarschijnlijk bij het msi board die ik terug gebracht heb. Ga morgen weer dat asus board omruilen omdat het nog niet goed werkt met de nieuwste processoren
Als ik je verhaal lees dan zou ik eerder denken geheugen of voeding.

Je gaat morgen en asus bord terug brengen omdat het geen snelle cpu's aan kan :z
Voor dat je je moederbord inruilt dan weet je toch wel wat je terug krijgt O-)

Maar je post is denk ik meer offtopic, dit heeft niks met het msi moederbord te maken.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 16:39:
[...]

Als ik je verhaal lees dan zou ik eerder denken geheugen of voeding.

Je gaat morgen en asus bord terug brengen omdat het geen snelle cpu's aan kan :z
Voor dat je je moederbord inruilt dan weet je toch wel wat je terug krijgt O-)

Maar je post is denk ik meer offtopic, dit heeft niks met het msi moederbord te maken.
Had dit board ook gehad en leek op het zelfde probleem namelijk...

detecteerde alleen oude cpu's namelijk

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als bezitter van de k7n2g kan ik gelukkig maar gedeeltelijk meeklagen. Het bord draait nu op 166x12,5. De 2400+ wordt dus herkent als een 2600+. Het probleem is nur dat de pc vaak niet boot, waarna 1 of 2 keer resetten nodig is om het beestje aan de praat te krijgen. Als het spul eenmaal draaiet zijn er geen enkele probs meer.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Op de site van msi staan er meerdere moederborden.
1 van nVIDIA® nForce2 SPP
en
2 voor nVIDIA® nForce2 IGP

Ik heb die eerste K7N2 Delta-ILSR

Par_Martinos jij hebt dus die 2e en jij hebt er wel problemen mee (gehad) ?
Hoe heb je het opgelost ?

Bij mijn moederbord was het gewoon processor erin geheugen erin aansluiten en werken maar bij 1 van die 2 moederborden starte hij niet op :? dus ik geheugen eruit en weer erin en toen starte die wel op 8)7
Verder geen problemen gehad. (probeer dat anders eens geheugen eruit en dan weer erin).

• MindfluX
Momenteel draait de ISLR ver1 goed met een Barton, maar heb toch maar een Asus A7N8X Deluxe besteld die zo meteen binnenkomt. Vraag me af welk een bordje nu beter is. Volgens mij kan ik beter die Asus erin zetten gezien de euforie rondom dat bord in alle deel topics.

Overigens heb ik wel al maanden problemen met het geluid van de ISLR ver1. Na een uurtje muziek of langer luisteren begint het geluid te vervormen, een soort van distortion, echo etc... (via Toslink)

De Asus is ook een Nforce2 moederbord, vraag me af of ik deze gewoon kan swappen met de ISLR. Afgezien van het feit dat er een andere sata controller wordt gebruikt hierop. Dat valt nog wel te omzeilen. Dit staat overigens misschien wel in het asus topic, kan ik beter daar kijken.

• MindfluX
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 20:46:
[...]

Er zit namelijk een jumper op het moederbord waarmee je naar fsb 100 kan springen en als je dan moederbord batterij eruit doet en later weer erin, dan doet i het zeker gewoon weer.
Als je het voltage te hoog zet dan kun je de batterij eruit doen.
Als je de fsb te hoog zet dan kan je die jumper verzetten.

Kijk maar eens in het boekje van msi ;)
Werkt hiero perfect :9

(laat ff weten of het bij jou ook werkt)
Hier ook, bedankt voor deze tip! Hij bespaart heel wat tijd.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 19:37:
Op de site van msi staan er meerdere moederborden.
1 van nVIDIA® nForce2 SPP
en
2 voor nVIDIA® nForce2 IGP

Ik heb die eerste K7N2 Delta-ILSR

Par_Martinos jij hebt dus die 2e en jij hebt er wel problemen mee (gehad) ?
Hoe heb je het opgelost ?
Eerlijk gezegd heb ik niets opgelost. Op het socket heb ik de wire-trick toegepast, en vervolgens moest ik even zoeken welke fsb en multiplier ik nodig had voor de 2400+ (Hier spreekt een oc-n00b) de fsb kan nu tot plm. 180. Hoger heb ik nog niet geprobeerd. Wat het geheugen betreft: er zitten 2 reepjes noname 512 mb 333mhz op dual channel te werken.

Lol, nu draait 'ie op 200mhz fsb! Om vervolgens dit te kunnen typen heb ik maar 6 x moeten rebooten. Toch draait alles nog stabiel.

[ Voor 10% gewijzigd door Par_Martinos op 12-08-2003 16:05 . Reden: OC-poging naar 200mhz ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• MindfluX
Ik vind het toch maar een raar moederbord die ISLR versie 1.
Inderdaad bij 166FSB klapt de pc gewoon direkt uit, hij is slecht aan te krijgen weer, zelfs de jumper methode werkt niet altijd lekker. Als het eenmaal werkt, dan werkt het uistekend voor langere tijd, maar krijg je gehannes met je fsb's, dan wil de pc regelmatig niet goed aan.

Heb de Asus erin geswapt, BIOS vind ik daarvan niet echt fijne gui, maar alles werkte wel direkt.

Maar goed ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van dat ISLR bordje moet vinden. De ene keer is ie top, de andere keer is het een ramp bij het instellen.

Verwijderd

Nou ik vind het bord oke maar nou is er weer een nieuwe bios update (7.30) en nou is de cpu temp 10 grade hoger geworden via de bios :( (hij kan niet meer onder de kast temperatuur)(radiator buiten de kast)
Mijn sensor zat gelijk aan de vorige bios (7.20) meting maar deze nieuwe is helemaal BAUT :( (zou bijna die oude bios terug zetten:'( )
Hoe kan een sensor van meting veranderen :?
Laat ze dan ook voltagewaardes toevoegen zodat je ook op 2,2 volt kan draaien :D

• MindfluX
10 graden??? Dat is wel een enorm verschil. Zou die temp sensor niet goed hebben gemeten bij voorgaande bios versies?

Die lage voltage vind ik tevens een - punt van het moederbord.

Verwijderd

MindfluX schreef op 12 augustus 2003 @ 17:04:
10 graden??? Dat is wel een enorm verschil. Zou die temp sensor niet goed hebben gemeten bij voorgaande bios versies?

Die lage voltage vind ik tevens een - punt van het moederbord.
Ik heb hiero een sensor in het moederbord zoals iedereen maar ik heb ook een andere sensor en die meet hetzelfde als voorheen alleen bios meet hogere waarde :?
Zit te denken of bios versie 7.20 terug te zetten zodat i plusminus gelijk meet aan de sensor of een abit te kopen.

Lage voltage is idd een - punt

• MindfluX
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 17:50:
[...]
Zit te denken of bios versie 7.20 terug te zetten zodat i plusminus gelijk meet aan de sensor of een abit te kopen.
1. This is Award BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- Modifies CPU temperature detection
- Fixes NVIDIA FX5800 & FX5900 compatibility issue
Note: This BIOS cannot be used on K7N2 Delta-L(MS-6570-020

Ik lees het nu op de site over de temp sensor.

Ik zie op het forum van MSI USA, dat dit vorig jaar ook is voorgekomen met vroegere bios versies. "The first BIOS reads 10c too high, the secind reads 10c too low. " Gaat dus niet over 7.30 en 7.20, maar dit zegt impliciet genoeg,...

Overigens ben ik er nog niet uit: deze MSI behouden, of een nieuwe install met een Asus A7N8X Deluxe versie 2 die hier ligt.

Verwijderd

Ik heb nou de 7.20 terug gezet en het is idd 10 grade lager in mijn bios in in si soft sandra.
Mijn normale sensor zit nogsteeds op dezelfde waarde.
Mijn sensor zit nou op 42 grade en in si soft sandra zit ik op 41 grade.

Ik zelf heb echt HELE slechte ervaring met asus (de 266series).
De nieuwere asus borden heb ik geen ervaring mee, maar als je 10 asus moederborden hebt zien sneuvelen dan heb je nog maar weinig verstrouwen in een merk.

Verwijderd

ik had dit msi vastloop probleem ook

zie: AMD Athlon XP 3000+ / MSI K7N2 Delta-ILSR problemen

terug naar Informatique geweest, pc 9 dagen kwijt geweest.
heb nu me pc terug, maar met asus a7n8x deluxe moederbord erin.
Informatique zei dat moederbord defect was, ik snap dus nu het probleem :)

Verwijderd

AJ jammer van dat msi bordje.
Ik zelf heb er zelf gelukkig 2 wie wel goed werken.
(vandaag bij informatique de KT6 Delta-LSR gehaalt en deze werkte ook perfect).
Ook leuk om te weten dat je op die KT6 Delta de voltages veel verder kunt verhogen !

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
(jarig!)
Heee daar... Ik denk dat ik redelijk wat licht kan werpen op dit geheel... Ik had een topic gestart waarin ik eigenlijk mijn frustraties eruit schreeuwde.. Ik weet het dat is fout.

Maar aangezien dit alles misschien wat ideeen en of oplossingen bevat zal ik toch evn cut & paste doen

----------------------------- Cut ---------------------------

All,

Ik weet niet of dit de goede topic is maar, wilde toch dit even onder de aandacht brengen.

MSI heeft voor mij echt afgedaan, ik zal nooit en te nimmer ooit van mijn geloof af vallen.

Een beetje voorgeschiedenis:

Ik samen met 2 anderen een een nieuw pc'tje kopen. Wij via tweakers de goedkoopste uitgezocht (Salland), en besteld. Ooh ja ff zeggen ik woon in Hillegom 3 uur rijden hen en terug van Salland vandaan.

Hier de bestellijst

1x AMD 2500+ Barton
2x AMD 2800+ Barton
6x Geil pc3500 mem
Koelers
Monitor en nog wat ander spul

Eenmaal thuis alles in elkaar zetten. 2500+ draaien als een trein.
2x 2800+ alleen maar problemen zie hiervoor :

http://www.msi.com.tw/pro...42fc38c6a1ae8e5b19dec1d6d

Gebeld met MSI, en na ongeveer 2 maanden steggelen en 3x terug naar winkel (Mem ingewisseld voor Kingston, nieuwe PSU) blijkt er dus toch iets te zitten met timing en northbridge.

Er gaan nu ontzettend veel geruchten dat er stiekem een nieuwe revisie is van dit bord, maar MSI ontkent het.

Ik ben nu zo murf dat ik nu weer de borden ga omwisselen voor 2 nieuwe en maar hopen dat deze dan wel goed gaan. Anders dag MSI en welkom Asus.

Tweakers leden kunnen jullie niet eens een onderzoekje doen naar dit want ik heb zo een vermoeden dat die borden als ze het goed doen zeer snel zijn, maar als je toch voor goed en stabiel wilt gaan je beter voor een ander merk kan kiezen. Ik lees zowel hier als bij MSI als bij andere forums dat dit niet echt lekker gaat.

Als je dezelfde ervaring heb zou ik dat graag willen horen en ook hoe jij tot een oplossing gekomen bent.

----------------------------- Paste ---------------------------

Kijk vooral eens na mijn posts bij de forum msi. Die vertellen de voorgrond/ achtergrond van het verhaal.

Greetz Boy_One

Verwijderd

LOL
Nou wat jij zegt Boy_One heb ik net omgekeerd ;)
Ik heb 10 asus moederborden kapot zien gaan zelfs bij mensen wie de pc amper gebruiken :( Zeer triest.
Ik praat hier wel over vooral de a7v en de a7a types echt triest.
Vandaar dat ik zelf niet gouw een asus moederbord koop. (ik wil mijn moederbord wel graag kunnen ombouwen in diversen kasten, niet dat het moederbord weer kapot is).

Ik heb nou al 5 msi moederborden meegemaakt wie allemaal gewoon perfect werken en wie je ook diverse keren kunt ombouwen en dat ze niet kapot gaan zoals bij mijn ervaring asus.

Zou het niet kunnen zijn dat sommige winkels een beetje ruuw met de producten omgaan. bijv. bij computer-land gooien ze nog net niet met die processortjes.

Over de grafischekaarten van asus wel die zijn echt heeeeel goed.
Waren ze maar gebleven bij videokaarten maken :7

Maar het is wel eens goed om er alles er uittegooien over een merk waar je altijd maar problemen mee hebt.

Natuurlijk kan het zijn dat er in die 10 asus moederborden een fabricage fout hadden ofzo of het is gewoon grofheid van de winkel of je hebt gewoon kei erg pech.
Het zijn er maar 10 dus niet alle asus moederborden zijn zo snel kapot :+
Erg jammer dat sommige mensen dan weer gelijk gaan flame alleen omdat je iets van je eigen ervaring deelt met andere :'(

Gewoon alles eruit flappen over het merk waar je slechte ervaring mee hebt, is toch niks mis mee.

Zoals eerder gezegt mijn ervaring met de k7n2 is zeer goed. (k7n2 delta ILSR)
Lopen makkelijk op fsb van 200, als je goed geheugen hebt dan :P
Die van mij loopt op een fsb van 220 op 2.7 volt op het geheugen.

• IvoBerkhoff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11-2023
CPU: 2400+

heb 'm nu twee dagen aan het draaien, werkt prima, alleen als ik 'm op de 'high performance' zet, werkt-ie niet. Komt ws. omdat ik nog oud geheugen heb PC2100. Vannacht een Bluetoothe set erbij bestald, lijkt me interessant.

P.S. Hoe weet ik of ik een barton of een Thouroughbred heb?

ASUS P5ND2-Sli Deluxe, Pentium DualCore 3.0 Ghz. with 2 x ASUS EN6600GT Silencer 256 Mb., LG L194WT 19"wide". 2 x XP1900+ + TFT's 19"wide, Notebook BenQ 8100 Centrino 1,5. Specs: http://specs.tweak.to/8798

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IvoBerkhoff schreef op 21 augustus 2003 @ 19:03:
CPU: 2400+

heb 'm nu twee dagen aan het draaien, werkt prima, alleen als ik 'm op de 'high performance' zet, werkt-ie niet. Komt ws. omdat ik nog oud geheugen heb PC2100. Vannacht een Bluetoothe set erbij bestald, lijkt me interessant.
Bij CAS 2.5 PC2100 is dat niet verbazingwekkend. Hoe snel draai je het geheugen (133MHz of hoger?)
P.S. Hoe weet ik of ik een barton of een Thouroughbred heb?
2400+ Bartons zijn er niet naar mijn weten. Maar zekerder is een kijk naar de hoeveelheid L2 cache- een Tbred heeft 256KB, de Barton 512KB
(beetje basic zoekertje- zie de Technische PMG FAQ )

Oslik blyat! Oslik!

• IvoBerkhoff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik draai op 133, ben nog niet aan OC toegekomen.

ASUS P5ND2-Sli Deluxe, Pentium DualCore 3.0 Ghz. with 2 x ASUS EN6600GT Silencer 256 Mb., LG L194WT 19"wide". 2 x XP1900+ + TFT's 19"wide, Notebook BenQ 8100 Centrino 1,5. Specs: http://specs.tweak.to/8798

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
PCB: MSI-6570 1.0

Moederboard: MSI K7N2 Delta L
Processor: AMD Athlon XP 2500+
Geheugen: Samsung PC3200 512 Mb

BIOS Versie: 5.40
FSB: 167(.4 :+)

Werkt allemaal prima :)

• migchiell
  • Laatst online: 14-08 15:28
Ik heb een maandje geleden een nieuwe pc gekocht (bij informatique), met de vlg. specs:

MSI K7N2-Delta ILSR moederbord
AMD Athlon XP 3000+
2x Kingston 256mb pc3200 400Mhz
MSI GeForce FX 5600 256 mb
WD 120 gb 7200 rpm 8 mb buffer

Daar moest ik even mee vooruit kunnen, dacht ik. Maar helaas, ook mijn pc'tje loopt vast in games. Teruggebracht naar informatique, 3 weken zonder pc gezeten (had m'n oude al verkocht), teruggekregen, alles moest het weer goed doen, bij hun liepen games weer zonder fouten en 3dmark03 deed het ook gewoon.

Helaas...thuis loopt ie weer vast...beetje jammer :( . De temps liggen volgens mij niet erg hoog, +/- 50 idle en 60 stressed. Ik heb versie 1 van het moederbord en BIOS versie 7.0

Wat kan ik het beste doen? BIOS updaten? Nog een casefan erbij (er zit nu 1 casefan achterin voor outtake)? dan maar op 133 laten lopen ipv. 166? Nieuw moederbord eisen?

Trouwens, over dat updaten van de BIOS, er verschijnen wel erg veel waarschuwingen in beeld...volgens het update-progje van MSI loop ik de kans mijn hele pc te vergallen door de BIOS te updaten en kan ik dan ook naar mijn garantie fluiten. Is dat zo? Het is toch gewoon een update van een stukje software (ok, wel een vrij belangrijk stukje software...)? En als het mislukt, kan ik de schade dan nog herstellen door jumpers te verzetten/batterijen eruit/herstelpunt in XP in te stellen ofzo?

Heb overigens net 3dmark03 gedraaid, score 519 is volgens mij niet echt geweldig :'(

Alvast bedankt voor hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door migchiell op 21-08-2003 23:09 ]

Verwijderd

migchiell schreef op 21 August 2003 @ 21:31:
Ik heb een maandje geleden een nieuwe pc gekocht (bij informatique), met de vlg. specs:

AMD Athlon XP 3000+
2x Kingston 256mb pc3200 400Mhz
MSI GeForce FX 5600 256 mb
WD 120 gb 7200 rpm 8 mb buffer

Daar moest ik even mee vooruit kunnen, dacht ik. Maar helaas, ook mijn pc'tje loopt vast in games. Teruggebracht naar informatique, 3 weken zonder pc gezeten (had m'n oude al verkocht), teruggekregen, alles moest het weer goed doen, bij hun liepen games weer zonder fouten en 3dmark03 deed het ook gewoon.

Helaas...thuis loopt ie weer vast...beetje jammer :( . De temps liggen volgens mij niet erg hoog, +/- 50 idle en 60 stressed. Ik heb versie 1 van het moederbord en BIOS versie 7.0

Wat kan ik het beste doen? BIOS updaten? Nog een casefan erbij (er zit nu 1 casefan achterin voor outtake)? dan maar op 133 laten lopen ipv. 166? Nieuw moederbord eisen?

Trouwens, over dat updaten van de BIOS, er verschijnen wel erg veel waarschuwingen in beeld...volgens het update-progje van MSI loop ik de kans mijn hele pc te vergallen door de BIOS te updaten en kan ik dan ook naar mijn garantie fluiten. Is dat zo? Het is toch gewoon een update van een stukje software (ok, wel een vrij belangrijk stukje software...)? En als het mislukt, kan ik de schade dan nog herstellen door jumpers te verzetten/batterijen eruit/herstelpunt in XP in te stellen ofzo?

Heb overigens net 3dmark03 gedraaid, score 519 is volgens mij niet echt geweldig :'(

Alvast bedankt voor hulp!
Bios versie 7.0 :?
Toen ik mijne kocht bij informatique stond er standaart 7.1 op.

Bios versie 7.0
This is Award BIOS release.

In 7.1 word verandert/opgelost :
-Modify CPU temperature detection
-Fixed Kingston KVR333 memory cannot be used

In 7.2 word verandert/opgelost :
-Show current system memory channel information
-Update DDR400 timing setting
-Remove "Reset Configuration Data" item in the BIOS setup as chipset does not support it

In 7.3 word verandert/opgelost :
-Modify CPU temperature detect
-Fixed Nvidia FX5800 & FX5900 compatibility issue

In 7.4 word verander/opgelost :
Fixed Nvidia FX5900 Ultra compatibility issue

Ik zou zeggen flash je bios naar 7.2. Die heb ik er nou ook opstaan en werkt goed (heeft altijd goed gewerkt :P ) (er is altijd wel een risico met flashen maar als je de pc niet uitzet onder het flashen dan is er niks aan de hand, als de stroom uitvalt dan heb je een groter probleem).

Bios 7.3 is niet aanteraden daarmee word je temperatuur zogenaamd 10 grade hoger 8)7

Als je 7.2 erop hebt en je gaat in de bios kijken zorg dan dat niks op high performance staat, dat kan namelijk met sommige spellen niet helemaal soepel werken.

Dus bij de winkel deet i het toen heb je de pc mee naar huis genomen en toen deet i het niet meer :?

Heb je hem niet overclockt of geprobeert te overclocken ?
Die score bij 3dmark03 is natuurlijk belaggelijk laag |:(
Welke drivers heb je erop voor je gf fx ? nvidia 44.03 ?

• migchiell
Volgens de mensen van informatique deed ie het daar normaal nadat ze ook het tweede geheugen hadden bijgeschakeld (waren ze blijkbaar vergeten bij afleveren). Zal ze nog eens vragen naar 3dmark-scores...

Maar eenmaal thuis had ik weer hetzelfde probleem. Gisteren een paar keer 3dmark gedraaid, haalde steeds +/- 3 fps en liep dan vast, fsb naar 133 gezet ipv 166 en toen haalde ik dus die score van 519.

Ik heb niet geprobeerd te overklokken (en heb hem nu dus zelfs ondergeklokt), de kast staat niet in de volle zon/op een verwarming ofzo, de temps zijn redelijk normaal dacht ik.

Ik zal de bios vanavond ff flashen, hopelijk werkt dat...

ik heb de nieuwste driver voor de videokaart, 45.23 volgens mij.

Ik heb gehoord dat Unreal II nogal kort schijnt te zijn, maar op deze manier doe ik er toch heel lang over om 'm uit te spelen... ;)

Kijk het gaat mij er niet om om een hoge 3dmark-score te halen maar ik wil wel gewoon kunnen spelen, niet in slomo...

• Boy_One
(jarig!)
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 15:55:
LOL
Nou wat jij zegt Boy_One heb ik net omgekeerd ;)
Ik heb 10 asus moederborden kapot zien gaan zelfs bij mensen wie de pc amper gebruiken :( Zeer triest.
Ik praat hier wel over vooral de a7v en de a7a types echt triest.
Vandaar dat ik zelf niet gouw een asus moederbord koop. (ik wil mijn moederbord wel graag kunnen ombouwen in diversen kasten, niet dat het moederbord weer kapot is).

Ik heb nou al 5 msi moederborden meegemaakt wie allemaal gewoon perfect werken en wie je ook diverse keren kunt ombouwen en dat ze niet kapot gaan zoals bij mijn ervaring asus.

Zou het niet kunnen zijn dat sommige winkels een beetje ruuw met de producten omgaan. bijv. bij computer-land gooien ze nog net niet met die processortjes.

Over de grafischekaarten van asus wel die zijn echt heeeeel goed.
Waren ze maar gebleven bij videokaarten maken :7

Maar het is wel eens goed om er alles er uittegooien over een merk waar je altijd maar problemen mee hebt.

Natuurlijk kan het zijn dat er in die 10 asus moederborden een fabricage fout hadden ofzo of het is gewoon grofheid van de winkel of je hebt gewoon kei erg pech.
Het zijn er maar 10 dus niet alle asus moederborden zijn zo snel kapot :+
Erg jammer dat sommige mensen dan weer gelijk gaan flame alleen omdat je iets van je eigen ervaring deelt met andere :'(

Gewoon alles eruit flappen over het merk waar je slechte ervaring mee hebt, is toch niks mis mee.

Zoals eerder gezegt mijn ervaring met de k7n2 is zeer goed. (k7n2 delta ILSR)
Lopen makkelijk op fsb van 200, als je goed geheugen hebt dan :P
Die van mij loopt op een fsb van 220 op 2.7 volt op het geheugen.
Ja dat helpt zeker om af en toe eens je hart te luchten. :P ;)
Ach zo heeft iedereen wel eens wat. Maar ben nu zover dat ik 2 nieuwe bordjes krijg, kijken of deze beter werken...

En ooh ja ik zal zeker ff fotootjes maken om te kijken wat de verschillen precies zijn.... ;)

Greetz Boy_One

• Boy_One
(jarig!)
migchiell schreef op 22 August 2003 @ 08:59:
Volgens de mensen van informatique deed ie het daar normaal nadat ze ook het tweede geheugen hadden bijgeschakeld (waren ze blijkbaar vergeten bij afleveren). Zal ze nog eens vragen naar 3dmark-scores...

Maar eenmaal thuis had ik weer hetzelfde probleem. Gisteren een paar keer 3dmark gedraaid, haalde steeds +/- 3 fps en liep dan vast, fsb naar 133 gezet ipv 166 en toen haalde ik dus die score van 519.

Ik heb niet geprobeerd te overklokken (en heb hem nu dus zelfs ondergeklokt), de kast staat niet in de volle zon/op een verwarming ofzo, de temps zijn redelijk normaal dacht ik.

Ik heb gehoord dat Unreal II nogal kort schijnt te zijn, maar op deze manier doe ik er toch heel lang over om 'm uit te spelen... ;)

Kijk het gaat mij er niet om om een hoge 3dmark-score te halen maar ik wil wel gewoon kunnen spelen, niet in slomo...
Dit lijkt verdomd veel op de problemen die ik heb. Ik heb welliswaar niet de ILSR versie, maar het lijkt er echt verdomd veel op. Ook een Barton en ook met fsb 166 het begint toch echt op een NorthBridge probleempje te lijken...

Zoals ik ook al in mijn post vroeg bij MSI, ik zou verdomd graag willen weten hoe de testreports eruit zijn van AMD boven de 2500+. Ik ben nu al zoveel mensen tegen gekomen die onder /op de 2500+ zaen en die een rete stabiel systeem hebben.

Daarnaast alle posts die ik lees van mensen met problemen zijn bijna 90% gericht op de hogere proc.

Maar ik ben druk bezig met 2 nieuwe bordjes en zal zeker mijn bevindingen posten.... ;)

Greetz Boy_One

Verwijderd

migchiell schreef op 22 August 2003 @ 08:59:

De Nvidia driver 45.23 zou ik niet gebruiken.
Ik heb hem eregister bij een andere pc erop gezet en in sommige spellen ging die raar doen dus ik 44.03 erop gezet en die werkte gewoon goed 8)7
Probeer dat eens, en wat zijn de resultaten, werkt het iets beter ?

Verwijderd

Boy_One schreef op 22 August 2003 @ 13:13:
[...]

Dit lijkt verdomd veel op de problemen die ik heb. Ik heb welliswaar niet de ILSR versie, maar het lijkt er echt verdomd veel op. Ook een Barton en ook met fsb 166 het begint toch echt op een NorthBridge probleempje te lijken...
De NorthBridge heb ik watergekoelt. (fsb op 220 multiplier op 10)(amd barton 2500+)

Maar ik heb hier naast me er ook 1 staan wie de northbridge niet watergekoelt heeft alleen de cpu. En die draait ook op een fsb van 200 en multiplier 10.5

Maar als ik dat zo hoor dan zou ik toch maar eens wat as3 ertussen doen of een andere pasta.
Kan me wel herinderen toen ik dat blokje op de northbridge eraf haalde zat er ook maar weinig pasta onder, heb er gelijk as3 opgedaan en toen me waterblok.

Verwijderd

migchiell schreef op 21 August 2003 @ 21:31:

dit probleem had ik ook, steeds crashes met spelle en benchmark teste. onderdelen ook gekocht bij informatique.

AMD Athlon XP 3000+
2x KINGSTON Dimm 256 DDR SDram PC2700 333MHZ

bij informatique ter reparatie aangeboden, daar is hij gerepareert á 30 euro reparatie koste. hij draaide volgens de medewerker een volledige 3dmark03 test.
eenmaal thuis gekome, aansluite snel nog ff in bios kijke. fsb op 133, vreemd ff verhoge naar de standaard 166 mhz fsb.

opgestart, spel spele en crashe

hebben ze daar waarschijnlijk me pc getest op 133 mhz fsb

pc weer terug gebracht, 1.5 week kwijt geweest en ik heb nu een asus a7n8x deluxe bordje erin zitten en alles draait nu goed.

geen extra kosten gelukkig, dus misschien moet jij ook maar een ander bord eisen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 15:52:
[...]

dit probleem had ik ook, steeds crashes met spelle en benchmark teste. onderdelen ook gekocht bij informatique.

AMD Athlon XP 3000+
2x KINGSTON Dimm 256 DDR SDram PC2700 333MHZ

bij informatique ter reparatie aangeboden, daar is hij gerepareert á 30 euro reparatie koste. hij draaide volgens de medewerker een volledige 3dmark03 test.
eenmaal thuis gekome, aansluite snel nog ff in bios kijke. fsb op 133, vreemd ff verhoge naar de standaard 166 mhz fsb.

opgestart, spel spele en crashe

hebben ze daar waarschijnlijk me pc getest op 133 mhz fsb

pc weer terug gebracht, 1.5 week kwijt geweest en ik heb nu een asus a7n8x deluxe bordje erin zitten en alles draait nu goed.

geen extra kosten gelukkig, dus misschien moet jij ook maar een ander bord eisen
Erg raar ik heb het zelfde moederbord bij de zelfde winkel alleen dan een amd barton 2500+ en het werkt perfect, fsb staat standaart op 166 en ik draai nou onder een fsb van 220.
Beetje raar dat er toch zoveel problemen zijn, misschien wel een fabricage fout :?
Zoals je gelezen hebt in dit topic heb ik 2 van deze moederborden ook bij informatique gehaalt en ze werken perfect.

• migchiell
Heb nu 44.03 geinstalleerd, nu haal ik 1687 punten in 3Dmark03, is nog steeds nogal weinig vlgs. mij...

Spellen lopen nog steeds vast...

Mail is onderweg naar Informatique met het verzoek om dan toch maar dat Asus moederbord erin te hangen. Ik laat wel ff weten hoe het afloopt verder, maar kan ff duren want ik ga eerst nog op vakantie.

• Boy_One
(jarig!)
Hey daar mede lotgenoten,

En ja hoor na mijn vakantie 2 nieuwe bordjes (omgeruild voor de oude) en wat denk je op deze zit een sticker met FSB400. Dat zat op mijn vorige bordjes niet. Ook zijn de kleuren van de mem sloten anders plus op deze bordjes zit meteen bios versie 5.1. En maar roepen dat er geen nieuwe revisie is :'( . Maar ach... Na ongeveer 24 uur prime en 2 uur 3dmark draaien blijven de bordjes perfect stabiel. :)

Ik ben nog nooit in mijn leven zoveel problemen tegengekomen met een mainboard :( . Maar voor iedereen die hetzelfde probleem heeft als mij en mist de sticker, ruilen maar het scheelt een hoop elende ;) . En ooh ja ik ben zeer blij dat ik deze boardjes bij sallandautomatisering heb gekocht want deze jongens zijn perfect met hun service aanrader voor iedereen _/-\o_ _/-\o_ .

Ik hoop dat iedereen hier ooit uit de problemen komt met zijn bordje, maar ik ben zeer zeer tevreden nu. :*) :*)

Greetz Boy_One

Verwijderd

Boy_One schreef op 01 September 2003 @ 19:22:
Hey daar mede lotgenoten,

En ja hoor na mijn vakantie 2 nieuwe bordjes (omgeruild voor de oude) en wat denk je op deze zit een sticker met FSB400. Dat zat op mijn vorige bordjes niet. Ook zijn de kleuren van de mem sloten anders plus op deze bordjes zit meteen bios versie 5.1. En maar roepen dat er geen nieuwe revisie is :'( . Maar ach... Na ongeveer 24 uur prime en 2 uur 3dmark draaien blijven de bordjes perfect stabiel. :)

Ik ben nog nooit in mijn leven zoveel problemen tegengekomen met een mainboard :( . Maar voor iedereen die hetzelfde probleem heeft als mij en mist de sticker, ruilen maar het scheelt een hoop elende ;) . En ooh ja ik ben zeer blij dat ik deze boardjes bij sallandautomatisering heb gekocht want deze jongens zijn perfect met hun service aanrader voor iedereen _/-\o_ _/-\o_ .

Ik hoop dat iedereen hier ooit uit de problemen komt met zijn bordje, maar ik ben zeer zeer tevreden nu. :*) :*)
Nou je het over die stikker hebt ;)
Ik heb wel die sticker en op dat andere bord zit geen sticker 8)7
Maar ze lopen allebij goed ) (model : k7n2 delta ILSR)

Vraagje : Als je het voltage omhoog gooit loopt de pc dan nog wel stabiel ?
Want de 2400mhz lukt me wel op 1.8 voltage maar dan is i niet stabiel :'(
Zou dat te maken hebben met de instellingen van high performence :?

He ik ga ff uittesten :P

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb vorige week ook een K7N2 - Delta - L gekocht, deze draait perfect op dit moment met een 3200+. Deze draait op 200Mhz bus samen met het geheugen. Ik heb wel op de doos (rechts onderaan) een sticker zitten met "FSB 400 Edition" terwijl rechts bovenaan op de doos gedrukt staat dat hij maar 333FSB kan hebben :?

[ Voor 13% gewijzigd door ExcaliburDexter op 02-09-2003 14:28 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Dubbel :( alweer :(

[ Voor 96% gewijzigd door ExcaliburDexter op 02-09-2003 14:27 ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
ExcaliburDexter schreef op 02 september 2003 @ 14:25:
Ik heb vorige week ook een K7N2 - Delta - L gekocht, deze draait perfect op dit moment met een 3200+. Deze draait op 200Mhz bus samen met het geheugen. Ik heb wel op de doos (rechts onderaan) een sticker zitten met "FSB 400 Edition" terwijl rechts bovenaan op de doos gedrukt staat dat hij maar 333FSB kan hebben :?
De doos is gewoon dezelfde als ze voor de K7N2 gebruikte, maar aangezien dit de nForce2 Ultra 400 betreft hebben ze alleen een nieuwe sticker erop geplakt :)

• Boy_One
(jarig!)
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:56:
[...]

Nou je het over die stikker hebt ;)
Ik heb wel die sticker en op dat andere bord zit geen sticker 8)7
Maar ze lopen allebij goed ) (model : k7n2 delta ILSR)

Vraagje : Als je het voltage omhoog gooit loopt de pc dan nog wel stabiel ?
Want de 2400mhz lukt me wel op 1.8 voltage maar dan is i niet stabiel :'(
Zou dat te maken hebben met de instellingen van high performence :?

He ik ga ff uittesten :P
Ik heb een K7N2 Delata L, en beide bordjes draaien nu stabiel op 220 x 11 op voltage 1.85 misschien dat je er iets aan hebt... ;)

Greetz Boy_One

• Boy_One
(jarig!)
ExcaliburDexter schreef op 02 September 2003 @ 14:25:
Dat maakt dus niet uit je hebt de FSB400 versie. Ik had namelijk ook de op de oude doos dit staan, maar miste op het moederbord een groene sticker met FSB400 erop deze is er dus nu wel... :)

Greetz Boy_One

Verwijderd

Boy_One schreef op 03 September 2003 @ 12:59:
[...]

Ik heb een K7N2 Delata L, en beide bordjes draaien nu stabiel op 220 x 11 op voltage 1.85 misschien dat je er iets aan hebt... ;)
Dit bord hiero gaat maar tot 1.8 met de voltages en mijn andere bord ook :(

(wat voor cpu heb je, welke core code ?)

• Boy_One
(jarig!)
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 15:00:
[...]

Dit bord hiero gaat maar tot 1.8 met de voltages en mijn andere bord ook :(

(wat voor cpu heb je, welke core code ?)
Sorry je hebt gelijk ik met mijn schele ogen hij staat bij mij ook op 1.8 in de bios. Sorry... Ik heb een 2800+ Barton.

Greetz Boy_One

Verwijderd

sorry om dit topic weer naar boven te halen...

info:
ik heb dus gisteren een msi k7n2 delta ILSR gekocht, met een 2800+ en 2 lapjes geheugen (kingston) van 512 elk, pc3200 (ik neem aan dat dat ddr 400 is). volgens msi live bios update 3 heb een bios versie 7.6. Op mijn moederbord zegt een sticker; fsb400.

probleem:
mijn 2800+ wordt herkend als 2200+ en in de bios kan ik alleen tot 233 fsb gaan...
ook moet ik mijn jumper (j11) open hebben (dus op 100 ipv 133/166 volgens de handleiding) anders start hij niet eens op maar blijft hij hangen bij de geheugen test...
3dmark zei een score van +- 36xx. op deze configuratie.

veel van jullie hebben al problemen gehad met dit bord,als je het heb op kunnen lossen (verwant met hetzelfde probleem), wat heeft bij jouw gewerkt?

ps. ik heb al (in GoT) rondgezocht om een antwoord te krijgen...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ik haal hem ook weer omhoog..ik mag nieuwe mobo hebben...deze aopen is compleet verneukt geraakt...en deze mobo vind ook wel leuk...de gewone versie, dus de delta-l gewoon

maar zijn er nou 2 revisie's ?

nu is het dus wel zo dat de northbrigde hier ook wederom active koeling heeft..nu heb ik een aopen ak77-333 mobo met ook actieve koeling...nu heeft die koeler zen draai uren erop zitten, sinds mei 2003 24/7 aangestaan (tussen door wel reboots natuurlijk en af en toe dagje uit ofzo) maar voor de rest altijd

nu is de fan uitgelopen en maakt dus een pleuris herrie, en hij valt niet van de mobo af te krijgen....maar ik wil dus niet weer hetzelfde gezeik (ik dacht hier van dan passive koeling maar kdenk dat ik het hele mobo aan gort trek)

[ Voor 58% gewijzigd door sjorremans op 27-01-2004 22:43 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
niemand die dit topic nog checkt, kben wel benieuwd naar zen overclock mogelijkheiden, beneden heb ik een amd 1600+ met een msi k7t turbo 2 mobo, en die gaat niet verder als 138 fsb :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Nieuwe revisie van de K7N2-L delta = passieve northbrigde koeling (heb ik zelf ook ;)

Draait btw zonder problemen op 11,5X200 ipv 11.5X166 @ std voltages.
Heeft ook op DDR400 en FSB retestabiel gelopen.

• sjorremans
uhmz dus als ik er nu 1 ga halen is gewoon passive gekoeld dus:

want deze staat op mycom: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=100

Verwijderd

ik heb ook een MSI k7n2-delta L en een barton 2800+
kan mijn moederbrod alleen op 166mhz laten draaien, alhoewel een barton toch en fsb heeft van 33Mhz, o pde doos staat da het mobo 400mhz fsb heeft, ma i kkan max 200 kiezen en dan crasht ie (start nie op)

Verwijderd

Duhh, jouw processor loopt op 12,5X166...
Jij wil em nu op 12,5X200 laten lopen..tuurlijk werkt dat niet ;)

Verwijderd

12,5 ?? verklaar u nader

Verwijderd

niemand?

• sjorremans
jij heb een 2800+, fsb is dus 333 mhz
jij wilt in in 1x naar 400 mhz en dat is dus een vette overclock en blijkbaar trekt je geheugen dat niet ofzo

Pagina: 1