Toon posts:

AMD Athlon XP 3000+ / MSI K7N2 Delta-ILSR problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week terug deze onderdelen gekocht:

MSI K7N2 Delta-ILSR,nForce2,DolbyD5.1,SATA,1394,LN
AMD Athlon XP 3000+, 333Mhz, 512Kb, SocketA, Box
2 x Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
AOpen Geforce 4 TI4200 8X

Die onderdelen heb ik netjes in me pctje gezet en ben gaan kijken of het wat was.. nu is er alleen 1 groot probleem.

Bij elke willekeurige game, of benchmark test hangt de pc na een paar minuten.
Als ik dan in BIOS de fsb van de standaard 166 naar 133 zet (daardoor loopt de processor op 1700 mhz) zijn er verder geen problemen meer.
Heb het ook al met een andere videokaart geprobeert maar dit geeft geen verschil.
K heb ook alle nieuwste drivers, en de temperatuur van me processor is constant 40 graden, systeemkast temp. is ook 40.

OS is Windows 2000 SP4

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 19:33
Mischien wordt ie dan te warm met die games, wat voor cooler heb je op je processor gezet?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cooler die bij de processor zat.. dus die lijkt me wel voldoende, ook tijdens games wordt temperatuur niet hoger dan normaal. heb ook 6 systeemkast coolers dus de warme lucht wordt perfect afgevoerd

hier een pic..

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jeffreyo/cooler.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 15:04 . Reden: ff snel foto gemaakt ]

Verwijderd

Bij een onstabiele processor wil 2000 vaak al helemaal niet meer (volledig) booten, dus mijn vermoeden gaat er naar uit dat het geheugen toch de 333 niet trekt; misschien per ongeluk verkeerd gelabeld/niet goed getest door de fabrikant...

Probeer het eens met een andere module zou ik zeggen... (2x 256 zou btw ook geen overbodige luxe zijn met 2000, en is leuk mocht dat mainboard dual channel ondersteunen...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 14:46:

Probeer het eens met een andere module zou ik zeggen... (2x 256 zou btw ook geen overbodige luxe zijn met 2000, en is leuk mocht dat mainboard dual channel ondersteunen...)
Mijn fout.. het zijn ook 2 modules, vergeten te vermelden 8)7

• Burning_Tyre
Cooler moet goed zijn, gebruik eens een programma als Speedfan om de temperatuur te meten, of weet je die al? Als het niet boven de 60 komt is er niks aan de hand.
Mischien heb je in je bios de shutdown temperatuur te laag staan?

En anders mischien inderdaad het geheugen dat het niet trekt, wordt het geheugen warm?

Verwijderd

Topicstarter
Burning_Tyre schreef op 29 July 2003 @ 15:11:
Cooler moet goed zijn, gebruik eens een programma als Speedfan om de temperatuur te meten, of weet je die al? Als het niet boven de 60 komt is er niks aan de hand.
Mischien heb je in je bios de shutdown temperatuur te laag staan?

En anders mischien inderdaad het geheugen dat het niet trekt, wordt het geheugen warm?
Temperatuur van processor is 40, met games iets warmer.
Dat bios shutdown zal het ook niet zijn, want het systeem hangt gewoon. Gewoon een vastloper :)

Kan je de temperatuur meten dan van het geheuge?!
Ik ga zometeen wel ff 1 voor 1 die twee geheugen bankjes testen om te kijken of er misschien 1 stuk is

-- update --

Net ff die geheuge modules 1 voor 1 geprobeert maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik wordt het steeds rebooten nu wel een beetje zat })

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 16:17 ]

• Burning_Tyre
ach ik heb al 9 maanden niks met me eigen pc kunnen doen omdat moederbord d00d is, daar wordt ik pas zat van :D

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Event viewer al gecheckt ?
Als het softwarematig is kan je daar iig even checken waar ie op vastloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Burning_Tyre schreef op 29 July 2003 @ 16:45:
ach ik heb al 9 maanden niks met me eigen pc kunnen doen omdat moederbord d00d is, daar wordt ik pas zat van :D
maar het is helemaal erg als je net je nieuwe pc heb en je kan er vrijwel niks mee doen.

• Burning_Tyre
Die van mij was ook net nieuw...:D

Verwijderd

zet je voltage van je ram eens hoger of zet de cas hoger.

Verwijderd

wat voor voeding heb je , misschien trekt die het allemaal niet??

Verwijderd

Topicstarter
Heb 300 watt erin
is dat te weinig?!

cdrom - hardeschijf - floppy - vid. kaart - netwerk - geluidskaart
meer zit er niet in dus lijkt me genoeg??

• Upuaut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Upuaut

Exploring Live!

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 18:38:
wat voor voeding heb je , misschien trekt die het allemaal niet??
Inderdaad check jouw voeding eens, een soort gelijk probleem is mij ook eens over komen.
De eerste die ik toen ter beschikking had was de 300Watt voeding van het Aopen kastje.
Kort daarna heb ik er een Enermax EG465AX-VE W Fcax, 433Watt Lownoise Voed erin gemonteerd en het probleem was over.
Niet dat jij de volledige 433Watt nodig heb, maar het zal zeker beter gaan functioneren.

Suc6

Dual Xeon | Tweaker gallery

Verwijderd

Topicstarter
nou dat voeding is het ook niet.. net ff alle zooi losgekoppeld, cdrom floppy me systeemkast koelers (temperatuur liep niet hoog op omdat me kast op dit moment open ligt). en nog steeds hangen.

Ga hem een deze dagen dan maar ff bij de winkel waar ik het gekocht heb langs gooien, of iemand anders moet nog de gouden tip hebben. ben wel erg benieuwd wat het kan zijn.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zelfde probleem had ik, maar overgaan naar een k7N2 Delta-L was het juist over (2700xp)
heb je ook al met 1 module DDR geprobeerd? (verschillende banken?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

ik heb/had precies hetzelfde probleem...ik heb nl. ook een ilsr met een xp2800
ook problemen met dual geheugen.....nu heb ik samsung erin 1 maal 512 mb pc 2700
en nu is het over (had eerst 2 maal 512 pc3200 vt erin. toen 1 reepje...ook spontane reboots...en toen de samsung.....nu is het over)
....ik zou zeggen....trek er es 1 reepje uit, en probeer het dan weer.

Verwijderd

Topicstarter
heb geheugen op verschillende banken geprobeert ook allebei me modules appart gebruikt maar nog steeds hetzelfde verhaal, crash ;)

nu zat ik wat te lezen op GoT en kwam een stuk tege over de GoT PiFast Challenge dus dat wilde ik ook wel eens proberen. ik die test downloaden en proberen. en je raad het nooit.. bij Starting step 0 heb ik weer een vastloper. zou het dan tog iets met het geheugen zijn??

Verwijderd

zit er dik in van wel........1 ding weet ik wel.......er moet merk geheugen in.....en ook goed spul.
anders vreet de ilsr het niet....en crashed ie! ik heb momenteel geen last....draait als een klok mijn ilsr....dik tevreden!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Toch geloof ik die temperatuur niet als je CPU temp hetzelfde is als je KAST temp...dat KAN gewoon niet! Bij die koeler zit toch een "sticker" aan de onderkant....roze gummie bende? Als dat zo is....erafhalen...core en koeler goed schoonmaken en koelpasta gebruiken dit scheelt zo ie zo een paar graden (5-8)...natuurlijk je geheugen handmatig "terug" zetten naar Cas 2,5 en de andere timings losser doen...T1 uitzetten. Als het dan wel lekker werkt....ander geheugen halen.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
^@#*&@#& net naar de winkel geweest waar ik het gekocht had (informatique)

daar me probleem uitgelegd en hun gingen het wel ff maken
dus ik wachten daar
1.5 uur later hadden ze het gevonden, me voeding was te laag. de 3dmark03 test kwam hij nu wel door zonder crash.

30 euro: reparatiekoste
119 euro: Channel Well Technology, Dual Fan, 480W

dus 149 euro armer.. ik naar huis pctje vol verwachting aansluiten
opstarte

game opstarte

2 minuten later.. CRASH!

wtf kan dit nou zijn...... ik wordt gek, morgen maar weer bellen dan

iedereen bedankt voor alle reacties..

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Euhm ...
Heb jij de 12volt p4 connector wel aangesloten op je moederbord ??
Deze connector is op deze borden voor om de voltage goed stabiel te houden ten alle tijden...

Oh ja; je moet ook een jumpertje op het moederbord verzetten wil je hij op 166mhz fsb staan, die zitten volgens mij ergens in de buurt van de ram sloten.

Ik heb dat moederbord ook gehad, alleen de "lichtere" versie; msi k7n2 delta-L :)

[ Voor 42% gewijzigd door Bartjuh op 31-07-2003 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 31 July 2003 @ 20:16:
Euhm ...
Heb jij de 12volt p4 connector wel aangesloten op je moederbord ??
Deze connector is op deze borden voor om de voltage goed stabiel te houden ten alle tijden...
ja die p4 connector zit aangesloten
Bartjuh schreef op 31 July 2003 @ 20:16:
Oh ja; je moet ook een jumpertje op het moederbord verzetten wil je hij op 166mhz fsb staan, die zitten volgens mij ergens in de buurt van de ram sloten.
jumpertje staat goed, en draait gewoon op 166mhz fsb

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ik had een probleem met vastlopers van een 2500+ op een epox 8rda3+ (prime -> meteen vast, benchmarks ook meteen) ..

hebben ze ook naar gekeken, 3 x nieuw epox mobo in, telkens zelfde verhaal, zit nu een asus a7n8x in (1.6 rev) en ik heb een superstabiele computer nu .. dus misschien heel ander moederbordje ? .. wat het probleem nou precies was bij mijn computer weten zij niet, en weet ik ook niet, maar ben wel blij met deze combinatie, kan primen en 3dmarken wat ik wil iig =)

dus misschien gewoon ander mobo ?

(ik moest hem op fsb 100 laten lopen om hem te laten primen / niet meer vast te laten lopen)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Topicstarter
ander mobo.. tsjah dit was een upgrade kit dus het lijkt mij dat processor + geheuge + mobo wel met elkaar kunnen samenwerken? of informatique heeft een grote fout gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
ander moederbord lijkt me niet voor de hand liggend, omdat ik namelijk een upgrade kit gekocht heb waar mobo + proc + geheugen in 1 zat.. lijkt me op elkaar afgestemt?

edit:

kzie dubbel, foutje.. sorry :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 22:00 ]

Verwijderd

Ik heb dit zelfde moederbord en zo te zien is de temp wel oke maar hij klopt denk ik niet, want naar het flashen van dat moederbord heb je hele andere temperaturen (heb dit al bij 2 van deze moederborden gezien).
Met de nieuwste flashbios 7.20 loopt het goed, kijk wel in je bios en niet in windows met die msi software ! dat is al gouw een verschil van 20 grade, windows 19/bios 38 hiero)
Maybe is die temp dus hoger of lager.

MSI k7n2 delta ilsr - info:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=436

Oja het flashen gaat heel gemakkelijk met Live Update 2 (zorg wel dat je zo min mogelijk op de achtergrond hebt draaien als je hem via windows flasht).

Alleen flashen in windows als je pc stabiel draait O-)

Verwijderd

ik heb ook problemen met mijn Athlon XP 2800+ en een MSN K7N2 Delta-L board (single 512 pc3200 geheugen) het eerste is dat er een hoge constante peep uit de processor komt als hij windows binnenkomt - ik heb dit weten te voorkomen door de CPU 100% te laten draaien (distributed.net) - nu gaat dit even goed, maar na een tijdje geeft de computer spontaan een reboot... nu heb ik de processor underclocked naar 2000mhz - maar gebeurd nog steeds hetzelfde =( er zit een zalman cooler boven de processor, dus dat moet het probleem niet zijn, alhoewel de CPU nog wel 60 graden is na zo'n reboot ... iemand andere ideeen voor de oplossing? =/

Verwijderd

Ik heb dit moederbord ook, draai het met een XP 1600+ @ 1530 mhz = 1800+ :D
Zie sig. Superstabiel!

Alleen vraag ik me af of de temperaturen wel kloppen. Hij zegt dat mijn processor 40 graden is en mijn systeem ook 8)7 Vaag, want bij mijn oude moederbord was de processor altijd 43 graden met dezelfde Coolermaster HHC 001 en systeem altijd max. 30 graden. Komt dit door dat progsel dat MSI erbij levert of moet ik er een nieuw bios inproppen :?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
Ik heb ook een soortgelijk probleem, (heb ik al een topic over) maar bij mij knalt de voeding er gewoon keihard uit. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd windows opnieuw te installeren waarna hij bij het formatten gewoon uitvalt.
Een nieuwe voeding gekocht. 350 inplaat van 300. De installatie van windows ging nu wel door. Maar toen ik de drivers voor de videokaart wilde installen (alleen al bij het uitpakken van de bestanden) knalde de voeding er weer uit.
Ik heb zelf een 3000+ met een k7n2 delta-l Corsair value ram 256 MB
Ik heb wel een huis tuin en keuken ventilator vol op de videokaart gezet (Ultimate (dus passief) Radeon 9800 pro) Waarna ik wel verder kon werken. Nu moet ik nog met 3dmark even testen met de ven erop. Want ik had namelijk eerst met UII getest met en toen 3dmark zonder. Ook niet echt slim natuurlijk.
Dit doe ik vanavond.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, we zien de resultaten wel in je eigen topic :)

/loze kick
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.