Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op GoT is weinig te vinen over deze PDA. Toch ben ik wel benieuwd naar het apparaat, in het bijzonder de ervaringen.

Het is een tamelijk goedkope PDA met een 400 MHz PXA255, 32 MB RAM, 64 MB ROM en een compact flash slot.
http://www.asus.com/products/pda/event/a620/index.htm

Specs

Processor 400MHz Intel® XScale™ PXA255 Processor

Operation System Microsoft® Pocket PC 2003

Display 3.5" Brilliant Trans-reflective TFT LCD 65536 Full-Colors, 16-bit Display 320X240 resolution

Memory 32MB Flash and 64MB SDRAM(58.7 user accessible for Westen Language, 56.7MB for Eastern Language)

Expansion Slot One CompactFlash Type II Card Slot (3.3V/5V)

Easy Access 1 Navigation Button

4 Programmable/Customizable Application Buttons (System, Calendar, Contacts, Tasks)
Notification ystems Event Notification/Alarm
Charge Status

Audio Integrated Microphone and Speaker
Full Duplex Record and Playback
One 3.5 mm Earphone Jack and MP3 Stereo (Through Audio Jack)

IrDA Faster Infrared Port Support 4Mbps/115Kbps

Battery 1300mAH Lithium Rechargeable Battery
Up to 19 Hours Long Battery Life
AC Power AC Input: 100-240VAC, 50/60Hz
Output: 5VDC, 2V (Typical)

Size 125mm x 76.8mm x 13.3mm (L x W x H)
Weight 141g

Reviews
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1635.1/
http://asia.cnet.com/revi...,39001708,39134081,00.htm
http://www.infosyncworld.com/reviews/n/3843,2.html
http://reviews.zdnet.co.uk/review/12/14/4794.html
http://www.ppcw.net/index.php?itemid=1283
nieuws: Drie nieuwe Microsoft Mobile 2003 PDA's getest

Prijs

De prijs is best ok: pricewatch: Asus MyPal A620

Op dit moment zijn dit de prijzen: EMPC Solutions € 310,- , MyCom € 349,- € 9,-

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Het lijkt me idd een erg leuk apparaatje. Zelf kijk ik heel erg naar de acer n10. Ondanks de mindere processor.

Ik heb van asus ergens gelezen dat ze wel vrij vaak zouden crashen in vergelijking tot andere (hij vergeleek hem met de ipaq). Maar voor de prijs is de acer niet gek.

Echter 1 ding wat ik enorm hierin mis, is de SD support. Aangezien ik hem ook als navigatie wil gebruiken. Ik zal die CF gleuf dus al direct in gebruik hebben met een GPS kaartje, of wireless lan oid. En dan heb ik geen ruimte meer voor extra geheugen. De pda zal te snel volzitten. Erg zonde dat ze de SD optie er dus niet bijhadden, anders was dit voor mij een serieuse optie.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:49

Nitai

Live the life you love.

Grinder schreef op 12 August 2003 @ 14:37:
Het lijkt me idd een erg leuk apparaatje. Zelf kijk ik heel erg naar de acer n10. Ondanks de mindere processor.
ik had begrepen dat de Acer N10 net zo snel is vanwege een andere processor?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Nitai schreef op 12 augustus 2003 @ 15:56:
[...]

ik had begrepen dat de Acer N10 net zo snel is vanwege een andere processor?
Jah door de PXA255 Processor.. Maar dat heeft deze ook en dan nog 100mhz extra.

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58
Ik heb dit apparaat net een week geleden aangeschaft en hoewel ik nog geen ervaring had met enig pocketpc apparaatje (behalve het dagelijkse speelkwartiertje op die van m'n broertje :p) vind ik het een erg fijn apparaat. Hij is lekker dun (ongeveer net zo dun als m'n oude palm Vx), heeft een erg goed beeldscherm en het geluid kan ook vrij hard.

De helderheid van het scherm is goed, al vind ik persoonlijk het instel-balkje niet zo bijzonder. Dankzei een asus tooltje kan je de helderheid met 256 stappen verstellen al zie ik niet zo enorm veel verschil tussen stand 1 en stand 100. Het verschilt wel maar 256 stappen is eigenlijk overbodig.

Het geluid heeft helaas een kleine bug, die voor alle pocketpc's schijnt te tellen. Elke keer als je een geluidje start (al heb ik er op bepaalde geluidniveaus geen last van) hoor je een klein kraak achtig geluidje. Bij andere ppcs is dit ook een bekende bug, als je daar snel achter elkaar een kort geluidje afspeelt dan krijg je het ook.

Ik las op het forum van de pocketpc-club dat er een update van asus voor dit probleem is, maar aangezien het nog geen officiele (staat in een 'test' directory op de server en word niet op de site vermeld voor zover ik weet) is durf ik het niet aan om m'n rom te upgraden.

Ook het SD probleem (het ontbreken van een dergelijk slot) heb ik meegenomen in m'n overweging, maar met de oplossing (zie dit topic) ben ik inmiddels bezig.

Als je nog meer informatie wil, geef maar een gil :)

edit: Een probleem van een misschien grote aard is dat de (voor zover ik weet) enige DivX speler die bestaat niet compatible is met windows mobile 2003. Als je films wil spelen dan moet je een ander formaat gebruiken ( al wil je natuurlijk liever een open formaat :+ ), geduld hebben (al lijkt de speler op het moment niet of nauwelijks onderhouden te worden) of een PDA nemen met PocketPC 2002 erop...

[ Voor 13% gewijzigd door |orion op 12-08-2003 17:16 ]

Verwijderd

Ik heb wel die update uitgeprobeerd en het geluidsprobleem is hiermee opgelost. Later kwam ik erachter dat er ook een volledige rom update v.0.64.30 op de asus ftp (ftp://tsd_nb:tnb3049@ftp4.asus.com.tw/TSD_NB/) onder temp te vinden was. Dit lijkt me geen beta versie en heb hem ook meteen uitgeprobeerd. Geen problemen met het updaten gehad en deze lost de geluidsproblemen ook op al weet ik niet wat ie nog meer voor verbeteringen in zich heeft omdat ik nog geen changelog heb gezien. Het is overigens vrij normaal voor Asus om niks op http te melden over een update, deden ze bij de A600 ook nooit en daar zijn ook verschijdene rom updates voor uitgebracht. Verder kan ik de Asus A620 van harte aanraden, snelste PocketPC op het moment, prachtig scherm en een prima prijskaartje.

Ps Een WM2003 compatible divx speler is te vinden op http://www.wincesoft.com/ , dit is een aangepaste versie van PocketMVP en er zal denk ik binnenkort ook wel een aangepaste versie uitkomen van de originele makers van PocketDivx/PocketMVP

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 19:00 ]

• |orion
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 18:54:Geen problemen met het updaten gehad en deze lost de geluidsproblemen ook op al weet ik niet wat ie nog meer voor verbeteringen in zich heeft omdat ik nog geen changelog heb gezien. Het is overigens vrij normaal voor Asus om niks op http te melden over een update, deden ze bij de A600 ook nooit en daar zijn ook verschijdene rom updates voor uitgebracht.
Kan het ook geen kwaad dat de update in een 'temp' directory staat?

Ik ben misschien over-voorzichtig, maar aangezien mijn ervaringen met de winkel waar ik het apparaat kocht en asus zelf over het niet ruilen door een dode pixel ben ik maar extra voorzichtig...

Edit: Na poging 4 kwamen alle 30 MB's van de update binnen en heb ik die geflashed. Erg prettig is dat het ploppen (bijna) weg is. Je kan nu tenminste jawbraker spelen :). Ook is het erg prettig dat als je nu de regional settings veranderd (van 'English' naar 'Dutch') deze meteen actief zijn en de softreset niet nodig is.

Groot nadeel is wel dat de backups niet worden teruggezet en aangezien ik niet aan windows doe en dus zo min mogelijk activesync (geen backups van gegevens op de computer dus) ben ik nu dus data kwijt. Gelukkig herinnerde ik al m'n afspraken nog maar het lijkt me vrij onwenselijk als zoiets zou gebeuren als je em al een maand of 3 actief gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door |orion op 13-08-2003 20:02 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23
DELETE DEZE MAAR |:(

[ Voor 97% gewijzigd door XoReP op 03-09-2003 21:40 ]

Verwijderd

Ik heb hem nu ook besteld, maar hoe werkt dat ROM flashen?

Da's namelijk het eerste wat ik ga doen. :P

Verwijderd

En ík heb 'm ook besteld! Er zit windows 2003 pocket (of hoe heet dat) op maar hoe kom ik aan pocket word, pocket outlook en pocket excel? Is dat onderdeel van een Office Pocket edition ofzo?

• |orion
pocket word, excel en outlook worden je allemaal gratis opgedrongen door microsoft. Lekker makkelijk ;)
Als je daarvan houdt natuurlijk, maar dat is een andere discussie

Verwijderd

Hallo, mensen!

Dit is een opluchting! :)

Ik vandaag voor mijn vader een MyPal 620 opgehaald en we vonden het ook al te gek voor woorden dat je de regional settings niet eens kon veranderen. Inderdaad stom dat op de Asus site echt niets te vinden is over een ROM- of firmware-update, a blijkt nu dus dat die wel op de FTP-server staat. :(

Ik wist in elk geval dat wij niet de enige waren met dit probleem, aangezien ik op groups.google.com één of twee posts tegenkwam over precies hetzelfde probleem. Alleen heeft tot dusver nog niemand daar gereageerd met een oplossing.

The GoT-community did it again. Applaus voor julliezelf! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 20:09 ]

• |orion
Die regional settings moet je gewoon veranderen en vervolgens je ding een softreset naar z'n kop slingeren. Na de reboot heeft ie de verandering wel onthouden

Verwijderd

Ja, dat schijnt ook te werken en ik heb dit toch maar gedaan ipv dat ding te flashen met een obscure beta-firmware, die door Asus nog niet eens publiekelijk op de website wordt aangeboden. Maar zonder dit topic was ik volgens mij ook niet achter de softreset-truuk gekomen. Dat is namelijk totaal niet intuitief en staat bovendien ook nergens in de beschrijving. :(

Dus toch bedankt, fellow GoT'ers! :)

Verwijderd

Oh, nog even over die Compactflash-kaartjes met dubbele functionaliteit (dus bijvoorbeeld geheugen en Bluetooth gecombineerd): waarom brengen ze geen combo-kaartjes uit waarin bijvoorbeeld zowel een Bluetooth-controller als een SD-controller zitten? Dat zou bijvoorbeeld erg handig zijn voor TomTom (waarvoor je zowel een GPS-module als flink wat flash-geheugen nodig hebt). Ja, ik weet ook wel dat er ook GPS-modules bestaan die je via een kabeltje onderin de MyPal 620 kunt aansluiten, maar dan heb je nog steeds maar een CF-slot.

Helemaal mooi zou trouwens een CF-module zijn die drie functionaliteiten bevatte, namelijk Bluetooth, WiFi en ook nog eens een SD-controller in een. :D

• |orion
Dat ASUS niet vertelt dat ze ROM updates hebben schijnt normaal te zijn voor hun, op het pocketpcclub forum stond ook al beschreven dat ze dat voor de A600 ook nooit deden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 18:54:
Ik heb wel die update uitgeprobeerd en het geluidsprobleem is hiermee opgelost. Later kwam ik erachter dat er ook een volledige rom update v.0.64.30 op de asus ftp (ftp://tsd_nb:tnb3049@ftp4.asus.com.tw/TSD_NB/) onder temp te vinden was. Dit lijkt me geen beta versie en heb hem ook meteen uitgeprobeerd. Geen problemen met het updaten gehad en deze lost de geluidsproblemen ook op al weet ik niet wat ie nog meer voor verbeteringen in zich heeft omdat ik nog geen changelog heb gezien. Het is overigens vrij normaal voor Asus om niks op http te melden over een update, deden ze bij de A600 ook nooit en daar zijn ook verschijdene rom updates voor uitgebracht. Verder kan ik de Asus A620 van harte aanraden, snelste PocketPC op het moment, prachtig scherm en een prima prijskaartje.

Ps Een WM2003 compatible divx speler is te vinden op http://www.wincesoft.com/ , dit is een aangepaste versie van PocketMVP en er zal denk ik binnenkort ook wel een aangepaste versie uitkomen van de originele makers van PocketDivx/PocketMVP
Heb even gekeken naar die rom achter die link zou moeten schuilen, maar asus vertelt mij dat het wachtwoord verkeerd is...

mijn vraag dus, heeft iemand die rom, of een nieuwere en even in het kort een bijschrijving hoe het updaten werkt (heb hier handleiding niet bij de hand, als het daarin staat, ga vooral "rtfm" schreeuwen >:))

bij voorbaat dank

Verwijderd

updaten gaat als volgt:

1. kopier het nieuwe rom bestand naar je compact flash card
2. druk de notes/record knop tegelijk met de soft reset knop in
3. De asus gaat zichzelf nu updaten, duurt ongeveer 2min.

zorg er tijdens het updaten wel voor dat je pda nog genoeg stroom heeft en is aangesloten met de stroomadapter. Je wil niet dat er hij opeens uitvalt tijdens het updaten.
Ik heb de nieuwe rom nog wel op mijn harde schijf staan, maar het is een beetje lastig voor mij om een 30mb bestand beschikbaar te stellen of te versturen. Het beste kun je denk ik even asus mailen en hun het nieuwe wachtwoord vragen.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:42
Ik wil dit ding dus ook gaan halen en heb er een CF cadr GPS bij besteld ( deze http://www.mycom.nl/f2/images/products/40555mcl.jpg ). Wil hem met Tomtom gebruiken is dit dan lastig??? Of kan ik beter een GPS muis gebruiken en in de CF slot geheugen proppen???

[ Voor 14% gewijzigd door Chadi op 02-10-2003 23:52 ]

Verwijderd

Chadi schreef op 02 October 2003 @ 23:51:
Ik wil dit ding dus ook gaan halen en heb er een CF cadr GPS bij besteld ( deze http://www.mycom.nl/f2/images/products/40555mcl.jpg ). Wil hem met Tomtom gebruiken is dit dan lastig??? Of kan ik beter een GPS muis gebruiken en in de CF slot geheugen proppen???
Ja, een GPS Mouse is beter, omdat je het CompactFlash slot nodig hebt voor het geheugenkaartje waarop je de landkaart moet opslaan. De kaart van Frankrijk alleen al kost meer dan 200MB. Dan kun je nagaan hoe weinig in het beschikbare interne geheugen van de PDA past.

Daarom zou ik dus geinteresseerd zijn in een CompactFlash-kaart met dubbele functionaliteit, bijvoorbeeld een Bluetooth-adapter en een SD-slot geintegreerd in één CF-kaartje. Dat zou erg cool wezen en het probleem van "maar één slot beschikbaar" oplossen. :)

Maar zo'n GPS-mouse is inderdaad ook wel een goed alternatief. :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Waarom kiezen jullie voor de 620 en niet voor de HP2210 ?

Ik wil namelijk ook wel een pda halen. Alleen hebben ze hier 25 2210`s gekregen (helaas niet voor mij) en die dingen zien er ook wel lief uit.

Dus ik twijfel nog.

Wat zijn de ervaringen / voordelen per stuk ?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21

SambalBij

We're all MAD here

De HP 2210 heeft zowel een SD als een CF slot :)
Je kunt dus bijv. wel een CF GPS + een geheugenkaart samen in het apparaat stoppen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 02:34:
[...]

Ja, een GPS Mouse is beter, omdat je het CompactFlash slot nodig hebt voor het geheugenkaartje waarop je de landkaart moet opslaan. De kaart van Frankrijk alleen al kost meer dan 200MB. Dan kun je nagaan hoe weinig in het beschikbare interne geheugen van de PDA past.
. :)
Ik ken het probleem maar je kunt ook delen van een kaart installeren. Daarbij kun je gewoon heel Frankrijk of whatever op je CF kaart zetten en dan per regio in het eigen geheugen kopieren. Dat werkt prima als je niet in een keer van de Belgisch-Franse naar de Frans-Spaanse grens rijdt maar dat doe je volgens mij dan altijd via c'est simple le snelweg zonder op je PDA te kijken.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

Ik heb ook net een ASUS A620 gekocht en meteen die rom geflash op jullie manier werkt echt stuk beter met geluid!!
Op pocketpcclub.nl stond die software...
:) :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik weet het nog niet hoor :'(

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:18:
Ik heb ook net een ASUS A620 gekocht en meteen die rom geflash op jullie manier werkt echt stuk beter met geluid!!
Op pocketpcclub.nl stond die software...
:) :)
ik kan deze software daar niet meer vinden:(
heb je misschien een kopie voor me?

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

Maxow

Hidden Sound System

<schop>

Is het mogelijk om het beeld 90 graden te draaien, dus dat je het beeld in de breedte hebt?

</schop>

Het nieuwe ftp adres (voor de rom):

ftp://ftp01tk:vtf2g6z@ftp4.asus.com.tw/

[ Voor 31% gewijzigd door Maxow op 11-01-2004 22:52 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Kan iemand me helpen aan die ROM? Die ftp's werken allemaal niet meer en op pocketpc-club.nl heb ik ook gekeken en ook daar werken de links niet meer. Me asus komt vanmiddag en wil natuurlijk wel de nieuwste ROM draaien.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 09:57
<schopje>

Ik ga vanmiddag deze pda halen, maar alle ftp adressen die ik tot nog toe tegen gekomen ben, werken niet. ik krijg een inlogscherm, maar weet geen passwoord om in te vllen. Weet iemand een werkend ftp adres waar ik de nieuwste rom kan halen voor mijn 620BT??

Michael

Verwijderd

Nog geen nieuws toevallig?

Ik ben heel benieuwd naar die ASUS BT GPS muis, of heb je die van het TOMTOM setje?

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Ben benieuwd of iemand een link naar de update heeft gevonden?

Ook nog wat vraagjes nou ik 'm 2 weken gebruik:

-hoe kun je een harde reset doen zodat je weer een volledig kale PDA met windows (mobile 2003) en verder niets terughebt?
-of is er geen restore mogelijkheid als je iets per ongeluk aan de /windows-directory veranderd hebt?
-hebben mensen ook met tomtom3-gebruik last van backlight dat incidenteel uitgaat en na een schermtipje gewoon blijft functioneren gedurende de rest van de rit?

/edit: kreeg reactie op harde reset: aan-knop indrukken en ondertussen achterop de resetknop ingedruk houden O-)

[ Voor 11% gewijzigd door tweaktubbie op 09-08-2004 15:57 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Verwijderd

heeft iemand nog de rom ?

en wat was ookalweer de gps instellingen ?

andere nmea gps ...baudrate 9600 serial com port 6 toch?

Verwijderd

bump
Pagina: 1