• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 13:33
Ik heb vorige week de stap gemaakt van Palm naar PocketPC. Voor mij niet zo'n makkelijke stap aangezien ik in het 'normale' leven zo min mogelijk gebruik maak van windows en liever linux start.

Mijn keuze voor het PocketPC platform was gebaseert op het feit dat de apparaatjes in mijn ogen superieur waren aan de beschikbare linux based PDAs zoals de sharp zaurus. Om een klein voorbeeld te noemen: de batterij van de zaurus doet 'het' 4 uur, waar de mijne het 19 uur uit zou moeten kunnen houden.

Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Asus MyPal A620. Het ding werkt geweldig maar toch zit ik met een klein probleempje, ik heb namelijk slechts één beschikbaar compactflash poortje beschikbaar. Ik beschik dus niet over de luxe van het kunnen plaatsen van twee uitbreidingen (zie de acer N10 waar ook nog een secure digital (SD) kaartje in kan) en wil het uitbreiden dus in één keer zo goed mogelijk doen.

Mijn oorspronkelijke idee was een flinke sloot geheugen (512 of zelfs 1024 MB) zodat ik er genoeg muziek/videos/programmas/etc in kon plaatsen. Later veranderde dit naar een extra kaartje waarmee ik bluetooth of wlan kon gebruiken. Ik herinnerde me dat ik ooit eens iets had gelezen over kaartjes die meerdere van deze dingen combineerde, maar na me rot gezocht te hebben heb ik nog steeds absoluut niets gevonden.

Ik vraag jullie nu dus of je misschien informatie weet over het bestaan van deze kaartjes en of je misschien zelfs een kaartje kent of ervaring hebt met een kaart die een of meerdere dingen van het onderstaande lijstje combineerd:
  • - GPRS connecties (al zit er meestal een uitsteeksel aan de kaart dus ik weet niet zeker of dit zo nuttig is) - Bluetooth connecties - Wlan ( = WIFI? ) connecties - Geheugen

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:58

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

nokia heeft een pcmcia kaartje met wifi en bluetooth maar dat past niet in je cf slot.

sandisk heeft wel een cf kaartje met wifi en 128MB
https://www.ecost.com/ecost/shop/detail.asp?dpno=198005

ben bang dat alles ineen niet gaat lukken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• |orion
cosmoOo schreef op 12 August 2003 @ 07:51:
nokia heeft een pcmcia kaartje met wifi en bluetooth maar dat past niet in je cf slot.

sandisk heeft wel een cf kaartje met wifi en 128MB
https://www.ecost.com/ecost/shop/detail.asp?dpno=198005

ben bang dat alles ineen niet gaat lukken.
Alles in een hoeft ook niet. Een combinatie van twee functies is voor mij al genoeg, ik kon alleen die dingen niet (meer) vinden. Jij hebt zojuist bewezen dat ze wel degelijk bestaan :)

Verwijderd

Ik heb redelijk wat ervaring met Pocket PC's en ben goed op de hoogte van de accessoires. Wat jij daarboven noemt bestaat (nog) niet.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is wel intresting. Ik zit wel eens te denken aan een GPS CF kaartje, maar als er dan geen geheugen bijzit, kan ik de navigatiekaarten niet meer kwijt. Ik denk wel dat het niet zo lang meer zaal duren voor dat dit op de markt komt. Gebruik van die PDA neemt als een dolle toe.

[ Voor 3% gewijzigd door superduper op 12-08-2003 13:34 ]

• |orion
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 12:06:
Ik heb redelijk wat ervaring met Pocket PC's en ben goed op de hoogte van de accessoires. Wat jij daarboven noemt bestaat (nog) niet.
Bedoel je dat alle punten in een kaartje moeten zitten? Ik bedoel - als dat nog niet duidelijk was - 'gewoon' dat ik een memory CF kaartje wil hebben met bijvoorbeeld bluetooth erin. Niet alles hoeft erin, dan zou het kaartje zwaarder worden dan de PDA zelf :+

[ Voor 3% gewijzigd door |orion op 12-08-2003 14:43 . Reden: smile gefixed ]

• |orion
*kleine kick* O-)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 23:24
Ik heb me laatst ook een tijdje verdiept in combo kaarten en ik heb de volgende kaart kunnen vinden: http://www.sandisk.com/consumer/connectplus_wifi.asp

Deze compactflash kaart heeft 128Mb geheugen + 802.11B WiFi. Jammer dat ze hem niet hebben met b.v. 256/512Mb geheugen. En wat al helemaal jammer is, is dat ik hem niet heb kunnen vinden in Nederland.

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 16:06

mbooij

De Mosselman

Offtopic: Er zijn een aantal leuke Linux Distro's voor de PocketPC's. Zoek voor jouw apparaat even op Google.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Pagina: 1