[XP] Usermap renamen? *

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo, ik weet niet wat het is met dat XP, maar de naam van mijn usermap is telkens anders :P

Hij heet nu Markster.APOGEE.

Markster is de user, en Apogee is de computer, maar normaal zet hij de computer er helemaal niet achter :?

Markster is dus de admin die gerenamed is.

Iemand idee waar ik die map kan renamen.

(bedoel dus de map in Documents ands Settings, waar windows zeurt dat het een systeemmap is en daarom niet kan bewerken.)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy :).

• mdj84nl
Ow, sorry Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Als je met XP een user aanmaakt met een naam die reeds eerder in gebruik was, dan zal Windows een nieuwe map aanmaken om dit probleem op te vangen. Vandaar dus de situatie.

Je kunt in het register de locatie wel aanpassen, maar dat is niet bevorderlijk voor de stabiliteit denk ik.

• mdj84nl
TromboneFreakus schreef op 06 August 2003 @ 22:10:
Als je met XP een user aanmaakt met een naam die reeds eerder in gebruik was, dan zal Windows een nieuwe map aanmaken om dit probleem op te vangen. Vandaar dus de situatie.

Je kunt in het register de locatie wel aanpassen, maar dat is niet bevorderlijk voor de stabiliteit denk ik.
Hmm ik heb nooit 2x mijn username gehad, heb 1 gebruiker aangemaakt tijdens installatie, die later verwijderd en administator gerenamed.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mdj84nl schreef op 07 August 2003 @ 01:52:
[...]

Hmm ik heb nooit 2x mijn username gehad, heb 1 gebruiker aangemaakt tijdens installatie, die later verwijderd en administator gerenamed.
daar zit het dus in.. omdat die user "ooit' bestaan heeft zal xp hem toch een nieuw naampje geven, is idd wel via registry aan te passen, maar risico daarin weegt niet op tegen de irritatie die je er nu van hebt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mdj84nl
KarreMania schreef op 07 August 2003 @ 01:55:
[...]

daar zit het dus in.. omdat die user "ooit' bestaan heeft zal xp hem toch een nieuw naampje geven, is idd wel via registry aan te passen, maar risico daarin weegt niet op tegen de irritatie die je er nu van hebt.
aha, ik heb nu xp opnieuw geinstalleerd (niet voor dit probleempje) maar heb het wel in me achterhoofd gehouden, en heb nu dus tijdens de installatie gewoon "jopie" gedaan. Deze later verwijderd en admin gerenamed.

Alleen nu is de usermapnaam "admininstator"

maar goed dat is niet zo erg :Y)
Pagina: 1