Toon posts:

ibm of maxtor??????????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een raid systeempje aan te leggen maar welke hden kan ik daar het best voor gebruiken liefst zo klein mogelijk

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:44
IBM

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• spook
  • Niet online
zo klein mogenlijk ?
Toshiba notebook hdds :)
Waarvoor wil je hem gebruiken?
Maxtor is meestal wat sneller en IBM leeft meestal wat langer.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
moet ide zijn voor abit-raid u100 mobo, gewoon desktop

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 17:29 schreef a3an het volgende:
moet ide zijn voor abit-raid u100 mobo, gewoon desktop
Huh :? IBM of Maxtor... gewoon desktop....
Lekker vaag ja :9

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het nog even goed uitleggen:

ik heb thuis een abit u100 mobo met raid, nu wil ik dat ook gaan benutten. Maar welke hard disk is het beste met raid, ibm of maxtor?, ik wil het liefst 2 van 15gb ofzo om aan het budget te denken

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
IBM = goed :)

Verwijderd

IBM natuurlijk ! De 75GXP serie. Snelste, betrouwbaarste en (helaas) duurste.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
IBM is duidelijk het beste :)

• spook
  • Niet online
Maxtor is iets goedkoper geloof ik en is best goed.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
die 15 gig van ibm kan ik nergens vinden, ook al staat ie in de pricewatch

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Tweakers.net pricewatch:
Zowel de 5400 als de 7200 toeren versie zijn doe IBM's goedkoper, waar komt die onzin toch vandaan dat de maxtor's goedkoper zouden zijn?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Als ik van sommige winkels hoor..
IBM's gaan VAAAK kapot, zo vaak zelfs dat ze er geen garantie opgeven. Zodat je de hdd naar ibm terug moet sturen en 5 weken moet wachten op een nieuwe.

Ik heb er ook ervaring mee, heb al 3 ibm's kapot zien gaan in minder dan een jaar tijd,

Dit is alleen betrouwebaarheid, want snelheid/prijs is duidelijk goed.

Niels

• JointFillah
  • Laatst online: 22-08 09:31

JointFillah

Techno Addict

IBM gewoon al jaren de beste8-)

-~-~-~-~-
CameronDiaz:
Heb je echt al zoveel IBM-schijven versleten?
De laatste jaren hoor je juist dat de IBM-schijven erg goed zijn, volges mij dan(8>
[btw] bij eynstein.nl heb je gewoon garantie hoor;)

~* Peace, Love & XTC *~

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmm IBM voor de disken.

Nadeel is dat jouw MoBo een Highpoint controller heeft, en dat die niet altijd even fijn met IBM's overweg kunnen...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m nog niet maar staat op het randje om m te kopen, dus kan altijd nog een ander nemen

Verwijderd

IBM 15GB??? niet meer leverbaar.. dus als je 15GB wil dan blijft alleen maxtor over ;)

nood breekt wet.. IBM is in algemeen beter :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Doe je dat Online ?

Want anders zou je in een winkel kunnen zeggen "Als dat nu niet werkt met mijn controller, mag ik ze dan ruilen tegen Maxtors? "

Misschien is dat probleem van die Highpoint-controller te verhelpen met een BIOS-Flash, maar ik heb zelf niet zo'n plankje dus ik je dat niet vertellen, maar misschien iemand die die combinatie heeft, en je dat dus wel kan vertellen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 17:28 schreef spook het volgende:
zo klein mogenlijk ?
Toshiba notebook hdds :)
Waarvoor wil je hem gebruiken?
ja daag, IBM is nog steeds marktleider en trendsetter als het gaat om HD's dus niks: een maxtor is sneller als een IBM

Verwijderd

Topicstarter
wil hds online kopen bij intercom-mailorder ofzo, samen met dat raid mobo(heb ik dus nog niet)

Verwijderd

Topicstarter
startrek zuigt

Verwijderd

MAXTOR schopt kont grootte tijden!! :9~

Verwijderd

IBM! Heb binnen een maand al 2 maxtor schijven kapot :( IBM kickz azz *D

Verwijderd

Je moet ook niet die 15GB kopen die is veels te duur voor wat je krijgt als je dat gaat vergelijken met GB per gulden. Die 20 of 30GB is dan eem beter id. En op tweakers.net is een review geweest, met 2 van die IBM vs 2 Maxtors en in RAID waren de IBM's vele malen sneller dan de Maxtors.

• _JGC_
  • Laatst online: 01:46
Hij heeft nu een IBM DJNA371350. 13 gig en 7200 toeren dus. Lijkt me handig als ie goedkoop tweedehands nog precies zo eentje kan krijgen. Lekker voordelig dan.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Het is dus precies andersom....

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 19:25 schreef _JGC_ het volgende:
Hij heeft nu een IBM DJNA371350. 13 gig en 7200 toeren dus. Lijkt me handig als ie goedkoop tweedehands nog precies zo eentje kan krijgen. Lekker voordelig dan.
Je denkt toch niet dat ik heel die meuk door gaat zitten lezen, hij vraagt snelle en goeie schijf in RAID. Nou ik geef antwoord dat ie midden in dat verhaal dat zegt, jah dat weet ik niet natuurlijk.

• _JGC_
  • Laatst online: 01:46
Dat heeft hij nooit gezegd. Hij belde me gisteren op en zei dat ie deze had.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 19:39 schreef _JGC_ het volgende:
Dat heeft hij nooit gezegd. Hij belde me gisteren op en zei dat ie deze had.
Jah dan weet ik dat helemaal nie natuurlijk :+

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Lata ik nu net nog een IBM UATA66 13,5GB 7200RPM 2MB cache hebben, die ik op zich tegen een goede prijs weg wil doen :)

Is mijn vraag meteen.....

Ik draai nu win2k server (om mee te leren werken dus voor alles) op mun BP6 met dual 550 moet die hdd zo enorm hard werken, vooral tijdens het opstarten, die schijf is bij mij zwaar de bottleneck.

Nu dacht ik dat dat misschien met een SCSI schijf vanaf U2W op 7200 RPM stukken sneller zou lopen......klopt dat?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• oCe
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

Highpoint controllers zijn brak. Je wilt niet weten hoeveel problemen ik er op de zaak mee heb gezien, en vooral in combinatie met Maxtor schijven. De HPT366 had met Maxtor problemen, de HPT368 met IBM. de HPT370 lijkt het tot dusver redelijk te doen. Wat dat betreft adviseer ik qua controller nog steeds Promise. Die draaien zo verschrikkelijk lang mee ondertussen, de kinderziektes zijn er nu echt uit; bovendien draaien ze gewoon erg snel en stabiel.

Qua hdd's. De 'oude' IBM 18/20gb deskstar serie had er inderdaad een handje van om dood te gaan; vrij veel stukke hdd's van gezien op de zaak. De nieuwere serie, vooral de DTLA's (75GXP) doen het erg goed. Zijn onbetwist de snelste. En geen tot zeer weinig uitval. Maxtor hdd's heb ik er echter nog VEEL meer van dood gezien, die dingen overlijden met bosjes. Opzich is Maxtor wel snel, dat wel; maar zeker niet zo snel als IBM. IBM is wel duurder though, al scheelt dat ook niet veel (meer).

Besides, op mijn Promise Fasttrak66 willen de DiamondMAX40 serie van Maxtor absoluut niet in raid draaien; slaat de boel continue vast. De DiamondMAX45 serie heeft daar geen problemen. Gelukkig doen m'n IBM DTLA's het nog veel beter; en sneller. :)

-I am Jack's wasted life.

• Ronald
  • Laatst online: 02:14
Dat soort replies doet een mens goed als je net 2 45 giegelbijt IBM's besteld hebt :)

IBM's omdat ze gewoon de beste schijven zijn :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Nou ik zou het wel weten IBM dus....
ik heb al een jaar een IBM en die gaat echt helemaal top nog nooit troubles gehad
ik heb er een die 7200 rpm :P heeft en das echt stukke beter kan ik je aanraden. Hij heeft 13,6 gb geheugen maar ik weet eigenlijk niet of hij nog geleverd wordt zal ik ff nakijke.
dus ik zou het wel wete *D

Verwijderd

bad luck.....
hij is er niet meer maar wel een andere namelijk: IBM 30 gb DMA100 7200 rpm.
8-)

Verwijderd

Beetje off topic:
Maxtor hd's hebben standaard een acoustic managment standje aanstaan.
Als van maxtor.com een proggie download,kan je die "stille"stand veranderen in standje "luidruchtig" en gaat ie ineens een stuk sneller werken.
Tis maar een Tip!
Grtz
T.

Oja, dat prog heet: SETACM.EXE :Z

• djkolk
  • Laatst online: 12-05 07:08
aan het mobo te zien wil je tb of duron in een desktopje zetten , dan is de temp van groot belang, ik geloof dat de ibm's de minste warmte afgeven, ook iets om rekening mee te houden

• oCe

oCe

aka Dookie.

Tinky-Winky; ja dat programma bestaat al veel langer dan dat jij denkt, oem's hadden het al langer.

ikzelf gebruik nog steeds de originel AMSET.EXE, voor oem's. standaard zetten we alle hdd's in snelste (en dus de 'herrie' modus, al maken ze nog steeds vrijwel geen geluid) puur omdat klanten een beetje gepruttel niet erg vinden, maar een slome hdd wel.

vergelijking tussen ibm en maxtor is ook alleen eerlijk als je allebei op max snelheid staan (amset /off bij maxtor, ibm staat standaard al in max.) en dan wint qua snelheid ibm het gewoon. onbetwist.

Verwijderd

Zijn allebei goed, maar op dit moment is de IBM net iets beter.
Ze wisselen stuivertje bij elke nieuwere serie of ze wisselen stuivertje wie de grootste ... nee niet dat, hd heeft.
:+
Ga gewoon voor de best betaaldbare op dit moment. Je raid versnelt het toch al ontzettend maar als je echt alles uit de kast wilt halen pak dan de IBM.
Persoonlijk zou ik de Fireball LM pakken die is nog net wat sneller dan de IBM maar dat was je vraag niet.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 18:38 schreef a3an het volgende:
startrek zuigt
Zooo, meneer zoekt ruzei 8-)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• oCe

oCe

aka Dookie.

FrankGuthie; hehe nee hij wil aandacht 8-)

offtopic, andromeda al eens gezien? nieuwe serie van gene roddenbery, erg goed. beetje kruising tussen babylon5 en star trek. heerlijk *D

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Persoonlijk zou ik de Fireball LM pakken die is nog net wat sneller dan de IBM maar dat was je vraag niet.
Die zou ik ook nemen, ik heb zowel de LM als de KX en het zijn beide supersnelle schijven.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

IBM is goed en het snelst
Maxtor is goed en goedkoper

Maakt niet uit welke je kiest ze doen het beiden .

Heb zelf een Promise Fastrak 100 met 2x Maxtor Diamond 6800 Plus (dma66, 13.6Gb) en een KT7 RAID met IBM (DTLA 307030, 30Gb).

Heb ze een keer van controller gewisseld om te kijken of dat problemen zou geven, was niet het geval.

• RestlessCitizen
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Kijk ook eens hier:
gathering.tweakers.net/showtopic/75255

Verder heb ik vier Maxtor's (4.3, 4.3, 8.4, 30.7 7200rpm), variërend van 2,5 jaar oud tot 3 maanden jong, en ben zeer tevreden.

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Op donderdag 30 november 2000 09:18 schreef Mad_Scientist het volgende:
IBM is goed en het snelst
Maxtor is goed en goedkoper

Maakt niet uit welke je kiest ze doen het beiden .

Heb zelf een Promise Fastrak 100 met 2x Maxtor Diamond 6800 Plus (dma66, 13.6Gb) en een KT7 RAID met IBM (DTLA 307030, 30Gb).

Heb ze een keer van controller gewisseld om te kijken of dat problemen zou geven, was niet het geval.
Ik ben het helemala eens met hem, ik heb zelf ibm, maxtor en seagate in dezelfde computer, en over alle 3 ben ik tevreden. Het is gewoon een kwestie van smaak of je ibm of maxtor neemt.
Als je echt wil kiezen welke sneller/beter is moet je naar www.storagereview.com

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Ik heb alleen maar maxtor in me PC's zitten en die hdd's zijn lekker snel 7200 toeren etc.

Maar IBM schijven schoppen echt kont en zijn nog wel een stukje sneller dus als ik jouw was ging ik voor IBM.

Het prijsverschil weet ik niet maar het kan nooit veel zijn.

Koop gewoon 4x een 30 GB van IBM dan heb je genoeg reet :) voor je data.

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Ik heb pas een IBM schijf zien overlijden...bah...doe mij maar Seagate of Quantum

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 22-08 18:18
Wie zegt hier dat IBM beter is dan Maxtor??? Ik heb een Asus P2B mobo en er zijn al twee IBM's kapot gegaan....
een 6,4GB na een jaar en drie maanden en een 15GB die ik ter vervaning had gekocht terwijl de 6,4GB voor reparatie verstuurd was na 3 maanden en precies op de dag dat de gerepareerde en dus geen nieuwe (!) 6,4gb terug kwam.....
dat kan ik dus onmogelijk goede kwaliteit noemen!!! En de service is ook om te huilen.

Nu heb ik een maxtor...dat ding is tien keer sneller en vele malen betrouwbaarder...het enige nadeel is dat ie luidruchtig is.

maar voor mij nooit en te nimmer meer IBM...zelfs Travelstars houden het niet langer dan een jaar terwijl die dingen een schokje zouden moeten kunnen verdragen.

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 29 november 2000 18:09 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmmm IBM voor de disken.

Nadeel is dat jouw MoBo een Highpoint controller heeft, en dat die niet altijd even fijn met IBM's overweg kunnen...
Had ik dit mee geweten :( Voorheen met men losse HP370 kaartje geen problemen, nu onboard wel.

One of the animals has left its cage today.

• EraZor
  • Laatst online: 23-08 17:30

EraZor

Don't mention the war

Dat gezeur over wat nou de beste /snelste is ben ik zolangzamerhand een beetje zat. wat betreft de snelheid; beide merken zijn alletwee behoorlijk snel (maakt onderling heel weinig uit, en zal je alleen in benchmark proggies zien), en ze zijn ook alletwee behoorlijk duurzaam (d'r kan natuurlijk altijd een slecht exemplaar tussenzitten) Ik heb al zo veel verhalen gehoord dat of de IBM's of de Maxtors allemaal na twee weken kapot terug zouden komen, maar ik kan uit ervaring zeggen; ik heb zowel in m'n huidige systeem als in m'n oude systemen zowel met Maxtor als met IBM gewerkt, en d'r is bij mij nog nooit een schijf kapot gegaan. (ja ooit een stokoude Quantum bigfoot (een ongelofelijke prutsschijf, overigens). Ik zou dus zeggen; als je al een IBM hebt; probeer zo'n zelfde erbij te krijgen. Lukt dat niet; zoek dan de goedkoopste schijf van de twee merken, met de meeste mb's per gulden.

Succes
Pagina: 1