Maxtor?.................goed merk?

Pagina: 1
Acties:

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 08:08
Ik wil een nieuwe HD

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Ik ook :D:D

Verwijderd

Op zich is Maxtor best een goed merk, Vooral de Diamondmax serie zijn aardige schijven.
Persoonlijk zou ik voor IBM schijven gaan. De 75GXP serie zijn de snelste IDE schijven van dit moment. Voordeel van IBM schijven is dat de relatief weinig herrie maken en niet al te heet worden.

Suc6 met jullie keuze.

Verwijderd

Ik heb een maxtor en ben er heel tevreden over...
Ik durf nog amper wat op mijn 2e (oude) HD te zetten want die maakt me toch een herrie vergeleken bij die maxtor! :D

Verwijderd

Ik heb vrij recenbt maxtor gekocht ...7200 / U-ATA100 ... win 2k erop : geen probleem .. lekker schijfje..
SP1 erover : inaccesible bootdevics :(

reinstall win2k (er viel _niks_ meer mee te doen, except dos ..) en het werkt weer..
eigenlijk wilde ik quantum fireball... daar had ik e al twee van, leekt me wel stoer staan : 3 fireballs. (wel allemaal verschillende (33 /66 / 100)) .. maar nu is quantum geloof ik weer gefuseerd met maxtor, dus kwaliteitsverschil is nihil... en quantum had mycom niet meer ....

maar verder niks negatiefs...

uh jawel.. ik heb een P2B-F mobo : resultaat , schijf draait wreed onder z'n performance .. :( ... maar da's het het oog op de toekomst he ...

Verwijderd

ow ja : let op 100 / 66 .. ze probeerde me eerst nog de 66 aan te smeren : kostte evenveel ! ... LET OP !!

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 10:45 schreef bastard het volgende:
Op zich is Maxtor best een goed merk, Vooral de Diamondmax serie zijn aardige schijven.
Persoonlijk zou ik voor IBM schijven gaan. De 75GXP serie zijn de snelste IDE schijven van dit moment. Voordeel van IBM schijven is dat de relatief weinig herrie maken en niet al te heet worden.

Suc6 met jullie keuze.
Toch maken (vooral de 5400 toeren) schijven van Maxtor minder geluid, dat zijn zo'n beetje de stilste schijven die op dit moment te krijgen zijn. Let op: neem dan wel de VL 30 of VL 40, want de VL 20 maakt nog veel meer geluid.

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
De IBM Deskstars 75 GXP roelen :). Ik heb zelf de 30 Gb 7200 rpm versie. Hij is stil en het is de snelste IDE harddisk die er te krijgen is. Daarbij kost ie evenveel of minder dan een Maxtor :).

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Ik heb een anderhalf jaar oude Maxtor 8.4Gb 5400rpm en die rammelt er lekker op los.
M'n nieuwe Maxtor 30,7Gb 7200rpm is echter absurd stil. Ik hoor vrijwel nix en dan staat m'n kast nog open! Echt, je zult verbaasd zijn als je deze HD in huis haalt!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Ik heb de schijven die MarcellusMaximus heeft ook allebei, en die 7200rpm is echt stil!! Ik moet af en toe op het hd-ledje kijken om te zien of ie bezig is (serieus!).

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 12:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik heb de schijven die MarcellusMaximus heeft ook allebei, en die 7200rpm is echt stil!! Ik moet af en toe op het hd-ledje kijken om te zien of ie bezig is (serieus!).
Hebben we toch maar weer geluk dat er een utility bestaat waarmee je dat 'Acoustic management' (ACM) uit kan zetten, zodat ie in ieder geval weer wat meer lawaai gaat maken met het laden.... ;)

Verwijderd

Ik heb zelf pas een Maxtor 46 gig /7200RPM/ATA66 en absoluut geen probleem.

Kon met een tooltje mijn OS kopuleren en verder geen probleem. Hij is muisstil alleen hij wordt wat heet dus kijk uit waar je um in schoeft :)
Pagina: 1