[ns4.x] CSS wordt genegeerd na </ILAYER>

Pagina: 1
Acties:

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hoi,

In netscape wordt alle CSS genegeerd na een <ILAYER>blabla</ILAYER>. Eerdere suggesties wezen bij erop een <LINK rel=stylesheet etc> te doen na de <ILAYER> tag, maar dit lost het ook niet op.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om alsnog de CSS te laten zien in NS4.x?

Het gaat om deze pagina:
http://www.printgalleries.com/php/search.php?keyword=mandan

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Heb zo 1-2-3 geen antwoord op je vraag, maar misschien wel een andere oplossing: dump de Netscape4 support :)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Zie hier waarom dat geen optie is.
Ik heb geen zin om dat *nog* eens uit te gaan leggen, en zou het op prijs stellen als mensen ontopic willen blijven, dus a.u.b. geen betogen over hoe crap NS4.x wel niet is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Een van de NS4 bugs.. je moet constant je styles herhalen.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Bosmonster schreef op 06 August 2003 @ 14:09:
Een van de NS4 bugs.. je moet constant je styles herhalen.
Op wat voor manier/hoe doe ik dat?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

strlen schreef op 06 August 2003 @ 14:10:
[...]

Op wat voor manier/hoe doe ik dat?
Gewoon nog een keer herhalen met inline styles..

Of werken classes al ok in NS4? (weet het ff niet meer) Want dan zal dat ook wel werken. Styles op element-groepen zeg maar vergeet ie dacht ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 06-08-2003 14:16 ]

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Bosmonster schreef op 06 August 2003 @ 14:15:
[...]

Gewoon nog een keer herhalen met inline styles..

Of werken classes al ok in NS4? (weet het ff niet meer) Want dan zal dat ook wel werken. Styles op element-groepen zeg maar vergeet ie dacht ik.
Dit werkt niet.

Zelfs "<DIV style="background: red">" wordt totaal genegeerd...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij ondersteunt NS4 heel die shorthand background property niet ;) Probeer eens background-color, of anders gewoon bgcolor="".

Met een pre-CSS browser moet je niet teveel verwachten van CSS-support.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Bosmonster schreef op 06 August 2003 @ 14:44:
Volgens mij ondersteunt NS4 heel die shorthand background property niet ;) Probeer eens background-color, of anders gewoon bgcolor="".

Met een pre-CSS browser moet je niet teveel verwachten van CSS-support.
Ik ben erachter gekomen dat background op een div idd niet werkt, maar op een td wel.

Een td boven de ILAYER met style="background: red" wordt rood, maar na de ILAYER niet.

NS4 is niet pre-CSS, het is bijna helemaal CSS1 compatible.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

strlen > had je vorige topic niet gelezen, sorry :)

En classes zouden gewoon moeten werken lijkt me.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Ja.. zouden moeten... helemaal mee eens.. maar dat doen ze dus niet :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ilayer goed afgesloten? Voorbeeldje van je code?

Edit: nm :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 06-08-2003 15:37 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Tjah, dat is het probleem van NS4, dingen die je gebruikt of doet kunnen totaal onvoorspelbare gevolgen hebben. Meestal ligt dat aan het gebruik van een css property die die niet kent (zoals misschien de table-layout in je other.css). de border die je daarin op de links zet gaat ook niet werken, omdat NS4 dat alleen op block level elementen kan, al snapt NS4 heel "display" niet, dus hoe die het verschil ziet tussen block en inline, gaat mijn pet te boven.

Ook het samenvoegen van properties, als border-left:1px solid #abc; is denk ik dubieus, dat werkt al beter als je gewoon 1 waarde per property doet; border-left-width, border-left-style, etc.

Verder heb ik er altijd baat bij gehad helemaal _nergens_ inline styles te gebruiken, alles via classes of id's in de stylesheet. Dat de stylesheet ineens niet meer werkt kan daar aan liggen, maar ook aan het gebruik van een <p>, waar het inene wel werkt als je daar <br><br> van maakt.

In je source staat ook ergens dit:

HTML:
1
2
3
<SPAN class="searchresults">
<P> 
</SPAN>

Een P is blocklevel, en kan dus niet in een span, die inline is. Geen idee of ns4 daarover struikelt, maar dat zou ook nog kunnen.
Er zijn bergen dingen die niet kunnen of de boel verknoeien. De enige manier om er achter te komen is gewoon vanalles proberen. Haal dingen weg als iets niet werkt of begin zo kaal mogelijk en bouw het op, en als het dan inene wel of juist niet meer werkt lag het blijkbaar daar aan.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Annie
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Het is alweer een tijdje terug dat ik met ns4 heb gewerkt, maar als ik me niet vergis wilde het nog wel eens werken als je styles tot in den treure bleef herhalen. Dus als een bepaalde TD een class kreeg dan ook maar meteen de TABLE en de TR dezelfde class geven (wat eigenlijk compleet overbodig was). Of ook de BODY maar meteen even instellen.

En verder kan ik de laatste tip van Clay alleen maar onderschrijven: proberen, proberen en nog eens proberen. Waarbij je je telkens weer blijft verbazen over het compleet onlogische antwoord van de browser ;)

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1