Toon posts:

[mapi] automatisch mail downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit topic is nav dit topic: email automatisch laten downloaden naar OE inbox.

case: O(utlook) E(xpress) staat volledig ingesteld, folders OK, accounts OK, rules OK.

Daarnaast maken wij gebruik van een pakket dat inbox uitleest via MAPI. Het pakket heeft zelf geen pop3 functionaliteit. Daarom laat het pakket alleen oude email zien die al was gedownload met OE. Dus: als OE *niet* draait, en er komt nieuwe mail binnen ziet ons pakket dat niet.

Nu was ik in SA opzoek naar een background services die de mail download, dus geen notifier maar echt de mail downloaden zodat hij in de inbox van OE terecht komt (en ons pakket de nieuwe mail dus kan lezen.)

In mijn SA topic wist niemand hier iets van en werd ik hier naar (terug) verwezen. De reden dat ik dit topic niet hier heb neergezet is om de volgende reden: het betreft allemaal 3th party closed software. Daar kan ik niets aan veranderen. Als ik dit topic hier neer zou zetten zou het dus verdomd veel op een script request gaan lijken, en dat is niet helemaal de bedoeling.

Resume: * Weet iemand of het mogelijk is om via een background service icm mapi de mail van een pop3 account te downloaden zodat hij in de inbox van OE terecht komt. (Eventuueel toepassing van de mailrules zou wenselijk zijn)

* Weet er iemand een programma dat dit standaard doet, of heeft zoiets ooit gemaakt, 2x het wiel uitvinden is niet echt handig.

Vooralsnog ben ik niet echt naar code opzoek omdat ik momenteel gee nbeschikking heb over Visual Studio, en kan er dus ook weinig mee. Bovendien had ik me eerst helemaal in de MAPI specificatie moeten storten voordat ik dit topic (mocht) openen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Moet OE wel of niet draaien als jullie proggie via mapi email wil uitlezen. Anders gewoon OE instellen dat hij en de 5 minuten e-mail ophaalt en handmatig opstarten. Of als jullie progje echt gebruik maakt van goede mapi calls dan gewoon een ander email progje zoeken wat wel kan wat je wil.

Verwijderd

Topicstarter
nee OE moet _niet_ draaien, vreet te veel geheugen voor een 24/7 draaiende prog.

Verwijderd

Voor zover ik weet is OE (bijna) niet te automiseren, wat je zou kunnen doen, is ff zoeken
naar een programma (kan er ff niet opkomen), die ieder ander programma als service kan starten.

[EDIT]
FireDaemon is zo'n programma, zie:
http://www.firedaemon.com/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 12:05 ]