Toon posts:

email automatisch laten downloaden naar OE inbox.

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma dat via MAPI mails ophaalt uit de Inbox van OE. Het probleem is echter dat het programma alleen maar mail ziet die al in de inbox staat, en niet de email die nog gedownload moet worden. Het pakket heeft nl geen pop3 functionaliteit.

Ik weet dat er emailnotificatie bestaat. Maar dat zoek ik niet. Ik zoek echt een achtergrond service voor win2k die iedere minuut de nieuwe mail download. Volgens mij moet dat via Mapi heel goed kunnen. Heeft er iemand een idee waar ik zoiets kan vinden, heb ff geen zin om het helemaal zelf te maken.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ehm... Je geeft aan dat hij de mail uit de Inbox van OE haalt. Is het dan ook niet het makkelijkste om ervoor te zorgen dat OE die mails gewoon binnenhaalt? Stel bij de opties in hoe snel hij de mails moet binnenhalen en je bent good tot go volgens mij.

Tenzij ik er langs zit, maar dit haal ik uit je post... :?

My personal website

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het moet per se in OE terecht komen? Laat dan OE open staan en je bent er :P
edit:

Wat OZ-Gump zegt ja

Als je niet wilt dat het in de taakbalk blijft, kan je een van de vele programmaatjes gebruiken die programma's naar de system tray kan verplaatsen, zoals TrayIt :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 04-08-2003 19:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 04 August 2003 @ 19:20:
Ehm... Je geeft aan dat hij de mail uit de Inbox van OE haalt. Is het dan ook niet het makkelijkste om ervoor te zorgen dat OE die mails gewoon binnenhaalt? Stel bij de opties in hoe snel hij de mails moet binnenhalen en je bent good tot go volgens mij.

Tenzij ik er langs zit, maar dit haal ik uit je post... :?
ja dat zou natuurlijk kunnen, maar dan heb ik in plaats van een klein programmaatje OE op de achtergrond lopen en die vreet giga veel geheugen...

maar het is toch mogelijk om via mapi dat automatisch te laten downloaden?! Volgens mij ben ik in een ander project wel eens zoiets tegengekomen...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Lekker vaag.

Je hebt een programma dat automatisch email ophaalt uit OE.
Dan je laat je OE toch lekker om de 1 minuut de mail ophalen?
Dan ziet dat progje vanzelf of je nieuwe mail hebt of niet...

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op 04 August 2003 @ 19:33:
Lekker vaag.

Je hebt een programma dat automatisch email ophaalt uit OE.
Dan je laat je OE toch lekker om de 1 minuut de mail ophalen?
Dan ziet dat progje vanzelf of je nieuwe mail hebt of niet...
ja dat zou natuurlijk kunnen, maar dan heb ik in plaats van een klein programmaatje OE op de achtergrond lopen en die vreet giga veel geheugen...

nix vaags aan.

• XthinkZ

XthinkZ

Hoeveel is giga veel geheugen volgens jou?

Verwijderd

Topicstarter
/me checkt taakbeheer ==> 40 - 50 meg

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat wil je nu dus eigenlijk? Je wil een applicatie (da's 1) om je mail op te halen en in OE (da's 2) te zetten zodat jouw app (en dat is 3!) de mails op kan halen? Als je dan zo 'op je geheugen' bent, dan zou je een app moeten maken die op zichzelf de mails ophaalt. Of je laat gewoon OE openstaan. Maar om hier nou 3 app's voor te laten draaien (of nodig te hebben) is natuurlijk niet echt een verschrikkelijk mooie oplossing.

Even een andere vraag: wat is hier het nut van? Misschien zijn er wel veel mooiere/andere/betere/simpelere oplossingen te bedenken?

offtopic:
In ruste heeft mijn OE nog geen 19 Mb nodig... 18.75 om precies te zijn. En daar zitten 5 pop accounts en een hotmail account in. Misschien zou je je mailfolders eens moeten opschonen?

[ Voor 18% gewijzigd door OZ-Gump op 04-08-2003 19:46 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je nu dus eigenlijk? Je wil een applicatie (da's 1) om je mail op te halen en in OE (da's 2) te zetten zodat jouw app (en dat is 3!) de mails op kan halen? Als je dan zo 'op je geheugen' bent, dan zou je een app moeten maken die op zichzelf de mails ophaalt. Of je laat gewoon OE openstaan. Maar om hier nou 3 app's voor te laten draaien (of nodig te hebben) is natuurlijk niet echt een verschrikkelijk mooie oplossing.
Nee je begrijpt het niet goed. Het is de bedoeling dat dit allemaal buiten OE omgaat.

Programma 1 download de mail naar de OE inbox (maar OE draait zelf niet, dan kan ik net zo goed met OE de mail ophalen)

Programma 3 leest de mail uit de OE inbox.

Programma 3 is 3th party en op zichzelf al zwaar genoeg. Daarom moet het programma om de mail op te halen zo licht mogelijk zijn en imo is OE dat niet echt.

• XthinkZ

XthinkZ

Het zou makkelijk zijn als je een beetje het achterliggende verhaal erbij verteld,
dus de opzet, waarom je wat gebruikt.
Zodat het wat makkelijker is om mee te denken zonder dat we rare voortsellen gaan doen.

Want nu vragen we ons nog steeds af waarom op deze manier?

[ Voor 24% gewijzigd door XthinkZ op 04-08-2003 19:55 ]

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hoe wil je dan app 1 iets naar de inbox van OE laten downen zonder OE open te hebben staan? Je wilt dus een progje dat de indeling van de OE-bestanden begrijpt en daar de opgehaalde mails op de juiste manier in zet? Voor zover ik weet bestaat dat niet. Maar nou ken ik (nog :P) niet alle apps die er zijn ;)

Ikzelf zou gaan voor het open laten staan van OE. Dat is de kortste route. Misschien is het een idee om een oudere versie van OE te bekijken. Kijken hoe het daar met de memusage zit? Zoeken op Google en Google groups leverde hier in ieder geval niets nuttigs op...

My personal website

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 19:50:
Programma 1 download de mail naar de OE inbox (maar OE draait zelf niet, dan kan ik net zo goed met OE de mail ophalen)
Dus je zoekt een programma, met een kleinere footprint dan OE, die wel het bestandsformaat van OE kan lezen en schrijven.

Ik denk (weet bijna zeker) dat het bestandsformaat van OE gesloten is, en dat er dan ook dan ook geen (legale?) programma's zijn die het foutloos kunnen wegschrijven. Ik ken er tenminste geen, maar misschien weet iemand het beter :)

Denk niet dat "we" je weer een andere kant op proberen te sturen, maar je kan misschien beter naar de uiteindelijke app (welke?) kijken of die niet of zelf de mail kan binnen halen of bijvoorbeeld met OL of een andere (kleinere) mailclient gaat samenwerken OE is niet echt een hele goede mailclient in een bedrijfssituatie, maar dat is mijn persoonlijke, gekleurde mening en is zeer offtopic :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• XthinkZ

XthinkZ

Dat is de kortste route. Misschien is het een idee om een oudere versie van OE te bekijken. Kijken hoe het daar met de memusage zit? Zoeken op Google en Google groups leverde hier in ieder geval niets nuttigs op...
Waarschijnlijk is de memusage van OE afhankelijk van je hoeveelheid mail.
Die van mij was namelijk 15 MB.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wil je dan app 1 iets naar de inbox van OE laten downen zonder OE open te hebben staan? Je wilt dus een progje dat de indeling van de OE-bestanden begrijpt en daar de opgehaalde mails op de juiste manier in zet? Voor zover ik weet bestaat dat niet. Maar nou ken ik (nog ) niet alle apps die er zijn
Het bestandsformaat van OE is idd gesloten, maar het moet als het goed is wel mogelijk zijn om via mapi daar controle uit te kunnen oefenen.

Ik kan namelijk wel mails verwijderen uit de inbox van OE, *terwijl OE _niet_ draait*.
Ook kan ik mail verzenden via OE, via MAPI! Daarop doorredenerend zou het mogelijk moeten zijn om ook automatisch mail naar de inbox te laten downloaden.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

XthinkZ schreef op 04 August 2003 @ 19:58:
[...]

Waarschijnlijk is de memusage van OE afhankelijk van je hoeveelheid mail.
Die van mij was namelijk 15 MB.
Dat zou wel eens kunnen kloppen: ik zat op 19 Mb en heb een kleine 4,5 Mb in mijn inbox zitten. :X 19 - 4,5 = 14,5. Da's bijna 15! ;)

Ontopic:
Ook kan ik mail verzenden via OE, via MAPI! Daarop doorredenerend zou het mogelijk moeten zijn om ook automatisch mail naar de inbox te laten downloaden.
Daar ben ik het niet mee eens. Je verstuurt een mail met hetzelfde e-mailadres als degene die in OE wordt gebruikt, maar staat hij dan ook in je verzonden items? Ik denk namelijk van niet. Er worden op dat moment geen aanpassingen gedaan aan je OE-bestanden. Voor zover ik weet is MAPI niets anders dan mail (ver)sturen via het systeem (Mail API).

Ophalen kan inderdaad ook via MAPI, maar het wegschrijven in het OE-bestand inbox.dbx zal imho iets minder makkelijk gaan. Hooguit als je via VB eem refrerence legt naar OE, maar dan ga je alweer de hoogte in qua geheugen, en kun je net zo goed OE weer laten draaien ;)

Nog maar een edit ;) :
Ga eens even uit van het voordeel dat een applicatie voor een normale gebruiker heeft als het mail ophaalt en in de inbox van OE plaatst. Helemaal geen! Als iemand OE gebruikt om mail te lezen, mag OE deze ook ophalen. Daar is voor een 'normale gebruiker' niks op tegen.
Als diezelfde gebruiker geen OE gebruikt, waarom zou hij/zij dan de mail in de inbox van OE zetten?

Ik geloof dan ook niet dat er apps te vinden zijn die een pop-adres uitlezen en de opgehaalde mail in de inbox van OE zetten.

[ Voor 73% gewijzigd door OZ-Gump op 04-08-2003 20:16 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het niet mee eens. Je verstuurt een mail met hetzelfde e-mailadres als degene die in OE wordt gebruikt, maar staat hij dan ook in je verzonden items? Ik denk namelijk van niet. Er worden op dat moment geen aanpassingen gedaan aan je OE-bestanden. Voor zover ik weet is MAPI niets anders dan mail (ver)sturen via het systeem (Mail API).
Mail verzonden via het mapi protocol komt _wel_ in de outgoing email box van OE terecht. Via mapi heb je bijna volledige controle over alles, sorteren, flaggen etc. maar nu de vraag of het mogelijk is om mail op te halen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Met MAPIMessages.Fetch kan je inderdaad mailtjes uitlezen uit de al bestaande OE inbox (als ik het me goed kan herinneren). Ik heb er al jaaren niets mee gedaan, dus weet niet hoe het tegenwoordig zit (met de uitleg in de boeken/technet/etc en ik weet niet welke programmeertaal jij gebruikt :P )

Je zou eventueel in Programming & Webscripting een topic kunnen starten met de vraag of en hoe je mailtjes binnenhalen van de POP3 server, maar geef dan natuurljk wel even de relevante delen van de huidige code aan (oftewel: lees Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 05-07* even door). Over hoe het programmatisch moet hebben ze daar meer verstand ervan, en blijkbaar kent hier niemand een alternatief programma dat de bestanden van OE kan wegschrijven :)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 05 August 2003 @ 11:22:

Je zou eventueel in Programming & Webscripting een topic kunnen starten met de vraag of en hoe je mailtjes binnenhalen van de POP3 server, maar geef dan natuurljk wel even de relevante delen van de huidige code aan (oftewel: lees Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 05-07* even door). Over hoe het programmatisch moet hebben ze daar meer verstand ervan, en blijkbaar kent hier niemand een alternatief programma dat de bestanden van OE kan wegschrijven :)
Nee, helaas.

Ik zal idd kijken of ik iets met PW (waar ik normaal gesproken zit..) kan. Maar het betreft hier geen eigen code. En ik heb momenteel niet veel tijd om zelf iets te schrijven. Daarom staat dit topic ook hier en niet in PW omdat het dan daar om een scriptrequest zo gaan ==> slotteke.

Iedereen bedankt voor de hulp iig!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 14:43:
(waar ik normaal gesproken zit..)
Verrek, niet gezien :X

Slotteke: neuh, heel misschien komt er nog iemand langs met het verlossende antwoord :P

Succes in ieder geval :)

Pagina: 1