Toon posts:

internet explorer met standaard URL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

als ik internet explorer opstart en een URL intik komt er altijd een tekst voor te staan.

top/search.php?id=0&s=www. en dan je URL

waar word dit opgeslagen? en hoe krijg ik het weg?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik denk dat je spyware te pakken hebt. Welke is niet helemaal duidelijk, maar download Ad-Aware eens van www.lavasoft.de en laat deze eens - na updaten van definities! - scannen. Vermoedelijk vind je heel wat rotzooi

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met -na updaten van definities!-?

• TromboneFreakus
het programma Ad-Aware kent een updatefunctie via Internet. Dit wil zeggen dat het programma de meest recente spyware herkent, eigenlijk vergelijkbaar met het binnenhalen van nieuwe virusdefinities voor een anti-virusprogramma.

Dus: eerste Ad-Aware installeren, dan bovenin die Webupdate functie zoeken en daarna pas scannen.

Verwijderd

Topicstarter
ow, oke? maar er is dus niet een temp. file in explorer die je kan legen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, zie ook de WOS-Policy
En voor uitleg over Spyware kun je hier terecht: SA-FAQ

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 22:30:
ow, oke? maar er is dus niet een temp. file in explorer die je kan legen?
Je kunt met de hand gaan prutsen in het register, maar dit is de snelste weg die bovendien geen verdere schade aanricht.

Los daarvan is een scan op spyware los van deze problemen een absolute aanrader, want ik heb al bij diverse mensen al hun problemen zo'n beetje opgelost met niks anders dan spyware verwijderen en updates installeren.

Spyware veroorzaakt zeer veel onverwacht gedrag en dit lijkt er gewoon heel erg sterk op.

Verwijderd

Topicstarter
het programma heeft een aantal errors gevonden. moet ik nu gewoon op repair drukken, want er word verteld dat sommige progjes niet meer kunnen werken.

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 22:57:
het programma heeft een aantal errors gevonden. moet ik nu gewoon op repair drukken, want er word verteld dat sommige progjes niet meer kunnen werken.
Programma's die van spyware afhankelijk zijn zullen na reparatie door AAW niet meer werken idd. Echter, het ongemak van spyware is groter dan het ongemak van die paar programma's die het dan niet meer doen.

Vermoedelijk gebruik je (o.a.) KaZaA, dit is een beruchte spyware-drager. Zoek eens op KaZaA Lite, dat is de variant zonder spyware

Verwijderd

Topicstarter
ad-aware heb ik al gebruikt (freeware). deze kan niet alles verwijderen. maar ik heb het al een beetje onder controle.

mijn startpagina is www.new-line.nl . en als ik dan de URL delete tot http://www en dan een URL erachter tik komt hij wel goed in de favorite lijst terecht, dus zonder die shit. maar als ik www.blabla.... in tik dan komt die shit erweer voor..

dus gewoon vanaf mijn start adres verder gaan, en dan gaat het goed.

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 22:08:
ad-aware heb ik al gebruikt (freeware). deze kan niet alles verwijderen. maar ik heb het al een beetje onder controle.
Even vraagje: heb je wel alles afgesloten voor het scannen met AAW, inclusief IE? AAW kan immers niet iets aanpassen in IE wanneer dit nog draait.

Verder is het aan te raden na de scan te rebooten en vervolgens direct weer te scannen, aangezien sommige software eerst moet worden verwijderd op de opstartlijst om vervolgens feitelijk verwijderd te worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de freeware versie, dus kan ik niet alles repairen. dan moet in de full vesie kopen. *knip*
we gaan op GoT niet om warez verzoeken, ook niet met een onschuldige smiley

[ Voor 33% gewijzigd door momania op 06-08-2003 23:32 ]

• TromboneFreakus
Voor zover ik weet kan Ad Aware gewoon spyware verwijderen, dat deed het bij mij een paar dagen geleden teminste nog wel. Nu kan het zijn dat er voorwaarden in de licenties veranderd zijn en dat ik een oudere versie heb, maar gezien de teksten op de site van LavaSoft lijkt me dit niet:
Ad-aware Standard Edition is THE award winning, free (for non commercial use), multi component detection and removal utility that has consistently lead the industry in safety, user satisfaction, support and reliability.
En zoeken op download.com levert de volgende omschrijving van Ad Aware op:
Scan your system for ad-supported software components and remove them.
Wat er aan de hand is is me dan ook niet helemaal duidelijk. Maar of het wel aan Ad Aware ligt, betwijfel ik...
Pagina: 1