9800SE flashen en ervaringen

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat het nog kan zijn bij mij is Service Pack 1 voor win xp of dat jullie gasten een ander os gebruiken, ik heb geprobeerd, standaard 9800se/cat3,6 beide succesvol gemod
nieuwste directX, 9800pro bios toen weer beide drivers maar ik houd die zwarte :S
ik heb diezelfde... ook wel is bij iemand gezien die 2 memchips miste dus ik denk dat het toch echt een hardware bug is maar ik ben hard bezig te proberen de club3d drivers te installeren, gvd al dag bezig en nogsteeds voor niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik wil een poll maken welke karten er met succes gemod zijn
dus zeg maar merk 8pipes unlocked
power color nee
club 3d ja
ati ... nee
dat je zeg maar zoiets krijgt maar dan in % kunnen andere precies zien welke kaart ze hetbeste kunnen kopen, iemand een link waar ik deze poll kan aanmaken, frank in startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 22:47:
ok ik wil een poll maken welke karten er met succes gemod zijn
dus zeg maar merk 8pipes unlocked
power color nee
club 3d ja
ati ... nee
dat je zeg maar zoiets krijgt maar dan in % kunnen andere precies zien welke kaart ze hetbeste kunnen kopen, iemand een link waar ik deze poll kan aanmaken, frank in startpost?
ik fix er wel ff een.

Edit:

Dit is em dan:

Poll: Is jou 9800se > 9800 Pro mod gelukt ?
Club 3D 9800se Ja
Club 3D 9800se Nee
Powercoler 9800se Ja
Powercoler 9800se Nee
ATi 9800se Ja
ATi 9800se Nee
Niet geporbeert
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3659&layout=2&sort=prc

Eigenlijk vind ik dat dit topic dicht moet en dan een nieuw 9800se>9800 Pro topic maar ff aan de adjes vragen. Of perter moet de first post aan passen maar ik wil best het topic over nemen.

[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 23-08-2003 23:30 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha frank toch we zijn wel weer negatief he, VYW heeft gevaald :P mja ik geef nie op hoor volgende halen denk, pcconcurent/eynstein hoe je dat ook schrijven mag daar hoor ik ook pos verhalen over ik wil alleen weten of ze nou wel of geen SP1 gebuikte, ik iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 23:02:
haha frank toch we zijn wel weer negatief he, VYW heeft gevaald :P mja ik geef nie op hoor volgende halen denk, pcconcurent/eynstein hoe je dat ook schrijven mag daar hoor ik ook pos verhalen over ik wil alleen weten of ze nou wel of geen SP1 gebuikte, ik iig niet.
jah ik ben geboren op peg te hebben maar opgeven nooit :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah waarom bestaat jullie site niet meer Astennu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
vanwege teveel verkeer op onze site nieuwe is onderweg met een nieuw design wat dus nu ook de reden van het w8en is

kom op iedereen ff die poll invullen, frank kan die nog aangepast worden (ati 9800se en een balk met mod niet geprobeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 23:26:
offtopic:
vanwege teveel verkeer op onze site nieuwe is onderweg met een nieuw design wat dus nu ook de reden van het w8en is

kom op iedereen ff die poll invullen, frank kan die nog aangepast worden (ati 9800se en een balk met mod niet geprobeerd?)
ik zal kijken of ik de code nog heb :|

Edit.

Dit is de nieuwe maar je moet opnieuw voten maar als je nog meer wilt nu weten want later aanpassen kan niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 23-08-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
het is nu pas 1 persoon gelukt? pff ati heeft het flink moeilijk gemaakt na dat leuke gemod 9500>9700...

Ik vind het idee van Beelzebub wel goed:
Ik heb een email gestuurd naar eynstein of de kaart die ze verkopen te modden is naar een 9800(pro) en of ze daar eventueel garantie opgeven dat het werkt . ik meen me namelijk iets te herinneren dat ze dat bij de 9500? ook hadden gedaan, dat ze die zelf modde naar een 9700 oid
de vraag is alleen, doen ze dat ook? :/

[ Voor 1% gewijzigd door geez op 23-08-2003 23:32 . Reden: smilie :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice frank nu kan iedereen iig zien wat ze gem. doen die kaartjes
post ff een link naar de poll in de startpost en knip en plak ff van ocfaq.com de handleiding hoe de 9800se te softmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 23:33:
nice frank nu kan iedereen iig zien wat ze gem. doen die kaartjes
post ff een link naar de poll in de startpost en knip en plak ff van ocfaq.com de handleiding hoe de 9800se te softmodden.
Jah moet ik dan een nieuw topic maken of wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja peet heeft eerste post, dan had ik het dus tegen peet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
geez schreef op 23 August 2003 @ 22:10:
woohoooo.. het is iemand gelukt!
* geez vraagt zich af waarom bij jou wel en bij al die andere niet.. leg eens precies uit wat je gedaan hebt mrleeais? Misschien heb je iets net iets anders gedaan..
specs van je pc trouwens?
:? Ben ik de enigste dan??? Hierboven zijn er toch nog wel meer successen?

B) OK, komt ie...

1. De-Install oude videokaart drivers (in mijn geval de nVidia Detonator)
2. Frut 9800SE in AGP Slot
3. Install Radeon Drivers, ik heb hem van Club3D zelf geleeched.
>> http://www.club-3d.nl/files/790SExp2k.exe
4. Reboot
5. ati2mtag.sys naar mijn bureaublad gekopieerd (en nogmaals als backup).
6. Rivatuner W2K script laten lopen (9800 Cap.) over de gekopieerde versie.
7. Restart in safemode.
8. Copy 'hacked' ati2mtag.sys terug naar **\system32\drivers\
9. Reboot
10. Have fun and play games :)

Mijn config;

Asus A7V333 :r
AMD 'Barton' 2500+
1GB RAM 333Mhz (Frontbus op 166Mhz)
Audigy1

Verder niks speciaals ... :9

*UGH Vergeten* Windows XP Pro (NL) + SP1

MAAR!!! Ik krijg die Cat 3.6 drivers niet installed :? Andere weer wel?

Grtz,

MrLee

[ Voor 32% gewijzigd door MrLee op 24-08-2003 01:38 . Reden: Software vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Hmmm, net nog eens zitten spelen met drivers, nogmaals, ben alleen nVidia gewent :9

Heb die Omega Drivers gedowned en geinstallerd, daar heb ik meteen voor optie 2 gekozen "Install Hacked Drivers, only for 9700 users!!" ... En ik heb meteen 8 pipelines volgens Rivatuner, ik hoef de drivers niet eens meer te 'scripten'. Ligt het nu aan mij of heb je met die Omegadrivers meteen een kant en klare oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals mrleeais hierboven beschrijft klinkt het leuk maar als je net als mij checkers hebt dan heb je er niet veel aan. hier een voorbeeld van wat je je bij checkers kunt voortellen: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9729/thumb.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52
zo erg waren de checkers bij mij niet ik had in 3d mark 2003 4 streepjes met kleine zwarte blokjes en in UT kleine zwarte blokjes over het beeld verspreid. maar kleiner en minder en echt zwart dus niet zolas ik hier bij mr. Hard zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmz, geen back up gemaakt, niet in de veilige modus gedaan, maar toch werkte de patch ogenschijnlijk gewoon :?
Scoor met een P4P800 Pentium 4 draaiende op 3,4Ghz en 512 Ddram geheugen nu 5513, is dat gemiddeld met zo'n systeem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mayb Frank kan je bij de Poll ook de All in Wonder er bij zetten van Mycom. Want morgenavond krijg ik die binnen. (Komen speciaal langs bregen :D, toch voordeel zo'n leverancier ;) ). Dus morgenavond of dinsdag horen jullie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mod was dus al eerder gelukt, nl bij mij met een powercolor kaart.
Ik zal een beschrijven wat ik allemaal gedaan heb, want in het begin had ik er ook problemen mee...

Ik heb een verse Win Xp erop gezet (bij de bestaande gaf het problemen)
De catalyst drivers weigerden dienst, dus heb ik de Omega's geprobeerd. Ik heb 2x moeten formateren (win ineens naar de zak geholpen :p) en de ene maal heb ik de gewone Omega drivers moeten instaleren (niet de hacked) en dan rivatuner eroplos laten, de 2de maal wou de riva tuner niet (de mod was zogezegd gelukt maar 3dmark dropte naar 1600...) en heb ik de hacked drivers moeten installeren. Dus probeer beide eens.

Als je pc overclocked staat zet hem dan eens terug op normale snelheden, ik heb geprobeerd men fsb 7 mhz op te krikken en in games slaagt de kaart compleet tilt, de kaart houd precies niet van een verhoogde agp bus ...
De koeler die erop zit is nog steeds standaard, de rams hebben geen sink. Core draait op 395Mhz en Rams op 364Mhz atm (standaard 375/337)

Er zei iemand dat deze 1600 haalde zonder mod en 5000 met mod ? lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk ik haal zonder mod 3600, en met mod 5000.

De Mod werkt wel degelijk :

3dMark 2003
Zonder +-3500
Met +-5000

UT2k3 benchmark ging omhoog (BOT is blijkbaar voornl cpu afhankelijk) :
op 1280*960
Zonder Mod FLY 93 - BOT 49
Met Mod 139 - 49

In Vice City (GTA) is er ook een merkbaar verschil, wanneer het regent(op 1280*960) droppen de frames, nu gebeurd dit niet meer.

Mijn systeem : Athlon 1800Xp, EPOX 8K7A+, 512 DDR, Win Xp, DirectX 9b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 11:06:
Hmmmmz, geen back up gemaakt, niet in de veilige modus gedaan, maar toch werkte de patch ogenschijnlijk gewoon :?
Scoor met een P4P800 Pentium 4 draaiende op 3,4Ghz en 512 Ddram geheugen nu 5513, is dat gemiddeld met zo'n systeem :?
Om toch even AMD voor te trekken, ik haal 5000 op een AMD athlon 1800xp (1533Mhz) ;p

Sorry kon het niet laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 11:56:
De mod was dus al eerder gelukt, nl bij mij met een powercolor kaart.
Ik zal een beschrijven wat ik allemaal gedaan heb, want in het begin had ik er ook problemen mee...

Ik heb een verse Win Xp erop gezet (bij de bestaande gaf het problemen)
De catalyst drivers weigerden dienst, dus heb ik de Omega's geprobeerd. Ik heb 2x moeten formateren (win ineens naar de zak geholpen :p) en de ene maal heb ik de gewone Omega drivers moeten instaleren (niet de hacked) en dan rivatuner eroplos laten, de 2de maal wou de riva tuner niet (de mod was zogezegd gelukt maar 3dmark dropte naar 1600...) en heb ik de hacked drivers moeten installeren. Dus probeer beide eens.

Als je pc overclocked staat zet hem dan eens terug op normale snelheden, ik heb geprobeerd men fsb 7 mhz op te krikken en in games slaagt de kaart compleet tilt, de kaart houd precies niet van een verhoogde agp bus ...
De koeler die erop zit is nog steeds standaard, de rams hebben geen sink. Core draait op 395Mhz en Rams op 364Mhz atm (standaard 375/337)

Er zei iemand dat deze 1600 haalde zonder mod en 5000 met mod ? lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk ik haal zonder mod 3600, en met mod 5000.

De Mod werkt wel degelijk :

3dMark 2003
Zonder +-3500
Met +-5000

UT2k3 benchmark ging omhoog (BOT is blijkbaar voornl cpu afhankelijk) :
op 1280*960
Zonder Mod FLY 93 - BOT 49
Met Mod 139 - 49

In Vice City (GTA) is er ook een merkbaar verschil, wanneer het regent(op 1280*960) droppen de frames, nu gebeurd dit niet meer.

Mijn systeem : Athlon 1800Xp, EPOX 8K7A+, 512 DDR, Win Xp, DirectX 9b
mja windows opnieuw installeren is voor mij echt veel werk heb momenteel maar 1 partitie en die staat helemaal vol (60gb) en heb geen plaatst hem te backuppen ook lijkt het me sterkt dat hij het met omega drivers ineens gaat doen, het lijkt me echt een soort mem. probleem dat soort blokken heb ik al eerder gezien bij een m8 van me en toen waren er 2 memsinks af dus het lijkt er gewoon op alsof die 4 extra pipelines geen gegevens versturen, klopt ook precies de helft is blokkerig zwart en de andere helft normaal. verder had ik mijn kaart ook al terug geclockt naar 250/250 en 324/310 (9700 speeds waar deze kaart erg op lijkt) niks hielp.
btw installeer jij Service Pack 1 (en ja ik heb mijn systeem ook helemaal non OCed laten testen nogsteeds checkers, btw staat mijn agp toch al op fixed 66/33 maarja om alles echt uit te sluiten.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:01:
[...]

mja windows opnieuw installeren is voor mij echt veel werk heb momenteel maar 1 partitie en die staat helemaal vol (60gb) en heb geen plaatst hem te backuppen ook lijkt het me sterkt dat hij het met omega drivers ineens gaat doen, het lijkt me echt een soort mem. probleem dat soort blokken heb ik al eerder gezien bij een m8 van me en toen waren er 2 memsinks af dus het lijkt er gewoon op alsof die 4 extra pipelines geen gegevens versturen, klopt ook precies de helft is blokkerig zwart en de andere helft normaal. verder had ik mijn kaart ook al terug geclockt naar 250/250 en 324/310 (9700 speeds waar deze kaart erg op lijkt) niks hielp.
btw installeer jij Service Pack 1 (en ja ik heb mijn systeem ook helemaal non OCed laten testen nogsteeds checkers, btw staat mijn agp toch al op fixed 66/33 maarja om alles echt uit te sluiten.)
Servicepack 1 is idd geinst.
Ik heb eigenlijk eerst gewoon voor te testen een aparte partitie gemaakt en daar een win op gezet, zodat ik nog steeds terug kon naar men vorige, maar ik heb dan ook 160 Gig zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 11:56:
Core draait op 395Mhz en Rams op 364Mhz atm (standaard 375/337)
Vaag, daar stond hij bij mij inderdaad ook standaard op (375/337), maar heb hem nu op 395/400 gezet en hij draait nog steeds als een tierelier :o
Zal zo 3D mark er nog een keer overheen gooien, kijken of hij boven de 5513 van net uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:05:
[...]

Servicepack 1 is idd geinst.
Ik heb eigenlijk eerst gewoon voor te testen een aparte partitie gemaakt en daar een win op gezet, zodat ik nog steeds terug kon naar men vorige, maar ik heb dan ook 160 Gig zitten ...
dat ga ik dan nog maar is proberen maar ik verw8 er niet veel van eerlijk gezegt eerst maar is de comp van mijn ma installeren met zijn 120gb hd kan ik daar alles backuppen mja weer daarvoor ga ik verder met uitpakken mijn cpu ff op water zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen oude hd rondgesmeten liggen ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 12:05:
[...]

Vaag, daar stond hij bij mij inderdaad ook standaard op (375/337), maar heb hem nu op 395/400 gezet en hij draait nog steeds als een tierelier :o
Zal zo 3D mark er nog een keer overheen gooien, kijken of hij boven de 5513 van net uitkomt :D
Het geheugen wil niet boven de 370 atm, kga me een der dees een ramsinks gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg iedereen bij wie de mod geslaagt is welk os gebruiken jullie en hebben jullie van win xp SP1 geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:21:
zeg iedereen bij wie de mod geslaagt is welk os gebruiken jullie en hebben jullie van win xp SP1 geinstalleerd?
Ik zonder SP1, simpelweg vergeten na een fresh install...
Weet niet of het nog iets uitmaakt, maar het is de devilsown xp... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal dat het dus ook wel niet zijn bij mij wat ik btw al d8 maar ik moet gewoon alles uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Astennu schreef op 23 August 2003 @ 22:51:
[...]

ik fix er wel ff een.

Edit:

Dit is em dan:

Poll: Is jou 9800se > 9800 Pro mod gelukt ?
Club 3D 9800se Ja
Club 3D 9800se Nee
Powercoler 9800se Ja
Powercoler 9800se Nee
ATi 9800se Ja
ATi 9800se Nee
Niet geporbeert
[afbeelding]

Eigenlijk vind ik dat dit topic dicht moet en dan een nieuw 9800se>9800 Pro topic maar ff aan de adjes vragen. Of perter moet de first post aan passen maar ik wil best het topic over nemen.
beetje aangepast de eerste post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 09:51:
zoals mrleeais hierboven beschrijft klinkt het leuk maar als je net als mij checkers hebt dan heb je er niet veel aan. hier een voorbeeld van wat je je bij checkers kunt voortellen: [afbeelding]
Ik heb geen checkers :) Heb gisteren 4 uur lang Unreal 2 zitten doen op high detail, geen centje pijn. Wawt je in jouw plaatje ziet had ik wel met de drivers die op de CD bij de kaart zaten. :( Maar met die Omega Drivers en die van Club3d.nl absoluut geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

mrleeais schreef op 24 August 2003 @ 14:12:
[...]

Ik heb geen checkers :) Heb gisteren 4 uur lang Unreal 2 zitten doen op high detail, geen centje pijn. Wawt je in jouw plaatje ziet had ik wel met de drivers die op de CD bij de kaart zaten. :( Maar met die Omega Drivers en die van Club3d.nl absoluut geen last meer van.
Heb je ook nog een andere koeler er op gedaan en wordt ie erg heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrleeais schreef op 24 August 2003 @ 14:12:
[...]

club 3d hielp bij mij niet ik ga ff die omega drivers downloaden ;)
heb jij die omega gehackt met riva tuner of een los bestandje van internet geplukt en die in systems32\driver mag bepleurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouw heb de nieuwste omega driver van driversheaven gedownload maar nee hoor (tijdens het installeren kon ik al aanvinken dat ik de hacked driver wou) maar ik kreeg nu nog eerder checkers als eerst ik geef het dus op het is gewoon niet mogelijk met deze kaart, waarom is me een raadsel maar het is nou eenmaal zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Vreemd :'(

Ik heb gewoon die drivers van Omega gedowned en inderdaad die hacked version gekozen. Ik heb WEL eerst alle oude drivers en control panel gedeinstalleerd.

En ik heb verder niks met de kaart gedaan, dus gewoon originele koeler. Ik snap er de b*llen van ... zou echt moeten werken :'(

Is er een manier dat ik je kan helpen door je iets te mailen, of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Ik ben benieuwd wie Ati 9800se NEE gekozen heeft... anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrleeais schreef op 24 August 2003 @ 17:16:
Vreemd :'(

Ik heb gewoon die drivers van Omega gedowned en inderdaad die hacked version gekozen. Ik heb WEL eerst alle oude drivers en control panel gedeinstalleerd.

En ik heb verder niks met de kaart gedaan, dus gewoon originele koeler. Ik snap er de b*llen van ... zou echt moeten werken :'(

Is er een manier dat ik je kan helpen door je iets te mailen, of??
door te mailen dat je jouw kaart met de mijne wil ruilen _/-\o_
nee ik zou het niet weten de kaart kan het gewoon echt niet aan na de club3d/power color/catalist/omega drivers allemaal te hebben geprobeerd, bios van de 9800 pro erop gezet met lagere kloks niks hielp bleef checkers houden zoals het plaatje dat ik hier in het topic geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:37:
[...]

door te mailen dat je jouw kaart met de mijne wil ruilen _/-\o_
nee ik zou het niet weten de kaart kan het gewoon echt niet aan na de club3d/power color/catalist/omega drivers allemaal te hebben geprobeerd, bios van de 9800 pro erop gezet met lagere kloks niks hielp bleef checkers houden zoals het plaatje dat ik hier in het topic geplaatst heb.
die checkers die jij heb zijn volgens mij niet op te lossen.
als het nog kan gewoon je kaart ruilen.
want dat zijn super checkers, bij mijne 9500 zijn het van die zwarte stippen zoals hier eerder genoemd en als de core nog hoger gaat zijn het bewegende stippen in een checker form.
toen kon ik mijne core max op 344 zetten op koelen dagen.
maar dank aan astennu met cooler mod heb ik een cpu koper koeler erop, en ja hoor kan 364 >:) ik heb het voor zekerheid op 357 gezet.

nog bedankt astennu _/-\o_
kon ik een koeler waarmee ik eigenlijk toch niks mee doe nog eens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club3D ATI Radeon 9800SE 128MB DVI/TV Bulk

Specifications
RADEON™ 9800 Series is the most visually advanced 3D performer on the planet, delivering an immersive, real-time cinematic experience for the most demanding next-generation games. Powered by 128MB DDR memory, a 256-bit memory interface and ATI’s advanced stability, RADEON™ 9800 Series includes highly customizable tools to ensure the ultimate game play experience.
Eight parallel rendering pipelines process up to 3 billion pixels per second
SMARTSHADER™ 2.1 supports Microsoft® DirectX® 9.0 feature sets
SMOOTHVISION™ 2.1 removes jaggies and delivers the sharpest, clearest textures without
sacrificing frame rates.
HYPERZ™ III+
High performance quad-channel DDR/DDR-2M memory interface

EUR 239,00

een 9800se met 8pipelines staat er bij maxpert zou het een fout zijn of?

edit: ik lees het ook bij ander winkels kan je lekker terug gaan als de mod het niet doet want er is toch echt bevestigt dat hij over 8 pipelines beschikt })

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25
ik denk dat die 8 toch een foutje zijn omdat ze voor het gemak de specs van de normale 9800 series hebben gebruikt oid...

ik draai btw ook winXP-sp1, dx9.

was vergeten de detonators te verwijderen, maar heb er geen probs mee gehad...
moet ik die nog verwijderen? :?
zitten nl in mn Nforce pakketje, aangezien ik eerst mn onboard gfx gebruikte en ik weet niet precies of ik die dan alleen kan verwijderen...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de detenators verwijderen kan alleen maar goed doen en geen kwaad dus doe maar.
ik heb nu btw de DNA-DRIVERS 1.5.3.6 driver gedownload meschien dat die mij nog blij kunnen maken met deze kaart maar het lijkt me sterk dat deze het wel gaat doen en 4 andere drivers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
petervandamned schreef op 24 August 2003 @ 13:36:
[...]

beetje aangepast de eerste post
mooi. Peet ik heb een mail naar reemf f gestuurd of ik een topic mag maken over deze kaart in DOC met de softhack en voltmods enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu op me werk (grote computerketen in NL zeg maar) en ik zie opeens een nieuwe 9800SE liggen in bulk-verpakking. Op de fan zit een sticker van ATI, het lijkt me dus een van ATI en niet van Club3D o.i.d.
Hoe kan ik precies zien of deze geschikt is voor de mod naar een 9800 Pro?
Of moet ik em daarvoor in een PC hangen en het een en ander doen?

Op de chips staat:

HY5DU283222

F-28 318A

Tevens staat er bovenaan de kaart een PN-nummer van:

109 - 94200 - 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 21:25
@Nijtram
zo een heb ik ook, die geheugen chips zijn rated voor 700MHz, dus dat zit wel goed :) moet je wel ff weten of ie 256-bits is, dan zou ie heel goed wel te modden kunnen zijn...
heb zelf ook zo'n kaartje en hij werkt als een zonnetje met 8 pipes en op pro speeds :)

[ Voor 7% gewijzigd door Puppetmaster op 25-08-2003 12:07 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 27-07 07:51
Ik heb vanmorgn een email terug gehad van eystein, ze geven jammer genoeg geen garantie of de mod werkt of niet en ze weten zelf niet of het uberhaupt wel werkt maar wij weten beter >:)

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 11:48:
Ben nu op me werk (grote computerketen in NL zeg maar) en ik zie opeens een nieuwe 9800SE liggen in bulk-verpakking. Op de fan zit een sticker van ATI, het lijkt me dus een van ATI en niet van Club3D o.i.d.

Op de chips staat:

HY5DU283222

F-28 318A

109 - 94200 - 30
Kan jij niet wat regelen voor ons tweakers die graag een 9800se willen >:)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom naar Computerland zou ik zeggen, die verkoopt ze als OEM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 12:32:
Kom naar Computerland zou ik zeggen, die verkoopt ze als OEM. ;)
Werk je in amsterdam? Ik zie hem trouwens niet staan op de site B)

[ Voor 11% gewijzigd door vacuumcleaner op 25-08-2003 12:38 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A'dam Rijnstraat. :D

Heb ze alleen niet meer op voorraad, want de laatste neem ik! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, kan niet editten.

Maareh, staat wel op de site. We krijgen ze gewoon weer binnen deze week neem ik aan.
Bel anders ff met de Ceintuurbaan (020-6723977) of een filiaal buiten A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 11:48:

Op de chips staat:

HY5DU283222

F-28 318A

109 - 94200 - 30
Hm, dat zijn Hyundai 2.8ns chips. Dat kan in ieder geval.
Alleen even kijken of hij 4 pipelines heeft, en 256bits is.

[ Voor 31% gewijzigd door Exigence op 25-08-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is, hoe kan ik zien hoeveel pipelines hij heeft en hoeveel bits de kaart is?
Kan ik dat aan de kaart zelf zien, of moet ik em in een PC hangen en een proggie draaien om dat te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 14:03:
De vraag is, hoe kan ik zien hoeveel pipelines hij heeft en hoeveel bits de kaart is?
Kan ik dat aan de kaart zelf zien, of moet ik em in een PC hangen en een proggie draaien om dat te kunnen zien?
Dat kun je niet aan de kaart zien. Dit wordt hard/sofwarematig geregeld en zit "in" de kaart zeg maar (ja, ik weet het, vaag taalgebruik :/ )
Je zult hem toch echt in een pc moeten duwen. Staat er niets over op de verpakking?

Edit: @ Mister I: NOG EEN PAAR DAGEN EN DAN KRIJG IK HEM BINNEN ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 25-08-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

NOG EEN PAAR UURTJES WACHTEN EN IK KRIJG HEM BINNEN !!!!
(sorry moest het ff kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Tsss, ik heb mijn pc bij Eynstein al besteld en vroeg of ze het misschien wilden testen van die ATI, krijg ik dit:
****** en dat gaan we ook niet testen want volgens onze td-er
kun je daar zelfs je kaart mee opblazen.
Eynstein computers
Onzin toch? Kent iemand een geval waarbij een kaart is opgeblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik stop em zo dan even in een PC.

Op de verpakking staat weinig, het is OEM namelijk. ;)

Met welk proggie kan ik zien hoeveel pipelines ie heeft dan? Rivatuner ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met rivatuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Vergeten jullie niet dat er een hoop AIW pro's rondzwerven die verkocht worden als AIW 9800 SE omdat er een aantal pipelines stuk zijn.

Op die manier sparen ze geld uit en je als je die pipelines activeert dan krijg je de zogeheten: checkerboards....

Met andere woorden.... voor veel mensen is het in dit geval pech...

Ik ken iemand van een groot computerwinkelketen die er twee van geprobeerd heeft de pipelines naar 8 te zetten en alle twee deden checkerboards....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is jammer van de aiw 9800 se.
maar als de vraag groter is dan aanbod, dan moeten ze wat aan de magazijn doen en zullen ze gauw echte aiw 9800 pro als se verkopen net als bij 9500 die op laatst eigenlijk heel veel 9700 waren.
dus nog ff afw8ten :p en dan volgend jaar een 2de generatie msi mega pc halen met een aiw of mishien al een 9900 aiw :)

kun je aan je vriend vragen wat voor geheugen erop zitten en hoeveel nanosec?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 13:45:
A'dam Rijnstraat. :D

Heb ze alleen niet meer op voorraad, want de laatste neem ik! })
aarggg,

Wanneer krijg je ze weer binnen, ik kom nl aantal keer per week in de rijnstraat, vriend van mij woont er :)
En hoeveel kosten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 245

Als het goed is komen ze deze week weer binnen. Ik verwacht dat de Ceintuurbaan ze nog wel gewoon heeft.

Ik check nu even met Rivatuner hoeveel pipelines ie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mensen:

Kreeg van de technische dienst van Eynstein het volgende mailtje:
Hallo,

De 9500pro stond de standaard pipelines ingesteld op 1,3,5 en 7 (die
aanstonden), zodra je de software hack toepaste en daarna er weer afhaalde
herstelde zich dit. Bij de 9800SE staan de pipelines standaard NIET ingesteld maar worden er gewoon vanuit de fabriek 4 gepakt die werken. Wanneer de softwarehack wordt toegepast worden alle pipelines geactiveerd. Als dit werkt is dat mooi, komen er echter schaakborden en dergelijke is dat minder mooi, want zodra de softwarehack af wordt gezet pakt de kaart pipelines 1,2,3 en 4. Mocht hier nou net een brakke pipeline bijzitten dan is het dik pech hebben, want dan
kan je je kaart weggooien.

Vandaar dat dit gevaarlijk is.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Consiglieri schreef op 25 August 2003 @ 14:31:
Vergeten jullie niet dat er een hoop AIW pro's rondzwerven die verkocht worden als AIW 9800 SE omdat er een aantal pipelines stuk zijn.

Op die manier sparen ze geld uit en je als je die pipelines activeert dan krijg je de zogeheten: checkerboards....

Met andere woorden.... voor veel mensen is het in dit geval pech...

Ik ken iemand van een groot computerwinkelketen die er twee van geprobeerd heeft de pipelines naar 8 te zetten en alle twee deden checkerboards....
F*ck dat wist ik niet :(. Ik hoop dat ie van mij wel goed is dan. Maar hoe weet jij het trouwens? Heb je een officiele site, die dat bevestigd? Zal wel niet, want niemand mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Red devil schreef op 25 augustus 2003 @ 15:06:
Mensen:

[...]

ohoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Red devil schreef op 25 August 2003 @ 15:06:
Mensen:

[...]

Dat zou wel eventueel verklaren waarom de kaart van Mr. Hard niet meer goed werkt :|

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
@Nijtram:
kan je er ff een testen en die apart houden :P dan kom ik hem kopen als ie werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Homedisc schreef op 25 augustus 2003 @ 15:27:
[...]

Dat zou wel eventueel verklaren waarom de kaart van Mr. Hard niet meer goed werkt :|
Lijkt me toch sterk, misschien zijn ze in de war met de bios hack? Want hoe kan die kaart nou vergeten welke pipelines er aan gingen na die software hack? Die software kan toch geen impact op die kaart hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

Red devil schreef op 25 August 2003 @ 15:33:
[...]

Lijkt me toch sterk, misschien zijn ze in de war met de bios hack? Want hoe kan die kaart nou vergeten welke pipelines er aan gingen na die software hack? Die software kan toch geen impact op die kaart hebben?
idd. dan zou je dus als je brakke drivers heb gewoon je kaart kunnen vernagelen :/

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Chop2000 schreef op 25 August 2003 @ 15:37:
[...]

idd. dan zou je dus als je brakke drivers heb gewoon je kaart kunnen vernagelen :/
Ik snap dat niet, ergens in de bios of ergens anders moet zo'n kaart "snappen" om
pipeline 1,2,5 en 8 te gebruiken. Met de driver hack omzeil je dit en moet de kaart
alle pipelines gebruiken. Als je de driver weghaalt, hoe kan het dan zo zijn dat de kaart ineens andere pipelines gaat gebruiken??? Je verandert toch niks aan de kaart zelf ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of dit een geschikte is die wij hier verkopen?

Rivatuner geeft aan:

256-bit R350 (4x1) with 128MB DDR memory

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

idd. ik zit er ff over na te denken maar dat lijkt me stug. Want je moet gewoon ff checku of de kaart goed werkt. zo ja dan die mod. Zo nee meteen inruilen. Door een software mod vernaggelt ie geen pipelines lijkt mij. Dus gewoon bangmakerij hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het handige is dat als ik em "sloop" dat ik em meteen RMA stuur op me werk en een nieuwe neem.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 27-07 07:51
Red devil schreef op 25 August 2003 @ 15:06:
Mensen:

[...]

kan je misschien vragen waar ze deze info vandaan hebben?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

hehe ik zou zeggen probeer het, want de kaart die je hebt is inderdaad modbaar.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Beelzebub schreef op 25 augustus 2003 @ 16:02:
[...]

kan je misschien vragen waar ze deze info vandaan hebben?
Ze zeggen van GoT
Ik weet zo niet meer waar ik em gelezen heb, er stond in ieder geval wel een discussie op GoT hierover.
Het enablen van de pipelines wordt trouwens niet vanuit de flash gedaan,
maar vanuit een EEPROM op de kaart, die onthoudt welke pipelines goed zijn
(deze wordt dus in de fabriek ingesteld). Er zijn denk ik wel wat
programmaatjes te verkrijgen om deze EEPROM uit te lezen en zodra het fout
gaat, de EEPROM weer terug te zetten.
Lijkt me dat hij in de war is met het flashen van een kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
@Nijtram:
Die is idd geschikt.. probeer maar :)
Als die werkt, wil je er dan nog een testen voor me?
Dan kom ik die kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het vanavond of morgenavond (moet overdag werken, nu het nog kan voor ik weer naar school moet :)) testen en dan laat ik het hier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik alleen niet snap he, op een hoop sites zie ik dat het een mod is van 9800SE -> 9800 non-Pro.
Daarna is ie wel weer te clocken naar een Pro, maar hoeveel Mhz clocken wordt dat dan?
En is dat te doen met de standaard koeler of moet er dan weer het een en ander gebeuren aan de fan die er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 17:39:
Wat ik alleen niet snap he, op een hoop sites zie ik dat het een mod is van 9800SE -> 9800 non-Pro.
Daarna is ie wel weer te clocken naar een Pro, maar hoeveel Mhz clocken wordt dat dan?
En is dat te doen met de standaard koeler of moet er dan weer het een en ander gebeuren aan de fan die er op zit?
Met de fan hoeft zelf nix te gebeuren maar het is verstandiger om een betere koeler erop te zetten omdat hij gewoon een stuk warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nog een uurtje en ik heb hem! Maar nog een vraag voor degene die de kaart hebben en de mod is niet gelukt. Wat hebben jullie toen gedaan? En doet jullie kaart het nog, want ik begin me toch een beetje zorgen te maken door dat berichtje. En nu begin ik te twijfelen of ik die mod nou wel of niet probeer. HELP ME PLZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

bij niemand issie naar mij weten kapot gegaan dus ik zie geen probleem... wat ze trouwens mij mycom zeiden was dat die kaart helemaal niet werkte... eerst zeiden ze nog dat het tv-in/out gedoe niet werkte maar nu blijkt dat heel de kaart gaar is... naja probeer in iedergeval of jij hem werkend krijgt... en mod hem maar lekker want dan weet ik of ik het met die van mij (die ik waarschijnlijk donderdag krijg) kan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

dark4ever schreef op 25 August 2003 @ 18:23:
bij niemand issie naar mij weten kapot gegaan dus ik zie geen probleem... wat ze trouwens mij mycom zeiden was dat die kaart helemaal niet werkte... eerst zeiden ze nog dat het tv-in/out gedoe niet werkte maar nu blijkt dat heel de kaart gaar is... naja probeer in iedergeval of jij hem werkend krijgt... en mod hem maar lekker want dan weet ik of ik het met die van mij (die ik waarschijnlijk donderdag krijg) kan modden.
En bij Mr. Hard dan? Die had toch allemaal checkers en kreeg een blauw scherm als hij het goed probeerde te maken? Het lijkt me stug dat die kaart niet helemaal werkt, want dan mogen ze hem niet verkopen zonder het erbij te zeggen. Jullie horen het nog wel van me vandaag of morgu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Mister I schreef op 25 August 2003 @ 18:34:
[...]

En bij Mr. Hard dan? Die had toch allemaal checkers en kreeg een blauw scherm als hij het goed probeerde te maken? Het lijkt me stug dat die kaart niet helemaal werkt, want dan mogen ze hem niet verkopen zonder het erbij te zeggen. Jullie horen het nog wel van me vandaag of morgu.
Daarom verkopen ze hem ook niet meer (in breda that is) en ik heb tot donderdag de tijd of ik deze wil of een anderen. Ik w8 af tot donderdag omdat ze misschien nog bericht krijgen van ATI met misschien de goeie drivers + heb ook geen idee welke video-kaart ik dan moet kopen die een beetje in die prijs klassen zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik ook wel eens weten ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

dark4ever schreef op 25 August 2003 @ 18:38:
[...]

Daarom verkopen ze hem ook niet meer (in breda that is) en ik heb tot donderdag de tijd of ik deze wil of een anderen. Ik w8 af tot donderdag omdat ze misschien nog bericht krijgen van ATI met misschien de goeie drivers + heb ook geen idee welke video-kaart ik dan moet kopen die een beetje in die prijs klassen zit :S
Heel raar. Want Mycom Amersfoort heeft net weer een hele zooi besteld zeiden ze. Ik krijg hem zo. Ze zeiden het is een Oem versie. Ik krijg hem in een zakje zonder cd's met een gebrande driver cd :s. volgens mij klopt het niet helemaa hier. Misschien idd een aantal 9800 pro's meet kapotte pipelines, dat hoop ik echt niet :( . Maar als je videokaart er toch niet kapot van gaat dan probeer ik het zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Mister I schreef op 25 August 2003 @ 19:01:
[...]

Heel raar. Want Mycom Amersfoort heeft net weer een hele zooi besteld zeiden ze. Ik krijg hem zo. Ze zeiden het is een Oem versie. Ik krijg hem in een zakje zonder cd's met een gebrande driver cd :s. volgens mij klopt het niet helemaa hier. Misschien idd een aantal 9800 pro's meet kapotte pipelines, dat hoop ik echt niet :( . Maar als je videokaart er toch niet kapot van gaat dan probeer ik het zo wel.
wat ze tegen mij zeiden was dit:
ze hadden een hele zooi ingekocht voor een speciale prijs daarom krijgen ze het zo goedkoop. Alleen wat blijkt nou dat die drivers voor TV-out/in enzo nog niet helemaal in orde waren. Ik kreeg van daag een bellentje dat heel die video-kaart niet goed was, en dat het waarschijnlijk een driver probleem is. Nu wisten ze dat niet zeker dus raden ze me aan om een anderen kaart te nemen. Maar nu w8 ik ff af ofdat ie bij jouw wel werkt en of dat ze misschien voor donderdag bericht hebben van ATI.

maar goed suc6 met modden in iedergeval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, Computerland verkoopt ze ook als OEM voor 245 pleuros.

Van Club3D (als ik op het modelnummer zoek op Google komt er tenminste Club3D uit) maar dan de BUILD BY ATI modellen, ook weer niet echt Club3D dus. ;)

Er zit namelijk gewoon een ATI fan enzo op, zonder Club3D sticker that is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

-ET-

Phone Home

ik heb de mijne gehaald bij pcconcurrent. Club3d 9800SE nu ook gemod naar 8 pipelines. Ging perfect. Nu 5022 punten in 3dmark 2003 op een p4 1,8 met 512 pc266 DDR. Verder niets overgeclocked. Ik heb voor zover nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 19:47:
Jongens, Computerland verkoopt ze ook als OEM voor 245 pleuros.

Van Club3D (als ik op het modelnummer zoek op Google komt er tenminste Club3D uit) maar dan de BUILD BY ATI modellen, ook weer niet echt Club3D dus. ;)

Er zit namelijk gewoon een ATI fan enzo op, zonder Club3D sticker that is.
Het verschil is dat wij praten over een All-In-Wonder voor 209 euro... en niet over een gewonen 9800se :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Ik heb dit topic tot nog toe steeds met veel interesse gevolgd, maar nu is mij opgevallen dat als de mod niet lukt je opgescheept zit met een kaart die niet alleen nu misschien stuk is, maar in ieder geval slechts ongeveer hetzelfde presteert als een Radeon 9600Pro en wel veel duurder is (Club3D 9600Pro kost 170 euro, 9800SE kost 240 euro). ;(

Ik denk dat ik het toch maar niet ga proberen....

edit:
Er zijn niet veel reviews van de Radeon 9800SE te vinden, dit is de enige die ik met google gevonden heb. (de 9800SE met de gekke tekentjes erachter is volgens mij degene met 256 bit geheugenbus en 4 pipelines, de 9800SE zonder gekke tekens is dan dus degene met 128bit geheugen en 8 pipelines...)

[ Voor 51% gewijzigd door makje op 25-08-2003 20:14 . Reden: linkje naar review toegevoegd ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je mod en gaan de 8 pipelines open dan heb je een 9800.
heb je geluk en je heb een snelle versie met 2.8ns geheugen of nog lager dat ie 340mhz en de core kan lekker hoog zo als 380 bij 9800pro dan is ie gemod naar een pro.
er zijn gevallen dat de core boven 400 kan en geheugen zo'n goede 360 en dat is helemaal >:)
gooi je een lekker cpu cooler op de core dan kan het nog hoger en kick je helemaal ass! en kun je al je vrienden laten zien hoe veel je haalt met benchmark voor een kaart voor weinig geld en hoog resultaat.
dus met andere woorden, je kunt goed stoer doen >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 25 August 2003 @ 20:06:
Ik heb dit topic tot nog toe steeds met veel interesse gevolgd, maar nu is mij opgevallen dat als de mod niet lukt je opgescheept zit met een kaart die niet alleen nu misschien stuk is, maar in ieder geval slechts ongeveer hetzelfde presteert als een Radeon 9600Pro en wel veel duurder is (Club3D 9600Pro kost 170 euro, 9800SE kost 240 euro). ;(

Ik denk dat ik het toch maar niet ga proberen....
stuk gaan lijk mij maar onzin, want er zijn 8 pipelines en 4 staan aan. de andere staan uit omdat ze defect zijn of nie 100% goed werken.
je zet ze aan, doen ze het niet goed gooi je je weer de originele drivers erop en dan werkt ie weer gewoon met de standart 4 die in het begin aan stonden.
volgens mij moet je wel iets heel verkeerd gedaan hebben als het boem zegt!
kan alleen als je te veel stroom toevoerd volgens mij, en in dit geval is dat niet zo.

maar ik heb ergens anders gelezen dat 9800 SE presteerd als een 9500 pro ( ik weet natuulijk niet zeker want ik heb ze niet en ook geen vergelijking van gezien).
maar een 9500pro presteerd zowiezo beter dan een 9600pro hoe raar het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Astennu presents na overleg met ReemF het[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic[/rml]

[ Voor 102% gewijzigd door Astennu op 25-08-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moeilijk allemaal, ik heb gewoon het laatste gedaan wat MrLeeais heeft geadviseerd.. Simple zat & binnen 13 minuten gedaan ! O-)
mrleeais schreef op 23 August 2003 @ 21:26:
:9 Gisteren mijn 9800SE van Eynstein binnen gekregen,... etc...
mrleeais schreef op 24 augustus 2003 @ 17:16: Vreemd :'(

Ik heb gewoon die drivers van Omega gedowned en inderdaad die hacked version gekozen.
Ik heb WEL eerst alle oude drivers en control panel gedeinstalleerd.
En ik heb verder niks met de kaart gedaan, dus gewoon originele koeler.
In de middag via de webshop besteld, volgende dag om 11:00 uur afgeleverd !!_/-\o_ : EYNSTEIN.NL te Amsterdam (duidelijk onder vermelding van snelle versie!)
Club3D Radeon 9800SE € 249,-.

:*) Thx MrLee,.. Een kind kan de was doen.. :*)

*Kaart geinstalleerd met originele ATI driver CD.. (Driver, Controlpanel & DirectX9)
*(Alles zag er goed uit..dus dan.. there goes nothing !)

*Omega drivers downloaden ( "rad_w2kxp_omega_2474a.exe" )
*ATI control panel verwijderen, ATI drivers verwijderen, PC afsluiten..
*PC aanzetten, 'Nieuwe hardware Wizard' ANULEREN ,
*Omega drivers bestandje laten lopen.... en kiezen voor de 'gehackte versie' .
*PC vraagt om zich te mogen rebooten, ja.. en Voila !

Resultaat=
van 4-pipelines (Radeon 9800SE à € 249,-)
naar 8-pipelines (Radeon 9800PRO à € 449,- )
ATI loopt weer heel wat Pleuro's mis, MISDADIG gewoon !!!

{Windows XP Pro NL, Upgraded met SP1}

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hehe, heb nu eindelijk die 16 pagina's door gelezen, Mycom actie heeft niet veel nut zo te zien... nu twijfel ik echt of ik een 9800SE koop -> 9800PRO of 9800 -> 9800PRo, Prijsverschil is er zeker... of afwachten tot eind sep. dan komt 9900 en zullen de prijzen zoieoz zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Op mijn werk heeft iemand er al 3 (met een 9800 aiw pro sticker op de achterkant) geprobeerd, maar geen geluk. checkerboard dus...

Dit is geen bangmakerij helaas...

We gaan iig leuk verder met proberen...

heel magazijn vol met die dingen :P :P }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 01:38:
Wat moeilijk allemaal, ik heb gewoon het laatste gedaan wat MrLeeais heeft geadviseerd.. Simple zat & binnen 13 minuten gedaan ! O-)
mag ik vragen waar je je kaartje hebt gekocht ???
Ook bij Einsteyn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik had wat problemen met mijn radeon 9800SE.. artifacts bij games enzo.. en nu kreeg ik als advies om een nieuwe voeding te kopen... (had eerst een 250W ) en nu heb ik dus een 350W voeding aangeschaft.. ik heb em netjes aangesloten.. maar toch.. ik heb nog problemen..
als ik ga gamen krijg ik zware artifacts die ook nog aanhouden als ik de game afsluit.. voor de rest krijg ik ook ruis als ik ook maar iets doe met me pc (uit de boxen dus) wat moet ik doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 14:07:
jah ik had wat problemen met mijn radeon 9800SE.. artifacts bij games enzo.. en nu kreeg ik als advies om een nieuwe voeding te kopen... (had eerst een 250W ) en nu heb ik dus een 350W voeding aangeschaft.. ik heb em netjes aangesloten.. maar toch.. ik heb nog problemen..
als ik ga gamen krijg ik zware artifacts die ook nog aanhouden als ik de game afsluit.. voor de rest krijg ik ook ruis als ik ook maar iets doe met me pc (uit de boxen dus) wat moet ik doen???
Ruis is misschien niet aangesloten "aarde" van je stopcontact. Welke methode heb je gedaan, de aangepaste omega drivers of de rivatuner patch?

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.