Ik heb gisteren ook een PowerColor 9800SE binnengekregen met de juiste Hynix 2.8ns chips erop.
De kaart loopt dus standaard op 380MHz voor de core en 340MHz voor het geheugen wat dus hetzelfde is als de PRO versie.
Ook heb ik een 9800 NP binnengekregen wat 3.0ns INFINEON chips erop had zitten die zeer slecht zijn om te overclocken.
De SE heb ik ge-softmod met de driverhack en heb iedere benchmark geprobeerd. Alles loopt perfect en absoluut zonder artifacts in geen enkele test of game.
Ook heb ik de kaart geprobeerd te overclocken wat zeer goed lukte naar 440MHz voor de core, natuurlijk artifact vrij en 380MHz voor het geheugen wat ook artifact vrij ging. Een klein stapje hoger zorge voor af en toe een pixelfout.
Dit is dus gedaan zonder enige modificatie of extra cooling. (Dus geen chipcooling en geen andere thermalpaste onder de heatsink.)
Ik heb hier al een mooi waterjacket klaarliggen voor op de kaart, maar deze wilde ik pas plaatsen al de kaart ook echt goed overclockbaar en patchbaar was wat dus het geval is.
Waarschijnlijk mod ik de kaart eerst zodat er toch nog wat meer uit te halen valt want het ziet ernaaruit dat deze kaart zeker niet verkeerd om een mooie score mee te kunnen halen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB