update je starttopic eens met een complete faq ofzo, ipv dat we alles moeten doorlezen ... senks
idd moet je meteen kijken of de onder kandvan het blok een verhoging heeft voor de spacer van de radeon anders moet je die spacer er af rammen scheeld erg veel.Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:57:
[...]
binnenkort komt er watercooling op (IA van Jupiler) dit leek me toch wel voldoende met een paar heatsinks op het geheugen.
Ik zal wel aan peter vragen of ik em over mag nemen. dan maak ik wel een topic start.erniemars schreef op 21 augustus 2003 @ 11:58:
update je starttopic eens met een complete faq ofzo, ipv dat we alles moeten doorlezen ... senks
[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 21-08-2003 12:06 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Ik heb nu mijn Sapphire Radeon 9800 (np) 128 MB DDR TV-Out binnen, met 8 pipelines alleen heb het bijgeleverde proggie om de frequenties aan te passen nog niet aan de praat gekregen. Ga daar komend weekend flink mee stoeien, want ik wil wel ff weten wat het maximum is 
3DMark 2001SE (patch330) 14172
3DMark 2001SE (patch330) 14172
hoeveel kost hij zonder computer??? hoeveel hoeveel???
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ik zou zeggen bel ff naar mycom. 0800-8170. Gratis nummer. Als je meer weet post het hier ff.justice_strike schreef op 21 August 2003 @ 15:56:
hoeveel kost hij zonder computer??? hoeveel hoeveel???
Je hebt dus van de 9800 se Al in wonder van Mycom, naar 9800 pro gemaakt??Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 15:06:
Haha.... je raad het nooit... het is een 9800PRO AIW!!!!!!!!
Want dan ren ik meteen naar de winkel om hem te kopen vanwege nog mijn twijfels of het nou echt lukt en wat de kans is 1 opt 10 geschat wat de kans is dat het lukt. Ik wacht alleen nog ff af tot de dumpdag kijken wat ze daar hebben? Welk merk lukt het in iig niet? weet iemand dat? En zit er nou ook een 12 volt molex op de 9800 se?
Verwijderd
dus die van mycom is een 9800pro aiw pcb?
en dan met 4 pipelines een SE van gemaakt?
cool man!
als ie los te verkrijgen is ga ik hem echt wel halen.
en dan met 4 pipelines een SE van gemaakt?
cool man!
als ie los te verkrijgen is ga ik hem echt wel halen.
Verwijderd
Mooier nog, het is standaard al een PRO, als in AIW 9800PRO op het stickertje op de PCB ipv 9800se......
Verwijderd
AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
je maakt me gek man!
heb je al op rivatuner gekeken of het ook gelijk 8 pipelines zijn of nog niet?
ga anders snel modden en hou ons op de hoogte?
heb je daar een nieuw systeem gekocht ofzo? of toch los kunnen krijgen?
must have:P
je maakt me gek man!
heb je al op rivatuner gekeken of het ook gelijk 8 pipelines zijn of nog niet?
ga anders snel modden en hou ons op de hoogte?
heb je daar een nieuw systeem gekocht ofzo? of toch los kunnen krijgen?
must have:P
nou misschien een ia
er staat namelijk bij levering van nieuwe pc, nou een nieuwe pc (minum specs) kost 300 euro, dus als we 6 kaarten nemen komt er maar 50 euro bij de kosten van zo'n aiw (aangezien ze nergens 1 per nieuwe pc hebben gezegd)
lijkt me alsnog redelijk een aiw 9800pro voor 259 euro
lijkt me alsnog redelijk een aiw 9800pro voor 259 euro
Heb net een mailtje gehad van mycom en die kaart wordt niet los verkocht BALEN!! Maar 259 euro is niet duur
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
mja hoe meer mensen hoe goedkoper
mja ze moeten het wel pikken aan de andere kant staat nergens een limiet per pc
Ik ruik een ATI 9800pro IA!!justice_strike schreef op 21 August 2003 @ 16:55:
mja hoe meer mensen hoe goedkopermja ze moeten het wel pikken aan de andere kant staat nergens een limiet per pc
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik moet misschien voor 6 september een pc bij mycom bestellen voor een klant. Jullie horen wel of het niet doorgaat. Want dan kan je gewoon ff bij mij bestellen, kijken of dat kan 6 videokaarten bij 1 pc. Jullie horen nog van mij. EN ZIT ER NOU WEL OF NIET EEN 12 VOLT MOLEX AANSLUITING OP?
Verwijderd
http://mirror.ati.com/pro...0/aiw9800pro/gallery.htmlMister I schreef op 21 August 2003 @ 17:04:
Ik moet misschien voor 6 september een pc bij mycom bestellen voor een klant. Jullie horen wel of het niet doorgaat. Want dan kan je gewoon ff bij mij bestellen, kijken of dat kan 6 videokaarten bij 1 pc. Jullie horen nog van mij. EN ZIT ER NOU WEL OF NIET EEN 12 VOLT MOLEX AANSLUITING OP?
zoek en gij zult vinden
Thnx. Stom van mij, maar ben vandaag een beetje lui.Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 17:15:
[...]
http://mirror.ati.com/pro...0/aiw9800pro/gallery.html
zoek en gij zult vinden
Hij zit dus in dlie linkerbovenhoek he?
[ Voor 8% gewijzigd door Mister I op 21-08-2003 18:27 ]
Een pc heeft toch maar 1 AGP dus lijkt het mij dat ze er ook maar eentje bij willen leveren. Denk niet dat ze er doodleuk losse onderdelen bij leveren hoor
Hey Astennu en petervandamned, jullie topic is nu zo'n beetje gestolen.
pcconcurrent heeft met een complete samenvatting van dit topic een nieuw topic aangemaakt
Beetje flauw.
Topic: Club3d Radeon 9800se--> 9800 PRO Getest
pcconcurrent heeft met een complete samenvatting van dit topic een nieuw topic aangemaakt

Beetje flauw.
Topic: Club3d Radeon 9800se--> 9800 PRO Getest
Verwijderd
als het kan gewoon stuk of 10 ervan kopen.Mister I schreef op 21 August 2003 @ 17:04:
dan kost het maar 239
ik moet hier zo'n 2 tot 3 stuks hebben.
dus schiet al aardig op.
gewoon proberen.
459 los is wel erg duur. is gelijk niet meer interesant.
dan kan net zo goed een 9800pro aiw halen met een 50 euro meer neertellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 20:38 ]
heeft er nou niemand een club3d radeon 9800pro biosje voor me? ik wil namelijk ff testen of bios flashen ook werkt.
ben vandaag naar mycom gegaan en een aiw 9800se besteld (met een radeon 7000 want ik moet 2 monitoren aansturen) dus morgen weten jullie meer. als hij niet bevlt breng ik hem gewoon trug en neem ik alsnog een sapphire radeon 9800
het gaat hier blijkbaar om een built by ati als jullie dat nog wat zegt
ik hoop natuurlijk dat het een aiw pro is maar ik ga ervan uit dat het een se is welke mij dan in dat geval meot overtuigen dat hij zijn geld waard is
het gaat hier blijkbaar om een built by ati als jullie dat nog wat zegt
Verwijderd
heb je het zo kunnen bestellen zonder een nieuw systeem aan te schaffen?justice_strike schreef op 21 August 2003 @ 23:53:
ben vandaag naar mycom gegaan en een aiw 9800se besteld (met een radeon 7000 want ik moet 2 monitoren aansturen) dus morgen weten jullie meer. als hij niet bevlt breng ik hem gewoon trug en neem ik alsnog een sapphire radeon 9800
het gaat hier blijkbaar om een built by ati als jullie dat nog wat zegtik hoop natuurlijk dat het een aiw pro is maar ik ga ervan uit dat het een se is welke mij dan in dat geval meot overtuigen dat hij zijn geld waard is
hoeveel moet je dan voor neertellen?
never mind ik ga hem morgen uittesten en dan horen jullie het wel ok 
overigens weet iemand waar ik een d-sub naar bnc kabel hier ergens dicht bij amsterdam kan vinden, ik heb echt moeite gedaan op de pricewatch maar er staat echt geen flikker. alleen die kabeltjes van 1.8 meter (en laat dat nou net te kort zij
)
oh btw moet er een koeler op die kaart geschroeft worden? zo ja waarop de heatsinks of de core of allebei? (wil voorbereid zijn op mijn tweaking experience
)
overigens weet iemand waar ik een d-sub naar bnc kabel hier ergens dicht bij amsterdam kan vinden, ik heb echt moeite gedaan op de pricewatch maar er staat echt geen flikker. alleen die kabeltjes van 1.8 meter (en laat dat nou net te kort zij
oh btw moet er een koeler op die kaart geschroeft worden? zo ja waarop de heatsinks of de core of allebei? (wil voorbereid zijn op mijn tweaking experience
[ Voor 164% gewijzigd door justice strike op 22-08-2003 00:51 ]
Verwijderd
Hmmmz, ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe videokaart, en dit klinkt verdomd interessant allemaal.
Zit nu echter te twijfelen welke ik moet kopen, daarom een paar vraagjes:
Die van MaxExpert is dus altijd goed te modden naar de Pro
De Club3D ATI Radeon 9800SE 128MB DVI/TV Bulk 380/340 CORE!! dus...
Moet er hardwarematig ook iets aangepast worden na het modden?
Aangezien ik geen talent ben met het monteren van een andere cooling of iets dergelijks?
And last but not least, gaat het wat worden met die All in One van MyCom?
Zo ja, dan houd ik me aanbevolen en zou ik er graag 1 overkopen als ik dan nog geen nieuwe kaart gekocht heb
Zit nu echter te twijfelen welke ik moet kopen, daarom een paar vraagjes:
Die van MaxExpert is dus altijd goed te modden naar de Pro
De Club3D ATI Radeon 9800SE 128MB DVI/TV Bulk 380/340 CORE!! dus...
Moet er hardwarematig ook iets aangepast worden na het modden?
Aangezien ik geen talent ben met het monteren van een andere cooling of iets dergelijks?
And last but not least, gaat het wat worden met die All in One van MyCom?
Zo ja, dan houd ik me aanbevolen en zou ik er graag 1 overkopen als ik dan nog geen nieuwe kaart gekocht heb
Verwijderd
Ik ga deze middag ook ff een Club 3D 9800SE halen met 380/340 Speeds voor me nieuwe pc.
Als ik al mijn onderdelen bij elkaar heb (deze week) laat ik ook ff weten of de mod gelukt is.
Als ik al mijn onderdelen bij elkaar heb (deze week) laat ik ook ff weten of de mod gelukt is.
Zat ook al te denken aan een nieuwe videokaart 
ti-4200 vind ik wat langzaam worden, en iemand is bereid er 100 euro voor neer te tellen
En dit klinkt ERG interessant!
Als iemand het gelukt is, post dan aub welke kaart het is, waar je hem gehaald hebt, wat je allemaal gedaan hebt, wat je uiteindelijk gekregen hebt, en of je extra koeling nodig gehad hebt.
Thanks in advance
ti-4200 vind ik wat langzaam worden, en iemand is bereid er 100 euro voor neer te tellen
En dit klinkt ERG interessant!
Als iemand het gelukt is, post dan aub welke kaart het is, waar je hem gehaald hebt, wat je allemaal gedaan hebt, wat je uiteindelijk gekregen hebt, en of je extra koeling nodig gehad hebt.
Thanks in advance
edit:
voor- en na- 3dmark scores zou ook leuk zijn
voor- en na- 3dmark scores zou ook leuk zijn
[ Voor 8% gewijzigd door geez op 22-08-2003 12:53 ]
Is de methode tot nu toe bij iedereen succesvol? graag wil ik ook de 9800 se van club3d bestellen.
Zeker als de methode succesvoller is dan bij de 9500 mod die er toen was.
Zeker als de methode succesvoller is dan bij de 9500 mod die er toen was.
39
ik kan jullie melden mijn mod is(bijna
) gelukt. ik heb de club3d kaart van maxpert en krijg de resterende 4 pipelines wel actief. maar als ik dan een spel of 3d mark draai krijg ik kleine zwarte vierkantjes in mijn beeld. wel is mijn 3d mark score van 3600 naar 5200 gegaan. maar helaas dus nutteloos.

Heeft iemand de originele Ati Radeon 9800SE 128Mb DDR (bijv bij Eynstein) al succesvol gemod?
http://www.eynstein.nl/a/3053.html
ik heb een probleem.. wat kan ik nu het best halen als hardcore gamer.. want ik word helemaal gek van al die kaarten... kan ik beter de 9800 pro versie halen of zijn de prestaties van de SE ook nog wel goed..??
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Op wat issie geclocked? Verse Windows install? DirectX? Koeling in je PC kast?ramonpeters schreef op 22 August 2003 @ 13:43:
ik kan jullie melden mijn mod is(bijna) gelukt. ik heb de club3d kaart van maxpert en krijg de resterende 4 pipelines wel actief. maar als ik dan een spel of 3d mark draai krijg ik kleine zwarte vierkantjes in mijn beeld. wel is mijn 3d mark score van 3600 naar 5200 gegaan. maar helaas dus nutteloos.
Verwijderd
die zwarte vierkantjes zijn checkers. dat krijg je als je core het niet aan kan en dat het te hoog staat. hoe hoger de core des beter de checkers te zien, is ook met mijne 9500.ramonpeters schreef op 22 August 2003 @ 13:43:
ik kan jullie melden mijn mod is(bijna) gelukt. ik heb de club3d kaart van maxpert en krijg de resterende 4 pipelines wel actief. maar als ik dan een spel of 3d mark draai krijg ik kleine zwarte vierkantjes in mijn beeld. wel is mijn 3d mark score van 3600 naar 5200 gegaan. maar helaas dus nutteloos.
probeer de core eens onder de 380mhz en of een ander kooler op te zetten, want ik heb begrepen dat je de snelle versie van maxpert heb.
of anders agp op 4x zetten, schijnt ook te helpen.
hey BaPaul bedankt voor de tip ik heb idd de snelle maxpert versie, maar de koeler ga ik eerst nog niet aan kloten dat kan later altijd nog. ik begin wel met agp 4x en de snelheid van de core iets omlaag. maar hier kom ik warschijnlijk zondag pas aan toe vanaaf moet ik werken. morge middag en ochtend mijn tante verhuizen, en s'avonds naar mijn vriendin(ook belangrijk;-) ) maar zondag ga ik het proberen en dan hou ik jullie uiteraard op de hoogte
hij is geklokt op 380/340(Standaard) met directX9 maar zonder verse windows xp pro instal oook dit ga ik zondag doen. verder is mijn koeling geen probleem want er zitten 2 extra fan's(80mm) in de zijkant eentje zuigt en eentje blaast. gegroet Ramon
hmz die kaart is niet leverbaar op dit moment... terwijl ze me gegarandeert hadden dat hij er vandaag zou zijn lekker zootje is het.
Verwijderd
ik heb checkerboards 
Club3d Radeon 9800SE
De mod is verder wel gelukt.. maarja..sucks dus
Club3d Radeon 9800SE
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 18:09 ]
hij draaid op 380/340 neem ik aan? zet hem anders eens op 325//290, dat zijn 9800 speeds (correct me if i'm wrong)Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 18:08:
ik heb checkerboards
Club3d Radeon 9800SE
niks
jammer... koeling? clock iets omlaag? probeer watVerwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 18:08:
ik heb checkerboards
Club3d Radeon 9800SE
edit:
[offtopic]hm... mijn avatar doet het niet meer? maar meteen een nieuwe fixen
[/offtopic]
[offtopic]hm... mijn avatar doet het niet meer? maar meteen een nieuwe fixen
[ Voor 19% gewijzigd door geez op 22-08-2003 18:37 ]
Verwijderd
De mod zal in 40 tot 60% van de gevallen werken, net als bij de 9500's vermoed ik zo. 
Ik stel voor dat we een poll gaan maken (wie o wie kan dat??) om dit te meten.
Greetz!
Greetz!
http://poll.dezeserver.nl/index.cgiVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 18:49:
De mod zal in 40 tot 60% van de gevallen werken, net als bij de 9500's vermoed ik zo.
Greetz!
Ik ga morgen naar Pc dumpdag in Rai. En wil kijken wat ze daar kosten. Maar welke moet ik nou precies hebben met hoeveel ram en dat soort shit. Anders koop ik dalijk de verkeerde
128mb, 256-bit, lieft 2.8ns mem., 9800SEMister I schreef op 22 August 2003 @ 19:40:
Ik ga morgen naar Pc dumpdag in Rai. En wil kijken wat ze daar kosten. Maar welke moet ik nou precies hebben met hoeveel ram en dat soort shit. Anders koop ik dalijk de verkeerde

dank voor toevoeging
[ Voor 8% gewijzigd door geez op 22-08-2003 20:56 ]
Heeft niemand het checkerboard effect weten op te lossen door de core/mem speed omlaag te zetten? Iemand?
Verwijderd
Het heeft totaal geen zin de snelheid terug te zetten..
Core op 300, mem op 275 geeft ook checkerboards.. net zo erg als op 340/380
Dus...
Dus...
Verwijderd
gewoon 9700 pcb moet je hebben met 128mb ddr geheugen, 256 bit, 4 rendering pipelines, 2.8 ns of lager geheugen snelheid ( als je 2.2 kunt krijgen is helemaal kick ass! want een echte 9800pro zal die hoogwaarschijnlijk hebben ) en natuurlijk een 9800SE.
checkers!! gewoon de kaart gaan ruilen.
checkers!! gewoon de kaart gaan ruilen.
Verwijderd
beter allbij naar buiten aan de achterkant, want dit geeft een zeer slechte circulatie.ramonpeters schreef op 22 August 2003 @ 16:27:
hij is geklokt op 380/340(Standaard) met directX9 maar zonder verse windows xp pro instal oook dit ga ik zondag doen. verder is mijn koeling geen probleem want er zitten 2 extra fan's(80mm) in de zijkant eentje zuigt en eentje blaast. gegroet Ramon
op een gegeven moment als de pc lang aan staat circuleer je constant de zelfde lucht die al behoorlijk warm is.
gewoon van voor naar binnen en achter naar buiten.
Damn, wat voor merk kaart heb jij dan?Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 21:13:
Het heeft totaal geen zin de snelheid terug te zetten..
Dus...
Zijn er uberhaupt mensen die de Ati Radeon (de originele) bijv bij eynstein, met positief gevolg gemod hebben?
Verwijderd
Zoals ik al zei: ik heb een Club3d Radeon 9800SE (340/380)
Ik ga hem ook terugbrengen ook.. Ding loopt op 4 pipelines 1600 3dMarks.. met 8 pipelines doet ie er 5000.. Is niet een beetje een verschil zeg..
Mijn conclusie: niet kopen dit ding... Ontzettend langzaam en modden heeft een wel erg grote risico factor!
Ik ga hem ook terugbrengen ook.. Ding loopt op 4 pipelines 1600 3dMarks.. met 8 pipelines doet ie er 5000.. Is niet een beetje een verschil zeg..
Mijn conclusie: niet kopen dit ding... Ontzettend langzaam en modden heeft een wel erg grote risico factor!
Mr pcconcurrent had er anders 3 gemod en alle 3 werkend, misschien heeft het wel met iets anders te maken dan de Club3D kaart?Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 23:27:
Zoals ik al zei: ik heb een Club3d Radeon 9800SE (340/380)
En kan de openingspost echt niet worden aangepast? pcconcurrent heeft alles op een rijtje gezet, misschien ff vragen of zijn stuk copy-paste mag doen?
[ Voor 13% gewijzigd door vacuumcleaner op 22-08-2003 23:33 ]
MENSEN LET EENS OPChop2000 schreef op 22 August 2003 @ 18:33:
[...]
hij draaid op 380/340 neem ik aan? zet hem anders eens op 325//290, dat zijn 9800 speeds (correct me if i'm wrong)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
ga toch weg.. de cooling is het probleem niet hoor..
vanaf de 1e seconde zijn die checkerboards er al.. klokken naar 250/200 helpt ook helemaal niks..
vanaf de 1e seconde zijn die checkerboards er al.. klokken naar 250/200 helpt ook helemaal niks..
ik kan me vinden in wat avbers1979 verteld. ik heb hem terug geklokt naar 300/250 en ook dan heb ik vanaf het eerste moment checkers. ook heb ik geprobeerd mijn agp op 4x te zetten ip van 8x maar ook dit maakt geen verschil. en wat baPaul verteld over die koeling hij kan best gelijk hebben maar je zult me nu toch ff moeten geloven dat dat bij mij wel goed zit het is echt niet zo dat hij de warme lucht weer naar binnen zuigt.
MMmmm ik ga een Recom standaard waterkoeling-setje installeren, volgens Noud van Eynstein veel beter dan de standaard luchtkoelingsetjes. Deze heeft ook een VGA kooler... zou dat een hoop oplossen?
Verwijderd
Tja.. mocht het een hoop oplossen, dan ben je wel veel geld kwijt..
Voor dat geld extra koop je makkelijk een r9800 pro..
Verder denk ik dat extra koeling niet gaat helpen.. waarom zouden 4 pipes last hebben van de warmte en de andere 4 niet?? ze zitten immers in dezelfde chip en zijn op het zelfde moment gemaakt..
Verder denk ik dat extra koeling niet gaat helpen.. waarom zouden 4 pipes last hebben van de warmte en de andere 4 niet?? ze zitten immers in dezelfde chip en zijn op het zelfde moment gemaakt..
Verwijderd
mijn 9800se is binnen ik moet helaas nog wel een hoop uitpakken (verhuist) dus ik weet niet hoe snel ik kan laten weten of de mod werkt maar ik doe mijn best.
Jan
Jan
ttttssss, volgens mij moet je je prioriteiten ff bijstellenVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 11:11:
mijn 9800se is binnen ik moet helaas nog wel een hoop uitpakken (verhuist) dus ik weet niet hoe snel ik kan laten weten of de mod werkt maar ik doe mijn best.
Jan
Verwijderd
haha ik heb net curvers gehaald, snel overpleuren (nadat ik mijn kranten gelopen heb:( ) 9800se erin en is kijken wat hij wil 
op mijn geheugen staat dit:
hy5du283222
af-28 319a
met daaronder en ander nummer kor xxxxx dus gewoon van de afkomst en nummr ... want ze verschillen ook per mem.. het bovengenoemde is gelijk op iedere chip.
op mijn geheugen staat dit:
hy5du283222
af-28 319a
met daaronder en ander nummer kor xxxxx dus gewoon van de afkomst en nummr ... want ze verschillen ook per mem.. het bovengenoemde is gelijk op iedere chip.
Als jij het denkt beter te weten mij best maar moet je niet over een half jaar komen van mijn 9800se is doodVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 01:19:
ga toch weg.. de cooling is het probleem niet hoor..
Mwoah valt wel mee, kost maar 125 euro die koeling en standaard goede luchtkoeling wel 50, dus zoveel is dat verschil niet. Ik wil verder ook een stille pc dus ik koop het niet voor de videokaart.Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 10:30:
Tja.. mocht het een hoop oplossen, dan ben je wel veel geld kwijt..
Was het nou gelukt met die kaart van Mycom? Want ik ga hem vanmiddag kopen waarschijnlijk en anders begin volgende week. (Maar goed dat het mijn leverancier is
(wordt ik mooi gematzt) heb ook gevraagd voor jullie maar konden ze niet regelen). Dus werkt die mod bij deze kaart, want anders toch maar sparen voor 9800pro.
Verwijderd
ok ik was ff noobisch bezig srry voor de nuttelose post

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 13:36 ]
je moet hadmatig installeeren, net als je bij de mod moet doen.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:28:
ok het gaat hier helemaal niet goed.
krijg catalist 3,6 nieteens geinstalleerd.
krijg eerst inf error, video driver not found
heb toen de standaard meegeleverde drivers van de kaart geintalleerd, ging goed toen weer catalist geprobeerd, zelfde, en windows zelf kon niks vinden voor drivers, maar catalist moet toch gewoon met iedere ATI radeon kaart werken?
Verwijderd
jaja,
bij mij is het dus wel gelukt om een club3d9800se te softmodden.
En uiteraard ook zonder checkers, ben denk ik dus 1 van de gelukkige.
Heb deze kaart aangechaft bij de pcconcurrent.nl
Las ergens dat ze er drie getest hadden en dat die werkten, dus misschien heb ik mazzel gehad en 1 van deze getestte kaarten gekregen.
bij mij is het dus wel gelukt om een club3d9800se te softmodden.
En uiteraard ook zonder checkers, ben denk ik dus 1 van de gelukkige.
Heb deze kaart aangechaft bij de pcconcurrent.nl
Las ergens dat ze er drie getest hadden en dat die werkten, dus misschien heb ik mazzel gehad en 1 van deze getestte kaarten gekregen.
wel erg jammer dat je bijna bij elk bedrijf vooruit moet betalen
aangeizen ikzelf bij de postbank zit duurt dat weer dagen
(nee girotel heb ik niet)
Denken jullie dat de prijs van de club3d 9800se nog veel verder daalt? (binnen nu en 3weken?)

Denken jullie dat de prijs van de club3d 9800se nog veel verder daalt? (binnen nu en 3weken?)
39
Kleine blokjes bij mij core naar 200 (mem ook) helpt niet ik ga nog wel een xtra fan proberen...want het lijkt niet op de checkers vd 9500 (de screenies)
Verwijderd
ik denk dat de prijs zeker nog daalt als de 9900 uit komt eind september.Homedisc schreef op 23 augustus 2003 @ 14:39:
wel erg jammer dat je bijna bij elk bedrijf vooruit moet betalenaangeizen ikzelf bij de postbank zit duurt dat weer dagen
(nee girotel heb ik niet)
Verwijderd
same hier terugklokken heeft geen zin ik snap er geen kloot van heb een powercolor en die is tot nu toe bij iedereen gelukt, maar bij mij now waystlgamer schreef op 23 August 2003 @ 15:10:
Kleine blokjes bij mij core naar 200 (mem ook) helpt niet ik ga nog wel een xtra fan proberen...want het lijkt niet op de checkers vd 9500 (de screenies)
wat is het standaard agp eigenlijk van de kaart 1,5 of 1,6?
Dit heb ik idd niet gehad. WEl een blauw scherm.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 15:54:
ik krijg mijn mod ook niet ongedaan (softmod) heb de gemodde bestanden verwijdert, displaydrivers verwijdert, hele kaart weggehaald uit het apparaatbeheer, reboot prima, drivers installeren (gewone voor de 9800se) rebooten, hangiemand een idee hoe dit kan?
He guys, is het ook mogelijk dat na het modden van de kaart , bijv 3dmark2003 wèl goed draait maar dat andere spellen checkerboards effects geven o.i.d.??
Mr hard ik heb iets vergelijkbaars
. Ik had em ook verwijdert, xp hangt (bij het 'schuivende' balkje), ik denk ah joh ik install xp gewoon en nog steeds hangt ie. Maar windows 98 se doet ut prima
iemand? (safe mode doet het ook, maar restart doordat ie xp setup wil completen). Blijkbaar is het niet zo softwarematig als iedereen zegt
.
Tis een club3d 380/340
Tis een club3d 380/340
[ Voor 19% gewijzigd door stlgamer op 23-08-2003 18:01 ]
Maar krijg je dan checkerboards? Is ie bij jou ook mislukt?stlgamer schreef op 23 August 2003 @ 17:54:
Mr hard ik heb iets vergelijkbaars. Ik had em ook verwijdert, xp hangt (bij het 'schuivende' balkje), ik denk ah joh ik install xp gewoon en nog steeds hangt ie. Maar windows 98 se doet ut prima
iemand? (safe mode doet het ook, maar restart doordat ie xp setup wil completen). Blijkbaar is het niet zo softwarematig als iedereen zegt
.
Tis een club3d 380/340
Niet echt checkers, soort van zwarte, hele kleine onderbroken strepen. Ik denk idd meer hitte dan checkers, want hij wordt BLOEDHEET (achterkant van me geheugen chippies kan ik bijna niet aanraken).
Maar in ieder geval erg raar dat xp het niet meer doet ook met een schone installatie terwijl je alleen wat met de driver doet. Misschien ook hitte? Maar dan snap ik niet waarom 98 het wel doet.
Maar in ieder geval erg raar dat xp het niet meer doet ook met een schone installatie terwijl je alleen wat met de driver doet. Misschien ook hitte? Maar dan snap ik niet waarom 98 het wel doet.
Mmmm misschien zijn dan sowieso deze heatsinks wel handig:stlgamer schreef op 23 August 2003 @ 18:09:
Niet echt checkers, soort van zwarte, hele kleine onderbroken strepen. Ik denk idd meer hitte dan checkers, want hij wordt BLOEDHEET (achterkant van me geheugen chippies kan ik bijna niet aanraken).
http://www.eynstein.nl/a/3008.html
is het nou mogelijk om een ATi All-in-Wonder 9800SE te modden naar een 9800 np of pro? en zo jah kan het via een softhack?
die heb ik volgens mij...Red devil schreef op 22 August 2003 @ 23:11:
[...]
Damn, wat voor merk kaart heb jij dan?
Zijn er uberhaupt mensen die de Ati Radeon (de originele) bijv bij eynstein, met positief gevolg gemod hebben?
ziet er anders wel verdacht hetzelfde uit
edit:
stond hier ook al een beetje:
Puppetmaster schreef op 19 August 2003 @ 17:41:
vandaag net een 9800SE gehaald (oem, build by ATI zei de verkoper, zit ook een ati sticker op de fan maar ik weet niet hoeveel dat waard is...)
[ Voor 26% gewijzigd door Puppetmaster op 23-08-2003 18:35 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Als je goed had gelezen, zou je kunnen zien dat iedereen die voor die AIW gaat, op dit moment bij MyCom die kaart wil aanschaffen, maar voor zover ik heb kunnen lezen heeft Mycom de kaart nergens voorradig. In ieder geval Justice_strike, en volgens mij ook nog een ander persoon die hier heeft gepost, zijn van plan deze kaart aan te schaffen.dark4ever schreef op 23 August 2003 @ 18:23:
is het nou mogelijk om een ATi All-in-Wonder 9800SE te modden naar een 9800 np of pro? en zo jah kan het via een softhack?
Waarschijnlijk zouden ze maandag die kaart krijgen, dus wellicht hebben we maandagavond, of anders de dindsdag ofzo wel antwoord.
[ Voor 20% gewijzigd door Brede P op 23-08-2003 18:36 ]
naja ik heb hem in iedergeval samen met een hele nieuwe pc bij mycom besteld in breda... en ik zou hem eind volgende week hebben... dus ff dit topic in de gaten houden want met een se was ik al blij maar met een pro helemaalBredeP schreef op 23 August 2003 @ 18:35:
[...]
Als je goed had gelezen, zou je kunnen zien dat iedereen die voor die AIW gaat, op dit moment bij MyCom die kaart wil aanschaffen, maar voor zover ik heb kunnen lezen heeft Mycom de kaart nergens voorradig. In ieder geval Justice_strike, en volgens mij ook nog een ander persoon die hier heeft gepost, zijn van plan deze kaart aan te schaffen.
Waarschijnlijk zouden ze maandag die kaart krijgen, dus wellicht hebben we maandagavond, of anders de dindsdag ofzo wel antwoord.
Verwijderd
ik ga vanaaf nog is verder kijken als ik tijd heb, nu feesie buiten nog ff mijn mail checken nu ik vies was omdat ik mijn broertje de boom in moest helpen
maar ik heb vanmiddag half mijn radeon kunnen flashen met als gevolg een zwart beeld (halverwege een error) dus ik moet hem even opnieuw flashen nadat ik er een pci in gepropt heb. meschien is een schone xp gewoon een must a have voor de mod, ik kan anders niet verklaren waarom precies dezelfde kaarten het bij de een wel doen en bij de ander niet ja toch?
Dit komt van de website van eynstein. deze is dus NIET te modden naar 9800 pro omdat deze 256bits is. correct me if i'm wrong.Omschrijving: ATI Radeon 9800SE 128Mb. DVI uitgang en Tv uit. Bulk uitvoering.
Met ondersteuning voor DirectX 9! Er bestaan van de 9800SE 2 modellen. Een snelle 256bits en een langzame 128bits. Core 380 en mem 340 (standaard 325 en 290). Dit is de snelle uitvoering!
edit:
ehm ik ben even in de war.
op Club3d Radeon 9800se--> 9800 PRO Getest staat in de openingpost dat rivatuner aangeeft dat het 256-bit is en 4 pipelines. dus is een 256-bit nou WEL of juist NIET nodig
edit2:
zoals je hieronder kan lezen heb je dus wel een 256bit nodig. ik was ff in de war
[ Voor 33% gewijzigd door Beelzebub op 23-08-2003 19:15 ]
www.hetbsg.nl
[correction alert!]Beelzebub schreef op 23 August 2003 @ 18:59:
[...]
Dit komt van de website van eynstein. deze is dus NIET te modden naar 9800 pro omdat deze 256bits is. correct me if i'm wrong.
Van het begin van deze thread:
FF een waarschuwing voor alle flashers.
Er zijn 2 versies in omloop van de 9800 SE:
1)
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
The first version of the RADEON 9800 SE will be made on simplified 6-layer PCB and feature 128-bit memory bus for 128MB of DDR SDRAM. The RADEON 9800 SE graphics chip will have only four active rendering pipelines. ATI Technologies again simply disables half of the VPU’s pixel pipelines and probably end-users should have a chance to re-enable them using tweaks in drivers or simply by re-soldering some resistors on the chip.
--------------------------------------------------------------------------------
2)
quote:
The second version of the RADEON 9800 SE graphics card will be made on 8-layer PCB and will boast with 256-bit bus for 128MB of DDR SDRAM memory. The chip will also feature only four pipelines, however, this is not an obstacle for brave overclockers and modders, is it? After certain tweaks some lucky users will probably get a fully-functional RADEON 9800 from a lower-cost RADEON 9800 SE solution.
Dus alleen versie twee kun je omtoveren naar een 9800 Pro. Je kan immers niet een paar lagen PCB erbij flashen. Ook zul je waarschijnlijk moeten gaan overklokken. Officieel is de 9800 SE niet voor retailkanalen bestemd en ik heb 9800SE kaarten gezien met kloksnelheden voor de core tussen 325-380. Je moet dus daarmee of geluk hebben of gaan oc-en.
is er nog iemand die hem WEL goed aan het werk heeft?

offtopic:
dan wil ik hem wel overkopen

dan wil ik hem wel overkopen
[ Voor 15% gewijzigd door geez op 23-08-2003 19:58 ]
Ik heb een email gestuurd naar eynstein of de kaart die ze verkopen te modden is naar een 9800(pro) en of ze daar eventueel garantie opgeven dat het werkt
. ik meen me namelijk iets te herinneren dat ze dat bij de 9500? ook hadden gedaan, dat ze die zelf modde naar een 9700 oid
www.hetbsg.nl
Heb je het met rivatuner gedaan? Flasht ie em dan...als dat zo is dan kan ik er weer flashen naar het origineel.Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 18:56:
ik ga vanaaf nog is verder kijken als ik tijd heb, nu feesie buiten nog ff mijn mail checken nu ik vies was omdat ik mijn broertje de boom in moest helpenmaar ik heb vanmiddag half mijn radeon kunnen flashen met als gevolg een zwart beeld (halverwege een error) dus ik moet hem even opnieuw flashen nadat ik er een pci in gepropt heb. meschien is een schone xp gewoon een must a have voor de mod, ik kan anders niet verklaren waarom precies dezelfde kaarten het bij de een wel doen en bij de ander niet ja toch?
Nogmaals jongens, is het ook mogelijk dat na het modden van de kaart , bijv 3dmark2003 wèl goed draait maar dat andere spellen checkerboards effects geven o.i.d.??
Denk het niet. Waarom wel? Beide gewoon dx9 3d applicaties....dus ik denk het niet.
Verwijderd
rivia flasht niet maar softmod (ati2mtag.sys) om dat bestand gaat het die word vervangen, deze vind je in C:\windows\system32\drivers ik ga nu even mijn pci erin steken en mijn 9800se opnieuw flashen.stlgamer schreef op 23 August 2003 @ 20:10:
[...]
Heb je het met rivatuner gedaan? Flasht ie em dan...als dat zo is dan kan ik er weer flashen naar het origineel.
Ok wtf. Ik heb rivatuner gedaan en xp was dood, herinstalleer, dood...ga dan maar nu nog eens proberen.
[EDIT] Nevermind, het was denk ik gewoon een corrupte xp, nogmaals geherinstalleerd en doet het weer
, nu nog wat extra koeling, kijke of die artifacts weggaan :)[EDIT]
[EDIT] Nevermind, het was denk ik gewoon een corrupte xp, nogmaals geherinstalleerd en doet het weer
[ Voor 46% gewijzigd door stlgamer op 23-08-2003 21:15 ]
Anyway, natuurlijk eerst de kaart erin gestopt en kijken wat ie origineel doet. Mja, 3DMark2k3 geeft ie op mijn systeem een score van 3000+ ... Maar WEL met zwarte blokjes

Daarna de stappen gedaan die hierboven beschreven staan, dus met Riva de sys aanpassen en terug mikken in de driver dir in veilige modus. Daarna weer ff 3DMark2k3 gedaan, hoppa, score van 5000+. Very nice ...

Gisteren en vandaag veel games gedaan (RtCW, RtCW:ET, Unreal 2, Mafia), en allemaal draaien ze als een zonnetje, en ZONDER artifacts of memory dumps
Krijg alleen de 3.6 drivers van Ati.com niet geinstalleerd
daar hebben ze een woord voor... taddaaaa:Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 21:39:
hoe kan je nou zwarte blokken hebben voordat je hem gemod had dat kan echt niet hoor
BUG
een bug in de drivers
https://wren.co/join/Devian
Kan dat niet? Vreemd ... ik was toch echt nuchterVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 21:39:
hoe kan je nou zwarte blokken hebben voordat je hem gemod had dat kan echt niet hoor

Ik vond het zelf ook vreemd hoor, vandaar ook de >

woohoooo.. het is iemand gelukt!
* geez vraagt zich af waarom bij jou wel en bij al die andere niet.. leg eens precies uit wat je gedaan hebt mrleeais? Misschien heb je iets net iets anders gedaan..
specs van je pc trouwens?
* geez vraagt zich af waarom bij jou wel en bij al die andere niet.. leg eens precies uit wat je gedaan hebt mrleeais? Misschien heb je iets net iets anders gedaan..
specs van je pc trouwens?
Dit topic is gesloten.