"Dat is neit zo. Als jou GPu meer data kan verwerken wordt je mem ook meer belast en anders om ook. Als ik op 360 mhz mem draai met mijn 9700 pro kan ik wel 450 mhz core halen maar op 400 mhz mem niet. WAarom denk je dan gewoon omdat met 360 mhz mem de core te snel is en niet optimaal gebruikt kan worden. Anders om het zelfde als je mem snel is maar je core maar 4 piplines gebruikt is het data verkeer niet groot maar als dat er ineens 8 worden verdubelt dat wel even. Dus kan best dat i dan problemen geeft. Ik had hier arties toenb ik em op pro had draaien @ lagere speeds niet."
Dit druist toch tegen de logica in vind ik. De Rams draaien op bv 360mhz, of er nu veel data klaar staat of niet het maakt geen verschil ze draaien op 360mhz, wat ik misschien wel kan geloven is dat ze er misschien ietsje langer over zullen doen en daarom nog warmer worden.
EDIT (vergelijking klopte niet echt, dit is een betere vergelijking) :
Zoals jij het uitlegt zou het zijn of een auto alleen rijd op de snelweg aan 120 en 90°C draait wanneer hij 100km moet doen, wanneer hij 300km zou moeten doen zou de temp omhoog vliegen
Toch ga ik uw uitleg eens testen en een 120mm fan (ik denk dat ik er wle nog liggen heb) eens laten blazen rechtstreeks op die mem chips
Dit druist toch tegen de logica in vind ik. De Rams draaien op bv 360mhz, of er nu veel data klaar staat of niet het maakt geen verschil ze draaien op 360mhz, wat ik misschien wel kan geloven is dat ze er misschien ietsje langer over zullen doen en daarom nog warmer worden.
EDIT (vergelijking klopte niet echt, dit is een betere vergelijking) :
Zoals jij het uitlegt zou het zijn of een auto alleen rijd op de snelweg aan 120 en 90°C draait wanneer hij 100km moet doen, wanneer hij 300km zou moeten doen zou de temp omhoog vliegen
Toch ga ik uw uitleg eens testen en een 120mm fan (ik denk dat ik er wle nog liggen heb) eens laten blazen rechtstreeks op die mem chips
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 59311 op 14-08-2003 12:13 ]