Toon posts:

kapotte cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb laatst geprobeerd om mijn amd athlon xp 1800 palomino core te unlocken. Nadat ik deze procedure voltooid hebt, start de pc niet meer op. In het begin kreeg ik steeds geen beeld en later start de pc heel even op en nu helemaal niet meer. Ik heb al geprobeerd om dat conductor grease te verwijderen, maar nog steeds start de pc niet op. Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd en een andere geheugen module. Maar nog steeds hetzelfde. De cpu zit op een GA-7dxr F10. Ik zie verder ook geen burn plekken op de cpu, de gap filler zit er nog wel op omdat, dat er niet af wil, maar dat geleid niet. Moet ik binnenkort een andere cpu bestellen of is de boel nog te redden.

Alvast bedankt.

Greetz
A.I.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Ten eerst groet je nooit op dit forum en ten 2e zet je ook je naam er niet onder.
Maar over die CPU: ik zou hem proberen terug te brengen.

offtopic:
Welkom @ GoT en kijk hier is http://gathering.tweakers.net/forum/faq

[ Voor 15% gewijzigd door BJD op 05-08-2003 17:52 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

De proc terug brengen zal niet gaan met filler in de gap. Als het tegen zit ben je dus inderdaad aan een nieuwe proc toe.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb die cpu al 2 jaar dus terug brengen dat wordt niet. Maar het is dus zeker dat het aan de cpu ligt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BJDI schreef op 05 August 2003 @ 17:31:
Maar over die CPU: ik zou hem proberen terug te brengen.
offtopic:
Welkom @ GoT
zo;n oude proc... volgens mij gaat deze al een tijdje mee hoor (gezien mijn 2000+ palomino ook al weer een goede anderhalf jaar oud is). denk niet dat er nog garantie op zit.

het mooiste zou zijn als je deze cpu kon testen op een ander plankje (en dan een postkaartje erbij zou helemaal prachtig zijn, kun je idd zien of het een cpu error is).

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

De kans is groot dat het aan de proc ligt. Weet je zeker dat er geen contact is tussen de bruggen? Daar kan hij namelijk ook heel slecht tegen.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die conductor grease eraf gehaald. Er zit nu alleen nog witten gap filler tussen de bruggen. Ik zal het de processor nog een keer goed schoonmaken.
Het kan ook zijn dat ik per ongeluk met een naald die bruggen heb beschadigd, al was ik best wel voorzichtig.

Verwijderd

heb je ESD veilig gewerkt?? ik zou alles weer terug proberen te bouwen en kijken of het werkt!!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Alhoewel je cpu waarschijnlijk al ouder is dan 1 jaar wil dat nog niet zeggen dat je garantie verlopen is!

Veel leveranciers geven toch 2 jaar garantie. Zelf heb ik vandaag de RMA voor het computerbedrijf gedaan, waar ik deze vakantie werk, daar lagen moederborden van 08-08-2001 die nog net binnen de garantie zaten! Het zal zeker niet bij alle leveranciers gelden en veel computerbedrijfjes willen liever dat je een nieuwe cpu koopt ipv het gezeur met garanties en zeggen niets over 2 jaar garantie, maar het is het proberen waard.

Al moet ik er wel bij zeggen dat vaak de garantie vervalt bij dergelijke 'amateuristische' ingrepen.

/edit gramatica

[ Voor 6% gewijzigd door hannos op 05-08-2003 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cpu op een beurs gekocht. Ik heb paar keer alles weer inelkaar gebouwd, maar nog steeds hetzelfde. Ik zag op pricewatch een amd athlon xp 2500 barton core. Die werkt zeker niet op een GA-7dxr, omdat de GA-7dxr 266fsb ondersteund en de barton is 333fsb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 18:00:
Ik heb de cpu op een beurs gekocht. Ik heb paar keer alles weer inelkaar gebouwd, maar nog steeds hetzelfde. Ik zag op pricewatch een amd athlon xp 2500 barton core. Die werkt zeker niet op een GA-7dxr, omdat de GA-7dxr 266fsb ondersteund en de barton is 333fsb.
Nope gaat niet werken.. max 2400 +

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een barton werkt daar dus niet op nee. Dat kun je ook gewoon op de gigabyte site zien.
http://tw.giga-byte.com/M...PUSupportList_GA-7DXR.htm
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 18:07:
[...]

Nope gaat niet werken.. max 2400 +
2600+ dus

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 05-08-2003 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, jammer ik dacht dat die barton core dan gewoon op 266fsb gaat werken. Dan word het een 2400 Thoroughbred.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Veel leveranciers geven toch 2 jaar garantie. Zelf heb ik vandaag de RMA voor het computerbedrijf gedaan, waar ik deze vakantie werk, daar lagen moederborden van 08-08-2001 die nog net binnen de garantie zaten! Het zal zeker niet bij alle leveranciers gelden en veel computerbedrijfjes willen liever dat je een nieuwe cpu koopt ipv het gezeur met garanties en zeggen niets over 2 jaar garantie, maar het is het proberen waard.
In de nieuwe voorwaarden van de EU staat dat je op _elk_ product minimaal __2 jaar__ krijgt (muv voedsel ed) dus ook op processors heb je gewoon 2 jaar garantie (tenzij je hem zichtbaar hebt vernield/ge-unlockt)

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

yojordi schreef op 05 August 2003 @ 20:11:
[...]

In de nieuwe voorwaarden van de EU staat dat je op _elk_ product minimaal __2 jaar__ krijgt (muv voedsel ed) dus ook op processors heb je gewoon 2 jaar garantie (tenzij je hem zichtbaar hebt vernield/ge-unlockt)
klopt maar die voorwaarden gelden volgens mij dan pas voor aankopen nadat deze nieuwe voorwaarden zijn ingegaan en niet voor aankopen 2 jaar terug

tenminste zo lijkt het me wel het meest logisch

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

klopt maar die voorwaarden gelden volgens mij dan pas voor aankopen nadat deze nieuwe voorwaarden zijn ingegaan en niet voor aankopen 2 jaar terug

tenminste zo lijkt het me wel het meest logisch
Ik weet dat het raar lijkt maar als je een product 1 jaar en 355 dagen vóór die nieuwe voorwaarden hebt gekocht, valt het in principe gewoon nog bij die nieuwe voorwaarde ( die van _altijd_ 2 jaar garantie) dus zelfs dan heb je nog gewoon garantie

offtopic:
wat een lkkre zinnen heb ik weer zeg o_0
Pagina: 1