Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 21:02

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik heb een nieuw poesje maar hij moet nog leren dat hij niet op tafel mag springen e.d. op internet heb ik daarvoor een leuk apparaat gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://edge.marliness.net//content/uploads/edgeDwellery/pb01_m.jpg
The indoor pet barrier system creates an “off-limits” zone of 6-10 feet. Simply attach the tag-sized transmitter to your pet’s collar and when the pet enters the off-limits zone, the base unit emits a safe, but annoying ultrasonic tone inaudible to humans. Repeated events will help train your pet quickly and safely.
*Multiple transmitters can be used with single base unit — great for multiple-pet homes
bron

nu ben ik op zoek naar zoiets hier in nederland of een online winkel die naar nl verstuurt. iemand ooit zo'n ding gezien ?

[ Voor 3% gewijzigd door cosmoOo op 05-08-2003 09:58 ]

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

ik ken die dingen alleen dat ze weliswaar een ultrasoon geluid hebben, maar dat was zeker hoorbaar voor mij, en erg irritant zon mega hoge piep...

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Ik denk niet dat je dat apparaat zo kan afstellen dat een sprong op de tafel als fout wordt geregistreerd. Je kan wel een kamer tot een no-go area promoveren zoals bijv de slaapkamer. Dat kan met dit ding ook

Artikelnr. 620109 - 8A bij Conrad.

Maar ik zou een plantenspuit nemen veel diervriendelijker. En beschadigd zijn gehoor ook niet.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:18
je kan em ook gewoon elke keer als ie op tafel springt op de grond/stoel zetten.... werkt ook.. en kost nix.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 21:02

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik ken die dingen alleen dat ze weliswaar een ultrasoon geluid hebben, maar dat was zeker hoorbaar voor mij, en erg irritant zon mega hoge piep...
ik hoor dat denk ik niet. hoor nooit van die vreemde geluiden die sommige mensen horen.
Ik denk niet dat je dat apparaat zo kan afstellen dat een sprong op de tafel als fout wordt geregistreerd. Je kan wel een kamer tot een no-go area promoveren zoals bijv de slaapkamer. Dat kan met dit ding ook

Artikelnr. 620109 - 8A bij Conrad.

Maar ik zou een plantenspuit nemen veel diervriendelijker. En beschadigd zijn gehoor ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/C9/C995953E92070E99E10000000A010251.JPG

dat ding is meer voor buiten, probleem is dan ook dat het ook afgaat als ik ervoor beweeg en dan snapt de kat er helemaal niks meer van.
je kan em ook gewoon elke keer als ie op tafel springt op de grond/stoel zetten.... werkt ook.. en kost nix.
ja daar ben ik nu mee bezig maar is niet echt rustig eten en heb ook niet het gevoel dat hij het snel gaat begrijpen.

[ Voor 13% gewijzigd door cosmoOo op 05-08-2003 10:19 ]

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 17:50

renedepe

wheeeeelp!!!

gewoon elke keer dat hij op tafel springt de plantenspuit erop, is ie het zo afgeleerd. Heeft bij die van mij ook gewerkt.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

jaaa de plantenspuit! dat apparaat is het best, daar hebben katten zooo'n hekel aan!
mijn kat had het zo onder de knie (15-20x spuiten...)

[ Voor 28% gewijzigd door Alien_Inside op 05-08-2003 13:36 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Alien_Inside schreef op 05 augustus 2003 @ 13:35:
jaaa de plantenspuit! dat apparaat is het best, daar hebben katten zooo'n hekel aan!
Onze kat was door die methode aardig verpest.
Ze kwam dus niet meer bij je zitten en als je d'r op je schoot zou zetten en dat ze dan na een poosje toch eindelijk maar ging liggen.
Ging ze toch zo snel mogelijk weer weg wanneer je d'r los liet.
Voor de rest was alles best zolang ze maar eten kreeg

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38841

katten zijn eigenaardige beestjes, maar met een simpel leven, onze kat wil ook niet echt lekker op schoot liggen, ik heb haar nooit echt bewerkt met een plantenspuit maar ook niet toegelaten hoe ze onze leren bank helemaal bewerkt heeft. die is inmiddels al ingeruild maar goed het zal waarschijnlijk wel katten afleren te doen wat niet mag, maar mn baas van de dierenwinkel vertelde altijd dat je dat wel op een verborgen manier moet doen, de kat mag dus niet zien dat je spuit want dan gaat ze het water in verband leggen met jou... niet doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78880

katten zijn gewoon egoïstische beesten, neem er geen in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 38841 schreef op 05 augustus 2003 @ 14:59:
maar mn baas van de dierenwinkel vertelde altijd dat je dat wel op een verborgen manier moet doen, de kat mag dus niet zien dat je spuit want dan gaat ze het water in verband leggen met jou... niet doen dus...
Had ie ook een concrete tip dan?
Onzichtbaar kan ik mezelf helaas nog steeds niet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85864

Je moet m gewoon met veel lawaai en wilde bewegingen van de tafel jagen, werkt 100x beter dan één of ander apparaat, tenzij je t natuurlijk gewoon leuk vind om onzinnige spullen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 19:46

weebl

YARR!

koop een hond :+

Die springen niet op tafels enzo, en kan je veel beter africhten

(ok je moet ze wel uitlaten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 85864 schreef op 05 augustus 2003 @ 15:58:
Je moet m gewoon met veel lawaai en wilde bewegingen van de tafel jagen, werkt 100x beter dan één of ander apparaat, tenzij je t natuurlijk gewoon leuk vind om onzinnige spullen te komen.
geen nut

je wil niet weten hoeveel "negatieve dingen" ze accepteren voor een likkie melk

bij een halve seconde de andere kant op kijken is mn vlees al pleite

[ Voor 11% gewijzigd door CrushOne op 05-08-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:08

Maartenvs

For Sale

misschien niet echt handig maar ik heb gehoord dat katten niet tegen groene zeep kunnen de geur neem ik aan tenminste. Dus potje zeep op tafel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Alien_Inside schreef op 05 augustus 2003 @ 13:35:
Nou onze kat doet het er tegenwoordig haast om, maar ja, die is ook zo leip dat ze perse mee onder de douche wil. Dus, deze methode werkt niet. Voor de rest op tafels springt ze zelden. Afgeleerd door als ze er op springt haar gewoon met licht dwang richting de grond te duwen. Enige plek waar we het haar niet kunnen afleren is de bank, maar ze is wel zo netjes dat ze altijd op het dekentje gaat liggen die daar meestal licht en ze sloopt de bank toch niet, dus verder vind ik het zo best.

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb mijn kitten nu 2 maanden, iedere keer als ik de deur uit wil gaan wil ie mee. Ik heb hem gewoon altijd teruggeduwd, sinds gister loopt ie niet meer naar beneden :)
Ik heb 1 keer een plantenspuit gebruikt en hem toen de rest van de dag niet meer gezien :( , dat doe ik dus niet meer ;)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

NvE schreef op 05 August 2003 @ 17:36:
Ik heb mijn kitten nu 2 maanden, iedere keer als ik de deur uit wil gaan wil ie mee. Ik heb hem gewoon altijd teruggeduwd, sinds gister loopt ie niet meer naar beneden :)
Ik heb 1 keer een plantenspuit gebruikt en hem toen de rest van de dag niet meer gezien :( , dat doe ik dus niet meer ;)
Spuug hem dan gelijk op z'n hoofd.. zelfde effect als plantenspuit imho
Kat denkt dat dat water van jou komt
Doe dat 20x en hij vergeeft je het nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 14:51

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Gewoon die kat van begin af aan wegzetten als hij daar gaat zitten, daarbij duidelijk "nee!" roepen of zo. Op een gegeven moment begrijpen ze dat "nee" betekent: ga daar af en dan doen ze het niet meer, iig niet als je er bij bent :P
Tegen krabben helpt een krabpaal, als je dan iedere keer beloont dat je kat daar gaat krabben gaan ze het leuk vinden (en dan hebben ze geen zin nog ergens anders te krabben). Mijn kat gaat altijd staan krabbelen bij wijze van begroeting als ik binnen komt, ze weet dat ze dan een aai krijgt ;)
Mijn kat heeft ook vrij snel afgeleerd om niet op het aanrecht te springen, maar dat was meer toeval, ze probeerde het 1 keer en toen stond er net water in met afwas... daar sprong ze in, dat doet ze niet nog eens, ook niet als ik er niet bij ben ;)
Overigens hangt het ook heel erg af van het karaktertje van het beest, want het zusje van de mijne heeft ook de eerste twee maanden bij mij gewoond, en die bleef aan het behang hangen, en erin klimmen (tot aan het plafond!), wat de mijne na de eerste keer "nee!" nooit meer gedaan heeft :)

[ Voor 40% gewijzigd door PowerFlower op 07-08-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRu5H0n3 schreef op 05 augustus 2003 @ 15:56:
[...]

Had ie ook een concrete tip dan?
Onzichtbaar kan ik mezelf helaas nog steeds niet maken
nou ik zou het gewoon eens proberen door te spuiten als die kat niet kijkt, en dan de spuit achter je rug houden, geloof me mijn kat had het op een gegeven moment door dat ik spoot, voor dat ik nog bij de dierenwinkel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85864 schreef op 05 August 2003 @ 15:58:
hier ben ik het niet echt mee eens, jij maakt dan lawaai en komt op hem af en maakt hem op dat moment dus bang, en zo wordt de kat bang van jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon die kat van begin af aan wegzetten als hij daar gaat zitten, daarbij duidelijk "nee!" roepen of zo. Op een gegeven moment begrijpen ze dat "nee" betekent: ga daar af en dan doen ze het niet meer, iig niet als je er bij bent

ja maar als je dan weg bent doen ze het net zo hard weer, maar als je de plantenspuit nou goed verstopt achter je rug en niet te dicht bij de kat in de buurt gaat staan dan moet het goed gaan, als de kat dan weer een keer op de tafel wil springen bedenkt hij zich omdat hij dan weet dat hij een plens water over zich heen krijgt, en niet van ooh mn baasje is er niet dan kan het wel effe. en dan lekker sukkelig liggen daar op die tafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56043

Wij hebben twee katten en in het begin heb ik de plantenspuit regelmatig moeten gebruiken. Toch heb ik niet het gevoel dat ze het water met mij in verband brengen... en onzichtbaar ben ook ik niet.

Ze komen nog steeds bij me liggen en knuffelen :)
Het is wel dat katten een erg sterke eigen mening hebben en wat dat betreft moeilijker af te richten zijn dan honden.

Alhoewel onze poes al kan apporteren! En ze vindt het nog leuk ook... zit je tv te kijken legt ze een balletje voor je voeten :P

Ontopic: Zo'n apparaat heb ik in NL nog nergens gezien

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 56043 op 07-08-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 00:11

Jimbolino

troep.com

zielig zeg, je kat een beetje natspuiten als ze iets doet wat niet mag
jullie hebben zeker ook veel slaag gehad van je ouders

als onze kat op tafel zit pak ik erop en zet er op de grond. je gaat toch niet met de plantenspuit door het huis lopen.

onze kat is echt super lief en komt altijd bij je zitten, is blij als je thuiskomt, en klauwt of bijt alleen maar om te spelen.

maarja, als je zon kat wil die altijd boven zit, en alleen om te eten naar beneden komt, tja vooral de plantenspuit gebruiken...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73314

mja, die plantenspuit is idd. een hele goeie weg, maar ze mag echt echt niet zien dat jij het bent, steek hem achter je rug weg, tot ie iets fouts doet, en geef dan een klein kort "straaltje", dus niet uren op blijven spuiten :D je moet die bus al weg gestopt hebben voor hij/zij het kan zien eigenlijk :D succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Anoniem: 73314 schreef op 07 August 2003 @ 19:24:
mja, die plantenspuit is idd. een hele goeie weg, maar ze mag echt echt niet zien dat jij het bent, steek hem achter je rug weg, tot ie iets fouts doet, en geef dan een klein kort "straaltje", dus niet uren op blijven spuiten :D je moet die bus al weg gestopt hebben voor hij/zij het kan zien eigenlijk :D succes ermee
net of een kat dom is |:(

dat werkt toch alleen als ie je helemaal niet ziet

wat boeit hem die plantenspuit nou.. hij wordt nat -> kijkt om -> ziet jou
brengt dus jou in verband met water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

wtf, ze hebben tegenwoordig echt een doosje met een baterintje of snoertje voor alles....
ik wed dat je er barstende koppijn van krijgt....
wij hebben dat ultrasoon een keer hetest op school, van 1 tot 35.000 hertz, en wij maar denken waarom de leeraar een oordop dinges op had 8)7
de hele klas had koppijn en een kots gevoel...

EDIT, we hadden dat ding trouwens de hele les aan, dus ongevver 45 minuten van de 50...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 83272 op 08-08-2003 00:46 ]

Pagina: 1