Dell Optiplex 150 video probleem

Pagina: 1
Acties:

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Topicstarter
Ik ben dus in bezit van een Dell Optiplex 150 met intel onboard videokaart.

Omdat ik wat vaker spellen wilde gaan spelen dan die de onboard videokaart aankan, besloot ik om een snellere agp te kopen (zit leeg agp slot op) eerst op zoek naar een zg "low profile" kaartje.... dit ivm lage kast. Nvidia vanta geprobeerd maar dit schoot niet op, te traag. Deze werkte wel na in de bios bij optie video dit op auto te zetten ipv onboard.

Daarna ati 9200 low profile kaartje met 1298mb gekocht en in agp slot gedaan, in bios alles zelfde als met vanta.... (nieuwste bios geflashed) start pc op.... nu heb ik het dus het volgende probleem, na monitor op de ati aangesloten te hebben; want zie en kan dus in de bios en zie ook het windows xp opstartscherm, maar daarna zwart scherm, pc loopt NIET vast maar geeft gewoon geen beeld, blind afsluiten, opstarten maar nogmaals geen beeld. Kaartje in andere pc (geleend) gedaan en werkt daarin prima.

Iemand een werkzame tip?

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers van de onboard kaart geuninstalleerd? Neem ook dit eens door :)

• serialkiller

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Topicstarter
Pollewob schreef op 04 August 2003 @ 22:13:
je linkie had ik helemaal doorgelezen en normaal kom ik er altijd wel uit met de zoekoptie maar ditmaal niet en dacht ik laat eens een ballontje op..... 8)7

drivers uinstallen? xp doet ze automatisch en heb er zelf geen geinstalleerd, staat dus ook niet in lijstje bij software.

• Device Manager
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer je monitor eens op de onboard aan te sluiten wanneer je je kaart erin heb zitten. In principe moet deze uit zijn, maar kan geen kwaad om te checken of die misschien het beeld laat zien.

Het kan zijn dat het AGP slot niet genoeg stroom kan leveren voor die kaart. De kleinere kasten hebben maar een 100W of 110W powersupply (ligt aan welke specifieke kast je hebt; small desktop of small form factor). Dit is niet veel, dus er is weinig ruimte voor een videokaart die 40W of zo gebruikt (ik noem maar wat). Dell test Optiplex systemen met relatief weinig soorten kaarten. Meestal alleen mid-range kaarten (ten tijde van release van het systeem, wat voor de GX150 alweer teruggaat tot 4e kwartaal 2000). Die 9200 is ook niet echt hi-end, maar vergeleken met wat er toen beschikbaar was, kan dit kaartje net te veel vereisen van het systeem. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je de nieuwste bios draait.

De enige kaarten die Dell erbij verkocht waren ATI Rage Ultra, ATI Radeon VE (ergens in de buurt van 7000/7500), TNT2 en een Matrox G450 (kan je vinden als je voor de video driver downloads voor Win2K voor dat systeem zoekt up Dell's website).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Pollewob schreef op 04 augustus 2003 @ 22:13:
"Heb je een VGA onboard? Zorg dat deze disabled staat als je er een losse (PCI/AGP) videokaart in hebt. Dit kun je doen in je bios, het staat meestal onder "integrated perhipals"."

Als je dan helemaal geen beeld meer krijgt kun je altijd nog je cmos clearen.

Maakt soms wel eens een foto ...

• Device Manager
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Op een Intel 815 chipset kan je de onboard video niet uitzetten; deze gaat (tenminste als je mobo een kaart in het agp slot ziet) uit zodra je een AGP kaart in het AGP slot stopt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Lijkt me een driver probleem. Voeding lijkt me stug je zou volgens mij eerder gewone een volledige vastloper krijgen. Op zo'n moment is er een tekort aan wattjes en dus ook voor de processor etc dus dan zou hij gewoon volledig vastlopen. Misschien proberen opstarten met die onboard videokaart en dan al drivers installeren. En drivers unloaden is wel mogelijk als je volgende doet configuratiescherm --> systeem --> hardware --> apparaatbeheer --> zoek desbetreffende beeldschermaddapter --> stuurprogramma --> installatie ongedaan maken. Probeer daarbij zeker die nvidia drivers te verwijderen.

• serialkiller

serialkiller

Rare jongens die pc&#039;s....

Topicstarter
Device Manager schreef op 04 August 2003 @ 22:41:
Op een Intel 815 chipset kan je de onboard video niet uitzetten; deze gaat (tenminste als je mobo een kaart in het agp slot ziet) uit zodra je een AGP kaart in het AGP slot stopt.
Precies, zo is het met dit kastje...marre onboard gaat automatisch uit als ik er een agp in steek. in bios diabled of enabled....

• serialkiller

serialkiller

Topicstarter
aan voeding heb ik ook zitten denken...vreemde vind ik dat ik wel opstartscherm ziet en de pc loopt NIET vast.... heb zojuist een oude gforce mx erin gedaan en die gaf hetzelfde probleem.....deze verbruikt niet zoveel maar draait op 1,5 volt denk dat het mbo 3 volt geeft.

Verwijderd

zoals als al eerder vermeld die drivers moeten er eerst af worden gegooid zeker die van nvidia

• serialkiller

serialkiller

Topicstarter
Heb de drivers eraf gegooid, helaas geen gewenst effect, zelfde probleem...

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel belangrijke data enzo je op je computer hebt maar ik zou hem zelf ff formatteren en kijken of het dan beter gaat.
Pagina: 1