Toon posts:

2 Acer laptops Welke te kiezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 laptops die onderling best veel verschillen....

de 2 laptops zijn als volgt:

Lappie 1:

Acer TravelMate 804LCib
Intel® Centrino™ mobile technology
Intel® Mobile Pentium® M processor 1,7Ghz
512 KB second level cache, integrated on chip
Intel® 855PM chipset
400 Mhz Front Side Bus
15" TFT color display
Max. resolution 1400x1050 16.7M colors
ATI® Mobility Radeon 9000® , dedicated 64MB DDR video memory (TM634)
Simultaneous LCD & CRT display, DualView support
512 MB DDR-266 SDRAM (2* 256MB)
60GB HDD
max. 2048 MB on Dual soDIMM sockets
Internal DVD&CDRW combo
External USB FDD or AcerMedia bay FDD (both optional)
Smart Card Reader incl. 2x smartcard
Internal 56 Kbps modem, Ethernet 10/100 LAN
Integrated Acer Invilink wireless solution 802.11a+b dual band
SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
S-video out, Firewire (IEEE-1394), 1x PC Card slot, 4x USB 2.0,
1x FIR, 1x parallel EPP/ECP complient, 1x 100pin docking port
Ergonomic keyboard with EURO-key
ACPI 2.0 compliant
Li-ion batt.pack; 70Watt AC adapter
Norton AntiVirus™ (90Days trail), CyberLink® PowerDVD
Acer Notebook Manager, NTI® CD Maker™
Operating system: Microsoft® Windows XP Professional NL version
Dimensions: 33,0 (b) x 27,2 (d) x 2,95 (h) cm
Weight 2.69Kg 15" LCD
Optional: EasyDock portreplicator or I/O replicator serial cable

Lappie 2:

Acer Aspire 1705SCi
Intel Pentium 4 3,06
120GB Harddisk 7200RPM
512MB Internal Memory
DVD/CDRW Combo Drive
GeForce FX Go5600 64MB VRAM
Wired & Wireless LAN
17" TFT Monitor

Processor & Core Logic Intel® Pentium® 4 processor 3,06Ghz
Integrated 512KB L2 Cache
SiS M650 with SiS 962 chipset
533MHz processor system bus

System Memory Standard 512MB DDR-266 SDRAM, upgradeable to max. 2048MB* on dual DIMM sockets (*depending on availability of 1024MB modules)

Storage 120GB ATA-100 HDD 7200RPM

Storage Devices Integrated 1.44MB 3.5” FDD
Integrated MediaBay with: 8x DVD + 24x(10/8/24) CD-RW combo drive

Display & Graphics 17.0” SXGA TFT colour LCD, 1200×1024, 16.7M colours
nVidia GeForce FX Go 5600 64MB DDR
CRT display at 2048 x 1536 @ 75 Hz via non-interlaced external CRT
Simultaneous LCD and CRT display at:
- 1280 x 1024 @ 85Hz (for CRT)
- 1280 x 1024 @ 60Hz (for LCD)
DualView support
MPEG-2/DVD hardware-assisted capability

Audio Audio system with two stereo speakers & one sub-woofer
Microphone-in and headphone-out port
Audio DJ music CD control buttons (with MP3 player)

Dimensions & Weight 378 (W) × 320 (D) × 47-55 (H) mm;
7.1kg for 17.0” LCD model with battery module

Networking & Communication 10/100Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready
11Mbps Internal Wireless LAN
56K MDC V.90/V.92 data/fax modem (with international PTT approval); Wake-on-Ring ready

I/O Ports 1 × CardBus type II
1 × RJ-11 jack for modem
1 × RJ-45 jack for Ethernet
1 × DC-in jack for AC adapter
1 × external VGA port
1 × microphone-in jack
1 × headphone-out jack
4 × USB 2.0 ports
1 × S-video-out (NTSC/PAL) port
1 × parallel port
1 × serial port
1 × PS/2-port
2 × IEEE 1394 port

Power Subsystem ACPI power management standard supporting Standby and Hibernation power saving modes
3-pin 150W AC adapter
12 cell Li-Ion battery pack
1.5-hour battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration);
3.5 hours charge-in-use

Keyboard & Pointing Device Standard 103-/105-/107-/109-key, inverted "T" cursor layout, 2.5mm (minimum) key travel
Four easy-launch keys, including Internet browser, email and 2 user-programmable keys
Built-in touchpad pointing device with four-way buttons
One 10/100Mbps wired Lan & 802.11b wireless Lan switch button
Embedded numeric keypad
International language support

Quality & Reliability Tests Temperature and humidity test
Acoustics test
Electrostatic discharge test
Free drop test
Weight pressure tests
Shock and vibration test
MTBF (Mean Time Between Failure) test
Hinge life test
Keyboard switch life test

OS Preload Microsoft® Windows® XP Home Edition

Software Acer Launch Manager
Norton® AntiVirus™ 2003
Adobe® Acrobat® Reader® 5.0
CyberLink® PowerDVD™ with DIVX codec technology
NTI® CD Maker™ 6 Gold (for models featuring DVD/CD-RW combo drive module)

Standard Accessoires 1 x CD-RW disk
Manual
150W AC-Adapter
Recovery CD

Warranty 2 years carry in

Ze verschillen kwa concept best wel heel veel...
voor mij is eigenlijk maar 1 ding belangrijk en dat is performance :)
Zowel video als cpu
Maar welke te kiezen....
De desktop p4 heeft maar een 533 bus... en de centrino is van zichzelf toch al sneller ??? (test gelezen...)

Ik hoop dat jullie mischien wat weten of een review hebben gezien van deze 2 lappies :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de 2e lijkt mij, maar kan je dit niet een beetje zelf uitzoeken :?

Verwijderd

Ligt er maar net aan wat je wil doen, de eerste laptop heeft een langere batterij duur dus als je weg wilt gaan dan raad ik die aan. Verder ja FX staat minder goed tegenover de ATI maar daarin tegen krijg je wel veel meer HD ruimte terug. Het is wat je zelf het best lijkt voor jouw wensen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gelijk in ja, maar ik vroeg me af hoeveel het totaal plaatje zou verschillen de centrino is snel maar ik weet niet presies hoe snel tegenover de p4.

ALs ik het goed begrijp is de centrino lap sneller? maar mist gewoon het gemakt van een 17inch scherm. (lijk me trouwens wel dat de andere laptop met een desktop p4 erg heet wordt)
De ati kaart is dus ook sneller....

Sja dan is het mischien verstandiger om een kleiner schermpie te kiezen...

Dit zijn inderdaat een beetje domme vragen, maar ik ben altijd benieuwd of iemand ervaring heeft met bepaalde laptops, stel je koop dat ding en de behuizing blijkt mega brak te zijn..... is ook weer zo zonde :)
Dus als jullie nog tips hebben...

Verwijderd

De 17 inch is 7.1 kilo, dat wil je niet elke dag meenemen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig een bench van bijde video chips?
als ik heel eerlijk ben.....
Ik speel er eigenlijk ook wel games op (is de bedoeling) maar de hoofdzaak is gewoon progwerk php java en sql beetje van dat werk.
Vandaar het groote scherm maar als die lompe bak heter wordt en trager is kan ik beter de centrino nemen denk ik...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 19:30 ]

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 16:10
De FX 5600 is veel sneller! De Radeon 9000 is nog gebaseerd op de 8500 en dus DX 8 & de FX 5600 is de nieuwste chip van NVidia.
Sowieso is de tweede laptop véél sneller, maar een echte draagbare computer kan je dat niet meer noemen: 7.1 kg en een batterijduur van ik dacht 2 uur. De proc is een gewone desktop, de FX 5600 vreet ook al stroom, de grote HDD, enz...

Maar als je een eenduidig anwtoord wil: de 1e is een snelle computer voor onderweg, en de tweede is enkel en alleen 'goed' te gebruiken als desktopvervanger!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hem wel af en toe verslepen maar ik gebruik hem gewoon bij een stopcontact op de desk :) nadeel is wel dat een 3Ghz proc je polsen frituurt denk ik zeker met dit weer (kan dat ding wel werken met deze temperaturen ?? )

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

de vraag is hoe belangrijk je het vind om in de tuin draadloos met je laptop te werken voor 5 uurtjes en meer, waarbij je enkel warm wordt van de zon en niet van je laptop.

Prestaties tegen koelheid(nieuw van dale woord)/gebruiksduur dus.

In andere woorden: Wat wil je uiteindelijk met dat stuk staal doen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem lekker binnen gebruiken en het gaat me eigenlijk puur om de snelheid, voor onderweg heb ik een sony lappie.
Dus eigenlijk is het gewoon een desktop vervanger ik vind het wel prettig als de laptop een beetje stevig is...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nog mischien een beetje wazige vraag....

als het zo warm is is het dan mogelijk om die 3 Ghz P4 te onderklokken, maar wel zodat de fsb synchroon loop met het mem, gewoon in het bios ofzo... kan dat??

Ik kan geen benchie vinden van de Nvid en de Ati (behalve op hun eigen site's maar ja..)
jullie een linkje gezien ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb tot nu toe geen laptop gezien met echte O/C functies als de FSB veranderen, dat gaat dus niet werken. Wel kan je proberen te stoeien met SoftFSB. Met SoftFSB kan je dus wel de FSB omlaag gooien, maar ik weet niet of dat erg veel verschil maakt. (en of 't gaat werken met die laptop)

Als de laptop speedstep ondersteunt clockt wordt de CPU automagisch terug geclockt als je hem niet intensief gebruikt, daardoor zal 'ie wel wat minder warm worden. Ook als de CPU te warm wordt clockt deze zich automatisch terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Laurent op 04-08-2003 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een gewone desktop P4 dus geen speedstepper P4M of P4 Mobile centrino..
Het is dus de bedoeling dat ik hem kan onderklokken, overklokken lijkt me idd geen goed plan in een laptop :)

• _Drake_
  • Laatst online: 06-08 11:42
heel simpel :
wil je mobiel gaan werken met het ding dan zou ik kiezen voor de 1e .
wil je een makkelijk meeneembaar snel werkstation dan zou ik kiezen voor de 2e.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Roberto
  • Laatst online: 31-07 12:28
Uit de Faq:

Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien

En je had voor de 804 mijn topic kunnen bekijken, genoeg gebruikers ervaringen. En ga me nouw niet vertellen dat je die niet had gezien ?

Zelf keuzes maken is moeilijk ??

Dan zal ik je maar even helpen.. Acer Aspire 1705SCi

Jij wil toch niet mobiel zijn maar gewoon een snel systeem ?

Dan is het toch heel simpel ? 17inch vs 15inch, 1.7 ghz centrino ( gelijk aan max 2.6 ghz P4 ) vs 3.06 ghz P4 met HT, radeon 9000 vs FX 5600, 4200 rmp 60 gig vs 120 gig 7200rmp

Komop zeg, ik denk dat je nadit alles wel een beetje voor je zelf moeten weten welke je neemt :?

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 04-08-2003 20:57 ]

• cocico
  • Laatst online: 07-08 16:10
Sinds wanneer bestaan er 7200 rpm notebooks hd's?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Zie dit topic.

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Voor meer info over het Centrino concept en de pentium-M proc. niet de p-4m !!! dat is weer iets heel anders.

[ Voor 7% gewijzigd door FongWan op 04-08-2003 20:59 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Roberto

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een P4 die op een bus van 533 draait.
Mijn excuses voor deze domme vragen als ik het zo lees dan had ik het inderdaat zelf wel kunnen bedenken maar ik vind het gewoon best lastig als het om bija 2 ruggen gaat (zoveel verdien ik niet met mijn trieste bijbaantje :) )
Maar eeh die nvid is dus sneller ?

:)

Verwijderd

cocico schreef op 04 August 2003 @ 20:56:
Sinds wanneer wegen laptops 7,1 kilo :*)

Zal ik even kiezen voor jou: de 2de.
Punt, gedaan!

• _Drake_
cocico schreef op 04 August 2003 @ 20:56:
Ik weet niet of jullie op de hoogte bent van deze laptop maar hij is zelfs zo groot dat er een normale 3.5 inch harde schijf in zit

[ Voor 21% gewijzigd door _Drake_ op 04-08-2003 21:18 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:56:
Hoi, ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 laptops die onderling best veel verschillen....

de 2 laptops zijn als volgt:

Lappie 1:

Acer TravelMate 804LCib
Intel® Centrino™ mobile technology
Intel® Mobile Pentium® 4-M processor 1,7Ghz
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 21:05:
Het is wel een P4 die op een bus van 533 draait.
Mijn excuses voor deze domme vragen als ik het zo lees dan had ik het inderdaat zelf wel kunnen bedenken maar ik vind het gewoon best lastig als het om bija 2 ruggen gaat (zoveel verdien ik niet met mijn trieste bijbaantje :) )
Maar eeh die nvid is dus sneller ?

:)
my bad ... ik bedoelde de Acer 804cli

daar staat pentium 4-m maar daar klopt geen reet van ....dat moet gewoon een pentium-m zijn ....

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt wel de vergelijking tussen een VW Lupo 3L (de Centrino) en een Porsche Carrera (de P4 3.06)

De Porsche is sneller, maar hoevaak wil je tangen onderweg? Wil je ergens snel zijn dan kies je de porsche, wil je vooral flexibel zijn en niet afhankelijk van benzinestations (lees: stopcontacten) dan kies je de Lupo. En die verbruikt meer en daar wordt de motorkap ook warmer van :)

Kortom, je moet het zelf bepalen natuurlijk, maar de 2e laptop lijkt me een erg zware notebook wat meer een 'versjouwable' computer is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
GVD gewoon gecopied en paste... zie het nu pas sorry 8)7

Een normale 3.5 hd gadverdamme is dat niet een beetje.... jammer....
schokbestendig ???

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 21:32:
GVD gewoon gecopied en paste... zie het nu pas sorry 8)7

schokbestendig ???
Tja, voorzichtig mee bewegen maar met 7 kilo, zit je echt niet een uur mee op je schoot hoor :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• _Drake_
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 21:32:
schokbestendig ???
Hijs ook niet bedoeld om mobiel te gebruiken maar meer als elegante desktopvervanger dus echt schokken zal dat ding toch niet oplopen.

Verwijderd

FastBunny schreef op 04 August 2003 @ 21:33:
[...]

Tja, voorzichtig mee bewegen maar met 7 kilo, zit je echt niet een uur mee op je schoot hoor :+
Je kan hem gelijk liften om je armen te trainen!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand eigenlijk wat er mogelijk is met de ati en nvid kaartjes kwa games ? :) :) :) :)

Verwijderd

Mijn ati 9000 64mb op een p4 2,66ghz lappie van compaq draait zowat alle games die je denkt, oa bf1942 :)

• Roberto
7000 3dmarks precies met me Acer travelmate 800CLi, je had afcourse ff @ googlen kunnen zoeken naar reviews over die kaarten maar goed.

9000 = dus snel genoeg om bijna ieder spel @ 1024x768 te spelen met AA en FSAA aan, ik zelf speel RTCW enemy territory @ 1024x768 2x AA 2x FSAA en ik heb nooit last van fps drops.

En als je me topic zou lezen zou je weten dat het een 1.3 ghz centrino is dus gelijk aan een p4 2.2 ghz ( in sisoft is hij gelijk aan een 2.1 ghz celeron :? ) dus met je 3.06 ghz zou je zelfs hafllife 2 moeten kunnen spelen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 04-08-2003 22:14 ]

• _Drake_
ach jah ik draai hier alles prima met een GF4 420 go met 32 mb die 4100 3dmarks(2001) haald dus op een radeon9000 of een GF FX 5600 zal alles prima draaien

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Zie de faq en de verschillende topics
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.