Sony Receiver sub-output werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb momenteel 2 Sony receivers: een STR-DE435 en een STR-DE225.

De 435 is het apparaat wat ik in m'n woonkamer heb staan, deze stuurt m'n beide zelfbouwspeakers aan.

Nu is het zo, dat ik ook een subwoofer heb staan, welke ik ook wel eens wat geluid wil horen maken. Nu kon ik dus die 225 krijgen van m'n broertje, hiermee dacht ik dus mooi die sub aan te kunnen drijven.

Nu het probleem: Als ik de kabel op de 435 in de sub-out plug, werkt het niet, en krijgt de sub geen signaal. Prik ik 'm vervolgens in een gewone line-out, werkt het als een tiet...

Nu is dus mijn vraag: Dient die sub-out nog apart ingeschakeld te worden op die 435? Heb al online gezocht naar een manual, maar die is dus nergens meer te vinden... (ben zelf de manual kwijt)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Je gebruikt de 225 om de sub aan te drijven, maar je wilt 'm aansluiten op de 435? Is die sub dan geen aktieve sub en gebruik je de 225 als subversterker?

Het lijkt mij overigens logisch dat je de sub kunt in- en uitschakelen, dat kan altijd wel zover ik weet. Alleen hoe dat moet kan ik je ook niet vertellen :Y
(misschien enkel per afstandsbediening? Of een frontspeaker instelling (small/large)?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij de 435 weet ik het niet, maar bij de 225 moet je de A+B speakers aan hebben staan.

Misschien dat het bij de 435 ook zo werkt??

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Het is inderdaad zo, dat de 225 een passieve sub aanstuurt.

Heb inmiddels geprobeerd om beide speakerparen te gebruiken, ook dit had geen nut.

Heb ook al een aantal keer omgeschakeld naar bijvoorbeeld 5.1 en allerlei soundfields, ook dit had geen nut...

Zelfs als ik de cd-speler op de sub-ingang van de analoge 5.1 ingang knoop, krijg ik geen signaal uit de sub-out...

Hoe nu verder?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
op mijn 940 moet ik aangeven dat er een sub aan de receiver hangt... Anders komt er idd geen signaal uit de sub-uitgangen!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Ik heb weliswaar geen Sony, Maar Onkyo.
Maar ik moet hem aanzetten in het menu, is dat niet gewoon het probleem? Dat je het aan moet zetten ergens op de versterker, of met de Afstandsbediening?

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Heb de hele afstandsbediening, en alle instel-menu's inmiddels doorlopen, maar geen sub-out te vinden...

Heeft er niemand een manual van dit model, of een ander vergelijkbaar model (STR-DE535 oid?)

Pagina: 1