Probleem met Philips tv & Home Cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
Ik heb sinds gisteren een philips home cinema aangeschaft, de LX3000d, en aangesloten op mijn tv, de philips 28pw8707/12, alles doet het gewoon en is goed aangesloten.
hij is verbonden met de tv met een scart kabeltje, en een kabeltje van de tv naar de dvd om ook bij gewoon tv van 5.1 gebruik te kunnen maken.
Nu heb ik 2 problemen met mijn dvd speler, als ik die aanzet op het tv/av kanaal om het geluid van de tv te kunnen krijgen schakelt de tv over op scart van de dvd en krijg ik een hinderlijke brom. dat is eigenlijk best wel normaal want het geluid van de dvd wordt aan de tv gegeven en weer teruggegeven aan de dvd. nu wil ik graag dat de tv niet overspringt op het scart kanaal wanneer ik op tv/av van de ab van de dvd druk, het is niet zo dat de tv ook reageert op deze comando want ook al druk ik op de dvd speler zelf op source springt ie over.

Heeft iemand hier iets op????

En mijn 2de probleem is denk ik gewoon een productiefout of iets dergelijks, de fan van de dvd maakt een soort krakend geluid, alsof ie tegen iets aanloopt, nu kan ik hem wel terugbrengen maar als ze allemaal dit hebben kan ik net zo goed deze houden.

alvast bedankt

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Je kunt je scartstekker open halen en pin 8 verwijderen, daar loopt het signaaltje doorheen dat er voor zorgt dat je tv verspringt.
Voor die fan is het misschien mogelijk om de behuizing open te halen en er een eigenfan in te zetten, een goeie stille papst bijvoorbeeld.

Hier kun je vinden welke pin die pin8 is: http://www.diyha.co.uk/electronics/scart.html

Mijn Home Cinema in aanbouw

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Gebruik je een goede scartkabel, dus geen standaard kabeltje ? Haal anders ff een goede kabel om te proberen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• tm474881
Het is niet het blazende geluid van de fan wat me stoort, maar er is een geluid alsof de fan ergens tegenaan schuurt, maar we hebben besloten om het ding terug te brengen want de afstandsbedingingen raken door elkaar als je de uitzet gaat de andere ook uit en dergelijke.
weet iemand toevallig of er bij de bcc ook zo'n setje is (niet van philips) voor rond de 300 euro???

Verwijderd

Een beetje moderne TV heeft twee (of meer) Scart aansluitingen. Het automatisch overschakelen van je TV werkt meestal alleen via het eerste Scart kanaal. Oftewel: prik um is in dat andere gat en je hoeft geen kables te slopen.

• tm474881
nope, bij beide ingangen springt ie over, maar ik heb de ultieme oplossing gevonden, kep hem ingeruild voor een jvc set, veel beter, afstandsbedining werkt ook met tv en ziet er beter uit

bedankt voor de reacties

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2025
Welke JVC set heb je gekocht dan ?

• tm474881
De th-a35
http://www.jvc.nl/product.php?id=TH-A35&catid=14

is wel een stukje duurder maar ook een stuk beter, is nog geen super spul maar wel lekker om gewoon een filpje te kijken

[ Voor 11% gewijzigd door tm474881 op 06-08-2003 19:55 ]

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik heb die set ook.

en ook op een philips tv. nou werkt alles wel, beeld geluid zijn super, maar als ik de dvd start en hij begint dan verspringt het beeld steeds van 4:3 naar 'Beeldcompressie'.
ik krijg het niet voor elkaar om het goed te krijgen.

iemand enig idee? bij voorbaat hartelijk dank.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Pagina: 1