Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verf van me case verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik heb nu ongeveer een jaar geleden me witte kast met zilvergrijze verf overgespoten, maar ik ben er nu op uitgekeken. hij mag van mij weer gewoon wit.

de verf was erg goedkoop (1 euro per busje van 150ml), dus volgens mij is het niet echt erg moeilijk om het eraf te krijgen.

ik heb me case niet geschuurd ofzo, ik had hem alleen ontvet met amonia en daarna de verf er direct opgespoten. de resetknop e.d. zijn al grotendeels afgesleten en zijn dus weer wit. ik wil de verf er dus niet afschuren want dan ben ik de originele witte kleur ook kwijt.

ik dacht zelf de verf te verwijderen met terpentine ofzo, maar om te voorkomen dat me kast 1 grote mislukte lelijke smeerboel word, vraag ik het eerst effe hier :)

Verwijderd

Ik denk dat je hem na het verwijderen zowieso weer moet spuiten in de gewenste kleur.
Volgens mij krijg je verf er nooit netjes af

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Gewoon netjes opschuren en opnieuw spuiten. er is nl geen andere makkelijkere mooie manier.

>Systeemspecs<

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

schuren met een schuurmachine en daarna radiatorlak in de gewenste kleur gebruiken (dat spul is echt onverwoestbaar).

weet iemand nog een leuke signature?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zou er de hogedrukspuit op zetten. Daar heb ik al vele lagen goedkope verf mee weg gekregen. Eventueel eerst bewerken met verfverwijderaar.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Pak eens een doekje met wasbenzine ... als het echt goedkoopie spul was, veeg je het er gewoon af :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• mjszwo
  • Niet online
mja hogedrukspuit heb ik helaas niet.

ik heb het toch maar met terpentine geprobeerd, ik kan het er zo afwassen met een stukje keukenpapier, ik moet alleen ongelofelijk veel terpentine en papier gebruiken want dat papier zit heel snel "vol" met verf :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dan moet het idd wel heel goedkoper verf zijn als je het er met terpentine zo af kan vegen.

Ik heb zelf verf erop zitten die ik er alleen af kan schuren :) Zelf hogedruk spuit werkt bij mij niet :)

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

het hoeft geen goedkope verf te zijn, maar verf houd gewoon niet vast als je hem niet schuurt, als je hem schuurt word hij wat grovver en pakt de verf beter, dus ook als je nieuwe verf erop wolt doen : schuur hem eerst!!!!!!

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
heb jij vast niet thuis staan, maar ik zou een straalkast nemen, zo heb ik het ook gedaan bij een kast... schuren werkt ook goed..
Maar de oude witte kleur, die er dus nog op zit, krijg je nooit netjes terug.

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Klinkt stom, maar kun je het niet beter met een verfbrander er vanaf branden?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Kan je wel doen, maar heel waarschijnlijk vern**kt hij dan ook zn witte laag...

System Specs

• mjszwo
  • Niet online
geez schreef op 03 August 2003 @ 14:54:
heb jij vast niet thuis staan, maar ik zou een straalkast nemen, zo heb ik het ook gedaan bij een kast... schuren werkt ook goed..
Maar de oude witte kleur, die er dus nog op zit, krijg je nooit netjes terug.
ik heb de witte kleur nu wel netjes terug hoor :)
ik heb hem eerst ingesmeerd met terpentine en een tijdje laten intrekken. toen een oude doek gepakt en de verf er grotendeels afgeveegd en daarna de douche (:o) erop gezet.. was wel een teringwerk om de douche weer schoon te maken, alles zat onder ;)

en met een verfbrander had ik ook de originele verflaag aangetast denk ik

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Congrats :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 11:59
85% of "100 %" alcohol doet bij sommige verven ook wonderen, bij mij liep het er binnen enkele seconden gewoon af :p , gewoon iemand aanspreken die laborant is ofzo :p

Mijn Specs

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 22:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

-GF-Annihilator schreef op 03 August 2003 @ 16:00:
85% of "100 %" alcohol doet bij sommige verven ook wonderen, bij mij liep het er binnen enkele seconden gewoon af :p , gewoon iemand aanspreken die laborant is ofzo :p
Verkopen ze ook in de supermarkt hoor, gewoon zoeken naar een doorzichtig goedje met op het etiket "98 ° alcohol".
Het is niet zo zuiver als het labospul, maar als je het alleen maar gebruikt om verf te verwijderen is dat niet nodig.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
96% is verkrijgbaar bij de verschillende aphotheken/drogisterijen (gebruik ik wel eens op me werk.) Maar ik heb de beste ervaringen met de 96% alcohol van de Etos, die werkte bij het beste :)

Verwijderd

probeer eens als je nitromethaan kunt vastkrijgen, is een verdunner voor autolakken, denk dat je daarmee wel alles netjes van je case afkrijgt.
Wel in open lucht gebruiken want dat spul pakt serieus op de adem. en lijk met alle oplosmiddelen uitkrijken met vuur en zo, dit ontvlamt hèèl snel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 21:10 . Reden: typo ]

• diontjuh

diontjuh

for president

ja t boeit allemaal niet meer ,,, het is opgelost, dus meer reacies=overbodig

Verwijderd

diontjuh schreef op 03 August 2003 @ 21:29:
ja t boeit allemaal niet meer ,,, het is opgelost, dus meer reacies=overbodig
hoe heb je het opgelost dan?
dat is wel intressant om te weten

• diontjuh

diontjuh

for president

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 00:36:
[...]

hoe heb je het opgelost dan?
dat is wel intressant om te weten
ZIE HIER DAN:
Caponi schreef op 03 augustus 2003 @ 15:22:
[...]

ik heb de witte kleur nu wel netjes terug hoor :)
ik heb hem eerst ingesmeerd met terpentine en een tijdje laten intrekken. toen een oude doek gepakt en de verf er grotendeels afgeveegd en daarna de douche (:o) erop gezet.. was wel een teringwerk om de douche weer schoon te maken, alles zat onder ;)

en met een verfbrander had ik ook de originele verflaag aangetast denk ik

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Voortaan geen nagellak meer op je kast smeren hoor!!

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Pagina: 1