Toon posts:

windows na crash niet meer te instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zondagmiddag.... ik speel online een spelletje (klik weekend miljonairs aan) en opeens start de computer opnieuw op en er komt een blauw scherm met: fout, mogelijk veroorzaakt door acpi.sys en dan windows afgesloten en neem contact op met beheerder, leverancier enz. Affijn ik denk: Crash. Hup format c: en klaar maar dat lukt dus mooi niet. Na formateren windows xp er proberen op te zetten maar bij windows setup laden (vlak na hardwareconfiguratie) komt er weer dat blauwe beeld met windows onjuist en neem contact op met leverancier.

Ik denk, ik probeer windows 98, maar die loopt muurvast met scandisk.
Ik ging fdisk doen maar dat had ik nooit gedaan dus dat was lastig. Uiteindelijk lukte het om fat32 te maken met 47 gigabyte (c: 47 gig van de 60 gig)
Maar weer dezelfde fout met windows setup. Toen weer fdisk en toen zag ik dat er nog maar 31,48 gig op de 60 gig schijf stond. Later ging ik de harde schijf, overigens een seagate barracuda 60 gig 7200 toeren formateren in een andere pc en ik kwam erachter ik de 31,48 gig gewoon kon formateren en als fat32 gebruiksklaar maken (waar die overige 30 gig is, geen idee :( )
Toen weer naar de andere pc om windows te instaleren maar weer dezelfde fout op hetzelfde moment.

Toen in de andere pc windows op de hd proberen te zetten, maar weer dezelfde fout, ook met de andere pc dus. Dus ik denk, harde schijf kapot.

affijn harde schijf gekocht: 40 gig maxtor. En die even formateren en 1 partitie aanmaken. Toen in de vreemde pc en weer lukt het niet om een windows op de pc te zetten.

dit was mijn verhaal wel en ik ben er nu al een week mee bezig en het werkt dus nog steeds niet.

specs: Ecs k7s5a lan + sound
amd xp 1800
geforce 4 mx 400 64 mb
hd 60 gig seagate barracuda 7200 rpm
cdrom 52 speed
geheugen 512 mb ddr pc2100

wie kan mij helpen?

Verwijderd

Heb je je geheugen al eens vervangen of gekeken of je voeding niet helemaal lekker is?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

weekend miljonairs heeft als bekende bug dat hij je moederbord om zeep helpt. Wat kom je hier tegen? Daar kun je je BSOD reverse engineren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen draait gewoon goed hoor, nix mis mee al die tijd. Heb het namelijk ook al getest met 256 mb. Voeding geen idee, tis een standaard 300 watt (kast=sweex)

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, Windows Xp installatie liep ook heel tijd vast na het laden van de device drivers, misschien dat je wat aan dit topic hebt: [WinXP] Blauw scherm tijdens draaien èn opnieuw installen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 19:40 ]

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik denk dat je de ACPI Settings moet veranderen tijdens setup.. je kan bij schone install kiezen om scsi drivers te installeren toch?

Druk daar ergens dan op F5, en kies niet voor ACPI pc maar voor standaard PC. Dit werkt mogelijk wel.. Bij partitioneren, begrijp je fdisk wel helemaal goed? Zet hem anders in een andere pc en partitioneer met de standaard windows tools bij computerbeheer ->schijfmanagement... of nog beter, gebruik partition magic 7 of 8, die wijzen helemaal voor zich..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het voor mekaar gekregen, bedankt voor de reacties

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Wel handig om te weten wat er aan de hand was dan... was ACPI de boosdoener? Moet niet kunnen wanneer het mobo gewoon in orde is (ik heb al heel wat K7S5A-bordjes geïnstalleerd mét ACPI).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1