Toon posts:

[WinXP] Blauw scherm tijdens draaien èn opnieuw installen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

AMD 2000+
ASUS A7V333 moederbord
512 mb 2700 Dane Elec 333mhz
LeadTek Geforce4 Ti4400
CWT 420 Watt atx voeding
Maxtor 80gb 7200rpm

Het probleem is als volgt:

Tijdens het draaien van Windows Xp slaat hij na een willekeurige tijd vast. Dat kan naar een paar minuten zijn, of zelfs een hele dag als ik geluk heb. Wat mij verder opvalt is dat als ik m stress dat hij dan zeker vastslaat (het probleem is dus oproepbaar). De ene keer komt hij met de melding "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - 0x0000000a" om een andere keer met een "BAD_POOL_CALLER - 0x000000c2" te komen. Deze meldingen geeft hij tevens als ik probeer Windows Xp opnieuw te installeren door van cd af te booten; hij is bezig met de drivers te laden, waarna hij overschakelt naar het scherm van "Welkom bij de installatie" om dan meteen weer vast te slaan. Altijd precies daar..

Wat heb ik allemaal al gedaan:

- Allereest alle hardware die niet nodig was eraf getrokken (dus booten met alleen HD en videokaart)
- Andere videokaart geprobeert / Nieuwste detonators geprobeerd-> zelfde resultaat
- Bios geflasht naar de nieuwste revisie
- Memtest86 een dag laten runnen -> niets aan de hand
- Processor een iets hoger voltage gegeven

Na enig research ben ik erachter gekomen dat de "IRQL" message met een heleboel factoren te maken kan hebben en over de "BAD_POOL_CALLER" message heeft Microsoft
The Stop 0xC2 error message indicates that a kernel-mode process or driver incorrectly attempted to perform a memory operation. This error message is typically caused by a faulty device driver or software.
te vertellen: veroorzaakt door een softwareprobleem dus. Het rare is dat ik deze krijg als hij net klaar is met de devicedrivers te laden tijdens de installatie :/

Het enige waar ik zo nog aan kan denken is dat mijn voeding misschien brak is; hij zou op zich voldoende moeten kunnen leveren. De hardware monitor in de bios geeft aan dat bij de 3,3v iets te weinig (een tiende ofzo) voltage wordt geleverd.

Misschien dat iemand anders nog andere tips heeft, ik ben namelijk niet in staat om zo snel aan een andere voeding te komen. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen; ik word hier namelijk een beetje wanhopig van. :X

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

momania

iPhone 30! Bam!

Is het vastlopen tijdens installeren echt alijd en ook altijd op het zelfde punt?
Maar dan wel verschillende meldingen? Of zijn die ook altijd hetzelfde?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 02 juli 2003 @ 00:18:
Is het vastlopen tijdens installeren echt alijd en ook altijd op het zelfde punt?
Maar dan wel verschillende meldingen? Of zijn die ook altijd hetzelfde?
Altijd op hetzelfde punt, dus precies op het moment dat het scherm overspringt van het laden van alle drivers naar het "welkom bij de installatie van windows" (die ik dus net niet tezien krijg). Verder wisselt het een beetje tussen deze 2 berichten, het is eigenlijk net dat ie laat zien waar ie zin in heeft :|.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:24:
[...]

Altijd op hetzelfde punt, dus precies op het moment dat het scherm overspringt van het laden van alle drivers naar het "welkom bij de installatie van windows" (die ik dus net niet tezien krijg). Verder wisselt het een beetje tussen deze 2 berichten, het is eigenlijk net dat ie laat zien waar ie zin in heeft :|.
Dat moment van overspringen is volgens mij het eerste moment waarin de setup grafisch spannendere dingen gaat doen dan daarvoor.
Maar andere videokaart hielp niets toch? (misschien nog agp settings in bios, als je die kan veranderen)

Het is waarschijnlijk ook het punt dat je systeem iets meer vermogen gaat vragen van je voeding.
Wat zijn de rest van je voltages?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Brak geheugen zou ik zeggen. Ik zie dat je dus een memtest hebt gedaan. Dat zou het dus niet moeten zijn. Hardware failure zit ik iig wel aan te denken. Het zou kunnen dat de driver crashed op een stuk brakke hardware.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Waarschijnlijk geheugen.

memtes86 is natuurlijk niet 100% betrouwbaar.

Heb je 2 geheugen chips??
Haal er dan eens eentje eruit en probeer opnieuw....

Kijk anders eens of je geheugen kan lenen van iemand anders en try again...

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb een andere geheugentest vandaag laten runnen en weer geen fouten. Hierbij nog de voltages zoals ze in de hardware monitor in de bios weergegeven worden:

VCore: 1,80
+3.3V: 3,21 - 3,23 (schommelt nogal)
+5V: 4,99
+12V: 12,48

edit:

Hmm een nieuwe foumelding: alleen "0x0000007f", waar Microsoft het volgende over te zeggen heeft:
When performing a clean installation of Windows XP, you may experience one of the following symptoms during the text-mode portion of Setup:

You may receive a "STOP 0x0000007f" error message.

The Welcome screen may appear, and your computer may then turn off.

CAUSE
This issue can occur if the BIOS notifies the system that your computer is too hot to run.

RESOLUTION
To resolve this issue, update to the latest BIOS revision from your hardware manufacturer.
Maar ik heb mn bios pas geflasht, zou dan toch mn mobo brak zijn?

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:47 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Is je proc ook niet echt te warm?
Probeer anders eerst nog even een eerdere bios versie... de laatste hoef natuurlijk niet altijd de beste te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer hij vastslaat:
Proc: 43 graden
Mem: 33 graden

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem, al 2 verschillende win xp cd's geprobeerd, nada.... Vorige keer liep het nog als een zonnetje.

Bij mij ligt de oorzaak vermoedelijk in het feit dat mijn mobo niet meer betrouwbaar is, geklapte condensatoren.... (#&&@**#@!?!$#@$% MSI-K7T!!!) :(
Kijk maar eens op je mobo of er condensatoren zijn die van boven open zijn of naar boven bollen, ook bruine prut (lijkt op roest) die er ergens uitlekt duidt op kapotte condensatoren.
Als dit bij jouw het geval is zou je dan zo vriendelijk willen zijn om dat hier even te posten, dan heb ik ook weer wat meer zekerheid of dit de oorzaak is.

Succes! :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoera! De installatie loopt! Wat heb ik nu gedaan?
* IDE kabels vervangen (hielp niet)
* nieuwe koelpasta + de CMOS gecleared in de bios -> installatie loopt!

Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan mocht ie ooit hetzelfde probleem tegenkomen, ik ben iig geholpen. Bedankt allemaal! :*)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmm zag dat je een GF Ti 4400 had voor video, kheb zelf een Ti 4200 die in combinatie met de 44.03 release van de detonator drivers dus ook lekker overhoop ligt met XP, misschien drivertjes weer ff downgraden naar de laatste WHQL certified versie??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nouja hij gaf dezelfde foutmeldingen tijdens de installatie als tijdens het normaal draaien, de schuld kon mijn inziens bij dit probleem dus niet gezocht worden bij de detonator drivers (al had ik al wel vaker gehoord dat deze problemen op kunnen leveren).

• Naluh!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 16:10:
Hoera! De installatie loopt! Wat heb ik nu gedaan?
* IDE kabels vervangen (hielp niet)
* nieuwe koelpasta + de CMOS gecleared in de bios -> installatie loopt!

Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan mocht ie ooit hetzelfde probleem tegenkomen, ik ben iig geholpen. Bedankt allemaal! :*)
De Cmos clearen, had ik nog niet aan gedacht! Morgen maar eens uitproberen, als het lukt zal ik het hier ff posten.

Specs

• Naluh!
  • Niet online
Nou, het CMOS clearen werkt bij mij dus ook niet, het gekke is dat ik geprobeerd heb om windows millenium te installeren en dat werkt perfect, kan ik zo vanaf cd-rom istalleren.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat het toch aan mijn halfgare moederbord ligt, hoewel ik niet kan verklaren dat ie win millenium dan wel pakt.

Kan de manier waarop de drives zijn aangesloten er misschien iets mee te maken hebben? Dat ie perse op cable select ofzo moet staan ipv met jumpers de master en slave aangeven.

Als er nog iemand ideeen heeft, graag!

Specs

Pagina: 1