Toon posts:

Duron 650 op MSI K7T

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de L1 bruggen op mijn Duron doorverbonden, er koelpasta op gesmeerd, maar als ik in de BIOS de multiplier verhoog en de computer daarna opstart krijg ik een zwart scherm en een stem die iets zegt.
De enige manier om daarna de computer weer op te starten is de CMOS clearen door de JBAT1 pin te shorten en daarna de computer weer op te starten.
Maar daarna loopt de Duron weer op 650 Mhz
|:( wat de normale frquentie is.
Wie weet wat er fout is?
Er waren 4 bruggen zichtbaar bij L1 is dit normaal?
Of is alles goed en moet ik de computer gewoon aan laten staan en kijken wat er gebeurt?
Alvast bedankt,
VEJ

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
ehm waar naar had je de mutliplyer verander en de voltages ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 14:35 schreef joffri het volgende:
ehm waar naar had je de mutliplyer verander en de voltages ?
Voltage naar 1.675 V en de multiplier naar 7X om te beginnen.
VEJ

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
dan moet je eerst maar eens beginnen het voltage op 1,7 te zetten...

als ie op 1,7 niet opstart zou ik persoonlijk ophouden met overklokken van die proc

Verwijderd

Topicstarter
Hoera!!!!:) :) :)
Hij loopt nu op 700 Mhz.
Ik heb opnieuw de L1 bruggen ingekluerd en nu werkt hij wel *) *) *)
Even een dagje laten draaien en kijken of die stabiel blijf en dan kijken of die nog hoger wil.
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.
VEJ

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
euh jij kan met een MSI K7T Pro met multiplier oc'en? let me know about it!

eel.ruiten@wxs.nl

Verwijderd

laat mij het ook maar ff weten.
Of bedoelt hij ver.2?

Ray_NL

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
pro kan niet overclocken(alleen fsb). Daarvoor moet je pro2 hebben.

Ik denk dat ie die heeft want er zijn geen multiplyer settings in de bios van pro1

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens het is de MSI K7T Pro2
En die loopt bij mij nu Duron 650@700 gestressed temp volgens PC Alert III 37 graden,Sisoft Sandra 2000 Pro 63 graden.
Voor dit verschil zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/79162

Verwijderd

bios heeft altijd gelijk met de temperatuur....bij mij gaf hij 63 graden aan sisoft sandra?
In het bios 38 graden...terwijl ik nix had overgeclockt.............

Ray_NL

Verwijderd

Hoi ik heb ook een Duron 650 en een MSI K7T, en heb hem inmiddels stabiel op 893mhz (@ 1,775v). De processor werd eerst zo'n 70 graden, maar nu ik de voeding uit de kast heb gehaald en erboven op heb gemonteerd (zodat de processor alle ruimte heeft) en ik een extra koeler boven de processor heb gehangen die lucht uit het ontstane gat achter in de kast op de proc. blaast, wordt'ie nog maar zo'n 40 graden.

Hoger dan 893 (8,5 * 105 fsb) lukt nu nog niet, misschien over een tijdje wel. In elk geval vind ik het al een lekker resultaat, hoewel het altijd beter kan.
Pagina: 1