Toon posts:

SiSoft Sandra 2000 Pro processor temp

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar de temp van mijn processor kijk in de BIOS (MSI K7T Pro) dan staat die +/- 20 graden lager dan dat SiSoft Sandra aangeeft.
Ook de software die bij mijn moederbord werd geleverd geeft een temp aan die 20 graden lager ligt.
Wie moet ik geloven?
VEJ

Ps.: Mijn Duron 650 loopt op 700 Mhz op dit moment met een temp van of 35 graden (MB) of 56 grade (SiSoft Sandra)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Dat viel mij ook al op. Bij mijn P3-500@600 zei Sandra dat de temp 63graden was, maar in de bios was de temp 48.

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met het punt waar gemeten wordt.

Verwijderd

Of het heeft te maken met het feit dat Sisoft Sandra gewoon geen nauwkeurig programma is wat dat betreft. (Temp)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ze halen toch beide de temp van dezelfde voeler. Ik heb 2 stukjes software geleverd gekregen bij mijn MB en die geven dezelfde processor temp nl. 35 graden.
En die is +/- 20 graden lager dan Sandra.
VEJ

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik kan me voorstellen dat dit verschil enigzins veroorzaakt wordt door het feit dat wanneer je in je BIOS zit je processor het ``wat minder druk`` heeft }:O, dus 8-) .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 16:18 schreef stokkie het volgende:
ik kan me voorstellen dat dit verschil enigzins veroorzaakt wordt door het feit dat wanneer je in je BIOS zit je processor het ``wat minder druk`` heeft }:O, dus 8-) .
Ja dat begrijp ik, maar die software waar ik het over had draait onde WindowsME.
Dus het is niet alleeen als ik in de BIOS kijk.
VEJ

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25
Vreemd allemaal. Bij mij is de temperatuur van mijn CPU exact gelijk. Of ik nu kijk in mijn Bios, of met het programma dat ik bij mijn Mobo kreeg, of via Sisoft Sandra.

Gr Frank
Pagina: 1