Toon posts:

Laptop meenemen naar het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, graag uw aandacht voor het volgende:

Mijn huisgenoot gaat voor een tijdje naar Engeland, en hij wil zijn dierbare laptop meenemen. Hij heeft gehoord dat ze daar een iets ander voltage hebben dan hier(240V). Hij vraagt zich af of dat problemen op kan leveren voor zijn gloednieuwe laptop. Ik weet het zelf niet zeker, misschien kan iemand ons helpen??

Verwijderd

De meeste laptopvoedingen kunnen een voltage van 100V t/m 240 Volt aan. Dus met andere woorden. Dit is geen enkel probleem!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 16:06:
De meeste laptopvoedingen kunnen een voltage van 100V t/m 240 Volt aan. Dus met andere woorden. Dit is geen enkel probleem!
Natuurlijk wel een andere stekker ;)

Maar dat moet gewoon werken ja

/basic

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Laat hem maar op z'n adapter kijkuh:
Bij mij staat: 100-240v 50-60hz

Nada problemo. Voltages staan altijd op trafo's, had je zelf/huisgenoot ook wel kunnen checken :)

Ey!! Macarena \o/

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Heb je wel even een converter nodig. Let erop dat je een geaarde neemt. Als hij wil internetten met het ding moet je ook even kijken of de telefoonaansluiting hetzelfde is. Wellicht dat je met RJ-11 een heel eind komt trouwens.

You can't have everything. Where would you put it?

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Had die van mij ook laatst mee, geen probleem zolang je maar een reisstekker meeneemt ;)

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt allemaal, ook namens mijn huisgenoot

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Let er wel even op dat ie goed verzekerd is dan, het heeft vaak wat aanvullende voorwaarden of mss moet hij een aparte verzekering afsluiten.

Meh ...

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

HellBeast

Oh My GoT!

Mag je eigenlijk in het vliegtuig laptopperen? Ik heb wel gezien in de handleiding van de TM 80x dat je hem absoluut niet door de metaaldetector mag laten gaan! Het rontgenstraalapparaat mag wel.

Beauty is in the eye of the beerholder

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:17

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Moet je navragen bij de desbetreffende maatschappij,bij de ene mag het wel, bij de andere mag het niet. Dat ie niet door de metaaldetector mag kan ik me wel iets bij voorstellen, ik weet niet hoe zo'n ding werkt, maar het lijkt me dat er iets van electromagnetische stralen/straling bij gebruikt wordt (correct me if i'm wrong, ik weet nog net lang niet alles :p) waardoor je wat corrupt gedonder zou kunnen krijgen (me Compaq mag ook al niet door de metaal detector :+)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Wat lameeuw zeg, waarschijnelijk met magnetische straling dat metaaldetectording.
Waarschijnelijk is je BIOS chip er niet echt blij mee.
Currupt bios version, paar rare tekens in je beeld en het is te laat!
Handig ...GoT...

-{edit}- Zie net op de laptop van Dell dat hij ook niet door de metaaldetectie mag. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 01:08 ]

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Zou ik zeker doen. Let wel op, als je je modem aan het net hangt mag dat soms niet. Op je modem zitten een aantal stickers waar 'ie is goedgekeurd (mijne bijv. Nederland, Frankrijk en Duitsland geloof ik), gebruik in andere landen is niet toegestaan.

Verder kunnen meeste adapters wel alle voltages aan.

Vliegtuig verschilt, iig niet tijdens start en landing. KLM en Martinair wel iig.

Verwijderd

Laptop gaat altijd met mij mee naar het buitenland, reis heel erg veel.

Je moet sowieso al je tassen altijd door de x-ray doen en dan zelf door het poortje lopen dus door de metaaldetector gaat ie nooit.
In het vliegtuig laptoppen mag gewoon, behalve tijdens het opstijgen en landen.
Helaas is de ruimte vaak wat klein, vooral als degene voor je besluit om zijn/haar stoel nog even in de relax stand (lees achterover) te zetten... :/
Verder nog ff een paar tips:

Ga bij de ANWB shop even een reisstekker halen. Ze hebben daar 2 verschillende soorten, 1 mét randaarde en 1 zonder. Zonder kost geloof ik ongeveer 10 euro en met 15. Koop niet die dingen van de Blokker/Kijkshop want die zijn niet fijn (uit ervaring) en hebben sowieso geen randaarde.

Ga je naar een land waar het electriciteitsnet nog niet zo sophisticated is en/of je laptop je heel dierbaar is, koop dan voor de zekerheid zo'n extra stekkertje tegen piekspanningen.

Blijf je overigens voor langere tijd in het buitenland, koop dan én een reisstekker én een stekkerdoos met 4 of 5 stekkergaten. Aangezien je meestal meer apparaten hebt die aangesloten moeten worden (laptop, pda, gsm, scheerapparaat, whatever..) heb je voldoende aan 1 reisstekker als je een stekkerdoos meeneemt! Overigens zijn er genoeg stekkerdozen met ingebouwde beveiliging tegen piekspanning dus da's makkelijk!

Tot slot: Neem ALTIJD een copy mee van je aanschafbon van de laptop (en alle dure spullen die je met je meeneemt)... Dit scheelt je een hoop mogelijk gezeur (en mogelijk geld/boete) bij de Douane!

Succes! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 07:34 ]

• Deddiekoel
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

ZIjn er ook stekkerdozen waar de reisstekker al inzit? Ik ga nl. naar de VS (ander voltage) en ik wil toch wel een paar dingen meenemen (laptop, MP3 speler, telefoon, digicam) die stroom nodig hebben. Ik weet dan niet of een reisstekker met europese stekkerdoos dan voldoende is. Ik vraag me daarom af er een stekkerdoos is die je op het amerikaanse lichtnet kunt aansluiten, maar waar je europese apparaten kunt inpluggen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Deddiekoel schreef op 11 juni 2004 @ 10:32:
ZIjn er ook stekkerdozen waar de reisstekker al inzit? Ik ga nl. naar de VS (ander voltage) en ik wil toch wel een paar dingen meenemen (laptop, MP3 speler, telefoon, digicam) die stroom nodig hebben. Ik weet dan niet of een reisstekker met europese stekkerdoos dan voldoende is. Ik vraag me daarom af er een stekkerdoos is die je op het amerikaanse lichtnet kunt aansluiten, maar waar je europese apparaten kunt inpluggen!
Reisstekker meenemen en ter plekke een stekkerdoos kopen in de States en die in de reisstekker pluggen lijkt me de makkelijkste optie.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16

samo

yo/wassup

denk het toch niet want dan moet je 5 reisstekkers meenemen.
Ik heb zelf een tijdje in ierland gewoond end aar een nederlandse stekkerdoos met een reisstekker in de muur gehangen, is voldoende. In de us, met ander volage, zorg ervoor dat het geen gezekerde stekkerdoos is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Alle apparaten die ik meeneem hebben wel een tranformator erop zitten maar ik wil die liever niet opblazen. Ik neem dus aan dat als ik een nederlandse stekkerdoos meeneem dat ik dan wel moet controleren of de transformatoren (en de doos zelf) wel overweg kunnen 115V (oid).

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand ervaringen met het stroomnet in Belize? IK ga er namelijk een half jaar heen, en wil dan mijn laptop mee kunnen nemen. :*)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nu een reisstekker bij de ANWB gekocht (sMeteen voor alle soorten buitenlandse stekker). Ik wil alleen nog even weten of alle draden met een transformator erin erop zullen werken (zoals opladers van telefoons). Volgens het apparaat mag ik geen directe stroom kabels gebruiken omdat de stekker zelf geen transformator is.

[ Voor 21% gewijzigd door Deddiekoel op 12-06-2004 16:42 ]

Pagina: 1