Toon posts:

PC loopt steeds vast met wireless PCI lan adap.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Trendnet 11/22 mbit/s wireless lan pci adapter (tw-303pi) aangeschaft voor m'n draadloos netwerk (laptop --> pc)

Nu loopt de computer steeds vast of gebruikt 99% van de cpu resource 1 a 2 min en daarna loopt de pc vast. Heb meerdere PCI sloten geprobeert.

specs:
win xp prof (sp1a)
asus p4s533 (nieuwste drivers)
maxtor hdd 60gig 7200rpm

Heb xp prof eral 2 keer nieuw opgezet om zeker te zijn dat het niet aan windows ligt. Heb ook geprobeerd: software eerst - daarna hardware en andersom.

Heb de nieuwste drivers gedownload van de trendware site maar niks helpt.
Mischien dat het kaartje storing veroorzaakt met de overige hardware?

Heb de kaart in sommige gevallen aan de praat gekregen alleen de software is buggy om de wireless dingen in te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

99% CPU verbruik geeft totaal niet aan dat je een Processor probleem hebt, enkel de software/hardware van de wireless adapter is ranzig ;)

Processors, Mobo's & Geheugen >> Network Troubleshooting dus :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 August 2003 @ 11:38:
99% CPU verbruik geeft totaal niet aan dat je een Processor probleem
Maar igg kan ik niks meer met het systeem... zeer traag (daarna control+alt+del) en zie ik wlan met 99 cpu. Zoiezo loopt hij dan 1 min later compleet vast...
software/hardware ranzig
oplossing: andere soort kaart (evt. ander merk) kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een andere oplossing? voordat ik m'n geld ga uitgeven aan een andere kaart (eventueel linksys zie deze 2 )

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Kun je met wifi wel direct van pc naar pc (in dit geval laptop) verbinden? Heb je daar geen accesspoint voor nodig ? Als dat niet zo is, zou ik denken aan een andere kaart, en deze uiteraard jezelf verschaffen met de garantie van de 'kapotte' kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.B op 02-08-2003 21:29 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

Je kan proberen de service te stoppen die probeert je wifi instellingen " te ontdekken" deze heet wireless zero config geloof ik. IK had met mijn pcmcia kaart hetzelfde en daarna was het opgelost

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

Topicstarter
Mr.B schreef op 02 August 2003 @ 21:29:
Kun je met wifi wel direct van pc naar pc (in dit geval laptop) verbinden? Heb je daar geen accesspoint voor nodig ? Als dat niet zo is, zou ik denken aan een andere kaart, en deze uiteraard jezelf verschaffen met de garantie van de 'kapotte' kaart.
Accesspoints is alleen (soms) nuttig met meer dan 3 clients. Je kan gerust Ac-Hoc (peer 2 peer) gebruiken. M'n wireless netwerk (laptop - PC) heeft zelfs goed gewerkt voor een paar minuten... daarna loopt steeds de boel vast of connection problems.
Pagina: 1