Toon posts:

[XP] Hoe installeer in het beste mijn OS opnieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel problemen met mij geluidskaart. Nu zei iemand hier op het forum dat het wellicht aan de ACPI zou kunnen liggen.

Ik wil WinXP nu opnieuw installeren. Dit heb ik geprobeerd, maar ik kwam er op tijd achter dat hij de nieuwe installatie op een andere partitie wilde zetten. Ik heb geen zin om 2 XP's naarst elkaar te draaien. :P

Kan ik gewoon de schijf formateren en vervolgens Win opnieuw installeren? De vorige keer dat ik dit probeerde kreeg ik een NTLDR-melding. Dat was phucked.

Stel dat het lukt Win opnieuw te installeren, hoe zorg ik er dan voor dat hij mijn geluidskaart wel herkent (dmv die ACPI of Standard-instelling).

Alvast bedankt,

Jos Blomsma [n00b]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is het niet handiger eerst eens na te gaan waarom hij het niet goed deed en dan een nieuwe install te doen? Vertel eens wat meer over je PC, geluidskaart etc. :)

Verwijderd

Wat voor type mobo?? Zijn een aantal bordjes waarvoor je eerst een flashke moet draaien voordat acpi goed word ondersteund in winxp. Kijk eens in je windows log of die vaak acpi fouten geeft!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 02 August 2003 @ 10:44:
Is het niet handiger eerst eens na te gaan waarom hij het niet goed deed en dan een nieuwe install te doen? Vertel eens wat meer over je PC, geluidskaart etc. :)
Tja, je hebt gelijk. Ik vind dat ik dus nog even geduld moet hebben.

Het probleem in het kort:

-----------

De cooler van mijn cpu moest worden vervangen en ik kreeg een ntldr-foutmelding. Ik ben toen naar de zaak gegaan waar ik de pc heb gekocht. Ze hebben alles keurig in orde gemaakt en WinXP opnieuw geinstalleerd. Het probleem is dat de geluidkaart (Audigy2) niet wordt herkent. Ik krijg dezelfde foutmelding als Bas Dekker. Nu heb ik ook nog het probleem dat mijn installatie-cdrom defect is, dus ik kan al met al weinig. Ik heb die computerzaak maar om een nieuwe cd gevraagd, want op deze site kan ik geen contactgegevens van Creative vinden (hoe vaag dat ook is).

-----------

Hier het oorspronkelijketopic.

-----------

@FireFly84

Ik snap niets van wat je zegt! Bordjes? Mobo? :|

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 10:58 ]

Verwijderd

bordjes & mobo = Moederbord

Maar in iedergeval, welk met MOEDERBORD heb je?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ben toen naar de zaak gegaan waar ik de pc heb gekocht. Ze hebben alles keurig in orde gemaakt en WinXP opnieuw geinstalleerd. Het probleem is dat de geluidkaart (Audigy2) niet wordt herkent.
Zie ik het nu gewoon te simpel of.....Dan hebben ze hun werk toch niet goed gedaan?

Even je vraag duidelijk maken: Os installeren doe je door eventueel partitioneren --> formateren --> Installeren, klaar. :) Blijft over, hoe krijg ik mijn Audigy2 aan de gang. Klopt dit zo?

Missen we alleen nog de specs van je PC :)

Verwijderd

Heb je toevallig een on-board geluidskaart die niet is uitgezet in bios of met jumper.

Kan ook nog wel eens leuke foute geven

• mind29
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03-2023
de driver je audigy 2 kaart is gewoon te vinden bij soundblaster en creative.
en de acpi instelling zit in de bios je kunt hem daar naar acp of acpi zetten.
als je een bios flash tool hebt kun je direct via het internet downloaden en de bios flashen.
welk Mobo heb je een asus , abit , intel , msi, geef is even wat duidelijke spec's >:)

NO NONONONONONONONON

Verwijderd

mind29 schreef op 02 August 2003 @ 11:09:
de driver je audigy 2 kaart is gewoon te vinden bij soundblaster en creative.
en de acpi instelling zit in de bios je kunt hem daar naar acp of acpi zetten.
als je een bios flash tool hebt kun je direct via het internet downloaden en de bios flashen.
welk Mobo heb je een asus , abit , intel , msi, geef is even wat duidelijke spec's >:)
Hou die rust, denk om je hartslag!! :+

Verwijderd

Topicstarter
Asus...

@SmartDoDo: je slaat volgens mij de spijker op zijn kop.

Verwijderd

Asus heeft een paar bordjes gehad die dit probleem inderdaad hadden onder xp. Wees er zeker van dat je eventuele onboard geluidskaarten uit hebt staan, en installeer de nieuwste chipset drivers

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net ff in de BIOS...

Ik vond ACPI Suspend to RAM

en

Plug & Play O/S

Kan ik hier wat mee?

:/

Verwijderd

Topicstarter
FireFly84: met die onboard geluidskaart bedoel je de geluidskaart die standaard is? Degene die er altijd in zit (om het maar even n00bish te zeggen)?

Verwijderd

Ja, zo zou je het kunnen zeggen. Gewoon degene die op je moederbord is meegebakken

Welke type asus bord is het?

Verwijderd

Topicstarter
A7V333 KT333 DDR staat hier op mijn opdrachtbevestiging.

Verwijderd

Ik was net ff in de BIOS...

Ik vond ACPI Suspend to RAM

en

Plug & Play O/S

Kan ik hier wat mee?
nee daar kun je niets mee

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 11:25:
FireFly84: met die onboard geluidskaart bedoel je de geluidskaart die standaard is? Degene die er altijd in zit (om het maar even n00bish te zeggen)?
Daar heb je geen gelijk in.
Onboard zegt alleen maar dat ie onboard/geintergreerd zit in het moederbord.

Je moet in je Bios ff wat omzetten: er staat ergens AC97 [AUTO]
Verander dat in disabled
sorry voor dubbelpost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nog even kwijt dat het probleem zich pas voordoet sinds de laatste WinXP install. Voorheen werkte alles wel.

Verwijderd

Kijk in je boekje van je moederbord. Onder het onderste pci slot zit een jumper audio_en. Bij dit type met je je onboard geluidskaart met een jumper uitschakelen, dus niet in de bios. Meer informatie staat in het asus boekje, pagina 28 (volgens .pdf van asus site)

Kijk of die jumper goed staat op disabled, want anders kan je ook problemen krijgen

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Er lopen nu dus twee topics naast elkaar, en in allebei wordt hetzelfde probleem behandeld? Lijkt mij niet de bedoeling ;). Hoe je het beste je OS kunt herinstalleren is echt wel te vinden. Makkelijkst is te booten vanaf je XP-cd, daar heb je genoeg opties. Maar als je zekerheid wilt: HOW TO: Install Windows XP. Bijvoorbeeld :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.