Toon posts:

[XP] Problemen met herkenning geluidskaart (Audigy2) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Audigy 2. Na de laatste win-installatie krijg ik helemaal geen geluid meer.

De auto-update pagina op de creative-site zegt:
Er is geen product van Creative aangetroffen. Mogelijk is uw Creative-product of –software niet aangesloten of niet goed geïnstalleerd op de pc.
Terwijl volgens mijn configuratiescherm alles gewoon werkt.

Bij het afspelen van geluid in bijvoorbeeld Winamp, krijg ik de volgende boodschap:
Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078
Mooi fuck dus. :P

Iemand een idee?

----

Als ik het goed begrijp heb ik dus installatie-software nodig om ervoor te zorgen dat Win de hardware herkent?

Tja. Die cd is dus kapot.

Kan die software ergens worden gedownload? Kan het niet vinden op de officiele site iig.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om de drivers, maar om de installatie software. Of sla ik nu de plank mis?

Hij zegt iig bij de auto-update dat ik geen drivers hoef te installen omdat die van mij up-to-date zijn.

Behoorlijk fuck zoiets.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 17:10 ]

Verwijderd

Voor mij een bekend probleem.

Kon geen web-update uitvoeren voor mijn audigy1 met dezelfde foutmelding. Bij mij lag het aan een conflict met mijn mobo omdat Creative zich niet lekker aan de PCI standaard houd?

Windows toen opnieuw geinstalleerd, maar dan met de ACPI disabled en dit probleem was toen opgelost.

In het Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic topic is dit probleem volgens mij langsgekomen en er kunnen ook andere oorzaken zijn. (o.a. kapotte EPROM op je kaart) Voor het downloaden van de volledige software kon je volgens mij bij COMPAQ terecht.

Maar als het gewoon simpelweg een ontbrekende CD is.
Installatie software : misschien een hint in het volgende topic De Audigy2 drivers zijn compatible met Audigy1 !

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil nog niet zo. Iig bedankt voor de hulp!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Staan er uberhaupt wel drivers geïnstalleerd nu?
(tjek ff je apparaatbeheer / devicemanager)
Het kan zijn dat windows gewoon standaarddrivers heeft geïnstalleerd en dan herkent de creative software je kaart natuurlijk niet.
Bedoel je met de auto-update de "windows update"? Want tja, die weet natuurlijk niet beter dan de standaard drivers.

Dat winamp die fout geeft klopt, moet je ff kijken bij: options -> preferences -> output -> directsound output -> configure
is daar helemaal geen driver te kiezen, dan staan er gewoon geen drivers geïnstalleerd.
Anders de driver selecteren en hopen dat er iets gaat werken.

Kijk ook eens of je pc op acpi pc of op standard pc staat ingesteld, zeker als je wat met geluid doet, zet hem op standard pc, want dat scheelt een hoop ellende (ik spreek uit ervaring)...

Succes!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Driver probleem is meer Windows Operated Systems
Wil je nog wel even je windows versie vermelden? Dan kan ik die in de topictitel zetten volgens Windows Operated Systems - Policy
:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
MNECMotU schreef op 01 August 2003 @ 22:54:
Staan er uberhaupt wel drivers geïnstalleerd nu?
(tjek ff je apparaatbeheer / devicemanager)
Het kan zijn dat windows gewoon standaarddrivers heeft geïnstalleerd en dan herkent de creative software je kaart natuurlijk niet.
Er zijn nu wel drivers geïnstalleerd.
Bedoel je met de auto-update de "windows update"? Want tja, die weet natuurlijk niet beter dan de standaard drivers.
Met de auto-update bedoel ik die van de Creative site. Die kan namelijk automatisch zien of de goede drivers zijn geïnstalleerd.
Dat winamp die fout geeft klopt, moet je ff kijken bij: options -> preferences -> output -> directsound output -> configure
is daar helemaal geen driver te kiezen, dan staan er gewoon geen drivers geïnstalleerd.
Anders de driver selecteren en hopen dat er iets gaat werken.
Ik zie nu een DirectSound output v2.2.6. Die gebruikt het 'primair geluidsstuurporgramma' (wat de geluidskaart moet zijn?). Hij zegt echter ook:

error getting device info
(device in use ?)
Kijk ook eens of je pc op acpi pc of op standard pc staat ingesteld, zeker als je wat met geluid doet, zet hem op standard pc, want dat scheelt een hoop ellende (ik spreek uit ervaring)...
Succes!
Ik wil dit heel graag bekijken, maar waar..? En kan ik dat eventueel veranderen zonder WinXP opnieuw te installeren?

Tijdens de installatie van Windows wordt ACPI alleen geïnstalleerd als alle aanwezige onderdelen energiebeheer ondersteunen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 10:19 ]

Verwijderd

Als je problemen hebt met een audigy is overgaan op ACPI inderdaad een hele verstandige methode. Kan wel zijn dat je nog steeds moet spelen met welk PCI slot je gebruikt trouwens.

Je kunt zeker overgaan op ACPI zonder WinXP opnieuw te installeren.
Is echter niet de aanbevolen methode. :)

Wat je dan moet doen is in de device manager bij het icoontje computer je rechtermuis knop gebruiken. Dan replace driver en dan uit de lijst de standard kiezen.

**) waarschuwing:
1) je kunt in principe niet meer terug zonder WinXP opnieuw te installeren.
2) zorg voor een goede backup want dit is een stevige ingreep en booten is dus niet gegarandeerd.

ps) als je het wil doen bij een nieuwe install is het het verstandigste om als de setup vraagt om F6 op F5 te drukken. Dan krijg je een lijst waaruit je de standard hall kunt kiezen. Mijn ervaring is namelijk dat de setup anders gewoon de ACPI hall pakt ook al stond die uitgeschakeld in het bios :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 14:07 ]

Pagina: 1