plaatsing adsl splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85883

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoover/splitter.jpg

Hierboven vind je een schets van de situatie bij mij thuis. Er komt dus een dikke kabel uit de grond die naar een kastje leid. Hiervanuit gaan twee telefoonkabels.
Na een zoektocht op het forum heb ik begrepen dat er niets voor de adsl splitter geplaatst mag worden. Ik zou dan dus eigenlijk mijn splitter voor het kastje moeten hangen maar:
De kabel is zo dik dat er geen stekkertje op kan worden gezet.
De kabel leid naar het kastje en is hier vastgesoldeerd.
Er staat een duidelijke waarschuwing op het kastje, zoals je boven kunt lezen. Daarom blijf ik er liever af.
Ik zou dan de splitter op een van de twee telefoonkabels kunnen aansluiten. Dit weet ik niet zeker en ik weet dan ook niet hoe de verdere configuratie dan verloopt... Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar en hoe ik mijn splitter moet opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04

Tourniquet

Hiya, fellas!

In ieder geval ná het kastje waar de hoofdkabel op binnenkomt. De splitter kan dan denk ik het best direct na het "hoofdkastje" aangesloten worden.

Hier staat alles wat je wilt weten:

http://www.kpnadsl.nl/sup...anwijzingen_splitter.html

[ Voor 97% gewijzigd door Tourniquet op 01-08-2003 23:33 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Eigenlijk moet de splitter meteen na de dikke kabel komen. Daar "split" je dus je telefoonleiding en daarna deel je de telefoontak naar de woonkamer en de slaapkamer. Aan de andere tak komt dan je modem/router. :7

edit:
spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door agent327 op 01-08-2003 23:28 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9702

Ik heb mijn ADSL dus aangesloten op een vertakking op een slaapkamer, dat werkt op zich prima tot het moment dat de telefoon overgaat neem je hem boven op dan gaat het goed maar beneden valt mijn verbinding weg. Dus als het kan raadt ik je aan om het via de hoofdverdeler te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trollop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 10:57
Het klepje wat zit, aan de kant waar de telefoon´s zijn aangesloten kan je zonder problemen open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
In die dikke kabel bevinden zich dunnere kabeltjes waar je de splitter op moet aansluiten.
Ik heb zelf een soortgelijke situatie thuis en heb dat kastje opengemaakt. toen kon ik die dunne draadjes los halen.
Vervolgens heb ik daar een stekker aangemaakt voor de adsl splitter ingang, een nieuw kabeltje gemaakt met een stekker aan één kant (in de telefoonuitgang van de splitter) en de losse draadjes aan de andere kant van dit nieuwe kabeltje kon ik weer in het kastje vastmaken.
Op deze manier breng je de splitter aan voor het kastje, zonder wezenlijk iets aan het kastje te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Anoniem: 9702 schreef op 01 August 2003 @ 23:28:
Ik heb mijn ADSL dus aangesloten op een vertakking op een slaapkamer, dat werkt op zich prima tot het moment dat de telefoon overgaat neem je hem boven op dan gaat het goed maar beneden valt mijn verbinding weg. Dus als het kan raadt ik je aan om het via de hoofdverdeler te doen.
Zoals in de papieren die je bij de aansluitset krijgt staat is het verstandig de splitter voor het eerste knooppunt in de telefoonlijn te zetten. Splits je de lijn en zet je de splitter in een vertakking, dan kan valt inderdaad je verbinding ADSL-weg wanneer er gebeld wordt.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm tja, ik zat te denken als ik nu die twee telefoonkabeltjes losmaak. Dan van het kastje 1 telefoonkabeltje naar de splitter. Van de splitter een kabel naar het het modem. En een kabeltje naar een tweede normale splitter waar ik dan beide telefoondraden op aansluit. Mischien dat dit werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Anoniem: 85883 schreef op 01 August 2003 @ 23:40:
hmm tja, ik zat te denken als ik nu die twee telefoonkabeltjes losmaak. Dan van het kastje 1 telefoonkabeltje naar de splitter. Van de splitter een kabel naar het het modem. En een kabeltje naar een tweede normale splitter waar ik dan beide telefoondraden op aansluit. Mischien dat dit werkt??
Dat kastje is neem ik aan een (soort van) telefoon centrale, door nog maar één van de kabeltjes te gebruiken fungeert het kastje slechts nog als doorgeefluik. Ik vermoed dat je dan functionaliteit verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 23:14
Heb je misschien 2 verschillende tel. nummers? Als dat zo is moet je de splitter aansluiten op de tel. lijn waarop je je adsl hebt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46253

zo,n kastje heb ik ook en de splitter moet dan ook na het kastje komen en daarna moet en de telefoonlijnen op de splitter komen met een verdeel doosje is dat makkelijk te doen.

anders gaat het echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49

SambalBij

We're all MAD here

Koop een tweede splitter.
Zet op beide kabel (dus in de woonkamer én in de slaapkamer) een ADSL splitter.
Op de ene locatie gebruik je dan alleen de telefoonpoort voor je telefoontoestel(len), en op de andere locatie sluit je op die splitter zowel de telefoontoestel(len) aan en de ADSL modem.

Je hoeft dan geen splitter te plaatsen in die dikke kabel, en ook vanaf dat punt geen tweede kabel te gaan trekken voor de ADSL modem.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zou mijn idee kunnen werken. Dan loopt er enkel 1 telefoonsnoer van het kastje en twee telefoonlijnenen vanaf de splitter (m.b.v. een verdeelstukje) naar de beide telefoonwandkontactdozen. Maar gaat dit dan geen problemen geven met bellen over beide lijnen aangezien ze dan een deel van de zelfde lijn gebruik maken? Ik heb overigens maar 1 telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Operations schreef op 02 August 2003 @ 10:50:
Koop een tweede splitter.
Zet op beide kabel (dus in de woonkamer én in de slaapkamer) een ADSL splitter.
Op de ene locatie gebruik je dan alleen de telefoonpoort voor je telefoontoestel(len), en op de andere locatie sluit je op die splitter zowel de telefoontoestel(len) aan en de ADSL modem.

Je hoeft dan geen splitter te plaatsen in die dikke kabel, en ook vanaf dat punt geen tweede kabel te gaan trekken voor de ADSL modem.
ok, maar moeten dit beide adsl splitters zijn? of kan ik voor de ene lijn ook een gewone splitter nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60001

Anoniem: 85883 schreef op 01 August 2003 @ 23:40:
Zo moet het inderdaad !
Je zorgt er eerst voor dat je het rauwe signaal splitst in een puur telefoon signaal en een puur ADSL signaal en vervolgens kun je die telefoondraad weer splitsen met een heel simpel standaard telefoonsplittertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45502

Anoniem: 85883 schreef op 02 August 2003 @ 10:53:
Dus als ik het goed begrijp zou mijn idee kunnen werken. Dan loopt er enkel 1 telefoonsnoer van het kastje en twee telefoonlijnenen vanaf de splitter (m.b.v. een verdeelstukje) naar de beide telefoonwandkontactdozen. Maar gaat dit dan geen problemen geven met bellen over beide lijnen aangezien ze dan een deel van de zelfde lijn gebruik maken? Ik heb overigens maar 1 telefoonnummer.
Gaan alle telefoons tegelijk over en wanneer er 1 telefoon wordt opgepakt, kun je dan met de andere meeluisteren?

Zo ja. dan kun je gewoon je splitter aansluiten op 1 van de kabeltjes die uit dat kastje komen. Het andere kabeltje kun je doorknippen en daarvan de adertjes isoren van elkaar (voorkomt kortsluiting en daardoor het doodvallen van je lijn).

Vanuit de splitter kun je dan je adsl lijn aansluiten en op de andere ingang kun je alle telefoons weer parallel aansluiten, dus kleur bij kleur. Eigenlijk hoef je alleen de rode en de blauwe maar aan te sluiten.

Om het nog iets beter voor mekaar te krijgen zou je op beide uitgangen van de splitter meteen een telefoon stopcontactje kunnen zetten. Vervolgens maak je aan alle kabels die naar de stopcontacten in het huis gaan van die stekkers waar je er 1 bij bovenop kan drukken. Zo kun je dus later heel makkelijk van alles wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Anoniem: 85883 schreef op 02 August 2003 @ 10:56:
[...]

ok, maar moeten dit beide adsl splitters zijn? of kan ik voor de ene lijn ook een gewone splitter nemen?
Ja het moeten beide ADSL splitters zijn.

Om iets specifieker te zijn; tussen de 'kale' telefoonlijn en de telefoontoestellen moet een laag-doorlaatfilter zitten. Dat filter zorgt ervoor dat alleen het lage frequentiegebied van de lijn wordt doorgelaten, zodat je geen storing van de ADSL signalen (die in een hoger gebied zitten) hoort in je telefoongesprekken.
In een ADSL splitter zit zo'n filter op de poort die voor telefoontoestellen is bedoelt. Tussen de lijn en de poort voor het ADSL modem zitten voor zover ik weet helemaal geen filters.

Er bestaan ook losse filters, die je tussen de lijn en de telefoons plaatst, maar ik weet niet of deze in nederland makkelijk verkrijgbaar zijn. (In België waarschijnlijk wel, daar wordt dit systeem meer gebruikt) Aangezien in een DSL splitter dezelfde filters zitten, en die dingen makkelijk verkrijgbaar zijn (bestellen bij KPN of je ISP) is dat de gemakkelijkste oplossing.

edit:
Die andere manier van splitsen die je beschrijft kan inderdaad ook, en dat werkt prima, maar het nadeel is dan dat je vanaf het splitspunt een extra kabel door je huis moet gaan trekken voor het DSL signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door SambalBij op 02-08-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoe moeilijk kan je doen over het aansluiten van een splitter :{... Gewoon op een van beide aansluitingen een splitter aansluiten, en op de splitter de twee telefoonlijnen. Een schaar doet wonderen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

JvS schreef op 02 August 2003 @ 11:19:
hoe moeilijk kan je doen over het aansluiten van een splitter :{... Gewoon op een van beide aansluitingen een splitter aansluiten, en op de splitter de twee telefoonlijnen. Een schaar doet wonderen...
:/
Zeg dan gewoon niks...
Niet iedereen heeft alle telefoontoestellen en computers in huis in het zelfde hoekje bij het telefoonstopcontact staan...

Er zijn dan verschillende manieren om dat aan te sluiten, en voor de ene manier moet je apparatuur kopen, en voor de andere kabels trekken etc... het is dan handig om de verschillende manieren in ieder geval te weten, zodat je kunt kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door SambalBij op 02-08-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is maar een manier om een adsl splitter aan te sluiten: "Voor de telefoons en de modem".
Sorry hoor, maar je moet gewoon de splitter op een van beide aansluitingen op de ISRA aansluiten en beide telefoonlijnen weer op de POTS aansluiting, dat is de enige manier om het aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Er is maar een manier om een adsl splitter aan te sluiten
Ik zou nu toch eigenlijk willen zeggen "lees de draad voor je blaat" :)
(En dan met name even mijn eerste post in deze draad)

Ik kom in dit topic toch écht twee verschillende manieren tegen om het aan te sluiten.
Hoewel het principe hetzelfde blijft, zijn er zoals je kunt lezen wel degelijk meerdere (legale) manieren om dit aan te sluiten, als het 'normale' splitter direct na isra aansluiten niet mogelijk is zonder de bekabeling in heel je huis te veranderen.

Maar goed, genoeg offtopic geneuzel :)

[ Voor 7% gewijzigd door SambalBij op 02-08-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok bedankt iedereen. ik ben er dus uit denk ik. Gewoon op de lijn van de slaapkamer de adsl splitter hangen. 1 lijnvan splitter naar het modem. 1 lijn van de splitter naar een andere splitter (normale) en die splitst de telefoonlijnen naar slaap en woonkamer. ik moet hiervoor trouwens wel van die stekkertjes kopen zeker, om aan de uiteinden van de draden te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:43
Leuk dilemma inderdaad:
"Je moet de splitter voor de eerste vertakking aansluiten",
en "Maak dit kast niet open".
Maar wat als de eerste vertakking al in het kastje zit?

Omdat ik niet alle posts begrijp, of in elk geval denk dat sommige posts met omslachtige oplossingen komen schrijf ik mijn mening:

Ervan uitgaande dat je het kastje niet gaat openmaken,
moet je eerst bepalen of de twee draadjes op dezelfde lijn zitten.

Gaan de telefoons gelijk over en kun je als er met het ene toestel een gesprek wordt gevoerd, meeluisteren op het andere toestel, dan zitten de beide toestellen op dezelfde lijn, en kun je een van de twee doorknippen, op de andere de splitter aansluiten, en daar weer de vertakking maken naar beide toestellen.

Zitten beide toestellen niet op dezelfde lijn, dan zou dat ook betekenen dat er maar op 1 lijn adsl-signaal staat, en hoef je ook alleen maar de splitter op die lijn te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
telefoons gaan gelijk over en je kan meeluisteren als er word gebeld met de ene telefoon

maar ik maak zo nog even een plaatje van mijn situatie, hoe het zou moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou simpel toch :)

Zoals JVS zei is er maar gewoon 1 manier.....

Op 1 draad split je hem en je laat beide telefoons aan de andere kant van de splitter weer volgen :z

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 15:17
Kijk nou eerst eens in dit pdfje naar wat voor ISRA punt je hebt, dat maakt het een stuk makkelijker. http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_QGuide_PSTN.pdf

Waarschijnlijk heb je een Type1. Daar kun je gewoon het bovenste kapje van losmaken, het onderste kapje is voor KPN personeel. Onder dat bovenste kapje kun je gewoon je draadjes vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Pino op 02-08-2003 12:41 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoover/splitter2.JPG

nou hier dus zoals het dus zou moeten worden dan, gaat dit dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 15:17
Ja, dit gaat prima, die gewone splitter zijn gewoon de twee telefoonkabels die parallel aangesloten worden.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Jep dat moet zo werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok dan! :) en die gewone splitter haal je bij de primafoon ofzo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9702

ik heb dus net de splitter verplaatst naar de telefoonaansluiting in de woonkamer en nu kan ik eindelijk weer bellen en internetten tegelijk. Hiervoor zat de splitter dus boven op de slaapkamer telefoonaansluiting. Ik verlies daar dus nu de telefoon dus maandag maar meteen een extra splitter kopen, maar moet ik dan een speciale splitter hebben? Bij het modem zat een splitter van Alcatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Operations schreef op 02 August 2003 @ 12:05:
[...]

Ik zou nu toch eigenlijk willen zeggen "lees de draad voor je blaat" :)
(En dan met name even mijn eerste post in deze draad)

Ik kom in dit topic toch écht twee verschillende manieren tegen om het aan te sluiten.
Ja, twee splitters gebruiken, lekker nutteloos en nogal omslachtig als je het maar op een plaats hoeft te splitten. Dat is niet "een tweede manier om een splitter aan te sluiten" en is gewoon moeilijk doen. Daar is niets "zeg dan maar niets" of "lees de draad voor je blaat" aan, dat is gewoon moeilijk doen. Sorry als je in je eer aangetast bent dat een oplossing als omslachtig aangeduid wordt, maar komop..
Anoniem: 85883 schreef op 02 August 2003 @ 12:44:
[afbeelding]

nou hier dus zoals het dus zou moeten worden dan, gaat dit dan goed?
juistem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 9702 schreef op 02 August 2003 @ 13:05:
ik heb dus net de splitter verplaatst naar de telefoonaansluiting in de woonkamer en nu kan ik eindelijk weer bellen en internetten tegelijk. Hiervoor zat de splitter dus boven op de slaapkamer telefoonaansluiting. Ik verlies daar dus nu de telefoon dus maandag maar meteen een extra splitter kopen, maar moet ik dan een speciale splitter hebben? Bij het modem zat een splitter van Alcatel.
Als je twee splitters wil gebruiken, moet je ze niet in serie zetten he? Maar eerst de kabel splitten (zonder adsl splitter) en dan de splitters aansluiten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

JvS schreef op 02 August 2003 @ 14:33:
Ja, twee splitters gebruiken, lekker nutteloos en nogal omslachtig als je het maar op een plaats hoeft te splitten. Dat is niet "een tweede manier om een splitter aan te sluiten" en is gewoon moeilijk doen. Daar is niets "zeg dan maar niets" of "lees de draad voor je blaat" aan, dat is gewoon moeilijk doen. Sorry als je in je eer aangetast bent dat een oplossing als omslachtig aangeduid wordt, maar komop..
Mwah, ik vind persoonlijk een tweede ADSL splitter aansluiten minder omslachting of moeilijk doen dan een tweede kabel door je halve huis moeten trekken :)

Ik heb zelf het ISRA punt in mijn woonkamer zitten. Daar staat ook mijn telefoontoestel. Er loopt daarvandaan één kabel (twee koperaders) naar mijn werkkamer. In die werkkamer staat de ADSL router, en nog telefonie apparatuur (een fax en een telefoonmodem)
Door dit aan te sluiten met twee ADSL splitters kon ik met die ene kabel toe. Had ik het met één splitter gedaan, dan had die in de woonkamer moeten komen (daar staat een telefoontoestel) en had ik een extra kabel moeten trekken naar de werkkamer. (Eén kabel voor telefonie, die ligt er al, en een extra kabel voor de ADSL)
Dan is dit toch écht makkelijker hoor.

Ik ben heus niet in mijn eer aangetast hoor, en de opmerkingen van mijn kant waren niet persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

ander vraagje, gooi ik hier maar neer :)

hoever mag de splitter van dat ptt kastje aangesloten zijn!? ik zit nl op de 4e verdieping en de beginaansluitpunt is op de begane grond bij m'n onderbuurman dus :) . en er hangt nu al een telefoon kabeltje van beneden naar boven (4 aderig), en dacht dat ik dan wel die splitter hier zou kunnen gooien.. kan iemand dat bevestigen?

/update

fftjes huis doorgespookt midden in de nacht .. maar.. d'r eindigt hier wel een telefoon lijn bij mij boven (ronde 4aderige kabel). 't is een afzondelijke lijn die vanuit beneden uit de grond komt (met nog 4 lijnen, maar die zijn voor andere verdiepingen). .. dat betekend dat ik hier gewoon op deze verdieping die splitter zou kunnen plaatsen??

en nu ik toch bezig ben. Ik wilde een abbo nemen bij publishnet, maar deze adsl dienst loopt via bbnet. Is dat nou een aparte telefoonmaatschappij of gaat dit gewoon over de kpn telefoonlijn!.. jahaa, van adsl heeft erikie geen kaas gegeten :) (-wil van m'n onstabiele chello af)

[ Voor 47% gewijzigd door Erikie op 07-09-2003 04:12 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Erikie schreef op 07 September 2003 @ 03:57:
ander vraagje, gooi ik hier maar neer :)

hoever mag de splitter van dat ptt kastje aangesloten zijn!? ik zit nl op de 4e verdieping en de beginaansluitpunt is op de begane grond bij m'n onderbuurman dus :) . en er hangt nu al een telefoon kabeltje van beneden naar boven (4 aderig), en dacht dat ik dan wel die splitter hier zou kunnen gooien.. kan iemand dat bevestigen?

/update

fftjes huis doorgespookt midden in de nacht .. maar.. d'r eindigt hier wel een telefoon lijn bij mij boven (ronde 4aderige kabel). 't is een afzondelijke lijn die vanuit beneden uit de grond komt (met nog 4 lijnen, maar die zijn voor andere verdiepingen). .. dat betekend dat ik hier gewoon op deze verdieping die splitter zou kunnen plaatsen??

en nu ik toch bezig ben. Ik wilde een abbo nemen bij publishnet, maar deze adsl dienst loopt via bbnet. Is dat nou een aparte telefoonmaatschappij of gaat dit gewoon over de kpn telefoonlijn!.. jahaa, van adsl heeft erikie geen kaas gegeten :) (-wil van m'n onstabiele chello af)
Hoever de splitter van de hoofdaansluiting af mag zitten? Volgens de KPN is het zo dicht mogelijk op de hoofdaansluiting. Mijn opinie; dan word natuurlijk een werkend geheel bijna zeker wel gegarandeerd.

Mijn ervaring; ongeveer 10 meter kabel ertussen kan geen kwaad, verbinding word er niet minder stabiel door. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat ook af hangt van de afstand van jou tot de centrale. Enige oplossing is het gewoon uitproberen. Wel enige tips hierbij: gebruik een cat 5 of liever nog een cat 6 kabel (dit word aangeraden door KPN)
Test methodes: bellen en een adsl verbinding opbouwen en afbreken, telefoon verbinding mag niet verbroken worden, adsl verbinding moet opgebouwd worden,
Tijdens een werkende adsl verbinding een telefoongesprek starten en afbreken, zowel zelf bellen als gebeld worden. Beide verbindingen moeten kunnen en niet onderbroken worden.

Over jouw aansluiting gesproken, er kunnen best hoofdaansluitingen in het huis uitkomen, maar het gaat erom waar jouw hoofdaansluiting uitkomt. Daar moet moet je jouw splitter op aansluiten, anders werkt het gewoon niet.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04-2004
OK guys,
hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, dat scheelt me weer 160 euro monteurskosten.

Aan deze schets kan je zien hoe ik het tot nu toe heb aangesloten, na dit topic gelezen te hebben kan ik erbij vertellen dat je in het hele huis mee kunt luisteren als er getelefoneerd wordt.

Maar ADSL werkt nog steeds niet, wel zijn alle kabels getest. dus die zijn naar mijn weten goed.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mrekers/adsl.jpg
ff uitleg van het plaatje, ik heb 1 van de 2 kabels doorgeknipt en een telefoonstekkertje aan beide uiteinden gemaakt.

(toen ik het draad had doorgeknipt deed de telefoon in de woonkamer niet meer), nu met die splitter ertussen wel, dus mijn conclusie eruit is dat de kabeltjes goed zijn (de stekkers eraan bedoel ik dan),

een lange kabel van 20 meter heb ik ook gemaakt (een ronde telefoonkabel) en die heb ik ook getest met een telefoon en die werkte ook. Deze kabel heb ik in de splitter gedrukt aan de adsl kant en naar boven gelegd en in de USB adsl modem gedrukt, wanneer ik verbinding wil maken zegt ie geen kiestoon, dus wat doe ik verkeerd???

kan iemand mij vertellen waarom het nog niet werkt? Volgends kpn was de aansluiting wel omgezet om data te ontvangen, dus ik weet niet wat ik precies verkeerd heb gedaan.

(had verder nog nooit met adsl gewerkt, dus weet er niet zo heel veel vanaf...

Waterpolo, A way of Life!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
die kabel van de telefoon boven de gang moet met een splitter aan de draad van de woonkamertelefoon gemaakt worden.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
en dan gaat ie werken ?? zeker weten?
en wat voor splitter precies... dus die andere kabel moek ook doorknippen en een splitter aan maken ?

[ Voor 59% gewijzigd door Maikie op 23-09-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
De splitter die je er tussen moet zetten is gewoon zo'n verbinding stukje, in plaats van 1 lijn krijg je dan 2 lijnen. Dus niet zo'n splitter die je al voor het adsl hebt. Maar als het goed is zou het nu ook moeten werken zolang je de telefoons niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
...foutje.... soz

[ Voor 97% gewijzigd door Maikie op 23-09-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
Jah hij zou nu ook moeten werken dacht ik zo , maar waarom doet het dan niet??
kan ik dat niet op 1 of andere manier testen??

oh jah bij het doorknippen van de draden heb ik alleen de rode en het blauwe draadje in het stekkertje gedaan op de middelste polen, das toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Ja maar heb je ze niet omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
hoe bedoel je omgewisseld?? jah sorry heb het verder nog nooit gedaan..

dus heb de draden parallel staan, rood links , blauw rechts op de middelste polen, aan beidde kanten.

zowel de adsl kabel als de hoofdkabel (snappen we het nog)

[ Voor 59% gewijzigd door Maikie op 23-09-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Fout, je moet ze cross aanleggen, in spiegelbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
ehmm welke precies?? dus welke cross aanleggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Allebei, als je bij de ene kant rood rechts doet en blauw links, dan doe je het aan de andere precies andersom, natuurlijk wel nog steeds allebei in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
\\ // telefoonlijn 1 / 2
\\ //
++++ normaal t-stuk om de telefoonlijn te splittten
++++
||
|| normaal stukje telefoonlijn
||
{{{{{}}}}} adsl splitter
{{{{{}}}}}
|||||
|||||
|||||
|||||
||||| binnenkomende dikke telefoonkabel

TS mits je gewoon een nummer hebt en een analoge lijn zou het zo gewoon moeten lukken ;) , zo heb ik teminste mijn adsl aansluiting gerealiseert .

Suc6 :Y) :o

[ Voor 5% gewijzigd door Smarty_6000 op 23-09-2003 19:24 ]

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
doodindegoot schreef op 23 September 2003 @ 19:13:
Allebei, als je bij de ene kant rood rechts doet en blauw links, dan doe je het aan de andere precies andersom, natuurlijk wel nog steeds allebei in het midden
ok dat snap ik wel, alleen dit geldt niet voor de kabel van adsl of niet???
dit geldt toch alleen voor de kabel die ik heb doorgeknipt??
want die kabel werkte wel gewoon op een telefoon....

ennehh smarty, dit is niet bij mij van toepassing hoor, want die kabel gaat in de isra, zie ik mezelf nog niet de dikke kabel doorknippen...

[ Voor 21% gewijzigd door Maikie op 23-09-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Orgineel ging de telefoon van de woonkamer naar de ISRA, die heb je door geknipt en de hele mikmak aan gehangen, en ik denk dat je nu de aansluiting van de ISRA naar de splitter verkeerd hebt aangesloten. Ik neem aan dat je daar ook zelf een plugje op hebt gemaakt? Kun je dan niet ff die aansluiting vernieuwen en dan die draden omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
aan 1 uiteinde dus het stekkertje opnieuw maken maar dan in spiegel??? dat kan ik wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
En als het dan wel werkt ben je nog niet helemaal klaar, want dan moet je nog die telefoon van de gang met een splitter aan die van de woonkamer aansluiten. Net zo als Smarty zegt. Zijn schema klopt wel alleen moet er in jou geval nog een nog een ISRA en nog een kabeltje getekend worden tussen de dikke kabel en de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
maar dat verhaal van dat spiegelbeeld klopt toch ook niet helemaal???? want het telefoonsignaal komt toch wel goed door nu ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Maar als je een analoge telefoon hebt komt het ook allemaal niet zo nauw, maar wel als je adsl gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
dus ik moetd e kabel die ik heb doorgeknipt aan 1 kant het stekkertje veranderen in spiegelbeel?? begrijp ik dan goed dat ie dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Yep gewoon een kant eraf knippen en een nieuwe stekker aanmaken en klaar is Maikie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Anoniem: 85883 schreef op 02 August 2003 @ 13:04:
ok dan! :) en die gewone splitter haal je bij de primafoon ofzo zeker?
Hoeft niet, kan ook bij de gamma, daar hebben ze heel goedkoop, een hele simpele, maar 2 cm breed. Aan de enekant met het ene gat gaat de kabel uit de ADSL splitter voor telefoons, en aan de andere kant stop je de 2 telefoonkabels erin en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Dat is een reactie op een bericht van 1.5 maand geleden, ik mag aannemen dat hij nu wel weet hoe het moet. Maar Maikie jij moet ook zo'n splitter halen, want anders krijg je storing met die ene telefoon op de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
ohh das pas van toepassing op de 2e plaats.. eerst zorgen dat die adsl gaat werken...

sorry vraag het nog1 x.. jaja, wil het niet verkeerd doen....

de kabel waar de splitter nu tussen zit, moet ik dus 1 stekkertje verandern..:") wheheh.. ben wel zeker van mezelf he .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Nou dan nog 1 keer antwoord ;) , yep gewoon doorknippen die kabel en een nieuw plugje erop doen en dit keer wel goed doen. Maar even vraagje tussendoor hoe ben je nu dan aan het internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie
jah dit alles speelt zich af bij m'n schoonouders....

wij hebben gewoon kabel, (mijn vriendin en ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Maar in ieder geval verander die plug en post dan maar weer je resultaat, want met al deze berichtjes lijkt het wel een chatbox te worden 8)7 en dat is niet echt de bedoeling van Got dacht ik zo.

• Maikie
zo daar was ik weer.. vanavond moet ik naar mijn schoonouders, alleen nu heb ik er de hele nacht over na zitten denken, en nu tijdens m'n stage weer, dus dacht ik post mijn edachte even, anders ga ik er vanavond weer voor niets heen.

'doodindegoot' jouw theorietje kan toch niet mijn probleem zijn, want jij zegt , 1 van de 2 stekkertjes omwisselen. MAAAARRRRR.... nu zit er in de line van de splitter 1 kabel, als i kdan de kabel in de adsl druk moet ie het toch al doen?? dat heeft toch niets te maken met dat kabeltje wat in de phone zit?? (bedoel je niet toevallig de adsl kabel, van de splitter naar de modem moet veranderen???)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mrekers/adsl.jpg
kan je me niet ff in deze tekening aangeven welke in moet veranderen???

• doodindegoot
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/doodindesloot/pictures/adsl.jpg

Ik heb het dus over die kabel waar het mislukte pijltje bijstaat. Daar heeft dus die telefoon van de woonkamer aangezeten en die heb je dus doorgeknipt?? En ik denk dat je die draad verkeerd om heb aangesloten in het nieuwe plugje.

En btw heb ik ook ff laten zien hoe je de andere telefoon moet aansluiten, gewoon met een splitter, die van 1 ingang 2 uitgangen maakt zoals eerder al iemand vertelde.

• doodindegoot
Maikie schreef op 23 September 2003 @ 18:45:
een lange kabel van 20 meter heb ik ook gemaakt (een ronde telefoonkabel) en die heb ik ook getest met een telefoon en die werkte ook. Deze kabel heb ik in de splitter gedrukt aan de adsl kant en naar boven gelegd en in de USB adsl modem gedrukt, wanneer ik verbinding wil maken zegt ie geen kiestoon, dus wat doe ik verkeerd???
Ik ben het hele verhaal weer eens doorgegaan, maar nu lees ik dit en vraag ik mijn 1 ding af: Je hebt een kabel gemaakt voor het adslgebeuren, maar daar moet je een plugje aangemaakt hebben die maximaal 8 draden kan aansluiten. En dat is dus niet hetzelfde als een normale telefoonplug (want die is smaller), dus hoe kan je dan die kabel getest hebben met een telefoon, die kun je er helemaal niet op aansluiten |:(
Je moet gewoon een UTPkabel van de splitter naar de modem leggen anders wordt het nooit wat volgens mij.

• Maikie
ehmm... in de splitter pas echt geen UTP kabel hoor, alleen een telefoonstekker...

maar wie kan dat verhaal even bevestigen, heb ik dan een UTP kabel nodig van de splitter naar adsl modem??? :S past dat??

[ Voor 44% gewijzigd door Maikie op 25-09-2003 11:25 ]

• Maikie
Ahh jongens ga nu ff de stekker veranderen, post zo het resultaat wel..

• Maikie
OK heb getest, maar hij doet het nog steeds niet...

de telefoon wel, alleen adsl niet

kan het niet aan de 20 meter adsl (ronde) liggen??

• doodindegoot
welke kabel heb je nu veranderd?

• Maikie
die waar de pijl bij staat....
dus de stekker die in LINE zit, heb ik omgedraaid... dus de polen omgewisselt...

• doodindegoot
nog een vraagje, heb je die kabel tussen de modem en de splitter ook zelf gemaakt?

Trouwens kun je niet ff op msn komen, dat praat heel wat makkelijker.(Zie profiel)

[ Voor 35% gewijzigd door doodindegoot op 25-09-2003 22:47 ]

Pagina: 1