Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] mjdejong's H2o wc's casemod

Pagina: 1
Acties:

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Lang rond gekeken, spullen verzameld (3/4 jaar), idee uitgewerkt.....
Heel veel zin gemaakt, we hebben een kleine meid van 2 rond lopen en die is erg nieuwsgierig :) en begonnen.

De computerkast zat vol en toch waterkoeling in de kast willen hebben, dat was het dilemma. De radiator moet er maar op net zo als in die koolance kasten.

Van mdf een behuizing gemaakt voor de radiator de fans en het lcd.
(zagen, ontvetten, schuren, gronden, enz...)
Radiator, koelblok en watertankje schoongemaakt.
Koelblokje geschuurd met 400 t/m 1000.
Alles aangesloten - proef draaien en inbouwen maar!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/kast4.jpg

Alles ging redelijk naar wens alleen was de temp van case nu tegen de 52 graden aan en dat was toch iets teveel vond ik, dus maar weer de dremel in de hand en ter hoogte van de northbridge nog een papst gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/cpu2.jpg

Temp. Cpu stressed 36 graden
Temp. Case 45 graden
Kamertemp. 26.5 graden

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/koolance1.jpg

De kosten:
Waterkoelsetje overgenomen van Dozzie 44,=
Lcd van inkoopactie 37,=
Watterweter, 6 x papst, lampje,slangen en nog wat klein spul 120,=
Gamma voor hout, klemmen,verf, enz. 35,=
Alles gekocht in de laatste 9 maanden

Voorlopig even stoppen en van de winter de behuizing van de radiator ed. nog een keer netjes schuren, lakken en alles netjes vast zetten. Het lcd randje netjes dichtkitten, relais tussen de pomp zetten, enz. Nu moeten we eerst de zolder klaar maken voor onze gezinsuitbreiding :*)

XP 2600@ wc - vga @ luchtkoeling

Met dank aan chucky en mollie13

[ Voor 3% gewijzigd door mjdejong op 01-08-2003 23:13 ]

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
whauh, netjus gedaan man :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Mooi gedaan hoor. En dat alles in zo'n klein kassie. :Y)
Heb je je videokaart ook watergekoeld of niet? Beetje lastig te zien.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

megaleo schreef op 01 augustus 2003 @ 22:30:
Mooi gedaan hoor. En dat alles in zo'n klein kassie. :Y)
Heb je je videokaart ook watergekoeld of niet? Beetje lastig te zien.
Zo te zien niet :) maar alles zit zeker netjes in elkaar

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Btw, die extra fan had denk ik niet gehoeven :) die 52 graden is nl. de temp van je northbridge, dus een zalman nb32-j had ook volstaan denk ik, maar als 't een stille papst is maakt het toch niet zoveel uit :)

Maar het ziet er netjes uit! Misschien kun je nog een beetje glanzende lak over de bovenkant spuiten, voor extra afwerking? Of bijvoorbeeld wit verven, maar is persoonlijk natuurlijk. Mooi werk! :)

[ Voor 36% gewijzigd door spokje op 01-08-2003 22:41 ]

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
spokje schreef op 01 August 2003 @ 22:39:
Btw, die extra fan had denk ik niet gehoeven :) die 52 graden is nl. de temp van je northbridge, dus een zalman nb32-j had ook volstaan denk ik, maar als 't een stille papst is maakt het toch niet zoveel uit :)

Maar het ziet er netjes uit! Misschien kun je nog een beetje glanzende lak over de bovenkant spuiten, voor extra afwerking? Of bijvoorbeeld wit verven, maar is persoonlijk natuurlijk. Mooi werk! :)
Ik had nog een papst liggen en wilde graag onder de 50+ graden blijven..
En de laatste afwerking komt aan het einde van het jaar!
Eerst de zolder klaarmaken voor onze dochter de babykamer is weer nodig in december...

Verwijderd

En een paar fanguards bovenop voor de kleine vingertjes.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 23:25:
En een paar fanguards bovenop voor de kleine vingertjes.
inderdaad, je weet maar nooit met die kleine ;) Als je die er toch op schroeft ook meteen even netjes 4 schroeven per fan gebruiken :+
Verder ziet ie er netjes uit! Persoonlijk had ik de kast eigenlijk nog wel dezelfde kleur gegeven als dat bovenste gedeelte....

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:49
Netjes gedaan hoor! hoe meer ik dit zie hoe meer zin ik krijg om zelf ook eens aan zo'n projectje te beginnen :9~

Lijkt het nou zo of laat je het water via de buitenkant (achter de kast) naar de radiator lopen? waarom heb je dit niet binnendoor gedaan, wilde je dat je de kast ook nog zonder waterkoeling kon gebruiken?

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
De fanguards komen volgende week binnen. Maar de pc staan in de keuken achter een hekje dus kinderproef.... Maar inderdaad veiligheid gaat voor alles.

De slangen gaan via de achterkant inderdaad naar binnen!
Dit heb ik gedaan omdat dat het mooist ging met de aansluitingen van de radiator.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/achter1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/achter2.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door mjdejong op 02-08-2003 00:12 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SERIEUS GOED IDEE!!!

ik kamp met ruimte in mijn kast (high-tower, maar smaller dan normaal), dit is toch wel een zeer goeie oplossing voor mijn fans. Mijn psu zit 15cm van mijn 2 rads af, welke behoorlijk wat warmte afgeeft.

Toppie mod, ziet er zeer goed uit. Maar inderdaad, hoe laat je het water lopen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:49
Je hebt zo te zien ook een kid-proof aan/uit schakelaar ;)

ik snap niet helemaal waardoor je kast nu 52° werd (of was dat voorheen ook en wilde je het nu in 1 keer goed doen?) terwijl je nu waterkoeling hebt... oh well, een mooi fannetje lost het op dus het maakt ook weinig uit :)

Verwijderd

Ziet er leuk uit :), maar op de een of andere manier zie je duidelijk dat dat kastje bovennop van hout is... kun je dit niet op je kast laten lijken door de dikte van de wand van de bovenkast wat minder duidelijk te maken?

Ben ook wel benieuwd hoe het water loopt... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 13:27 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Nice job!
Ziet er goed uit! 8)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 11:38

Eijkb

Zo.

Stomme vraag (ben zelf ook bezig met modden (alhoewel het die naam eigenlijk niet mag hebben): hoe zaag je recht? Heb al diverse planken gezaagd. Lijntje getekend. Stalen liniaal erop vastgezet met lijmklemmen, zo'n elektrische knutselzaag aangeslingerd, mijn best gedaan en wat krijg je? Optisch rechte planken met een verloop van 1 mm over 42 cm. HELP! Ik zie dat jij wel recht kan zagen, dus gaarne tips of een korte uitleg hoe.

.

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 20:01

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Een zaagtafel is daarvoor gemaakt :) Kan je langs zon gelijder je hout halen en dan zaagt ie em netjes door met zo'n zaagblad wat in het midden van de tafel zit. Met de hand is volgens mij bijna onmogelijk om het superrecht te krijgen.

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ah, dan haal ik effe een zaagtafel voor 6 plankjes :) Dat is vaak het probleem met modden he, je wilt wel maar je hebt de apparatuur er niet voor. Dus ik moet het helaas doen met de dingen die ik heb. Heb overigens nog wel effe staan kijken naar zo'n zaagtafel bij de Brico in Belgie voor 65 euro. Maar ofdat die tafel nu zo 'top of the bill' is?? Vraag het me af :)

.

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Meer foto's op www.xs4all.nl/~mjdejong/tweakers/

De fans naar boven laten blazen!
We zullen eens kijken! Ik draai ze over een paar dagen even om en dan kijken wat hij doet.

[ Voor 59% gewijzigd door mjdejong op 02-08-2003 17:32 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Je kunt ff met een paar lijmklemmen een lat erlangs vastzetten, dus iets waar je de zijkant van de zaag tegen kunt leunen.

En @ topicstarter: volgens mij kun je die fans aan de bovenkant beter naar boven laten blazen, warme lucht stijgt op zeg maar, en de radiator werkt ook beter op die manier.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Leuk gedaan, maar worden je HD's en videokaart enzo nu niet erg warm met die nog steeds hoge case temp?

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 17:47:
Leuk gedaan, maar worden je HD's en videokaart enzo nu niet erg warm met die nog steeds hoge case temp?
Met 2 x 80mm papst intake en 1 x 80mm papst outtake valt de echte temperatuur in de kast wel mee. De senor van de case zit bij je northbridge dus is hoger dan de werkelijke temperatuur

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

netjes! toch nog WC in zo een kleine case ;)

Verwijderd

Eijkb schreef op 02 August 2003 @ 14:05:
Ah, dan haal ik effe een zaagtafel voor 6 plankjes :) Dat is vaak het probleem met modden he, je wilt wel maar je hebt de apparatuur er niet voor. Dus ik moet het helaas doen met de dingen die ik heb. Heb overigens nog wel effe staan kijken naar zo'n zaagtafel bij de Brico in Belgie voor 65 euro. Maar ofdat die tafel nu zo 'top of the bill' is?? Vraag het me af :)
ff bij de plaatselijke (mischien je oude/huidige?) middelbare school binnenvallen. daar hebben ze (bij ons tenminste) en hele zaagafdeling. Ik weet zeker dat je daar met een beetje sympathieke leraar wel een keertje na schooltijd mag komen knutselen. wel vantevoren bellen ofzo, niet les binnenvallen, want dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken (believe me!)

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 19:48:
[...]
ff bij de plaatselijke (mischien je oude/huidige?) middelbare school binnenvallen. daar hebben ze (bij ons tenminste) en hele zaagafdeling. Ik weet zeker dat je daar met een beetje sympathieke leraar wel een keertje na schooltijd mag komen knutselen. wel vantevoren bellen ofzo, niet les binnenvallen, want dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken (believe me!)
Dat is nu nog eens een goed idee. Ware het niet dat ik op een MEAO zat en we dus weinig technisch bezig waren. Daarnaast woon ik momenteel niet in de buurt van mijn oude scholen. Maar dat neemt niet weg dat het een goed idee is.

.

Verwijderd

mjdejong schreef op 02 August 2003 @ 18:26:
[...]

Met 2 x 80mm papst intake en 1 x 80mm papst outtake valt de echte temperatuur in de kast wel mee. De senor van de case zit bij je northbridge dus is hoger dan de werkelijke temperatuur
Aha ok, maar het is toch beter om meer outtake dan intake te hebben zodat je onderdruk creeert ipv overdruk zoals je nu misschien hebt ?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb ik weer slecht gelezen ofzow maar:

Waar halen die 120mm fans bovenaan hun verse lucht?
Van voor en vanachter is het kastje gesloten, en ik zie ook geen gaten in het dak van je case.

En als je 1 intake, en 2 outtakes (of andersom) neemt, krijg je onder- respectievelijk overdruk, en recycleer je bovendien warme lucht.

Buiten dit feit, dat prolly te wijten is aan mijn eigen kortzinnigheid, is dit een schitterend project.

Ik ga misschien zelf ook iets dergelijks maken, vermits ik me ook al ff afvroeg waar ik in godsnaam m'n rad zou moeten laten ;)
Dat probleem is dankzij jou al van de baan _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Mooi gedaan, wat ik hoorde zeggen dat het recht is.....Het is kaarsrecht prachtig lijkt net gekocht.
(moet bij mij nog aan gewerkt worden)
Blijf vooral zo door gaan. Maar dat je dat ventie...... op je sensor heb gezet is eigelijk alleen voor je eigen gevoel! Want het klopt tog nu niet meer.

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Over dat recht zagen....... dat is gedaan met een tafelcircelzaag...
Met dank aan Mollie13 die die had staan...

De bescherming zit nog op mijn lcd en die blijft er ook nog even zitten tot dat ie netjes afgelakt word...

[ Voor 33% gewijzigd door mjdejong op 03-08-2003 21:14 ]

Verwijderd

je bescherm plasticje van je lcd zit nog op je schermpie.

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Het is erg leuk om je mods hier te laten bekijken, beoordelen door de gebruikers hier maar wat loopt je gegenereerde data op zeg......

400 mb aan data vanaf 1-8-2003 x 1024 kb =409600 kb / 408 kb aan plaatjes = 1003 vieuws in 48 uur.

En dan krijg je netjes een mailtje van je provider dat je data er hard oploopt .

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 20:36:
Waarschijnlijk heb ik weer slecht gelezen ofzow maar:

Waar halen die 120mm fans bovenaan hun verse lucht?
Van voor en vanachter is het kastje gesloten, en ik zie ook geen gaten in het dak van je case.

En als je 1 intake, en 2 outtakes (of andersom) neemt, krijg je onder- respectievelijk overdruk, en recycleer je bovendien warme lucht.
ja dit zou ik ook ff willen weten :), tog een schitterend project :)

[ Voor 1% gewijzigd door diontjuh op 03-08-2003 22:52 . Reden: quote verkeerd :p ]

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• mjdejong

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
diontjuh schreef op 03 August 2003 @ 22:46:
[...]

ja dit zou ik ook ff willen weten :), tog een schitterend project :)
Er zitten 3 x 80 mm papst fans boven op de radiator met gaten naar boven.
Ze pakken de lucht dus van boven de comp. en waar de slangen de behuizing verlaten heb ik de gaten extra groot geladen daar verlaat de warme lucht de behuizing.

Verder zitten er nu 3 papsten in de computerkast
2 x 80 papst in (intake => voorpaneel laag + zijkant ter hoogte van de northbridge en een outtake => achterpaneel onder de voeding.)

Verwijderd

Owki...

Het zou natuurlijk efficiënter zijn als je koude lucht van beneden kon halen, en warme lucht naar boven zou wegblazen.
Dit om de alom gekende wetten van de fysica te respecteren (warme lucht stijgt) ;)

Zoals ik het nu zie blaas je achteraan warme lucht uit, die zich dan onder het schap boven je pc opstapelt. Die zelfde lucht wordt dan weer terug door die 3 80mm's (120mm was idd een beetje overschat) aangezogen.

Ik denk dat dit toch enkele graden kan schelen voor je CPU.
De warmte dissipatie van een rad is immers beter als het temperatuur verschil tussen water en lucht groter is.

Ik besef wel dat ik hier nu makkelijk praten heb, het in praktijk brengen is vaak 'net' iets moeilijker 8)7 Ik kan ook niet direct iets bedenken hiero.
Lucht vanuit je case gebruiken zal ook wel niet echt verfrissend zijn. :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er erg leuk uit :) ik zou er alleen nog wel fingerguards op zetten als is het alleen maar voor de looks
Pagina: 1