Toon posts:

[XP] PC na BSOD niet doorstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus a7v333 bord met een xp2200 AMD draaiend win xp pro
Na een BSOD met de melding van "unmountable boot volume"heb ik geprobeerd om de herstelmodule te starten van WWWWWindows, aleen met de cd erin komt hij niet verder van de mogelijkheid om een systeemherstel te starten en daarna geeft hij een zwart scherm weer.

Bij het gewoon idem, alleen nu zag ik in mijn bios van 3.3 volt in het rood aangeeft dat dit 2.8 is hetgeen te weinig is

Nu de vraag kan dit door een slechte voeding komen(chieftec kast met voeding), kan het ook door de voeding komen dat een en ander beschadigd is en daardoor niet meer doorstart

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ja, dat kan

kwestie van testen. Dus ff de voeding omwisselen; mobo ook ed.... net zolang tot je het gevonden hebt; of onze glazen bol het weer doet :)

[ Voor 62% gewijzigd door Spider.007 op 01-08-2003 21:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy. Ik denk dat het eerder hardwarematig een probleem is, maar ik laat hem nog wel ff in WOS staan om te kijken welke kant het opgaat.

Verwijderd

Topicstarter
sorry & thanks

Verwijderd

Topicstarter
FF ter aanvulling een config overzicht

- Asus a7v333 niet oc met 512 / 2700 geheugen
- chieftec kast en vooeding 350w
- xp2200 amd
- 3 hd's
- fdd
- sony dvd brander
- matrox g550 agp

ik merk ook net de 2 fans van mijn voeding het beide niet doen !

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
mensen, ff een update, bleek inderdaad aan mijn voeding te liggen, inmiddel een antec 550 erin geplaatst en geen BSOD meer gehad, nog wel wat andere problemen met het systeem maar daar plaats ik een thread voor

dank allen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 14:27:
mensen, ff een update, bleek inderdaad aan mijn voeding te liggen, inmiddel een antec 550 erin geplaatst en geen BSOD meer gehad, nog wel wat andere problemen met het systeem maar daar plaats ik een thread voor

dank allen
Fijn dat je even post hoe je het probleem hebt opgelost :)

dat zouden meer mensen moeten doen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel spider

laatste update ook de andere problemen zijn opgelost

Bleek dat XP na de BSOD schermen mijn opstartschijf (maxtor) in PIO modus had gezet waardoor het gehele systeem alseen drolletje liep

Na verwijderen van Ide controller en herstart alles weer oke

iedereen dank
Pagina: 1