ADSL via de kabel, technisch onmogelijk, wel reclame.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Novah schreef op 06 augustus 2003 @ 00:13:
[...]
Naar mijn weten is de DSL technologie alleen te gebruiken over een kopere telefoonlijn. Of is dat niet zo dan?
jawel, en volgens mij gaat multikabel dat dus ook aanbieden

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten er helemaal niets van.
ADSL is hetzelfde als kabel.
Heb je die reclame niet gezien?
Het heet allebei ADSL en het gaat allebei over een KABEL ja DUH!

en wat kan ik hier op terug zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53
Maar de naam ADSL, betekend toch (in NL) zoiets als: Niet symetrisch (Download meer dan upload) Digitale Lijn waarvoor je lid moet zijn (dus wat echt aangelegd moet worden. en niet zoals bij 56k internet waar het gewoon werkt).

Wat is er dan misleiding aan?

Dat is het toch ongeveer?

edit: het is een beetje kromme vertaling, maar jullie zullen mijn punt wel snappen

[ Voor 13% gewijzigd door Speedener op 06-08-2003 09:25 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 09:16:
Jullie weten er helemaal niets van.
ADSL is hetzelfde als kabel.
Heb je die reclame niet gezien?
Het heet allebei ADSL en het gaat allebei over een KABEL ja DUH!

en wat kan ik hier op terug zeggen?
je eerste post hier, en al zooo offtopic... *zucht*

ontopic: gelukkig hebben we in belgië zo'n dingen niet :), maar moest zoiets hier gebeuren, ik zou toch ook proberen om er iets tegen te doen. Ik kan me voorstellen dat binnen een aantal maanden, als dat "adsl over de kabel" wat in gebruik is heel wat mensen gaan zeggen dat ze adsl hebben terwij ze eigenlijk kabel hebben, en dat gaat voor heel wat misverstanden/moeilijkheiden zorgen (routers/modems/kabels/... die niet passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut gaat straks even de Multikabel helpdesk bellen om de uitstekende service eens op de proef te stellen met de vraag:

"m'n nieuwe ADSL router doet het niet met m'n "ADSL" verbinding van Multikabel".
>:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je ze zomaar wat kunt maken. Het is een asymetrische lijn, hij is digitaal en je moet er een abbo op hebben....

Als ik als autofabrikant een nieuw model "Voertuig met 4 wielen" ga noemen, en als afkorting VM4W ga gebruiken, wil dat dan zeggen, dat niemand de term "Voertuig met 4 wielen" meer mag gebruiken als type-aanduiding voor bijv. een kiddie-skelter. En dan is VM4W weer de meest voor de hand liggende afkorting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

MrDry

Desperados!

Er staat vandaag in het Noordhollands Dagblad een stukje over een klacht welke ingediend is bij de reclame code commissie door een concurerend bedrijf uit Alkmaar (Eweka).

Er staat helaas nix over op de website van de krant en om het stukkie nou te gaan zitten overtikken....nee....bedankt :)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechstreeks van de website van multikabel:

"In onze nieuwe campagne introduceren we het begrip ADSL-internet via de kabel. ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een vast bedrag per maand. En ja, dat bieden wij allang. Daarom hebben wij besloten deze term actief in onze communicatie te gebruiken.
Verandert er iets voor u? Nee. Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de kabel dus"

Dit is misleidende reclame, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:10:
Ik weet niet of je ze zomaar wat kunt maken. Het is een asymetrische lijn, hij is digitaal en je moet er een abbo op hebben....

Als ik als autofabrikant een nieuw model "Voertuig met 4 wielen" ga noemen, en als afkorting VM4W ga gebruiken, wil dat dan zeggen, dat niemand de term "Voertuig met 4 wielen" meer mag gebruiken als type-aanduiding voor bijv. een kiddie-skelter. En dan is VM4W weer de meest voor de hand liggende afkorting....
Ja, maar als ik mijn nieuwe electrische oven ga verkopen als gas-oven met stekker omdat mensen een gas-oven associeren met 'snel warm' dan krijg ik toch ook de vereniging van huisvrouwen op mijn dak?

Wat ze aanbieden heeft misschien voor de consument dezelfde eigenschappen als ADSL, maar is het zeker niet.

linkje : http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213915,00.html

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post diende ter illustratie van het feit dat het door multi kabel voor technici moeilijk wordt gemaakt om het verschil aan te duiden tussen ADSL en kabel
Nu al weten genoeg het verschil niet, maar het gaat allebei via een kabel en als het dan allebei ADSL heet kan de consument ze helemaal niet uit elkaar houden.
Ik dacht dat het on topic was omdat de thread onder andere ging over de problemen die konden ontstaan door deze reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht uit het Noordhollandsdagblad van Donderdag 26 juni 2003:
Multikabel eist correctie actie ADSL in regio
Multikabel eist van Kop en Munt en gemeenten in de regio dat informatie die zij over een ADSL-actie hebben verspreid, wordt gerectificeerd. Inwoners van Anna Paulowna, Niedorp, Wieringen en Zijpe zijn benaderd om zich te abonneren op ADSL. Multikabel vindt dat daarbij misleidende informatie is gebruikt die schadelijk is voor het kabelbedrijf.

Of de gemeenten zullen ingaan op de eis van Multikabel is nog niet duidelijk. Kop en Munt-manager Vera van Vuuren is erg verrast door de brief, en zal zich dezer dagen met de betrokken gemeenten beraden op een antwoord. ,,Ik betreur dat het zo gaat. We zijn al jaren actief met Multikabel en blij met investeringen die het bedrijf heeft gedaan. Maar wij willen ook dat er voor de inwoners en bedrijven zoveel mogelijk aanbieders zijn.''

Gemeenten en Kop en Munt hadden in de brief aan de inwoners aanvankelijk gesteld dat snel internetten niet mogelijk is. Als voldoende mensen zich zouden abonneren op ADSL, worden de telefooncentrales van KPN aangepast en wordt snel internetten wel mogelijk. Multikabel stelt onomwonden dat breedband internet (voorwaarde voor snel internetten) via Multikabel al jaren beschikbaar is.

Ook verzet het kabelbedrijf zich tegen de opmerking in de ADSL-brief, waarin bewoners uitgenodigd worden te tekenen. Zij zouden zich dan voor een jaar verbinden aan ADSL. Multikabel vreest dat daardoor klanten overlopen.

Van Vuuren stelt daarentegen dat er geen sprake is van een juridisch contract, omdat dat tussen provider en klant moet worden afgesloten: ,,Onze brief was inventariserend. Maar wel serieus. We willen niet eerst ja en dan weer nee horen. Maar de ondertekening van de brief is een contract waar je onderuit kan.''

Directeur marketing & sales M. Nijhoff van Multikabel vindt dat door de ADSL-actie het product van Multikabel in een volkomen verkeerd daglicht is komen te staan, en louter is opgezet om voldoende abonnees te krijgen voor een betaalbare aanpassing van de centrales. ,,Terwijl wij indertijd, samen met de gemeenten, in de Noordkop onze nek hebben uitgestoken en hebben geïnvesteerd. We staan als regionaal bedrijf heel dicht bij de klanten. En in de laatste Consumentengids heeft iedereen kunnen lezen dat we heel goed scoren. Maar informatie naar buiten toe door gemeenten moet geen scheef of verkeerd beeld veroorzaken. Dit moet snel gecorrigeerd worden, want het berokkent ons schade.''

H. Leenders van de gemeente Wieringen heeft inmiddels besloten om de informatie over de ADSL-actie van de internetsite te halen.
Bij andere bedrijven wel spreken van misleidende informatie, en dan zelf met zo´n campagne komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 13:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Tja, ADSL is een Subscriber Line, oftewel, je betaalt voor een eigen lijn (naar de centrale). Bij de kabel heb je dat niet, omdat je lijn gedeeld wordt, dus je buurman kan alles zien wat je zend (iig de ruwe bytes). Daardoor is je privacy dus enigszins in gevaar, mocht die buurman die informatie gaan ontcijferen. ADSL heeft als producteigenschap dat dit technisch niet mogelijk is, dus is kabel internet geen ADSL. Men mag kabel internet dus ook niet verkopen als ADSL. Simpel...
De buurman zou mijn lijn kunnen aftappen natuurlijk, maar dat laat ik buiten beschouwing, omdat dit betekend dat de buurman mijn kabel fysiek onder handen moet nemen. Dit is bij de kabel niet nodig, je moet alleen je modem vervangen of van een andere firmware voorzien...

[ Voor 23% gewijzigd door OruBLMsFrl op 06-08-2003 11:02 . Reden: Buurman fysiek deel toegevoegd ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op 06 August 2003 @ 10:36:
[...]

Ja, maar als ik mijn nieuwe electrische oven ga verkopen als gas-oven met stekker omdat mensen een gas-oven associeren met 'snel warm' dan krijg ik toch ook de vereniging van huisvrouwen op mijn dak?

Wat ze aanbieden heeft misschien voor de consument dezelfde eigenschappen als ADSL, maar is het zeker niet.

linkje : http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213915,00.html
Dat komt dus omdat voor de techniek achter DSL een naam hebben gekozen die veel te "common" is. Het duidt eigenlijk op een heel erg breed scala aan producten, omdat het alleen aangeeft dat het om een digitale lijn gaat waarop je geabbonneerd moet zijn. En of die lijn nou over de TV-kabel, telefoonkabel of glasvezel gaat, blijft onduidelijk.

Er is dus gekozen om aan een bepaalde techniek een heel algemene term als naam te geven. Dan kun je zulke taferelen voorspellen.

Voorbeeldje:

Verzamelnaam: Auto
Onder auto valt: stationwagon, sedan, hatchback, coupé, pick-up, cabrio enz....

In plaats van de techniek bijv. "coupé" te noemen, hebben ze hem "auto" genoemd.

Daarom durf ik niet bij voorbaat te beweren, dat het fout is wat Multikabel doet. OK, dat het een misleidende werking kan hebben, geloof ik natuurlijk best. Maar is dat de schuld van Multikabel? Ze bieden in principe gewoon wat ze beloven, een asymetrische digitale lijn waarop men geabbonneerd moet zijn. Ze hebben hiervoer vroeger alleen een meer "klant-vriendelijke" naam gebruikt: "Kabel-internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:05:
[...]
Daarom durf ik niet bij voorbaat te beweren, dat het fout is wat Multikabel doet.
Ok, na wat research kan ik zeggen dat het daadwerkelijk fout is wat Multikabel doet. Ik heb na een uur zoeken het patent van ADSL gevonden. (Wat is dat lastig zeg een patent zoeken.)

Patent

Hierin staat het volgende :
The invention relates to a transmission system for transmitting video or other information over a network, and more particularly to a transmission system for efficiently, selectively and interactively transmitting video and other information over a single twisted copper wire pair in the Public Switched Telephone Network (PSTN) at a variable rate or in a variable mode.
ADSL kan dus alleen over PSTN geleverd worden (wisten we natuurlijk wel, maar is nu ook nog eens onderbouwd)

[ Voor 6% gewijzigd door Luppie op 06-08-2003 12:01 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn topic werdt al dichtgegooid ..... ( leuk dat initiatieven van providers hier op een forum getorpedeert worden maar goed )

Op http://www.nhd.nl staat inmiddels vermeld dat Eweka een kort geding zal aanspannen tegen multikabel. Naar mijn weten gaat BBNED ook aktie ondernemen omdat multikabel adsl afneemt van BBNED.

De exacte sommatie kunnen jullie hier lezen :

http://www.ewekagg.nl/for...5091e9433f551511a389274aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:27:
Mijn topic werdt al dichtgegooid ..... ( leuk dat initiatieven van providers hier op een forum getorpedeert worden maar goed )
Initiatieven van providers worden absoluut niet getorpedeerd, parallelle discussies over hetzelfde onderwerp worden tegengegaan om alles enigszins overzichtelijk te houden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 06 August 2003 @ 12:00:
[...]

Ok, na wat research kan ik zeggen dat het daadwerkelijk fout is wat Multikabel doet. Ik heb na een uur zoeken het patent van ADSL gevonden. (Wat is dat lastig zeg een patent zoeken.)

Patent

Hierin staat het volgende :

[...]

ADSL kan dus alleen over PSTN geleverd worden (wisten we natuurlijk wel, maar is nu ook nog eens onderbouwd)
mja, ik denk alleen niet dat KPN cs. hier snel op zullen wijzen, want dan kan multikabel heel makkelijk zeggen dat ADSL ook al jaren over ISDN geleverd wordt (wat dus _geen_ PSTN is). knappe n00b-like kantonrechter die daar nog uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of ze de reclamecampagne doorzetten, of eieren voor hun geld kiezen. Voor de consument zou het natuurlijk het beste zijn, als ze voor hun product een andere naam gebruiken.

Even theoretisch: Zou Multikabel een nieuwe term mogen introduceren, zoals bijvoorbeeld CDSL (Cable Digital Subscriber Line), en die gebruiken om te concurreren tegen de ADSL-aanbieders? Of is het gebruik van de lettercombinatie *DSL gewoon helemaal uit den boze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit hem hier :

<quote>Multikabel legt de sommatie naast zich neer en wacht de door Eweka aangekondigde gerechtelijke stappen af. ,,We vinden het jammer dat het bedrijf zich niet eerst tot ons heeft gewend. We gebruiken het begrip ADSL in de campagne omdat veel mensen die ons bellen dat associëren met snel internet. En dat snelle internetten kan via de kabel ook. Ik denk dat Eweka, dat opereert in het midden- en kleinbedrijf, vooral uit is op publiciteit'', aldus een woordvoerder van Multikabel.
</quote>

>> We gebruiken het begrip ADSL in de campagne omdat veel mensen die ons bellen dat associëren met snel internet. En dat snelle internetten kan via de kabel ook.

Multikabel geeft dus toe dat ze door veel mensen gebeld worden, namelijk mensen die ADSL associëren met snel internet en die niet verwachten dat ze een kabelaanlsuiting krijgen met daarbij behorende performance. En dat is dus de pure misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:29:
[...]

mja, ik denk alleen niet dat KPN cs. hier snel op zullen wijzen, want dan kan multikabel heel makkelijk zeggen dat ADSL ook al jaren over ISDN geleverd wordt (wat dus _geen_ PSTN is). knappe n00b-like kantonrechter die daar nog uit komt.
ISDN gaat weldegelijk over POTS/PSTN. Alleen binnen jouw huis gaat het iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:37:
[...]

ISDN gaat weldegelijk over POTS/PSTN. Alleen binnen jouw huis gaat het iets anders.
hoe je het beestje noemt weet ik niet, maar het gaat buitenshuis idd grotendeels over hetzelfde netwerk. alleen de KPN roept nou eenmaal al jaren dat je compleet op 'het digitale ISDN netwerk' zit. (ik heb het foldertje het de begintijd nog liggen).

dus waarschijnlijk gaat een n00b (de rechter dus) er helemaal niets van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:37:
[...]

Volgens mij is analoge telefonie POTS toch en PSTN staat voor het netwerk (public blabla network toch)...

dus ISDN en POTS gaan over het PSTN...right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Cobra_Lup schreef op 06 August 2003 @ 12:00:
[...]

Patent
En dan heb je nog niet eens de goede. Dat patent dat je hebt gevonden is van 1995, en een aantal van de in het patent geciteerde oudere patenten hebben het al over ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:36:

Multikabel geeft dus toe dat ze door veel mensen gebeld worden, namelijk mensen die ADSL associëren met snel internet en die niet verwachten dat ze een kabelaanlsuiting krijgen met daarbij behorende performance. En dat is dus de pure misleiding.
Alleen als de wezelijke kenmerken van het product anders zijn.

Heb jij daadwerkelijk informatie die aangeeft dat de snelheden niet gehaald worden? Dat de overboeking anders is dan die bij $consumentenADSL is? Dat de ping hoger is? Dat er iets anders aan de functionele eigenschappen van het product verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op 06 August 2003 @ 14:02:
[...]

Heb jij daadwerkelijk informatie die aangeeft dat de snelheden niet gehaald worden? Dat de overboeking anders is dan die bij $consumentenADSL is? Dat de ping hoger is? Dat er iets anders aan de functionele eigenschappen van het product verschilt?
dat van die pings is volgens mij algemeen bekend, en de rest ben je zo achter na een onafhankelijk onderzoek door de opta oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

jochemd schreef op 06 August 2003 @ 14:02:
[...]
Misschien zijn de kenmerken voor de eindgebruiker op het eerste gezicht niet anders, maar er zijn nog andere dingen die meespelen. Zo is het tegenwoordig bij de meeste gebruikers bekend dat je zonder al teveel moeite kan overstappen naar een andere ADSL-provider, gewoon met hetzelfde modem, dezelfde splitter en dezelfde kabels. Hoe moet ik m'n moeder van 55 nou weer uitleggen dat ze dan nu opeens niet van de ene 'ADSL'-provider naar de andere ADSL-provider kan overstappen zonder dat er wéér nieuwe kabels moeten worden aangelegd?

Dat zou ik wel degelijk een productkenmerk willen noemen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Dat ben ik niet met je eens. Multikabel levert dit product met een huurmodem, dus het valt niet te verwachten dat je met datzelfde modem een andere aanbieder kan nemen. Dat modem moet bij beeindiging van het contract natuurlijk gewoon terug naar de verhuurder. En je UTP kabels binnenshuis kan je wel degelijk opnieuw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 24-09 19:44

Sa1

K vind het maar raar dat men er altijd van uit gaat dat kabel internet problemen geeft....

m''n ouders hebben mulitikabel internet, het power abbonement, zij halen altijd een downstream van 92kB/sec, hebben altijd een ping van ongeveer 10 tot max 15 naar bijv www.tweakers.net. Zo weet ik nog een heleboel zeer tevreden multikabel gebruikers..

Dat zij ADSL gebruiken als naam voor kabel.. tjah.. och.. LB!!

Maar dat zij de snelheid / kwaliteit leveren die zijn pretenderen te leveren is een feit!

(overigens heb ik zelf thuis 8mbit adsl, dus tis niet zo dat ik het zelf heb en daarom er zo enthousiast over ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 06 August 2003 @ 14:16:
K vind het maar raar dat men er altijd van uit gaat dat kabel internet problemen geeft....
niet altijd, maar wel veeeeel vaker dan adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 06 augustus 2003 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is analoge telefonie POTS toch en PSTN staat voor het netwerk (public blabla network toch)...

dus ISDN en POTS gaan over het PSTN...right?
Ja, dat klopt. Ik bedoelde dus eigenlijk dat POTS (plain old telephone system) en ISDN (Integrated Services Digital Network) allebei over PSTN gaan. Dat "Digital Network" ligt alleen binnen je eigen huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 14:17:
[...]

niet altijd, maar wel veeeeel vaker dan adsl
Volgens mij is dat heel erg afhankelijk van de regio waar je zit, wat betreft kabel dan. Zit je in een regio waar je kabelboer zijn netwerk en organisatie goed voor elkaar heeft, dan hoef je geen problemen te verwachten. Zo is het bij ons in de buurt dus... (Een storing kan natuurlijk altijd voorkomen. Maar hier op het werk hebben we OfficeDSL en in de tijd dat ik hier werk heb ik hier vaker storingen gehad dan thuis bij @home, al zijn ze meestal wel snel opgelost hier.)Maar ik hoor inderdaad van verre kennissen, dat er bij andere aanbieders (en zelfs bij dezelfde aanbieder, maar dan in een andere regio) toch wel vaker problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:36:
Het probleem zit hem hier :

Multikabel legt de sommatie naast zich neer en wacht de door Eweka aangekondigde gerechtelijke stappen af. ,,We vinden het jammer dat het bedrijf zich niet eerst tot ons heeft gewend. We gebruiken het begrip ADSL in de campagne omdat veel mensen die ons bellen dat associëren met snel internet. En dat snelle internetten kan via de kabel ook. Ik denk dat Eweka, dat opereert in het midden- en kleinbedrijf, vooral uit is op publiciteit'', aldus een woordvoerder van Multikabel.

>> We gebruiken het begrip ADSL in de campagne omdat veel mensen die ons bellen dat associëren met snel internet. En dat snelle internetten kan via de kabel ook.

ze bieden dezelfde performance als adsl, daar heeft kabel ook de capaciteit wel voor (of mag kpn met de lite abbo's ook niet met de naam adsl adverteren? ;)). het gaat erom dat ze klanten proberen te trekken door het gebruiken van de goede naam die adsl heeft opgebouwd... *(dit door soms nogal falen van UPC, Casema, @home enzo)
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 14:20:
[...]

Ja, dat klopt. Ik bedoelde dus eigenlijk dat POTS (plain old telephone system) en ISDN (Integrated Services Digital Network) allebei over PSTN gaan. Dat "Digital Network" ligt alleen binnen je eigen huisje.
het is een beetje mierenneuken wat je doet, want er gaat weldegelijk een digitaal signaal over de telefoonlijn, bij zowel isdn als bij adsl. En het gaat inderdaad gewoon net als POTS over het zogenaamde "Public Switched Telephone Network". Je beweerde alleen dat ISDN over POST/PSTN gaat en trok die gelijk, verwarring alom, laat dat onderwerp maar rusten ;).

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 06-08-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 09:40:
Antwoord: ja

Ik ben zo'n aankomende reclameboy en ik kan je zeggen dat het zelfs bij wet is toegestaan of de waarheid mooier te maken dan hij werkelijk is in reclame communicatie. Je wordt als volwassene in de wet geacht een redelijk vermoeden te hebben dat een bepaalde reclameboodschap niet tot op de letter ook in overeenstemming met de werkelijkheid is.
Kijk, we zijn het wel met jou eens dat de waarheid enigzinds rekbaar is en dat deze naar hartelust gerekt en gekneed kan worden zodat deze in een commercial gebruikt kan worden maar we hebben het toch over een extreem voorbeeld.
Dat betekend niet dat je zomaar van alles ongestraft mag gaan beweren in de reclame, maar kijk maar naar de gemiddelde wasmiddel reclame en je weet dat het niet helemaal waar hoeft te zijn.
Inderdaad, wat bij dat soort reclames opvalt is dat ieder nieuw type vele malen beter is dan de vorige, alsof die oude niet in staat was om de vlekken eruit te halen. :P Ook zul je zien dat bij dat soort reclames de concurent nooit goed is (uhu?).
Het is meer een kwestie van (juridsche) smaak of je een term waar een specifieke techniek aanhangt wel of niet wil gebruiken ten bate van je produkt. Voor de technologie puristen onder ons zal het antwoord zeker "nee" zijn.
Ook de niet technologische puristen onder ons moeten toch inzien dat ze niet krijgen waar ze voor betalen.

Even extreem genomen:
- De klant betaalt Multikabel voor een ADSL-aansluiting. (aldus de reclame).

De klant krijgt problemen en komt er via de helpdesk achter dat hij geen ADSL heeft maar een normale kabel-aansluiting over het DOCSIS-platform. Ik kan mij goed indenken dat er veel (toekomstige) klanten zich genaaid gaan voelen over dit akkefietje. :)

Is de waarheid in dergelijke gevallen dan nog wel zo rekbaar? Als dat zo is dan kun je wel voor alles reclame maken want het maakt dan niets meer uit (of maak ik nu een denkfout?).
IK vermoedt wel dat hun helpdesk , zoals al eerder is opgemerkt tav adsl routers, het redelijk druk gaat krijgen door alle verwarring. Dus handig is het zeer zeker niet!
Inderdaad, ze kennen nu vrijwel geen wachtrijen maar wanneer zij iedereen moeten uitleggen wat ze nu eigenlijk aanbieden dan mogen ze nog wel een blik helpdeskbewoners opentrekken. :+

Edit:
Shit, ik heb gewoon die twee laatste pagina's niet gezien. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door bazs2000 op 06-08-2003 16:18 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mailtje gestuurd naar multikabel inzake deze verwarring.
Hierop kreeg ik een standaard antwoord, of ik meneer Rijkhof wilde bellen voor aanvullende informatie.
Mochten er nog meer mensen aanvullende informatie willen, dan heb ik hieronder het mailtje gecopied:

[quote]
Geachte heer,

graag informeer ik u over onze nieuwe campagne en ons aanbod. Kunt u mij uw telefoonnummer mailen zodat ik contact met u kan opnemen. Ook kunt u mij bereiken op één van onderstaande nummers.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Nico Rijkhoff
[knip - iedereen die z'n adres/foonnr wil hebben, kan 'm zelf mailen]
[\quote]

[ Voor 33% gewijzigd door intoxicated op 06-08-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Zou je de telefoonnummers die niet voor ons van toepassing zijn even weg willen halen?
Ik waardeer het dat je de inhoud kopiëert maar de nummers en emailadressen zijn niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op 03 August 2003 @ 14:39:
Dus iedereen komt op een eigen server (BBRAS) terecht, die wordt niet gedeeld?

De vraag waar internet begint is inderdaad een leuke. Voor het gemak lijkt het het me redelijk om aan te nemen dat dat voorbij de ATM naar IP conversie is. Hoewel er natuurlijk ook wat voor te zeggen is dat dat het hand over point naar de ISP is.
Een beetje gelul in de marge, Jochem. Het punt dat DSL technici maken t.o.v kabelinternet netwerken is dat een DSL netwerk beter beheersbaar is op capacitief gebied. Dit omdat je "alleen" uitbreidingen en aanpassingen op de "grote" nodes hoeft te doen, namelijk tussen PoP's en CO's, en tussen PoP's en ISP's. Het punt van "eigen" lijn versus "gedeelde" lijn geldt puur en alleen op het fysieke, last mile deel van de internet verbinding; die is bij kabelinternet netwerken wel gedeeld (zowel de coax kabel als repeaters en versterkers), en bij DSL niet (dedicated telefoonlijn tot aan CO). Aangezien capacitieve beperkingen in een kabelinternet netwerk al bij de repeaters/versterkers kan gaan optreden, heb je daar dus eerder (= dichter bij de eindgebruiker) een probleem in je netwerk, wat moeilijker te beheren is (veel meer fysieke plaatsen waar problemen op kunnen treden, veel meer te beheren nodes met actieve apparatuur).

Dat is het enige. En dus is het feitelijk waar dat je een "eigen oprit" naar het internet hebt. Het einde van de oprit is niet echt het doel van je reis, die gaat nog veel verder. Die vergelijking is dus behoorlijk goed gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien is het met de nwe docsis standaard een fabeltje dat je nog last hebt van je buurman, want de "load" wordt netjes "gebalanced", om het maar even zo te verwoorden.
Dit even terzijde, feit blijft dat Multikabel de consument nog meer wilt verwarrendan dat ze al zijn,
Gratis activeringspakketje, een beetje vlotte reclame, wat standaard antwoordjes op het callcentre waar de klant niks mee kan.
Nieuw vlees, van de 10 blijven er toch wel 7 hangen, al was het alleen al maar uit gemak.
Marketing ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:51:
Bericht uit het Noordhollandsdagblad van Donderdag 26 juni 2003:
Multikabel eist correctie actie ADSL in regio
Multikabel eist van Kop en Munt en gemeenten in de regio dat informatie die zij over een ADSL-actie hebben verspreid, wordt gerectificeerd. Inwoners van Anna Paulowna, Niedorp, Wieringen en Zijpe zijn benaderd om zich te abonneren op ADSL. Multikabel vindt dat daarbij misleidende informatie is gebruikt die schadelijk is voor het kabelbedrijf.
<snip>
Gemeenten en Kop en Munt hadden in de brief aan de inwoners aanvankelijk gesteld dat snel internetten niet mogelijk is. Als voldoende mensen zich zouden abonneren op ADSL, worden de telefooncentrales van KPN aangepast en wordt snel internetten wel mogelijk. Multikabel stelt onomwonden dat breedband internet (voorwaarde voor snel internetten) via Multikabel al jaren beschikbaar is.
Ha, eindelijk wat achtergrond info! Bedankt Riffic! :*)

Multikabel weet dus heel goed dat ze over de schreef gaan, maar ze balen gewoon dat de gemeente heeft beweerd dat er geen snel internet mogelijk is zonder ADSL. Wat ergens ook onzin is.
En sommige mensen hebben de neiging om als ze boos zijn, onzin met Onzin te bestrijden!
Ze hadden beter dezelfde klanten kunnen benaderen met "sneller dan ADSL" - waarbij "sneller" dan op de levertijd slaat....

De techniek doet er helemaal niet toe, het is een ordinaire ruzie... (jamaar-hij-begon, mama! O-) )

(Wat ik niet snap is dat ze landelijk adverteren terwijl ze alleen in NH zitten??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerst al twee zinloze discussies onder nieuwsberichten op de frontpage blijkt nu ook al een topic op GoT verspild te worden aan het kleinzielige gedram van een paar gefrustreerde thuisblijvers onder motto: alles wat zijn kop boven het maaiveld verheft moet afgekapt worden.

Het zal wel door de droogte komen dat er nu naar spijkers op bijzonder laag water gezocht word.

Al jullie zogenaamde bezwaren zullen van tafel geveegd worden en wat je blijft is de kater.

Jongens, get a life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 10:53:
Na eerst al twee zinloze discussies onder nieuwsberichten op de frontpage blijkt nu ook al een topic op GoT verspild te worden aan het kleinzielige gedram van een paar gefrustreerde thuisblijvers onder motto: alles wat zijn kop boven het maaiveld verheft moet afgekapt worden.

Het zal wel door de droogte komen dat er nu naar spijkers op bijzonder laag water gezocht word.

Al jullie zogenaamde bezwaren zullen van tafel geveegd worden en wat je blijft is de kater.

Jongens, get a life.
Wow, de koning der mensen heeft zich even vrij kunnen maken uit zijn vakantie om ook even een reactie te plaatsen. _/-\o_

Een beetje jammer dat je een goed lopende discussie (nog leerzaam ook) even afdoet als triest, heb je al gereageerd op de FP, een ware must voor iemand die er een dergelijke visie op na houdt.

Dat je jezelf niet kan vinden in dit onderwerp hoeft niet te betekenen dat je dan zomaar anderen moet beledigen, flamen doe je maar in jouw eigen tijd maar ga ons er niet mee vermoeien. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 21:00:

En dus is het feitelijk waar dat je een "eigen oprit" naar het internet hebt.
Jij bent dus van mening dat internet in de CO begint? Omdat verkeer naar je buurman daar uitgekoppeld wordt en niet eerst naar de PoP gaat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op 10 August 2003 @ 22:37:
Jij bent dus van mening dat internet in de CO begint? Omdat verkeer naar je buurman daar uitgekoppeld wordt en niet eerst naar de PoP gaat ofzo?
Welk punt probeer je nu te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 17:30
uit een onderzoek is gebleken dat de meeste consumenten het verschil tussen merken van PC onderdelen niet kennen, en dat ze "Pentium" zien als een kenmerk van een snelle computer.
zelfde met windows.

dus wie wil er hier van mij deze mooie iMac P4 met Windows XP kopen?
Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/68/8c/660505-elec_lg-resized200.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door RocketKoen op 11-08-2003 01:25 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

JvS schreef op 06 August 2003 @ 14:59:
[...]

ze bieden dezelfde performance als adsl, daar heeft kabel ook de capaciteit wel voor (of mag kpn met de lite abbo's ook niet met de naam adsl adverteren? ;)). het gaat erom dat ze klanten proberen te trekken door het gebruiken van de goede naam die adsl heeft opgebouwd... *(dit door soms nogal falen van UPC, Casema, @home enzo)

[...]

-knip- .
falen van @home??? d8 het ff niet! in regio Groningen ruled @home de waves.... beter dan bij een paar vrienden van mij die met hun brakke adsl lijntjes zitten...
@home _/-\o_

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

RocketKoen schreef op 11 August 2003 @ 01:23:
uit een onderzoek is gebleken dat de meeste consumenten het verschil tussen merken van PC onderdelen niet kennen, en dat ze "Pentium" zien als een kenmerk van een snelle computer.
zelfde met windows.

dus wie wil er hier van mij deze mooie iMac P4 met Windows XP kopen?
[afbeelding]
de snelheden van die 2 verschillen nogal erg..

[ Voor 7% gewijzigd door shag-me op 11-08-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

oeps

[ Voor 24% gewijzigd door shag-me op 11-08-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

shag-me schreef op 11 August 2003 @ 11:07:
[...]

falen van @home??? d8 het ff niet! in regio Groningen ruled @home de waves.... beter dan bij een paar vrienden van mij die met hun brakke adsl lijntjes zitten...
@home _/-\o_
Heb je een beetje moeite met lezen? Er staat het woordje soms bij. Ik leg uit waarom kabel een slecht naam heeft. Hoe je niet met een kansloze "jeeeeuj ik download hier met @home 5 keer harder dan m'n vrienden met adsl" achtige posts te reageren hoor

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 11-08-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shag-me schreef op 11 August 2003 @ 11:08:
[...]

de snelheden van die 2 verschillen nogal erg..
Welke snelheid (mhz? fsb? mips? mflops? als je 'm in een auto vervoert of uit het raam kiepert? etc?) van welke P4 en welke iMac? 8)7

Dit is de essentie van deze discussie. Onduidelijkheid creëren. Dingen anders benoemen dan ze heten. Zodat niemand weet waarover het gaat en je geen juist oordeel kan vormen. :(

En in reclameuitingen kan je best zaken mooier (leuker, beter, anders) belichten, maar de waarheid geweld aandoen en onduidelijkheid scheppen dus niet!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een klacht ingediend... ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ook KPN eist stop Multikabel-campagne
De actie van KPN volgt op de stappen van adsl-aanbieder Eweka. Net als Eweka vindt KPN dat de deze maand gestarte reclamecampagne van Multikabel misleidend is. De term adsl is niet bedoeld voor kabelinternet, zo luidt de redenatie.

Multikabel adverteert sinds kort met 'adsl via de kabel'. De kabelaar uit Alkmaar meent dat het begrip adsl beter verkoopt dan de term kabel. Eweka en KPN eisen nu dat Multikabel onmiddellijk stopt met zijn spotjes, zo staat in de sommatiebrief die vorige week is verstuurd.

Multikabel zal hieraan geen gehoor geven, zo zegt Nico Rijkhoff van Multikabel tegenover WebWereld. "Voor onze klanten is adsl een synoniem voor snel internet. Wij voorzien met deze campagne in een behoefte: klanten vragen om adsl." Rijkhoff wil niet ingaan op eventuele juridische gevolgen. KPN zegt zich nog op verdere stappen te beraden. Hierbij kan gedacht worden aan een kort geding.

Andere keus
Niet alleen adsl-aanbieders hebben scherpe kritiek op Multikbel, ook uit het 'eigen kamp' komen negatieve geluiden. Zo spreekt ook de Coax (de belangenvereniging voor kabelinternetters) van misleiding. De vereniging heeft - evenals de nodige individuele gebruikers - een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.

Andere aanbieders van kabelinternet - Chello voorop - benadrukken overigens in hun campagnes juist de in hun ogen superieure kwaliteit van kabel ten opzichte van adsl. "Wij hebben een andere keus gemaakt", zo zegt Rijkhoff.

Tussen Eweka en Multikabel lijkt het ondertussen voorlopig niet meer goed te komen. Multikabel heeft vorige week eenzijdig de peeringovereenkomst met Eweka voor de Amsterdam Internet Exchange opgezegd, zo zegt Wijnand Houten van Eweka.

De actie moet worden gezien als een symbolische daad. Houten: "Dit betekent in de praktijk niet zo heel veel, behalve dat het verkeer tussen de gebruikers van Eweka enerzijds en Multikabel anderzijds wat langzamer kan verlopen. Maar dat lijkt Multikabel weinig te kunnen schelen. Het is allemaal nogal kinderachtig."
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/15887.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

heerlijk dit :). Het lijkt wel een soap man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JvS schreef op 11 August 2003 @ 13:48:
heerlijk dit :). Het lijkt wel een soap man! :D
hehe ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt (mocht het tot een rechtzaak komen dan hangt het weer af of die rechter een 'kennis' heeft met verstand van zaken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
TheVisionMaster schreef op 12 August 2003 @ 14:18:
[...]

hehe ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt (mocht het tot een rechtzaak komen dan hangt het weer af of die rechter een 'kennis' heeft met verstand van zaken :) )
ik denk wel dat dit het geval zal zijn in zo'n geval.. een rechter zal zich voor een uitspraak moeten verdiepen in het een en ander.. dus ook over het feit wat adsl nu precies is en wat multikabel dus fout doet volgens kpn/eweka/coax .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maat van me zag ergens een bannertje van quicknet.. dus hij dacht he dat is ADSL.. hij doet die postcode check.. maar ze zeggen dat "ADSL'" niet beschikbaar is bij hem :+ ik vertelde hem dat het eigenlijk kabel is.. maar hij zei nee hoor er staat DSL.. we hadden bijna ruzie.. gekregen want hij bleef maar volhouden dat er stond DSL..

lekker verwarrend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 15:21:
Maat van me zag ergens een bannertje van quicknet.. dus hij dacht he dat is ADSL.. hij doet die postcode check.. maar ze zeggen dat "ADSL'" niet beschikbaar is bij hem :+ ik vertelde hem dat het eigenlijk kabel is..
Maar goed dat jullie geen slaande ruzie hebben gekregen want dan had jij jezelf nogal lullig mogen voelen. :P

http://www.quicknet.nl/?p...eab668227e67acabd1c3acaea

Wat Multikabel betreft, ze gedragen zich een beetje kinderachtig en ik kan niet begrijpen dat ze voet bij stuk houden. Ook geloof ik niet dat zij gelijk krijgen bij een eventueel kort geding, dit gaat in dat geval veel meer geld kosten dan waar ze op rekenen plus dan nog de negatieve reclame want het is nu wel bij veel 'potetiele' klanten bekend dat dit een vorm van misleiding is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door bazs2000 op 12-08-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
hehe, mailtje van mijn vader aan multikabel. :) niveau van mijn vader is denk het zelfde als de gemiddelde internetter.
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Klanten Service NV. Multikabel [mailto:klantenservice@multikabel.nl]
Verzonden: maandag 4 augustus 2003 14:25
Aan: ************
Onderwerp: RE: ADSL via de kabel

Geachte abonnee,

Het betreft hier alleen een naamswijziging van het product dat wij leveren.

Er veranderd verder niets.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Multikabel

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: *********[mailto:********]
Verzonden: maandag 4 augustus 2003 08:56
Aan: 'klantenservice@multikabel.nl'
Onderwerp: ADSL via de kabel

Geachte heer / mevrouw,

Via allerlei kanalen heb ik vernomen dat er binnenkort via de kabel ADSL
mogelijk is. Ik heb uw site bezocht maar heb eigenlijk nog niet veel
informatie kunnen vinden. Ik heb prive al het power abonnement.
Ik wil graag van u weten wat het maand tarief is en wat eventueel de
voordelen zijn. Kortom ik wil graag van u weten of het voor mij interessant
is om mijn huidig abonnement om te zetten ?

met vriendelijke groet

************ **
Ik vind het aan de ene kant erg triest wat multikabel doet. en imo leveren ze al perfect 'internet' af aan de klant. Dus waarom ze zich moeten associeren met ADSL, ze hadden beter hun abbo's kunnen verhogen qwa snelheid, en de prijzen iets verlagen. Zodat ze echt kunnen concureren met adsl. Bandbreedte hebben ze echt wel genoeg. Aan de andere kant vind ik het wel erg stoer dat deze kleine provider uit noord-holland gewoon lekker tegen de groote gevestigde orde loopt aan te schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
M'n klacht is in behandeling genomen door de Stichting Reclame Code/Reclame Code Comissie onder dossiernr 03.0368A , en zal op 8 september a.s. worden behandeld in haar vergadering. Helaas ben ik dan met vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

En heb je nu een uitnodiging gekregen ?
a - om dat bij te wonen, en je klacht toe te lichten ?
of
b - om je klacht nader toe te lichten op papier en in te zenden ?
In dit geval maakt het niet uit of je op vakantie bent of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Brothar op 12-08-2003 18:30 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
Brothar schreef op 12 August 2003 @ 18:30:
En heb je nu een uitnodiging gekregen ?
a - om dat bij te wonen, en je klacht toe te lichten ?
of
b - om je klacht nader toe te lichten op papier en in te zenden ?
In dit geval maakt het niet uit of je op vakantie bent of niet.
Nee. Je mag de klacht op die vergadering toe lichten, maar verplicht is het niet. Als je dat wilt doen moet je binnen 14 dagen na dagtekening laten weten wie er namens jezelf aanwezig zullen zijn. Er is ook niet gevraagd om de klacht schriftelijk verder toe te lichten.

Ik zie wel hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:19

knakworst

Get more sats!

Als jullie Multikabel al erg vinden:

Hoe vinden jullie deze: http://www.netsystem.com/eng/?c=adw04&k=9

Netsystem invented ADSL via satellite and is the European leader with more than 65,000 users on a platform built for high stability and performance.

ADSL overal in Europa via de satteliet! 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door knakworst op 12-08-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40
Persoonlijk vind ik het altijd weer lachwekkend dat techneuten zich hier druk om maken. Het is gewoon een slimme marketingstunt die op een handige manier gebruik maakt van de naamsbekendheid die (voornamelijk) KPN aan ADSL heeft gegeven.

Ik ken iemand die zich ook altijd aan dit soort dingen stoort, zoals bijvoorbeeld:

- de Javaanse frikadel: want op Java kennen ze geen frikadellen! ;)
- sate zonder stokjes (van Mora): omdat het woord sate "vlees aan een stokje" betekent! ;)

Wat maakt het toch uit. Hebben jullie er persoonlijk last van? Laat dit gevecht lekker tussen de marketingafdelingen van de verschillende aanbieders uitgevochten worden. Je denkt toch niet serieus dat ze bij Multikabel niet WETEN wat ADSL werkelijk is, dus om hen nu een mailtje te sturen met daarin de uitleg, komt wel erg kinderachtig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
mjax schreef op 12 augustus 2003 @ 19:00:
Tja, je kunt het natuurlijk ook 'frikadel met enkele javaanse invloeden' noemen, maar dat bekt gewoon niet echt lekker.
Sate zonder stokje
Betekent dus gewoon vlees aan een stokje zonder stokje. Wat hou je dan over? Juist ja, vlees wat normaal gesproken aan een satéstokje zit, maar nu los in de verpakking ligt. Da's geen misleiding, da's gewoon een product omschrijving, waarbij iedereen wel weet dat je geen stokje bij het vlees krijgt wat normaal gesproken aan een satéstokje zit. :P

Met producten zoals ADSL over de Kabel of ADSL via sateliet ligt het even iets anders. Mensen weten niet precies wat ADSL is. Ze weten ook niet precies wat internet over de kabel is. Multikabel maakt op deze manier de spraakverwarring alleen maar groter en doet daarbij de waarheid geweld aan. Bovendien kunnen consumenten nu helemaal geen overwogen keuze meer maken: "ADSL over de kabel is toch ook ADSL? Waarom zou ik dan dat abo van KPN nemen?"

Ze adverteren met iets wat ze niet kunnen leveren: ik moet de eerste kabelprovider nog tegenkomen die het TV signaal en m'n ADSL aansluiting uit het zelfde draadje krijgen.

Je noemt de aansluiting die op je filmcamera zit toch ook niet firewire over USB?

[ Voor 15% gewijzigd door Poltergeist op 12-08-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Helemaal mee eens.

Er zit een grenslijn tussen vergelijkende reclame en misleiding.
Als Multikabel had geschreven: "breedband over glasvezel, met de snelheid van ADSL" dan was sprake geweest van vergelijkende reclame (en dan ga ik er van uit dat ze die snelheid, continu bieden zoals dat bij ADSL gebeurt).
N.B. pas sinds 1990 (of 1992, jaartal ik niet zeker van) is vergelijkende reclame toegestaan !

Nu stellen zij dat hun produkt ADSL is. En dàt is onjuist.
Ik zie 3 grote verschillen:
- drager (ADSL: koper; Multikabel breedband: glasvezel)
- snelheid (nazoeken, maar die zal ook verschillen)
- "eigen" verbinding/capaciteit (bij glas zul je die moeten delen met de buren; althans bij Chello het geval dacht ik)

N.B. ik heb geen zin om me exact in het Multikabelprodukt te verdiepen, maarik denk dat dit de verschillen goed weergeeft.

Enne, : "frikkadels" staat in mijn "Aziatisch Kookboek" vermeld als een gerecht vnl. o.b.v. rundergehakt, met een link naar de nederlandse geschiedenis (VOC) op Ceylon.

[ Voor 11% gewijzigd door Brothar op 12-08-2003 20:09 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb m'n MK kabel-abo al bijna opgezegd, aangezien ik wacht tot m'n "echte" ADSL lijn opgeleverd wordt. Nog een stuk vlottere upload ook dan (512 ipv. 128kbit).

Werd een beetje ziek van dat steeds uitvallende MK-inet: om in hun marketingstijl te praten: "beetje zonde als je iets in huis hebt waar je 46 eur per maand voor betaalt maar dat toch niet goed werkt"

Mooiste is nog wel dat je je kan aanmelden op hun storingspagina, zodat je de actuele storingen/werkzaamheden per email ontvangt |:(
mjax schreef op 12 August 2003 @ 19:00:

Ik ken iemand die zich ook altijd aan dit soort dingen stoort, zoals bijvoorbeeld:

- sate zonder stokjes (van Mora): omdat het woord sate "vlees aan een stokje" betekent! ;)
Tja, studentenhaver? Koninginnesoep? Volgens mij laten ze daar ook bepaalde ingredienten weg :+ (waarschijnlijk omdat kannibalisme hier niet algemeen aanvaard is)

[ Voor 58% gewijzigd door 3dfx op 12-08-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Sa1 schreef op 06 August 2003 @ 14:16:

m''n ouders hebben mulitikabel internet, het power abbonement, zij halen altijd een downstream van 92kB/sec, hebben altijd een ping van ongeveer 10 tot max 15 naar bijv www.tweakers.net. Zo weet ik nog een heleboel zeer tevreden multikabel gebruikers..
Ehm, ja, wat is je punt nou eigenlijk?
Dat zij ADSL gebruiken als naam voor kabel.. tjah.. och.. LB!!
ZEER B(elangrijk)!!
Het IS geen ADSL dus mogen ze het ook niet verkopen als ADSL.
Er worden toch ook geen dieslwagens verkocht onder de naam dat het een benzine wagen is..
"jah maar hij brengt je toch de zelfde snelweg op?"
Het IS het niet...

En dat er dan een heeeele lading mensen is die het verschil tussen kabel en ADSL toch niet weet daar gaat het helemaal niet om.
Er zijn vast ook wel mensen die het verschil tussen diesel en benzine niet weten.
Maar dat zij de snelheid / kwaliteit leveren die zijn pretenderen te leveren is een feit!
again, wat is je punt nou?
(overigens heb ik zelf thuis 8mbit adsl, dus tis niet zo dat ik het zelf heb en daarom er zo enthousiast over ben)
Mooi, en wat zou jij denken als ze jou ADSL verkopen als je een nono bent en er later achter komt dat je helemaal geen adsl hebt maar een kabel aansluiting.

Plus dat als dit storm gaat lopen en er heel veel mensen kabel-adsl gaan nemen (om het zo maar's te noemen) dan gaat die performance van die kabel omlaag.
Sowieso heb ik al behoorlijk wat negatieve verhalen over multikabel gehoord..

Op die manier trekt het ook nog's de naam ADSL naar beneden..

[ Voor 6% gewijzigd door xzenor op 12-08-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Na een tijdje twijfelen heb ik toch maar besloten een meeltje te sturen. Ik vind het persoonlijk namelijk echt niet kunnen.
Geachte heer/mevrouw,

Voor zover ik weet is ADSL (Asynchronous Digital Subscriber Line) technisch onmogelijk via het kabelnetwerk. Hoe kunnen jullie dit dan in hemelsnaam aanbieden? Snap ik iets niet in jullie reclamecampagne of op jullie website of heb ik een technische doorbraak gemist? Of misbruiken jullie gewoon opzettelijk de onwetendheid van minder ervaren internetters?

Als jullie mij hierin duidelijkheid kunnen verschaffen, dan weet ik of ik wel of geen klacht in kan dienen bij de Reclame Code Commissie.

Met vriendelijke groet,

Paul van Dam
En die klacht indienen doe ik ongeacht het antwoord ;) Als ze maar genoeg klachten binnenkrijgen zal er toch iets aan gedaan moeten worden lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

laten we het hopen he..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op 12 August 2003 @ 22:06:
Mooiste is nog wel dat je je kan aanmelden op hun storingspagina, zodat je de actuele storingen/werkzaamheden per email ontvangt |:(
Dat lijkt dommer dan het is. Als jouw kabelverbinding eruit ligt dan zou je nog kunnen inbellen om de mail op te halen en dan kun je die meldingen lezen. :)
Bosmonster schreef op 13 August 2003 @ 11:10:
Na een tijdje twijfelen heb ik toch maar besloten een meeltje te sturen. Ik vind het persoonlijk namelijk echt niet kunnen.

[knip]

En die klacht indienen doe ik ongeacht het antwoord ;) Als ze maar genoeg klachten binnenkrijgen zal er toch iets aan gedaan moeten worden lijkt me :?
Ja, en MK zal kijken naar die paar kleine mensjes die een mailtje sturen (ik heb nog steeds geen antwoord gehad) terwijl ze het hard willen spelen tegen Eweka en KPN, wij zullen dan niet echt invloed hebben hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multikabel komt hoe dan ook als winnaar uit de bus. Ookal verliezen ze een eventuele rechtzaak.

Ze staan in 1 klap midden in de "spotlight"...... Ik hoor de directeur al roepen: "JUMMY!!!! FREE ADVERTISING!!!!"

Ze wachten in ieder geval met terugtrekken, totdat er genoeg media-aandacht geweest is, en dan ineens.... is het weer gewoon kabelinternet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 19:53:
Multikabel komt hoe dan ook als winnaar uit de bus. Ookal verliezen ze een eventuele rechtzaak.

Ze staan in 1 klap midden in de "spotlight"...... Ik hoor de directeur al roepen: "JUMMY!!!! FREE ADVERTISING!!!!"

Ze wachten in ieder geval met terugtrekken, totdat er genoeg media-aandacht geweest is, en dan ineens.... is het weer gewoon kabelinternet!
sure.

de n00b consumenten dachten vroeger adsl=snel internet=kabel
multikabel dacht dat uit te buiten.

maar alle gratis publiciteit die ze nou krijgen gaat wel vergezeld van de boodschap:
kabel=ruk
adsl=kewl
het blijven tenslotte journalisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
bazs2000 schreef op 13 augustus 2003 @ 19:41:
[...]
Dat lijkt dommer dan het is. Als jouw kabelverbinding eruit ligt dan zou je nog kunnen inbellen om de mail op te halen en dan kun je die meldingen lezen. :)
Dat is net zo dom als het lijkt: als m'n kabelverbinding eruit ligt, merk ik dat snel genoeg...dat hoef ik niet in een mailtje te lezen hoor :P

Daarbij komt nog dat er heel vaak storingen zijn, die niet eens op hun lijstje komen...en als ze WEL bij iedere storing een mailtje zouden sturen, dan kwamen ze snel op een spammers-blacklist
(en die mailserver van hun heeft sowieso wel eens kuren dus...)

En inbellen, wa's dah? Dit is de 21e eeuw hoor, het is (volgens MK iig) nu zelfs mogelijk ADSL via de TV-kabel te hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb zojuist een ontvangstbevestiging binnen van de RCC over mijn klacht:
Betreft: recalme Multikabel

ons dossier 03.0368

Geachte heer,

Hierbij bevestig ik de onvangst van uw e-mail inzake een klacht tegen de recalme van Multikabel.

De Reclame Code Commissie onving een aantal soortgelijke klachten tegen
bovengemelde reclame. De Commissie zal zich in haar vergadering van
woensdag 17 september 2003 uitspreken over deze reclame.
Omdat uw klacht overeenkomt met de zaak die wordt behandeld zal deze niet apart in behandeling worden genomen. Wel zullen wij een kopie daarvan ter informatie aan de adverteerder sturen.
Wij zullen u t.z.t. in het bezit stellen van een afschrift van de beslissing van de Reclame Code Commissie.

Ingesloten treft u aan een Informatiebrochure waarin de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep is opgenomen alsmede de Nederlandse Reclame Code.

Tot slot laat ik u weten dat de hoeveelheid klachten niet bepalend is voor de vraag of de Nederlandse Reclame Code is overtreden

Hoogachtend.
namens de Reclame Code Commissie

Mr. P.E.C. Ancion - Kors
Ingesloten trof ik, afgezien van de brief niets aan, dus als dat iets over hun werkwijze zegt, vrees ik het ergste.
(Afgaande op de stijl- taal- en interpunctiefouten ook, overigens...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Ook ik heb naar aanleiding van m'n klacht de bovenstaande brief gehad. Tevens ook zonder brochure,...

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Poltergeist
  • Nu online
Update:

Vandaag een brief gehad met de volgende tekst:
Dossier 03.0368A

Amsterdam, 20 augustus 2003

Geachte heer Van Poelgeest,

Voor de goede orde deel ik u mee dat aan de heer xxxxxx uitstel is verleend voor het indienen van een verweerschrift in bovengemelde zaak tot vrijdag 5 september a.s..

In verband hiermee zal de behandeling van bovengemelde zaak niet plaatsvinden op 8 september a.s. maar op woensdag 17 september 2003.

Hoogachtend,
namens de Reclame Code Commissie

Mr. P.E.C. Ancion - Kors

• Pc123
  • Laatst online: 25-09 20:19
Aanstaande vrijdag treffen KPN en Multikabel elkaar bij de rechter, ook vanwege deze zaak. (bron: webwereld.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 09:53
Waarschijnlijk voor het eerst en het laatst dat ik dit zeg: GO KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

http://www.nu.nl/news.jsp?n=193977&c=51
ALKMAAR - KPN Telecom en internetprovider Eweka eisen dat de Noord-Hollandse kabelexploitant Multikabel stopt met reclame te maken voor ADSL-internet via de kabel. Ze stellen dat onder meer sprake is van misleiding van consumenten, zo bleek vrijdag in een kort geding voor de rechtbank in Alkmaar.

Volgens KPN verdraait Multikabel de eigenschappen en de hoedanigheid van het eigen product. ADSL via de kabel kan niet, zo stelt KPN, omdat het een vorm van breedbandinternet via de telefoonlijn is. Dit gebeurt volgens internationaal vastgelegde protocollen en standaarden, aldus advocaat W. Diekman. "En wat verschillend is, moet je niet hetzelfde noemen."

Volgens raadsman D. van Engelen van Multikabel gebruikt KPN op zijn beurt een algemeen begrip voor iets specifieks. "Het claimt de naam ADSL voor het eigen product. Marketingtechnisch is dat misschien in de haak, maar juridisch niet." Volgens hem monopoliseert KPN Telecom de ADSL-technologie op onjuiste gronden.

Geen merknaam

Zowel KPN als Mutikabel is het er over eens dat ADSL geen merknaam is. Volgens KPN is het echter een onderscheidend begrip geworden voor snel internetten voor een vast bedrag per maand via de telefoonlijn. En in dat opzicht, aldus advocaat Diekman, geldt ook als geen sprake is van een merknaam wettelijke bescherming tegen het gevaar van verwarring.

Volgens Multikabel gaat het echter niet om de mogelijke verwarring die ontstaat, maar om wat juridisch mag. Van Engelen: "Voor de consument staat ADSL voor snel internetten voor een vast bedrag per maand. In de campagne geeft Multikabel expliciet aan dat het om ADSL-internet via de kabel gaat. Of dat tot verwarring leidt, is niet relevant. Het gaat om de juridische vraagstelling."

Soortnaam

Volgens hem is ADSL een soortnaam, die niet kan worden gemonopoliseerd. "Jan des Bouvrie kan een stoel ontwerpen en de naam claimen. Maar het woord stoel kan hij zich niet toeëigenen." Voorzieningenrechter P. Littooy doet vrijdag 29 augustus uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ja ik las het artikel ook net op Nu.nl

Het begint er een beetje op te lijken dat Multikabel deze actie bewust heeft opgestart om KPN uit z'n tent te lokken. Opzich wel slim want zij zetten nu tevens KPN voor het blok met z'n ADSL naam claim. Daarnaast een hoop free-publicity ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaPa schreef op 24 August 2003 @ 16:50:

Het begint er een beetje op te lijken dat Multikabel deze actie bewust heeft opgestart om KPN uit z'n tent te lokken. Opzich wel slim want zij zetten nu tevens KPN voor het blok met z'n ADSL naam claim. Daarnaast een hoop free-publicity ;)
het is wel een enorme gok. als ze dit verliezen staan ze in 1 klap bekend als de rukkendste kabelboer van nederland...

edit: de op één na rukkendste dan; UPC is nog wel ff wat erger

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 23-09 02:20
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 17:09:
[...]

het is wel een enorme gok. als ze dit verliezen staan ze in 1 klap bekend als de rukkendste kabelboer van nederland...

edit: de op één na rukkendste dan; UPC is nog wel ff wat erger
Dat zal wel meevallen want ze krijgen ook erg veel goede publiciteit :)

Multikabel nummer één onder kabelinternetproviders

Providertest Consumentenbond

(volgens mij zijn ze ook is een keer in Kassa genoemd als 1 van de beste (kabel)providers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

PaPa schreef op 24 August 2003 @ 16:50:

Daarnaast gaat Multikabel ook zn download snelheid verhogen voor de power abbo's van 768kbit naar 1Mbit :) :) dus nu sneller dan het standaard ADSL abbo van de KPN.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
En dat maakt het alleen nog maar vreemder. Waarom adverteren met iets wat slechter is dan je eigen product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Poltergeist schreef op 25 August 2003 @ 17:58:
En dat maakt het alleen nog maar vreemder. Waarom adverteren met iets wat slechter is dan je eigen product?
Omdat Multikabel een enquete had gehouden en daar kwam uit dat mensen bij ADSL aan snel internet denken :)

Tja, dat krijg je door die 100den minuten per maand aan reclame op TV door KPN :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 20:27:
[...]

sure.

de n00b consumenten dachten vroeger adsl=snel internet=kabel
multikabel dacht dat uit te buiten.

maar alle gratis publiciteit die ze nou krijgen gaat wel vergezeld van de boodschap:
kabel=ruk
adsl=kewl
het blijven tenslotte journalisten...
Dat is het nou net. Multikabel krijgt natuurlijk (hoor en wederhoor, het blijven immers journalisten) na elke uitlating van KPN en consorten de mogelijkheid om hierop te reageren. Kunnen ze elke keer weer benadrukken dat hun dienst zeker net zo goed is als de dienst van KPN c.s..

Zal ook heel erg van de regio afhangen denk ik. Bij ons in de regio draaien ze het precies om:
ADSL= traag en duur (meer dan 50 euro per maand voor een abbo met 768 down)
kabel = snel en goedkoper (net geen 50 euro voor een abbo met 3800 down)

Alleen de mensen die servers willen draaien, zitten vast aan hun ADSL.

• MrDry
  • Laatst online: 16:56

MrDry

Desperados!

De kwaliteit van kabel en ADSL is natuurlijk sterk afhankelijk van de provider.

Ik heb zelf een multikabel abbo en ben super tevreden. Zoals Gutteguttegut al schreef gaat per 1 oktober de download snelheid omhoog en zijn ze ook bezig om iedereen een vast IP adres te geven... Ik heb nog nooit gemerkt dat ik bandbreedte moet delen (volgens mij is dat argument ook achterhaald)

Misschien doet multikabel het wel om zich te onderscheiden van andere kabel providers waarover erg slechte verhalen de ronde doen zoals UPC.....

Quod licet lovi, non licet bovi

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrDry schreef op 28 August 2003 @ 12:26:
De kwaliteit van kabel en ADSL is natuurlijk sterk afhankelijk van de provider.

Ik heb zelf een multikabel abbo en ben super tevreden. Zoals Gutteguttegut al schreef gaat per 1 oktober de download snelheid omhoog en zijn ze ook bezig om iedereen een vast IP adres te geven... Ik heb nog nooit gemerkt dat ik bandbreedte moet delen (volgens mij is dat argument ook achterhaald)

Misschien doet multikabel het wel om zich te onderscheiden van andere kabel providers waarover erg slechte verhalen de ronde doen zoals UPC.....
Volgens mij is het bij kabelinternet nog altijd zo dat je je bandbreedte moet delen, bij ADSL is dat ook zo maar het verschil zit hem 'vanaf waar' je je bandbreedte deelt. Bij kabelinternet zal dat zijn aan het begin van je straat (daar waar de tv-kabelverdeelkast staat) en bij ADSL is dat in de centrale van KPN.

Theoretisch gezien ligt er vanaf de centrale van KPN een dikkere lijn naar het internet dan vanaf het tv-kabelverdeelkastje bij jou in de straat. Bij ADSL heb je dus alleen vanaf je huis naar de telefooncentrale een 'eigen stukje' bandbreedte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Maar Multikabel moet ermee stoppen. Helemaal terecht IMO, en natuurlijk probs voor Eweka.

* Ruudjah heeft 2 Premium abbo's van Eweka en is erg tevreden. Ga zo door!

[ Voor 15% gewijzigd door Ruudjah op 29-08-2003 16:56 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Update: de rechter heeft uitspraak gedaan :)
Multikabel moet stoppen met 'ADSL via kabel'

door onze redactie

AMSTERDAM - De Noord-Hollandse kabelexploitant Multikabel moet stoppen met reclame maken voor ADSL-internet via de kabel. Dat heeft de voorzieningenrechter in Alkmaar vrijdag in kort geding beslist.

KPN Telecom en internetprovider Eweka eisten vorige week vrijdag voor de rechter een verbod op de reclame van Multikabel. Ze vinden dat onder meer sprake is van misleiding van consumenten.

Volgens KPN verdraait Multikabel de eigenschappen van het eigen product. ADSL via de kabel kan niet, stelt KPN, omdat het een vorm van breedbandinternet via de telefoonlijn is. Dit gebeurt volgens door de International Communications Union (ITU) gedefinieerde protocollen en standaarden.

Multikabel meent echter dat KPN een generiek begrip voor iets specifieks gebruikt en de naam ADSL claimt voor het eigen product. Juridisch is dat niet in de haak, aldus Multikabel, dat vindt dat KPN Telecom de ADSL-technologie op onjuiste gronden monopoliseert.

Zowel KPN Telecom als Mutikabel is het er over eens dat ADSL geen merknaam is. Volgens KPN is het echter een onderscheidend begrip geworden voor snel internetten voor een vast bedrag per maand via de telefoonlijn. In dat geval geldt volgens het bedrijf ook als geen sprake is van een merknaam wettelijke bescherming tegen het gevaar van verwarring.

Volgens Multikabel gaat het echter niet om de mogelijke verwarring die ontstaat, maar om wat juridisch is toegestaan. De rechter heeft dit standpunt uiteindelijk niet gehonoreerd.
bron: http://www2.telegraaf.nl/digi/article3832181.ece

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is te lezen op de site van Multikabel:

RECTIFICATIE
Multikabel is in kort geding veroordeeld u het volgende mee te delen. In de maand augustus hebben wij op grote schaal televisiecommercials uitgezonden onder de titel: Zonde als je iets in huis hebt, maar het niet gebruikt". Daarin riepen wij u op om "uw kabelaansluiting voor ADSL-internet te activeren." Deze uitingen zijn, vanwege het prominent verwijzen naar de term ADSL, onrechtmatig bevonden. De reden daarvan is dat ADSL een begrip is dat inmiddels is vereenzelvigd met internet via de telefoonlijn. De rechter heeft ons bevolen die onrechtmatigheid te beëindigen en het verkeerde beeld dat wellicht is ontstaan recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Ze willen in hoger beroep gaan tegen de uitspraak maar ze doen nu al een rectificatie?
Dat ze stoppen met de reclame is logisch maar die rectificatie is verwarrend. Leggen ze zich bij de uitspraak neer of gaan ze door. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 25-09 20:19
Als de rechter zegt dat Multikabel het moet rectificeren vermoed ik dat ze dat verplicht zijn te doen, of ze nou wel of niet in hoger beroep gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pc123 op 29-08-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik zou eigenlijk wellis willen weten of door deze actie Multikabel nou echt veel meer leden heeft gekregen de afgelopen maand, jammer dat dat nergens op hun site staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
bazs2000 schreef op 29 August 2003 @ 17:13:
Ze willen in hoger beroep gaan tegen de uitspraak maar ze doen nu al een rectificatie?
Dat ze stoppen met de reclame is logisch maar die rectificatie is verwarrend. Leggen ze zich bij de uitspraak neer of gaan ze door. :?
Ze gaan niet in hoger beroep. Ze willen de discussie achter zich laten (zie http://www.webwereld.nl/nieuws/16093.phtml)

[ Voor 7% gewijzigd door Poltergeist op 29-08-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammoth
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik ben blij dat de rechter zich goed heeft laten voorlichten.
Maar volgens mij heeft Multikabel veel fouten in deze zaak gemaakt, onder andere door zelf bewijzen te geven, de uitleg van de 3e generatie kabelmodems en wat VERSCHILLEN tussen het DOCSIS en ADSL systeem. Ze zeggen zelf dus dat er een verschil bestaat tussen die twee.
Gewoon dom van Multikabel om dit onderdeel van de FAQ erin te laten en een ander onderdeel te verwijderen omdat daar de verschillen tussen de systemen in stonden.

Kort gezegd (als het me lukt :) ): Multikabel heeft deze actie niet goed voorbereid of ze deden het puur voor de publiciteit, want die advocaat van MK deed ook niet erg zijn best om van ADSL een gewoon woord te maken.

(Blijkbaar kan ik dus echt niets kort zeggen :P)

There could be only one, too bad it wasn't me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ze hebben alleen hun site nog niet (goed) bijgewerkt. De link naar de spot voor ADSL via de kabel is nog steeds online. De link staat er zelfs nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Plofkotje schreef op 29 augustus 2003 @ 21:39:
Ze hebben alleen hun site nog niet (goed) bijgewerkt. De link naar de spot voor ADSL via de kabel is nog steeds online. De link staat er zelfs nog.
Ik denk dat dat niet echt een probleem is, je kiest er toch zelf voor om het te downloaden :)

En het is wel handig voor de mensen die de reclame nog niet gezien hebben, Webwereld.nl linkt er ook naartoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag en hoorde net voor het eerst de aangepaste reclamespot van Multikabel, ze hebben het nu gewoon over kabel internet, de term ADSL word achterwege gelaten, zoals het hoort! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
Update: In mijn vakantie heb ik een nieuwe brief gekregen van de Reclame Code Commissie, met daarin het verweer van Clifford Chance namens Multikabel. Hierin ontkennen ze - uiteraard - dat er sprake zou zijn van misleiding van de consument. Helaas ben ik niet in staat om naar de vergadering van 17 september te gaan.

In diezelfde brief staat overigens dat Multikabel wel tegen het vonnis van de rechter in beroep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

RECTIFICATIE
Geachte consument,

Multikabel is in kort geding veroordeeld u het volgende mee te delen. In de maand augustus hebben wij op grote schaal televisiecommercials uitgezonden onder de titel:... etc etc

ze zijn dus gewoon op de vingers getikt omdat het niet juist was :)
Toch wel goed dat er af en toe nog iemand wakker is in het slapende kikkerlandje

[ Voor 49% gewijzigd door The outer limits op 14-09-2003 17:12 ]

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Nu online
En weer een kickje:

Zaterdag een brief gekregen van de reclame code commissie inz. de klacht die ik had ingedient. Ik zal 'm vanavond even inscannen en online zetten, maar kort en goed komt het erop neer dat de reclameuiting misleidend is, en de RCC beveelt multikabel geen reclame meer op deze manier te maken voor hun product.

edit: de links:

Afbeeldingslocatie: http://www.poelgeest.cistron.nl/plaatjes/rcc1-small.gif Afbeeldingslocatie: http://www.poelgeest.cistron.nl/plaatjes/rcc2-small.gifAfbeeldingslocatie: http://www.poelgeest.cistron.nl/plaatjes/rcc3-small.gif

[ Voor 40% gewijzigd door Poltergeist op 27-10-2003 19:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste