ADSL via de kabel, technisch onmogelijk, wel reclame.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Mijne dames en heren, graag even aandacht voor het volgende:
Beste abonnee,

Zonde als je iets in huis hebt, maar het niet gebruikt.

Dat is het thema van onze nieuwe reclamecampagne voor internet via Multikabel. Immers, snel internet voor een vast bedrag per maand wil je zo makkelijk mogelijk hebben. En wanneer je daar alleen de kabelaansluiting maar voor hoeft te activeren… Maar dat hoeven wij u niet meer te vertellen. U heeft die stap reeds gezet en maakt, zo merken wij uit de verschillende klantreacties en onderzoeken, met veel plezier en tevredenheid gebruik van één van onze internetabonnementen.

In onze nieuwe campagne introduceren we het begrip ADSL-internet via de kabel. ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een vast bedrag per maand. En ja, dat bieden wij allang. Daarom hebben wij besloten deze term actief in onze communicatie te gebruiken. Verandert er iets voor u? Nee. Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de kabel dus.

Graag tonen we u op onderstaande link de primeur van onze nieuwe commercial die vanaf a.s. maandag op RTL4, RTL5 en Yorin de gehele maand augustus wordt uitgezonden. De campagne bestaat verder uit dag- en weekbladadvertenties, mailings en een huis aan huis verspreide folder.
ADSL-internet. Een makkie met Multikabel.

www.multikabel.nl/downloads/leech.php?id=71
Dit is een quote uit een informatiebrief die ik heb ontvangen van mijn ISP Multikabel. Ik was verbaast, nee, ik ben verontwaardigd dat dit zomaar kan want het is een grote leugen dat ze de naam ADSL voor hun verbindingen gaan gebruiken (in het geval van reclame dus).

ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line waarachter een op ATM gebaseerd netwerk schuilgaat.

Kabelinternet werkt op een geheel andere manier maar toch gaat Multikabel adverteren met iets wat ze niet eens aanbieden. Waarom? Omdat ADSL in de gedachte van de mensen staat voor een goede verbinding.

Mijn eerste gedachte was:"Dit kan niet en dit mag niet".
Multikabel koppelt met dit bericht de afkorting ADSL los van de techniek en gebruikt deze voor een andere techniek die niets met de afkorting te maken heeft.

Ik ben erg te spreken over de diensten van de ISP en ook over de klantenservice die erachter zit maar ik kan mij gigantisch opwinden over iets ogenschijnlijk kleins als dit. :{

Ik werk met ADSL, ik ken de technieken die ervoor worden gebruikt en ik vind dat ze zich op deze manier schuldig maken aan valse voorlichting. In de eerste instantie zet ik dit hier om aan jullie te vragen of jullie er ook zo over denken.

Wanneer ik niet de enige ben die er zo over denkt dan wil ik een serieuze klacht sturen naar multiekabel. Niet op basis van de techniek waarvoor zij reclame willen maken maar voor het feit dat ze met iets gaan adverteren wat ze niet aanbieden.

Ik ben na het lezen van dit bericht zeer teleurgesteld. :{

[ Voor 18% gewijzigd door bazs2000 op 01-08-2003 20:21 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

Jaymz

Keep on moving !

Zou je dit misleiding kunnen noemen (al dan niet bewust) ? :)

[edit]Je zou kunnen beginnen met een mailtje ala: "Zeg vriendelijke vrienden, wat jullie beweren (Kabel== ADSL) slaat als een tang op een varken, want (uitleg die reclameboy's and girls ook begrijpen :P ;))

[ Voor 65% gewijzigd door Jaymz op 01-08-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

* Erkens ziet al topics verschijnen over dat de ADSL verbinding het niet doet en er achteraf blijkt dat het gewoon kabel is en dat hun ADSL-router het dus niet doet :X

zo kom je als provider niet echt professioneel over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Jaymz schreef op 01 August 2003 @ 18:07:
Ja, want als je reclame gaat maken voor iets wat je als ISP niet aanbiedt dan ben je bewust bezig met het misleiden van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 11:38

Jaymz

Keep on moving !

Wanneer zouden ze mobiel telefoneren met je vaste toestel verzinnen 8)7 ;)

Ik vind dit zegmaar niet echt kunnen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
bazs2000 schreef op 01 August 2003 @ 18:04:
Wanneer ik niet de enige ben die er zo over denkt dan wil ik een serieuze klacht sturen naar multiekabel. Niet op basis van de techniek waarvoor zij reclame willen maken maar voor het feit dat ze met iets gaan adverteren wat ze niet aanbieden.

Ik ben na het lezen van dit bericht zeer teleurgesteld. :{
Waarom zou je gelijk een klacht indienen (en dan vooral ook als meer mensen het er mee eens zijn ;) )
Schrijf ze gewoon een net mailtje dat het niet correct is om het ADSL te noemen. Leg je (imho valide) argumenten voor en kijk hoe ze reageren. Noem vooral ook die ADSL routers die niet gaan werken ed :)

Succes ermee :)
edit:
Is dit trouwens geen leuk bericht voor op de Frontpage?

[ Voor 5% gewijzigd door Glimi op 01-08-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Klacht indienen klinkt zwaarder dan ik in gedachte heb, ik ben alleen een ster in het kiezen van de verkeerde woorden. :P

Wanneer ik een dergelijke brief ga schrijven dan zal ik er zowiezo een uitleg bij doen wat ADSL is en hoe het werkt. Ik ga echt niet als een boze klant te werk want daar (en ik kan het weten :) ) schiet ik niets mee op. Ik wil ze er alleen van bewust maken dat deze actie fout is.

En Glimi, ik wil weten of mijn opwinding terecht is.
Kijk, als niemand bezwaar heeft tegen een dergelijke manier van adverteren dan kan ik wel een brief sturen maar het enige wat ik dan bereik is dat ik mijn hart lucht en dat mijn brief vervolgens het vierkante archief in gaat.

Daar wil ik zeker van zijn, ik heb al het flauwe vermoeden dat ik een 'lachbrief' naar de customercare-afdeling van Multikabel ga sturen (dit omdat een klant maar zelden weet waar deze over spreekt) dus ik wil wel weten dat ik niet alleen sta.

Ik bedacht mij net dat Multikabel ook een eigen forum heeft. Ik zou ook de meningen daar kunnen pollen. En dat van die ADSL-routers is wel een goede, ik zie het al helemaal gebeuren tijdens de installatie van zo'n ding. :+

Edit:
Bericht voor op de FP? Dat is wel een goede, ik ga even op zoek naar een internetpagina over dit, zonder dat kan er geen artikel bestaan. :)

Edit2:

Ik heb niets maar dan ook niets over deze mailing kunnen vinden maar kwam wel twee vreemde zaken tegen (of ik ben paranoïde, dat kan ook).

Actuele informatie 07 april 2003

En het tweede is dat de pagina waarop zij de verschillen tussen ADSL en kabel uitleggen niet meer beschikbaar is:

Het verschil tussen kabel en ADSL

[ Voor 25% gewijzigd door bazs2000 op 01-08-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
bazs2000 schreef op 01 August 2003 @ 18:24:
En Glimi, ik wil weten of mijn opwinding terecht is.
Kijk, als niemand bezwaar heeft tegen een dergelijke manier van adverteren dan kan ik wel een brief sturen maar het enige wat ik dan bereik is dat ik mijn hart lucht en dat mijn brief vervolgens het vierkante archief in gaat.
Ik vind je opwinding/verbazing meer dan terecht. Ze zeggen immers dingen die niet waar zijn en ook komen er meer eigenschappen NIET overeen als de technische implementatie (zoals met meerdere mensen op één lijn).

Het is als sinas als cola verkopen, omdat mensen cola meer kopen en als reden opvoeren dat het toch ook je dorst lest 8)7

[edit]
Edit:
Bericht voor op de FP? Dat is wel een goede, ik ga even op zoek naar een internetpagina over dit, zonder dat kan er geen artikel bestaan. :)
Mwoah gewoon het mailtje erbij doen. Omdat het niet op het net staat wil niet veel zeggen. Ik zoek anders nog even op usenet ;) Dat filmpje kan d'r ook wel voor een newsposting gebruikt worden hoor :+

[ Voor 22% gewijzigd door Glimi op 01-08-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je werkgever zou er weleens werk van kunnen willen maken ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Na het zien van dit filmpje zeker? :)
Graag tonen we u op onderstaande link de primeur van onze nieuwe commercial die vanaf a.s. maandag op RTL4, RTL5 en Yorin de gehele maand augustus wordt uitgezonden. De campagne bestaat verder uit dag- en weekbladadvertenties, mailings en een huis aan huis verspreide folder.
ADSL-internet. Een makkie met Multikabel
www.multikabel.nl/downloads/leech.php?id=71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:18
Moet wel zeggen dat ik 't wel een grappige en originele manier vind om producten te slijten.
Ben benieuwd of KPN nog wat onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Als het zover zal komen dan is het niet alleen KPN die niet geamuseerd zal zijn, ook Versatel, BabyXL en BBNed zullen in dat geval niet blij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jezus...
Maareh, hoe weet je zo zeker dat het geen ATM is? En is adsl wel zo ingedekt, qua techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
ADSL is wel redelijk ingedekt omdat het een op zichzelfstaand product is wat voorkomt uit de apparatuur.

Ik kan niets vinden over de opbouw van een netwerk wat voor kabelinternet wordt gebruikt, ik vind alleen maar vergelijkingen maar niets over de apparatuur. ATM in combinatie met kabelinternet levert alleen maar bergen pagina's zonder nuttige info op.

Edit:
MetHod, ik zag het pas vanavond en volgende week ben ik lekker een weekje vrij. :) En aangezien a.s. maandag de campagne al van start gaat. :)

[ Voor 19% gewijzigd door bazs2000 op 01-08-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 24-09 20:18
Heb je dit vandaag al ff rondgemaild op je werk? ff die juridische honden erop. :Y)

Edit: ok

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 01-08-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Waarom moet ADSL op ATM aansluiten? Daar is toch geen enkele technische reden voor?

Sterker nog, ATM is nooit echt van de grond gekomen, zo heb ik elke keer mogen leren bij de networking-college's. Een van die docenten schijnt flink wat onderzoek voor en naar ATM gedaan te hebben, dus die geloof ik wel een beetje.

Nog een opmerking, waarom zou ADSL technisch niet via de kabel kunnen? Telefonie kan ook via de kabel en aangezien ADSL gebruik maakt van de ruim voorhanden zijnde bandbreedte van de (analoge) telefoonlijn, zou dat in theorie ook met de kabellijn kunnen ;) Volgens mij is kabel niet zo broadcast meer als het vroeger ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ACM schreef op 01 August 2003 @ 19:36:

Nog een opmerking, waarom zou ADSL technisch niet via de kabel kunnen? Telefonie kan ook via de kabel en aangezien ADSL gebruik maakt van de ruim voorhanden zijnde bandbreedte van de (analoge) telefoonlijn, zou dat in theorie ook met de kabellijn kunnen ;) Volgens mij is kabel niet zo broadcast meer als het vroeger ooit was.
zow :D. Leren ze je ook zo redeneren bij die netwerk colleges? :D

Adsl gaat via de telefoonlijn.
Je kan telefoneren via kabel,
dus daar heb je ook de totale bandbreedte die er op de telefoonlijn zit per persoon naar een centrale.
dus adsl moet ook via de kabel kunnen

8)7

Volgens mij is en blijft kabel een lokaal gedeeld medium in tegenstelling tot adsl, waar je pas met 10.000en de bandbreedte gaat delen en een veel minder storingsgevoelige manier van aansluiten

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 01-08-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

welke protocollen gebruikt kabelinternet dan wel?
zal toch ook wel ATM based zijn?

linkje:
http://cable-modems.org/s...SIS_DVB-RC_comparison.pdf

tis geen ATM maar native IP staat er. dus mag het geen ADSL heten wmb

[ Voor 51% gewijzigd door D2k op 01-08-2003 19:52 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Glimi schreef op 01 August 2003 @ 18:34:
[...]

Ik vind je opwinding/verbazing meer dan terecht. Ze zeggen immers dingen die niet waar zijn en ook komen er meer eigenschappen NIET overeen als de technische implementatie (zoals met meerdere mensen op één lijn).

Het is als sinas als cola verkopen, omdat mensen cola meer kopen en als reden opvoeren dat het toch ook je dorst lest 8)7

[edit]
[...]

Mwoah gewoon het mailtje erbij doen. Omdat het niet op het net staat wil niet veel zeggen. Ik zoek anders nog even op usenet ;) Dat filmpje kan d'r ook wel voor een newsposting gebruikt worden hoor :+
Ik heb de knoop doorgehakt, en dit topic in de submit geknalt... nu is het wachten op een W00ter of andere coordinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Thnx Teckna. :*
Ik kwam niet voorbij die linkcheck (geen site = geen link), ik zet dan ook even het volledige bericht in zijn ongeknipte vorm in de startpost. :)

Edit:
Done.
Oh, en D2k, bedankt, dat was iets waar ik al naar op zoek was, blijkbaar is Docsis beter als zoekargument. :P

[ Voor 29% gewijzigd door bazs2000 op 01-08-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

ik had eerst gereplied en toen gezocht :X
had op jouw kennis gerekend ;)

ik dacht nl dat docsis ook meer in de ATM hoek zat
niet dus

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
ACM schreef op 01 August 2003 @ 19:36:
Waarom moet ADSL op ATM aansluiten? Daar is toch geen enkele technische reden voor?

Sterker nog, ATM is nooit echt van de grond gekomen, zo heb ik elke keer mogen leren bij de networking-college's. Een van die docenten schijnt flink wat onderzoek voor en naar ATM gedaan te hebben, dus die geloof ik wel een beetje.

http://www.dslforum.org/a...outdsl/dslhome_index.html

De reden dat ADSL meestal op ATM aansluit is dat het Telecom is. De KPNs van deze wereld zijn vertrouwd met ATM, dat is waar ze ervaring mee hebben op hun fiber backbones. Als pure dataoplossing is ATM minder geschikt vanwege de complexiteit die circuit-switched met zich meebrengt. Maar vanuit de local loop endpoints waar de ADSL lijn eindigt kun je via ATM spraak en data op een enkele upstream zetten.

ADSL moet over telefoonlijnen omdat het gebruik maakt van het vrije spectrum op een telefoonlijn. Boven de 3Khz is de kwaliteit van een telefoonlijn matig, maar het is wel ongebruikt spectrum. Er zijn dus veel lijnen, waar pas met moderne techniek ruimte is gekomen. De kwaliteit van een TV kabel is beter, dus dat deel van het spectrum wordt daar wel gebruikt. Bovendien betekent de betere kwaliteit van de kabel een hogere prijs per meter, en is de kabel daarom gedeeld. Er zijn dus weinig lijnen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dat gedeelde kunnen ze toch echt niet wegkrijgen volegens mij. Ze kunnen hooguit de snelheid cappen en de lijn maximaal 1:1 overboekt verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JvS schreef op 01 August 2003 @ 19:37:
zow :D. Leren ze je ook zo redeneren bij die netwerk colleges? :D
Nee, daar hebben we logica voor :P
8)7
Hap... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

op fok zijn ze het er in elk geval mee eens :)
http://forum.fok.nl/showtopic.php/361069/1/100
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:40 schreef detulp050 het volgende:
Bij deze wil ik namens ErCo Wortelfabriek laten weten dat wij onze wortels voortaan Asperges noemen. Veel mensen vinden Asperges lekker en zullen dus ook de voordelen van wortels ontdekken Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:02 schreef Bou het volgende:
"Wij van MelkUnie verkopen alleen nog maar champagne, maar wees gerust, er veranderd niets voor u! We maken gewoon nog melk, maar noemen het champagne! Champagne van MulkUnie, lekker fris!"
:D _O_

Dit mag van mij wel breed uitgemeten worden op de frontpage, het liefst nog VOOR deze actie op TV komt. Ik zou er zelfs graag een Topic voor openen in IT als bron of vragen of www.dsldesk.nl er morgen een nieuwspost aan besteedt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 11:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

http://www.dsldesk.nl/Nieuws/90
Multikabel wil meeliften op succes ADSL
Zaterdag 2-8-2003 10:31 | Auteur: Redactie

Dat sommige aanbieders van kabelinternet ADSL als een bedreiging zien, blijkt uit een opmerkelijk actie van Multikabel. Het bedrijf start vanaf aanstaande maandag een campagne op televisie, waarin het 'ADSL-internet via de kabel' aanprijst.

Eerder berichtten we over de bedreiging die ADSL lijkt te vormen voor aanbieders van kabelinternet. Onderzoeksbureau Forrester voorspelt dat van alle breedband internetaansluitingen over vijf jaar 71 procent ADSL is. Het marktaandeel van de kabelbedrijven zal teruglopen van 53 procent in 2000 tot 22 procent in 2008.

ADSL is ontwikkeld om over een kopere telefoonaansluiting snel internet aan te bieden. Eén van de belangrijkste aspecten van ADSL is dat het een zogenaamd 'niet-gedeeld medium' is; gebruikers in dezelfde regio beïnvloeden elkaars verbinding niet. Een internetverbinding via de kabel wordt daarentegen gedeeld met andere gebruikers.

Het verschil in techniek lijkt voor Multikabel geen reden om niet met de term te adverteren: "ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een vast bedrag per maand. En ja, dat bieden wij allang."

Aanbieders van 'echt ADSL' zijn vermoedelijk niet blij met de actie van Multikabel. Ook is het maar de vraag of de Stichting Reclame Code zonder meer akkoord gaat. Multikabel lijkt zich immers schuldig te maken aan onjuiste voorlichting.

Hieronder het fragment uit de oorspronkelijke informatiebrief die verzonden is aan de abonnee's van Multikabel:

"Zonde als je iets in huis hebt, maar het niet gebruikt.

Dat is het thema van onze nieuwe reclamecampagne voor internet via Multikabel. Immers, snel internet voor een vast bedrag per maand wil je zo makkelijk mogelijk hebben. En wanneer je daar alleen de kabelaansluiting maar voor hoeft te activeren.. Maar dat hoeven wij u niet meer te vertellen. U heeft die stap reeds gezet en maakt, zo merken wij uit de verschillende klantreacties en onderzoeken, met veel plezier en tevredenheid gebruik van één van onze internetabonnementen.

In onze nieuwe campagne introduceren we het begrip ADSL-internet via de kabel. ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een
vast bedrag per maand. En ja, dat bieden wij allang. Daarom hebben wij besloten deze term actief in onze communicatie te gebruiken. Verandert er iets voor u? Nee. Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de kabel dus.

Graag tonen we u op onderstaande link de primeur van onze nieuwe commercial die vanaf a.s. maandag op RTL4, RTL5 en Yorin de gehele maand augustus wordt uitgezonden. De campagne bestaat verder uit dag- en weekbladadvertenties, mailings en een huis aan huis verspreide folder. ADSL-internet. Een makkie met Multikabel.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen liever in een Audi rijden dan in een Smart.

Dat terwijl onze Smart dezelfde features heeft als een Audi!

Namelijk, 4 wielen, een stuur en een stoel. Bij deze noemen we ons product dan ook anders, om het geleverde product qua naamgeving beter aan te laten sluiten bij de eigenschappen van het product en de verwachtingen van de klant.

Voor u, als trouwe klant, veranderd er natuurlijk niets!

Koop nu onze Smart Audi RS4!

Like duh, wat een belachelijke actie. We gaan gewoon technische termen compleet niet van toepassing zijnde op het te leveren product toepassen in een reclamecampagne, omdat mensen het woord beter kennen en dus misschien dan ons product wel nemen, omdat we verkeerde verwachtingen kweken.

Echt te belachelijk voor woorden en dit soort dingen mag van mij dus verboden worden, om de onnozele consument te beschermen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde als je iets gebruikt, maar je krijgt weinig in huis omdat het gedeelde bandbreedte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 12:41:

Zonde als je iets gebruikt, maar je krijgt weinig in huis omdat het gedeelde bandbreedte is.
Ik denk toch echt niet dat het daar om gaat hoor :)
Met @Home haal ik de 4Mbit, dan moet je een behoorlijk snel adsl abbo hebben om er overheen te komen. De bandbreedte van ADSL word trouwens maar 1 stap verderop gedeeld, tenzij je een onbetaalbare 1 op 1 lijn hebt...

Het gaat er om dat ze een technische term gebruiken om hun kabel internet systeem aan te duiden als zijnde iets anders.

Zal leuk worden: ik bied een 64K ISDN verbinding aan (betalen per klik dus) en noem dit DSL. Het is immers een digitale lijn, en je kunt hem altijd aan laten als je wilt...

Echt waar, zo af en toe vraag ik me af wie die reclame campagnes bedenkt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 13:04:
[...]

Echt waar, zo af en toe vraag ik me af wie die reclame campagnes bedenkt. |:(
Mensen met een stropdas die snel veel geld willen verdienen, en zelf het verschil ook niet weten, alleen zien dat "ADSL" goed verkoopt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 13:04:
[...]

Met @Home haal ik de 4Mbit, dan moet je een behoorlijk snel adsl abbo hebben om er overheen te komen. De bandbreedte van ADSL word trouwens maar 1 stap verderop gedeeld, tenzij je een onbetaalbare 1 op 1 lijn hebt...
Hoohoo...jij hebt het geluk dat je in een rustige buurt woont. Dat is lang niet altijd / overal zo ;)

* Xandrios woont in een vrij drukke buurt; savonds mag ik blij zijn als ik 1 mbit haal...
Daarnaast is het onstabiel, en de ping is brak.
Vandaar dat ik nu ook een echte DSL verbinding heb aangevraagd: 2mbit full duplex SDSL :9

Over het hele ATM verhaal: Dat heeft eigenlijk niets met DSL te maken. Toevallig gebruikt de KPN, BBned etc dat als protocol bij het transport vanaf de telefooncentrale naar de backbone van de ISP. Maar ze zouden in princiepe net zo goed Ethernet kunnen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Naar I&T verplaatst omdat het op de FP genoemd wordt en het vervelend is voor al die mensen om een access denied te krijgen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Als Multikabel inderdaad deze reclame uitingen gaat doen die feitelijk op misleiding zijn gebaseerd vind ik dat een zeer kwalijke zaak.
Vooral ook omdat het gros van de mensen het verschil tussen kabel of ADSL internet niet weten omdat het grootste verschil het technische verschil is want:

- Kabel internet of ADSL internet zijn beide sneller dan inbellen.
- Voor een vast bedrag per maand online kunnen zijn.
- Niet in heel Nederland beschikbaar is.

Dit zullen de meeste mensen nog wel weten door de reclames en "van horen zeggen" maar meer ook niet.
En idd, omdat kabel internet een slechte naam heeft door bepaalde aanbieders die ik nu niet noem (die weten we allemaal wel!) is dit een makkelijke stunt om mensen te overtuigen.....
Ik vind, als Multikabel deze reclamecampagne doorzet, het een zeer, zeer kwalijke zaak en ik hoop zeker niet dat het wordt doorgezet zoals door hen of door een ander......

[ Voor 98% gewijzigd door pinolief op 02-08-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ik heb maar even een klacht gedeponeerd bij de Reclame Code Commissie.
Men misleidt de consument. Het onderscheid tussen Kabelinternet en ADSL, is dat de laatste een volledig eigen verbinding heeft tot aan de centrale. Een kabelinternetter deelt een heel segment met alle andere abonnees.

Je kunt als fietsenproducent wel 'een Rolls Royce onder de fietsen' verkopen, maar zo'n fiets niet ALS ZIJNDE een Rolls Royce verkopen.

Deze misleidende commercial gaat vanaf maandag 4 augustus de aether in, tenzij eerder wordt ingegrepen, hetgeen m.i. uw plicht is.
Ik hoop dat velen dit voorbeeld zullen volgen, want ik heb aan één ding een nog grotere hekel, dan aan reclame: misleidende reclame!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

/me heeft ook maar even een klacht ingediend.

Heeft al iemand een mailtje naar multikabel gestuurd voor uitleg met oa. vermelding van het FP artikel en deze thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 25-09 20:02

Scatman_II

R9500 Pro >:)

The_Jester schreef op 02 August 2003 @ 17:02:
Ik heb maar even een klacht gedeponeerd bij de Reclame Code Commissie.

[...]

Ik hoop dat velen dit voorbeeld zullen volgen, want ik heb aan één ding een nog grotere hekel, dan aan reclame: misleidende reclame!
Geen tv meer kijken dan :+

[edit]
Hmm, alle newssites nemen het inderdaad verbazend snel over :) En het zou mij verbazen als ze het dus gaan voortzetten...

[ Voor 16% gewijzigd door Scatman_II op 02-08-2003 17:12 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Tweakertje schreef op 02 augustus 2003 @ 17:07:
Heeft al iemand een mailtje naar multikabel gestuurd voor uitleg met oa. vermelding van het FP artikel en deze thread?
Ik heb zojuist een email de deur uit gedaan met daarin mijn gedachte (en wel een zeer genuanceerde ( :+ ).

Ik achtte het alleen niet nodig om ook nog eens de links naar dit topic en het FP-artikel erbij te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
Het is gewoon goedkoop meeliften op de naam of product van een ander.
Zoiets zou je ook met auto's kunnen doen:

Volvo staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële klanten geconstateerd, voor veel mensen voor veilig en betrouwbaar. Ons nieuwe product noemen we dan ook voortaan Volvo.... etc.

Nu weet ik wel dat Volvo een beschermde naam is maar toch... (juist vanwege dit soort praktijken zijn merknamen en zo beschermt).

Ik weet niet of je een product zomaar een andere naam mag geven. Volgens mij is wel ergens beschreven wat ADSL is.

Aanvulling:
Bij definities vindt je altijd terug dat het loopt via telefoonlijnen zoals b.v deze:

DSL (Digital Subscriber Line) is a technology for bringing high-bandwidth information to homes and small businesses over ordinary copper telephone lines. xDSL refers to different variations of DSL, such as ADSL, HDSL, and RADSL. Assuming your home or small business is close enough to a telephone company central office that offers DSL service, you may be able to receive data at rates up to 6.1 megabits (millions of bits) per second (of a theoretical 8.448 megabits per second), enabling continuous transmission of motion video, audio, and even 3-D effects. More typically, individual connections will provide from 1.544 Mbps to 512 Kbps downstream and about 128 Kbps upstream. A DSL line can carry both data and voice signals and the data part of the line is continuously connected. DSL installations began in 1998 and will continue at a greatly increased pace through the next decade in a number of communities in the U.S. and elsewhere. Compaq, Intel, and Microsoft working with telephone companies have developed a standard and easier-to-install form of ADSL called G.lite that is accelerating deployment. DSL is expected to replace ISDN in many areas and to compete with the cable modem in bringing multimedia and 3-D to homes and small businesses.

Heb reeds een klacht ingediend bij de reclame code commissie. Misleidende reclame is er al genoeg (is overigens wel goed voor de naamsbekendheid van Multikabel als ik zo eens op diverse sites kijk....)..

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Relight heeft ook een klacht ingediend.

Voor hergebruik: :Y)
--------------------------
Persoonsgegevens:
Naam:
Straat:
Nummer:
Postcode:
Televisiereclame:
Zender: Uitzending van commercial gepland 4-8-03
Tijdstip: :
Commercial: Multikabel ADSL over de kabel

Internetreclame:
Adres: www.multikabel.nl
Subpagina:
Betreft: Afbeelding
Tekst:
Afbeelding: video: http://www.multikabel.nl/downloads/files/TV commercial.zip
Banner:

Andere reclame:
Medium: nieuwsbrief

Fragment: Beste abonnee, Zonde als je iets in huis hebt, maar het niet gebruikt. Dat is het thema van onze nieuwe reclamecampagne voor internet via Multikabel. Immers, snel internet voor een vast bedrag per maand wil je zo makkelijk mogelijk hebben. En wanneer je daar alleen de kabelaansluiting maar voor hoeft te activeren… Maar dat hoeven wij u niet meer te vertellen. U heeft die stap reeds gezet en maakt, zo merken wij uit de verschillende klantreacties en onderzoeken, met veel plezier en tevredenheid gebruik van één van onze internetabonnementen. In onze nieuwe campagne introduceren we het begrip ADSL-internet via de kabel. ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een vast bedrag per maand. En ja, dat bieden wij allang. Daarom hebben wij besloten deze term actief in onze communicatie te gebruiken. Verandert er iets voor u? Nee. Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de kabel dus. Graag tonen we u op onderstaande link de primeur van onze nieuwe commercial die vanaf a.s. maandag op RTL4, RTL5 en Yorin de gehele maand augustus wordt uitgezonden. De campagne bestaat verder uit dag- en weekbladadvertenties, mailings en een huis aan huis verspreide folder. ADSL-internet. Een makkie met Multikabel. www.multikabel.nl/downloads/leech.php?id=71
Afbeelding:

Klachtomschrijving:
Reclame uiting: Multikabel ADSL over de kabel
Adverteerder: Multikable
Klacht: Misleidende reclame uiting, verwarring door gebruik van technisch product standaard als product naam.
Motivatie: Multikabel staat op het punt een nieuwe vorm van kabel internet uit te geven onder de naam " MULTIKABEL ADSL". ADSL daarintegen is een technische toepassing om internet via de telefoon lijnen mogelijk te maken. Door gebruik van deze term als productnaam waar het feitelijk om een internet aansluiting via de televisie kabel zal de consument misleid worden. Beide technieken hebben enkel gemeen dat ze allebei toegang tot het internet verschaffen. De term ADSL is in nederland dan ook algemeen geaccepteerd als afkorting voor internet via de telefoon aansluiting terwijl de lijn 'vrij' blijft. Deze vorm van internet wordt vooral door KPN aangeboden. Men misleidt de consument. Het vooral technisch onderscheid tussen Kabelinternet en ADSL, is dat de laatste een volledig eigen verbinding heeft tot aan de centrale. Een kabelinternetter deelt een heel segment met alle andere abonnees. Dit naast de eerder genoemde verschillen. Je kunt als fietsenproducent wel 'een Rolls Royce onder de fietsen' verkopen, maar zo'n fiets niet ALS ZIJNDE een Rolls Royce verkopen. Deze misleidende commercial gaat vanaf maandag 4 augustus de ether in, tenzij eerder wordt ingegrepen, hetgeen m.i. uw plicht is.
Met vriendelijke groet,
------------------

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Relight:
Klinkt bekend, dat onderste gedeelte ;)

* The Jester dankt je voor de kl8 !!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

los van alle techniek is er een probleem wat iedere n00b doorheeft:
het 'eigen lijn'-principe van ADSL.

situatie: mutikabel-ADSL gaat traag, want de hele straat zit te internetten. terwijl het voorkomen daarvan voor veel mensen JUIST de reden is voor ADSL te kiezen.

en dat de verschillende ADSL providers ook overboeken doet er niet toe, want in de praktijk merk je dat toch niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik heb ook maar even een klacht bij die commisie ingediend. Niet dat ik in Noord Holland woon of ook maar iets met Multikabel te maken heb. Maar dit kan natuurlijk niet. Als hun zo graag ADSL willen leveren worden ze maar partner van KPN/BBned ofzo, denk dat ze dat alleen door deze aktie nu wel kunnen vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze leveren ook echte ADSL pakketten. Ik zit ook bij Multikabel en kan niet het adsl pakket nemen wat zelfs nog 10 euro goedkoper is en sneller (2mbit down, 1mbit up) dan het snelste abbo Xstream van multikabel 1,5mbit down/ 1 mbit up). Omdat ik in het dekkingsgebied van multikabel zit en dan alleen kabel kan nemen en geen adsl bij hun.

Wat ik me wel afvraag is of ze via bbned, kpn of iets anders dit ECHTE Adsl gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

neehoor, echt via de kabel als je ze zelf mag gelovem:
Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de kabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze willen de beste internet provider van Noord Holland zijn?
Nou, begin dan maar eens bij het eerlijk zijn tegen je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Als je goed leest, gebruiken ze de term ADSL omdat zij van mening zijn dat ADSL bij een heleboel mensen bekent staat als "snel internet voor een vast bedrag per maand".
Zij willen dus SNEL INTERNET voor een vast bedrag per maand bieden.
Laten we wel wezen, als n00b zijnde, weet je het verschil tussen ADSL en Kabel niet.
Je weet alleen dat zodra je je PC aan zet, je online bent, en het je verder slechts 35, 50 of 80 euro kost. Voor de meeste is het trouwens de eerste 2 bedragen, alleen de mensen die bewust met internetten etc. bezig zijn kiezen voor de Chello+ of de Fast ADSL/BBNED ADSL aansluitingen.
Ik kan me goed voorstellen dat een kabelboer op dit moment kiest om de term ADSL ook te gebruiken in zijn reclame campagnes. ADSL spreekt nou eenmaal veel mensen aan, en het is binnen korte tijd ook enorm gegroeid.

Maar, aan de andere kant, correct is het niet. Ze stellen een vergelijk, dat zij een aansluiting kunnen leveren die gelijk of sneller is als een vergelijkbaar pakket (qua kosten) ADSL.
Alleen blijven ze het vervolgens ADSL noemen, en dat is niet correct.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Zo nog beter?
Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel+KPN met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de KPN dus.
})

edit:
quote-typo - Damn...

[ Voor 32% gewijzigd door bitshape op 02-08-2003 20:35 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik heb ook mijn klacht op www.reclamecode.nl ingevuld, maar nu sturen ze me iets op met de post om de klacht in te dienen.

Moet dat ter bevestiging oid :? Ik ben meestal te lui om naar de brievenbus te lopen, dus ik dacht ik doe het handig via internet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op 02 August 2003 @ 21:56:
Ik heb ook mijn klacht op www.reclamecode.nl ingevuld, maar nu sturen ze me iets op met de post om de klacht in te dienen.

Moet dat ter bevestiging oid :? Ik ben meestal te lui om naar de brievenbus te lopen, dus ik dacht ik doe het handig via internet.
Volgens mij houden ze je alleen op de hoogte per post, beetje raar. Aangezien ze dit ook prima per e-mail kunnen doen en e-mail is in princiepe gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester

The Jester

Dreeke:
Wat kreeg jij dan??
Ik heb een klacht ingediend en kreeg NIETZ via de mail. Is het mogelijk dat je ergens een goof-up hebt gemaakt??? Het is per slot van rekening een flink men, waar je je doorheen moet worstelen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook niks gehad per e-mail, ze houden je ook op de hoogte per post!

Denk zowiezo dat ze pas aktie gaan ondernemen als Multikabel de eerste reclame echt heeft uitgezonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
bazs2000 schreef op 01 augustus 2003 @ 18:04:

Ik ben erg te spreken over de diensten van de ISP en ook over de klantenservice die erachter zit maar ik kan mij gigantisch opwinden over iets ogenschijnlijk kleins als dit. :{
Het is maar waar je je druk om maakt.

Het laatste rapport van het CBS over de kenniseconomie kan het verschil tussen een B en een b niet eens maken. Afgezien van het verschil tussen een K en een k natuurlijk wat ze ook verneuken.
Als je op de KPN website de ADSL postcodecheck doet met een postcode die op meer dan 3000 meter zit krijg je ook te zien dat het technisch niet mogelijk is om ADSL te leveren. Alleen ken ik wel wat mensen waar de ADSL lijn van BBned bewijst dat het technisch wel kan. Het zou correct zijn als KPN meldde wel te kunnen maar niet te willen leveren.
Op de KPN homepage wordt ADSL vergeleken met een eigen oprit naar internet. En ik maar denken dat het VPI tussen de DSLAM en de BBRAS door heel veel VCIs gedeeld werd bij ADSL van KPN.

Hetzij uit onkunde hetzij vanwege sturing van de PR afdeling staat er heel veel informatie online die strikt technisch gesproken niet accuraat is. Bij alle breedband leveranciers van Nederland. Ik kan me er niet druk over maken, maar als jij zo graag wil wees dan consequent en ga ook naar allemaal klachten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
jochemd schreef op 03 August 2003 @ 01:11:
Hetzij uit onkunde hetzij vanwege sturing van de PR afdeling staat er heel veel informatie online die strikt technisch gesproken niet accuraat is. Bij alle breedband leveranciers van Nederland. Ik kan me er niet druk over maken, maar als jij zo graag wil wees dan consequent en ga ook naar allemaal klachten sturen.
Als je nu mijn eerlijke mening wilt over jouw verhaal dan ga ik erg bot zijn.
Volgens mij weet je niet waar je over praat.

We hebben het hier over valse voorlichting en over het toeëigenen van een afkorting omdat ADSL in de volksmond als snel en stabiel te boek staat.
Multikabel levert deze dienst zowel technisch als schriftelijk niet en is daarmee fout bezig.

Ik ben geen zeikerd als het op kleinigheden aankomt maar dit is geen kleinigheid meer.

Je bazelt maar wat over een postcodecheck maar je vergeet dat bedrijven pas interesse tonen wanneer er in een gebied veel geld te verdienen valt (daar zijn het bedrijven voor). Hier gaat het om reclame die bedacht is door mensen die een slaatje willen slaan uit een benaming omdat deze toevallig populair is.
Op de KPN homepage wordt ADSL vergeleken met een eigen oprit naar internet. En ik maar denken dat het VPI tussen de DSLAM en de BBRAS door heel veel VCIs gedeeld werd bij ADSL van KPN.
En nu ga ik iets van jou vragen wat geheel off-topic is.
Vertel eens in jouw woorden wat de door jou gequote zin betekent?

Een VCi en VPi is iets wat in het interne netwerk van KPN wordt gebruikt, een klant heeft hier niets mee te maken want deze heeft er niets mee nodig. Leg ook eens wat uit van de BBRAS waar jij het over hebt?

Er bestaat geen verbinding die niet gedeeld wordt, waarom niet?
Simpel, je zou daarvoor een eigen 150Mbit verbinding moeten hebben vanaf de DSLAM, en dat is onmogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bazs2000 op 03-08-2003 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 21:03
Ik denk dat de mailtjes van diverse mensen niet zoveel zullen uithalen; Multikabel weet heus wel het verschil tussen ADSL en internet via de kabel. Dit is een bewuste strategie om de "domme gebruiker" (die toch echt het overgrote deel van de markt vormt) te verleiden tot het kopen van "ADSL via de kabel".

Zelf vind ik dit ook erg jammer, want zo wordt weer een term verprutst. Ik kan me al levendig de topics hier op GoT voorstellen waar mensen ADSL problemen hebben, en allerlei deskundigen zich er tegenaan bemoeien en moeite besteden aan allerlei reacties met goede suggesties, en dat dan uiteindelijk blijkt dat het niet over ADSL maar over "ADSL over de kabel" (ofwel: kabelinternet) gaat. Absoluut niet praktisch en het lijkt me ook voor de helpdesks niet leuk (of voor hun inkomsten juist wel, natuurlijk).

Ook levert dit weer werk voor ICT'ers, want de kans dat de gewone consument nog enig benul gaat krijgen van welk modems 'ie nu bij welke internetaansluiting nodig heeft, wordt op deze manier steeds kleiner. Vervelend voor alle tweakers met vrienden, kennissen en famlieleden, dan weer wel...

Dat kan Multikabel natuurlijk geen reet schelen, zolang de toegenomen kosten (omdat de clueless consument steeds meer verprutst) niet boven de winst die bij de concurrent weggehaald wordt uitstijgt. De mening van een paar techneuten zal ze aan hun reet roesten, temeer daar dat toch de klanten zijn die ze liever kwijt dan rijk zijn (want die verstouwen veel te veel bandbreedte).

Dit soort praktijken blijven mogelijk doordat computergebruikers weigeren op nivo mee te denken over de producten die ze aanschaffen. De vraag is of dat probleem ooit op te lossen is; ik vrees van niet. Ondertussen zitten we dus met Ahtlon's 1700+ die op 1300- MHz (of weet ik veel) draaien, softwarepaketten die bij random hoge versienummers beginnen om niet voor de concurrent onder te doen, en allerlei andere marketing rariteiten die voor de geavanceerde gebruiker ontzettend onpraktisch zijn, maar vanuit marketingoverwegingen toch doorgevoerd worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op 03 August 2003 @ 10:32:
Ik denk dat de mailtjes van diverse mensen niet zoveel zullen uithalen; Multikabel weet heus wel het verschil tussen ADSL en internet via de kabel. Dit is een bewuste strategie om de "domme gebruiker" (die toch echt het overgrote deel van de markt vormt) te verleiden tot het kopen van "ADSL via de kabel".

Zelf vind ik dit ook erg jammer, want zo wordt weer een term verprutst. Ik kan me al levendig de topics hier op GoT voorstellen waar mensen ADSL problemen hebben, en allerlei deskundigen zich er tegenaan bemoeien en moeite besteden aan allerlei reacties met goede suggesties, en dat dan uiteindelijk blijkt dat het niet over ADSL maar over "ADSL over de kabel" (ofwel: kabelinternet) gaat. Absoluut niet praktisch en het lijkt me ook voor de helpdesks niet leuk (of voor hun inkomsten juist wel, natuurlijk).

Ook levert dit weer werk voor ICT'ers, want de kans dat de gewone consument nog enig benul gaat krijgen van welk modems 'ie nu bij welke internetaansluiting nodig heeft, wordt op deze manier steeds kleiner. Vervelend voor alle tweakers met vrienden, kennissen en famlieleden, dan weer wel...

Dat kan Multikabel natuurlijk geen reet schelen, zolang de toegenomen kosten (omdat de clueless consument steeds meer verprutst) niet boven de winst die bij de concurrent weggehaald wordt uitstijgt. De mening van een paar techneuten zal ze aan hun reet roesten, temeer daar dat toch de klanten zijn die ze liever kwijt dan rijk zijn (want die verstouwen veel te veel bandbreedte).

Dit soort praktijken blijven mogelijk doordat computergebruikers weigeren op nivo mee te denken over de producten die ze aanschaffen. De vraag is of dat probleem ooit op te lossen is; ik vrees van niet. Ondertussen zitten we dus met Ahtlon's 1700+ die op 1300- MHz (of weet ik veel) draaien, softwarepaketten die bij random hoge versienummers beginnen om niet voor de concurrent onder te doen, en allerlei andere marketing rariteiten die voor de geavanceerde gebruiker ontzettend onpraktisch zijn, maar vanuit marketingoverwegingen toch doorgevoerd worden. :/
de enige verstandige post hier, degenen die het allemaal slikken zijn wij.
Unite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
bazs2000 schreef op 03 August 2003 @ 03:29:

Als je nu mijn eerlijke mening wilt over jouw verhaal dan ga ik erg bot zijn.
Volgens mij weet je niet waar je over praat.
Je zou zo onderhand beter moeten weten.
We hebben het hier over valse voorlichting en over het toeëigenen van een afkorting omdat ADSL in de volksmond als snel en stabiel te boek staat.
Multikabel levert deze dienst zowel technisch als schriftelijk niet en is daarmee fout bezig.
Ja. Net zoals de rest van Nederland die afkortingen fout gebruikt, consumenten verkeerd voorlicht en op kleine lettertjes vertrouwt om ervoor te zorgen dat ze niet aangeklaagd worden. What's new?
Je bazelt maar wat over een postcodecheck maar je vergeet dat bedrijven pas interesse tonen wanneer er in een gebied veel geld te verdienen valt (daar zijn het bedrijven voor).
Dat weet jij. Dat weet ik. Maar het effect voor de consument is wel dat ze niet verder gaan kijken bij andere telco's want KPN zegt dat het technisch niet kan.
Hier gaat het om reclame die bedacht is door mensen die een slaatje willen slaan uit een benaming omdat deze toevallig populair is.
Als jij op een terrasje een spa bestelt, krijg je dan Spa of krijg je dan water met belletjes?
Vertel eens in jouw woorden wat de door jou gequote zin betekent?
Ik werd eerst heel erg boos. Tot ik me bedacht het dit het ultieme bewijs is dat ik er misschien toch wel een heel klein beetje vanaf weet als mijn eigen woorden kennelijk zo precies de vinger op de zere plek leggen dat jij denkt dat het een quote ergens vandaan is ;)
Een VCi en VPi is iets wat in het interne netwerk van KPN wordt gebruikt, een klant heeft hier niets mee te maken want deze heeft er niets mee nodig.
Docsys of DMT is iets wat in het interne netwerk van de leverancier wordt gebruikt, een klant heeft hier niets mee te maken want deze heeft er niets mee nodig.
Er bestaat geen verbinding die niet gedeeld wordt, waarom niet?
Precies. Dus bestaan er ook geen eigen opritten naar internet.

Voor techneuten die te maken hebben met dit soort technieken is dit misschien inderdaad wel een eye-opener voor hoe er buiten hun wereldje hun mooie termen en afkortingen verkracht worden voor marketing doeleinden. Maar misschien moet je nog eens goed rondkijken, als je denkt dat Multikabel de enige is.
Misschien ben ik iets cynischer dan jij wat betreft de manieren waarop marketing werkt, maar dit is echt niets nieuws. En Multikabel heeft de TV spots al gemaakt, heeft de zendertijd al gekocht, heeft de campagne al gestart en het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze hun campagne gaan afblazen vanwege een paar techneuten die vinden dat ze het verkeerde naampje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jochemd schreef op 03 August 2003 @ 13:38:
[...]

[...]
Als jij op een terrasje een spa bestelt, krijg je dan Spa of krijg je dan water met belletjes?
En wat is er ook alweer verboden? Juist ja: Water met koolzuur als bronwater verkopen...
Precies. Dus bestaan er ook geen eigen opritten naar internet.
Waarom niet? Dat hangt er maar net vanaf wat je onder "internet" verstaat. Is de ISP zelf al "internet" of is het pas internet als je voorbij een internationale hop bent ofzo? Of is de wijkcentrale (met internet ip! 195.190.*.*) al internet? Je hebt met adsl een eigen lijn naar de wijkcentrale, vanaf daar kom je op een server terecht en ga je door naar de provider. Vanaf die plaats wordt je internet theoretisch gedeeld. De kabel is je oprit naar internet, dat in tegenstelling tot kabelinternet, waar je vanaf stap 0 de verbinding deelt en je maar moet hopen dat je niet met teveel mensen die bandbreedte hoeft te delen. Bij adsl is dat een vaste overboeking (die meestal zelfs pas bij de ISP echt gehaald wordt), waarbij je nooit last van andere gebruikers hebt.

Je gaat trouwens wel mierenneuken over "technisch niet mogelijk" en dat soort zaken, terwijl dat er staat omdat het eventueel technisch niet mogelijk is (en kpn dus niet wil leveren op die afstand). Dat is iets totaal anders dan een opgebouwde naam van een betrouwbare techniek eventjes adapteren en je eigen (minder betrouwbaar bekend staande) kabelinternet ermee te gaan verkopen. Dat is gewoon pure misleiding om iets te verkopen.
En Multikabel heeft de TV spots al gemaakt, heeft de zendertijd al gekocht, heeft de campagne al gestart en het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze hun campagne gaan afblazen vanwege een paar techneuten die vinden dat ze het verkeerde naampje gebruiken.
We zullen zien. Ik ben erg benieuwd...

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 03-08-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

U hebt gezocht op ADSL:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ADSL (het ~)
1 ISDN waarbij de transmissiesnelheid van abonnee naar provider hoger is dan andersom [asynchronous digital subscriber line]

Ik geloof niet dat Dikke van Dale uitkomst gaat bieden.

En die techneuten zijn gewoon mensen, en die mensen hebben een klacht ingediend bij de RCC, en er zijn wel reclames voor minder van de buis gehaald. B)
Hoe dan ook, de zaak zal aan een onpartijdige 3e voorgelegd worden waarschijnlijk, en als deze enigsinds de laatste 3 jaar heeft opgelet weet deze gene wel het verschil. Die zal ongetwijfeld de verwarring ook inzien.
En anders zal ik wel de 1ste zijn die aan Multikabel een vraag steld waarom mijn perperdure ADSL router het niet doet met mijn Multikabel ADSL.
De nederlandse consument is redelijk overbluft tegenwoordig door allelei z.g. professionals die je wel even vertellen dat je geen probleem hebt, maar de wetgeving staat de consument behoorlijk bij in zaken als dit. We zijn hier vooral tegen amerikaanse ' I sue you ' praktijken, maar het is wel degelijk mogelijk. Ook voor zaken als dit. })

ehh het stekkertje past nie. |:( Help me multikabel monteur,...

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
JvS schreef op 03 August 2003 @ 14:06:

En wat is er ook alweer verboden? Juist ja: Water met koolzuur als bronwater verkopen...
En hoeveel veroordelingen zijn er al geweest voor het serveren van Sourcy als er Spa wordt besteld? Geen. Want de wezelijke kenmerken voor de klant, bronwater met bubbels, zijn het zelfde.

Zijn in het geval van 'kabel ADSL' de wezelijke kenmerken voor de klant anders?
Waarom niet? Dat hangt er maar net vanaf wat je onder "internet" verstaat. Is de ISP zelf al "internet" of is het pas internet als je voorbij een internationale hop bent ofzo? Of is de wijkcentrale (met internet ip! 195.190.*.*) al internet? Je hebt met adsl een eigen lijn naar de wijkcentrale, vanaf daar kom je op een server terecht en ga je door naar de provider. Vanaf die plaats wordt je internet theoretisch gedeeld.
Dus iedereen komt op een eigen server (BBRAS) terecht, die wordt niet gedeeld?

De vraag waar internet begint is inderdaad een leuke. Voor het gemak lijkt het het me redelijk om aan te nemen dat dat voorbij de ATM naar IP conversie is. Hoewel er natuurlijk ook wat voor te zeggen is dat dat het hand over point naar de ISP is.
De kabel is je oprit naar internet, dat in tegenstelling tot kabelinternet, waar je vanaf stap 0 de verbinding deelt en je maar moet hopen dat je niet met teveel mensen die bandbreedte hoeft te delen.
Bij de moderne standaarden voor kabelinternet kan je de bandbreedte naar individuele modems afzonderlijk regelen. (Mits je de juiste head-ends hebt, volgens mij kunnen die nieuwe Motorola's van Casema dat dus weer niet.)
Bij adsl is dat een vaste overboeking (die meestal zelfs pas bij de ISP echt gehaald wordt), waarbij je nooit last van andere gebruikers hebt.
Uit de OPTA uitspraak inzake BitStream Access volgt dat ADSL van KPN 80 Mbps heeft liggen tussen centrale en BBRAS. Zou er meer dan 80 Mbps op een centrale verkocht worden?
Je gaat trouwens wel mierenneuken over "technisch niet mogelijk" en dat soort zaken, terwijl dat er staat omdat het eventueel technisch niet mogelijk is (en kpn dus niet wil leveren op die afstand).
Ik heb het gelezen en heb er om gelachen. Maar ik heb daar echt geen correspondentie over gevoerd met KPN.
Dat is ook mijn hele punt. Waar maak je je druk om?
Dat is iets totaal anders dan een opgebouwde naam van een betrouwbare techniek eventjes adapteren en je eigen (minder betrouwbaar bekend staande) kabelinternet ermee te gaan verkopen. Dat is gewoon pure misleiding om iets te verkopen.
"De snelste", "Onbeperkt", "Always on" etc. zijn dat toch ook?

marketing = georganiseerde oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het topic neigt naar een totaal nutteloze vergelijk tussen ADSL en kabelinternet. (Tja kabel deelt de bandbreedte vanaf stap 0 met andere mensen, maar hoeveel is die bandbreedte ? juist enkele tientallen megabits, effectief hoef je daar dus niet zo veel van te merken). KPN, BBned, Kabelboeren, consumentenorganisatie, gebruikersverenigingen etc zullen deze discussie wel voeren.

Ik denk niet dat een discussie kabel vs adsl nodig is. Het gaat hier om een aantal marketeers die klok en klepel verhalen ophangen over ADSL via de kabel. Dat is stom, erg stom. Maar 90% van de Nederlanders heeft geen idee waarover het gaat. Bovendien zal het hun ook weinig schelen zolang ze internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op 03 August 2003 @ 16:18:
(Tja kabel deelt de bandbreedte vanaf stap 0 met andere mensen, maar hoeveel is die bandbreedte ? juist enkele tientallen megabits, effectief hoef je daar dus niet zo veel van te merken).
nou daar ligt nou net het wezenlijke verschil.
zonder veel van de onderliggende technieken te weten, weten veel mensen 1 ding wel:
adsl=altijd je vaste snelheid
kabel=snel, maar als de hele wijk bezig is kan het langzamer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op 01 August 2003 @ 18:07:

[edit]Je zou kunnen beginnen met een mailtje ala: "Zeg vriendelijke vrienden, wat jullie beweren (Kabel== ADSL) slaat als een tang op een varken, want (uitleg die reclameboy's and girls ook begrijpen :P ;))
Antwoord: ja

Ik ben zo'n aankomende reclameboy en ik kan je zeggen dat het zelfs bij wet is toegestaan of de waarheid mooier te maken dan hij werkelijk is in reclame communicatie. Je wordt als volwassene in de wet geacht een redelijk vermoeden te hebben dat een bepaalde reclameboodschap niet tot op de letter ook in overeenstemming met de werkelijkheid is.

Dat betekend niet dat je zomaar van alles ongestraft mag gaan beweren in de reclame, maar kijk maar naar de gemiddelde wasmiddel reclame en je weet dat het niet helemaal waar hoeft te zijn.

Het is meer een kwestie van (juridsche) smaak of je een term waar een specifieke techniek aanhangt wel of niet wil gebruiken ten bate van je produkt. Voor de technologie puristen onder ons zal het antwoord zeker "nee" zijn.

IK vermoedt wel dat hun helpdesk , zoals al eerder is opgemerkt tav adsl routers, het redelijk druk gaat krijgen door alle verwarring. Dus handig is het zeer zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 23-09 02:20
Dit is dus de reclame: 3.3 MB .MPEG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 09:53
IK zag dus vandaag het spotje op rtl 5 langskomen :( . Ik denk damn is wat ze me bij systeemarchitectuur leren zo snel weer outdated??

Maar natuurlijk niet het is weer een of ander leuk verkooptruukje van 1 van een van onze kabelaars :(

Wat multikabel hier doet KAN NIET en MAG NIET.

Volgens mij is dit gewoon pure OPLICHTING en persoonlijk ga ik een briefske schrijven naar de reclame code commissie, ik stel voor dat jullie hetzelfde doen.

Een beetje aandikken oke, maar wat multikabel hier flikt kan echt niet, is er niet iets wat als gemeenschap (lees tweakers) hiertegen gedaan kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

ehh, lees draadje eens,...
Er is toch al redelijk wat gepost bij de RCC.
Maar volg het voorbeeld zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

overigens gaat multikabel volgens mij wel echte adsl aanbieden (niet dat dat deze actie goedpraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
JvS schreef op 06 August 2003 @ 00:09:
overigens gaat multikabel volgens mij wel echte adsl aanbieden (niet dat dat deze actie goedpraat).
Naar mijn weten is de DSL technologie alleen te gebruiken over een kopere telefoonlijn. Of is dat niet zo dan?

Ik heb de reclame vandaag 2 keer gezien en ik kan er zelf ook erg boos om worden. Het is gewoon keiharde consumentenbedrog. Ik ben zo te lezen ook niet de enige die zo denkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 20:37

KroeT

[...]

Ik ben het met de kritiek op Multikabel eens, maar ehm. Weten jullie hoeveel mensen ASDL zeggen ipv ADSL? Dat bewijst van welk niveau de kennis is van de mensen die het produkt moeten aanschaffen. Mensen willen goedkoop internet. Dat kabel gedeeld is en ADSL niet weten de meeste mensen niet eens. Ze weten alleen wel dat ADSL meestal goedkoper is. En dat is voor een hoop mensen de enige reden om dat aan te schaffen. Niet de betrouwbaarheid, de snelheid, de mooie helpdesk of de naam.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 06 augustus 2003 @ 00:55:
Ik ben het met de kritiek op Multikabel eens, maar ehm. Weten jullie hoeveel mensen ASDL zeggen ipv ADSL?
ik ben er nog nooit 1 tegengekomen, maar dat kan aan mijn kennissenkring liggen :+
Novah schreef op 06 augustus 2003 @ 00:13:
[...]
Naar mijn weten is de DSL technologie alleen te gebruiken over een kopere telefoonlijn. Of is dat niet zo dan?
http://www.quicknet.nl/
echt duidelijk zijn ze niet, maar het is iig bij mij beschikbaar (nuenen, bij eindhoven), en wij zitten hier met UPC, dus ik vermoed dat ze gewoon via de telefoonlijn gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 20:37

KroeT

[...]

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 01:03:
[...]

ik ben er nog nooit 1 tegengekomen, maar dat kan aan mijn kennissenkring liggen :+
* KroeT schopt gunhead

nou hoor!

Het waren vage kennissen :P

[ Voor 9% gewijzigd door KroeT op 06-08-2003 01:12 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 06 August 2003 @ 01:11:
[...]

* KroeT schopt gunhead

nou hoor!

Het waren vage kennissen :P
:) ;) >:) :P :9 :*) 8) :D _/-\o_ :Y) :7 O-)

/edit: toch maar een stukje tekst dan: ik meende dat serieus hoor. ik ken echt niemand die dat doet, maar ik zal er eens op letten

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Novah schreef op 06 augustus 2003 @ 00:13:
[...]
jawel, en volgens mij gaat multikabel dat dus ook aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten er helemaal niets van.
ADSL is hetzelfde als kabel.
Heb je die reclame niet gezien?
Het heet allebei ADSL en het gaat allebei over een KABEL ja DUH!

en wat kan ik hier op terug zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 11:53
Maar de naam ADSL, betekend toch (in NL) zoiets als: Niet symetrisch (Download meer dan upload) Digitale Lijn waarvoor je lid moet zijn (dus wat echt aangelegd moet worden. en niet zoals bij 56k internet waar het gewoon werkt).

Wat is er dan misleiding aan?

Dat is het toch ongeveer?

edit: het is een beetje kromme vertaling, maar jullie zullen mijn punt wel snappen

[ Voor 13% gewijzigd door Speedener op 06-08-2003 09:25 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 09:16:
Jullie weten er helemaal niets van.
ADSL is hetzelfde als kabel.
Heb je die reclame niet gezien?
Het heet allebei ADSL en het gaat allebei over een KABEL ja DUH!

en wat kan ik hier op terug zeggen?
je eerste post hier, en al zooo offtopic... *zucht*

ontopic: gelukkig hebben we in belgië zo'n dingen niet :), maar moest zoiets hier gebeuren, ik zou toch ook proberen om er iets tegen te doen. Ik kan me voorstellen dat binnen een aantal maanden, als dat "adsl over de kabel" wat in gebruik is heel wat mensen gaan zeggen dat ze adsl hebben terwij ze eigenlijk kabel hebben, en dat gaat voor heel wat misverstanden/moeilijkheiden zorgen (routers/modems/kabels/... die niet passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut gaat straks even de Multikabel helpdesk bellen om de uitstekende service eens op de proef te stellen met de vraag:

"m'n nieuwe ADSL router doet het niet met m'n "ADSL" verbinding van Multikabel".
>:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je ze zomaar wat kunt maken. Het is een asymetrische lijn, hij is digitaal en je moet er een abbo op hebben....

Als ik als autofabrikant een nieuw model "Voertuig met 4 wielen" ga noemen, en als afkorting VM4W ga gebruiken, wil dat dan zeggen, dat niemand de term "Voertuig met 4 wielen" meer mag gebruiken als type-aanduiding voor bijv. een kiddie-skelter. En dan is VM4W weer de meest voor de hand liggende afkorting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 16:56

MrDry

Desperados!

Er staat vandaag in het Noordhollands Dagblad een stukje over een klacht welke ingediend is bij de reclame code commissie door een concurerend bedrijf uit Alkmaar (Eweka).

Er staat helaas nix over op de website van de krant en om het stukkie nou te gaan zitten overtikken....nee....bedankt :)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechstreeks van de website van multikabel:

"In onze nieuwe campagne introduceren we het begrip ADSL-internet via de kabel. ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een vast bedrag per maand. En ja, dat bieden wij allang. Daarom hebben wij besloten deze term actief in onze communicatie te gebruiken.
Verandert er iets voor u? Nee. Multikabel wil gewoon de beste internetprovider van Noord-Holland zijn en blijven en doet dat in grote delen van Noord-Holland via de kabel met inmiddels al ruim 65.000 abonnees. Gewoon, ADSL-internet via de kabel dus"

Dit is misleidende reclame, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:10:
Ik weet niet of je ze zomaar wat kunt maken. Het is een asymetrische lijn, hij is digitaal en je moet er een abbo op hebben....

Als ik als autofabrikant een nieuw model "Voertuig met 4 wielen" ga noemen, en als afkorting VM4W ga gebruiken, wil dat dan zeggen, dat niemand de term "Voertuig met 4 wielen" meer mag gebruiken als type-aanduiding voor bijv. een kiddie-skelter. En dan is VM4W weer de meest voor de hand liggende afkorting....
Ja, maar als ik mijn nieuwe electrische oven ga verkopen als gas-oven met stekker omdat mensen een gas-oven associeren met 'snel warm' dan krijg ik toch ook de vereniging van huisvrouwen op mijn dak?

Wat ze aanbieden heeft misschien voor de consument dezelfde eigenschappen als ADSL, maar is het zeker niet.

linkje : http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213915,00.html

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post diende ter illustratie van het feit dat het door multi kabel voor technici moeilijk wordt gemaakt om het verschil aan te duiden tussen ADSL en kabel
Nu al weten genoeg het verschil niet, maar het gaat allebei via een kabel en als het dan allebei ADSL heet kan de consument ze helemaal niet uit elkaar houden.
Ik dacht dat het on topic was omdat de thread onder andere ging over de problemen die konden ontstaan door deze reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht uit het Noordhollandsdagblad van Donderdag 26 juni 2003:
Multikabel eist correctie actie ADSL in regio
Multikabel eist van Kop en Munt en gemeenten in de regio dat informatie die zij over een ADSL-actie hebben verspreid, wordt gerectificeerd. Inwoners van Anna Paulowna, Niedorp, Wieringen en Zijpe zijn benaderd om zich te abonneren op ADSL. Multikabel vindt dat daarbij misleidende informatie is gebruikt die schadelijk is voor het kabelbedrijf.

Of de gemeenten zullen ingaan op de eis van Multikabel is nog niet duidelijk. Kop en Munt-manager Vera van Vuuren is erg verrast door de brief, en zal zich dezer dagen met de betrokken gemeenten beraden op een antwoord. ,,Ik betreur dat het zo gaat. We zijn al jaren actief met Multikabel en blij met investeringen die het bedrijf heeft gedaan. Maar wij willen ook dat er voor de inwoners en bedrijven zoveel mogelijk aanbieders zijn.''

Gemeenten en Kop en Munt hadden in de brief aan de inwoners aanvankelijk gesteld dat snel internetten niet mogelijk is. Als voldoende mensen zich zouden abonneren op ADSL, worden de telefooncentrales van KPN aangepast en wordt snel internetten wel mogelijk. Multikabel stelt onomwonden dat breedband internet (voorwaarde voor snel internetten) via Multikabel al jaren beschikbaar is.

Ook verzet het kabelbedrijf zich tegen de opmerking in de ADSL-brief, waarin bewoners uitgenodigd worden te tekenen. Zij zouden zich dan voor een jaar verbinden aan ADSL. Multikabel vreest dat daardoor klanten overlopen.

Van Vuuren stelt daarentegen dat er geen sprake is van een juridisch contract, omdat dat tussen provider en klant moet worden afgesloten: ,,Onze brief was inventariserend. Maar wel serieus. We willen niet eerst ja en dan weer nee horen. Maar de ondertekening van de brief is een contract waar je onderuit kan.''

Directeur marketing & sales M. Nijhoff van Multikabel vindt dat door de ADSL-actie het product van Multikabel in een volkomen verkeerd daglicht is komen te staan, en louter is opgezet om voldoende abonnees te krijgen voor een betaalbare aanpassing van de centrales. ,,Terwijl wij indertijd, samen met de gemeenten, in de Noordkop onze nek hebben uitgestoken en hebben geïnvesteerd. We staan als regionaal bedrijf heel dicht bij de klanten. En in de laatste Consumentengids heeft iedereen kunnen lezen dat we heel goed scoren. Maar informatie naar buiten toe door gemeenten moet geen scheef of verkeerd beeld veroorzaken. Dit moet snel gecorrigeerd worden, want het berokkent ons schade.''

H. Leenders van de gemeente Wieringen heeft inmiddels besloten om de informatie over de ADSL-actie van de internetsite te halen.
Bij andere bedrijven wel spreken van misleidende informatie, en dan zelf met zo´n campagne komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 25-09 13:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Tja, ADSL is een Subscriber Line, oftewel, je betaalt voor een eigen lijn (naar de centrale). Bij de kabel heb je dat niet, omdat je lijn gedeeld wordt, dus je buurman kan alles zien wat je zend (iig de ruwe bytes). Daardoor is je privacy dus enigszins in gevaar, mocht die buurman die informatie gaan ontcijferen. ADSL heeft als producteigenschap dat dit technisch niet mogelijk is, dus is kabel internet geen ADSL. Men mag kabel internet dus ook niet verkopen als ADSL. Simpel...
De buurman zou mijn lijn kunnen aftappen natuurlijk, maar dat laat ik buiten beschouwing, omdat dit betekend dat de buurman mijn kabel fysiek onder handen moet nemen. Dit is bij de kabel niet nodig, je moet alleen je modem vervangen of van een andere firmware voorzien...

[ Voor 23% gewijzigd door OruBLMsFrl op 06-08-2003 11:02 . Reden: Buurman fysiek deel toegevoegd ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op 06 August 2003 @ 10:36:
[...]

Ja, maar als ik mijn nieuwe electrische oven ga verkopen als gas-oven met stekker omdat mensen een gas-oven associeren met 'snel warm' dan krijg ik toch ook de vereniging van huisvrouwen op mijn dak?

Wat ze aanbieden heeft misschien voor de consument dezelfde eigenschappen als ADSL, maar is het zeker niet.

linkje : http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213915,00.html
Dat komt dus omdat voor de techniek achter DSL een naam hebben gekozen die veel te "common" is. Het duidt eigenlijk op een heel erg breed scala aan producten, omdat het alleen aangeeft dat het om een digitale lijn gaat waarop je geabbonneerd moet zijn. En of die lijn nou over de TV-kabel, telefoonkabel of glasvezel gaat, blijft onduidelijk.

Er is dus gekozen om aan een bepaalde techniek een heel algemene term als naam te geven. Dan kun je zulke taferelen voorspellen.

Voorbeeldje:

Verzamelnaam: Auto
Onder auto valt: stationwagon, sedan, hatchback, coupé, pick-up, cabrio enz....

In plaats van de techniek bijv. "coupé" te noemen, hebben ze hem "auto" genoemd.

Daarom durf ik niet bij voorbaat te beweren, dat het fout is wat Multikabel doet. OK, dat het een misleidende werking kan hebben, geloof ik natuurlijk best. Maar is dat de schuld van Multikabel? Ze bieden in principe gewoon wat ze beloven, een asymetrische digitale lijn waarop men geabbonneerd moet zijn. Ze hebben hiervoer vroeger alleen een meer "klant-vriendelijke" naam gebruikt: "Kabel-internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:05:
[...]
Daarom durf ik niet bij voorbaat te beweren, dat het fout is wat Multikabel doet.
Ok, na wat research kan ik zeggen dat het daadwerkelijk fout is wat Multikabel doet. Ik heb na een uur zoeken het patent van ADSL gevonden. (Wat is dat lastig zeg een patent zoeken.)

Patent

Hierin staat het volgende :
The invention relates to a transmission system for transmitting video or other information over a network, and more particularly to a transmission system for efficiently, selectively and interactively transmitting video and other information over a single twisted copper wire pair in the Public Switched Telephone Network (PSTN) at a variable rate or in a variable mode.
ADSL kan dus alleen over PSTN geleverd worden (wisten we natuurlijk wel, maar is nu ook nog eens onderbouwd)

[ Voor 6% gewijzigd door Luppie op 06-08-2003 12:01 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn topic werdt al dichtgegooid ..... ( leuk dat initiatieven van providers hier op een forum getorpedeert worden maar goed )

Op http://www.nhd.nl staat inmiddels vermeld dat Eweka een kort geding zal aanspannen tegen multikabel. Naar mijn weten gaat BBNED ook aktie ondernemen omdat multikabel adsl afneemt van BBNED.

De exacte sommatie kunnen jullie hier lezen :

http://www.ewekagg.nl/for...5091e9433f551511a389274aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:27:
Mijn topic werdt al dichtgegooid ..... ( leuk dat initiatieven van providers hier op een forum getorpedeert worden maar goed )
Initiatieven van providers worden absoluut niet getorpedeerd, parallelle discussies over hetzelfde onderwerp worden tegengegaan om alles enigszins overzichtelijk te houden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 06 August 2003 @ 12:00:
[...]

Ok, na wat research kan ik zeggen dat het daadwerkelijk fout is wat Multikabel doet. Ik heb na een uur zoeken het patent van ADSL gevonden. (Wat is dat lastig zeg een patent zoeken.)

Patent

Hierin staat het volgende :

[...]

ADSL kan dus alleen over PSTN geleverd worden (wisten we natuurlijk wel, maar is nu ook nog eens onderbouwd)
mja, ik denk alleen niet dat KPN cs. hier snel op zullen wijzen, want dan kan multikabel heel makkelijk zeggen dat ADSL ook al jaren over ISDN geleverd wordt (wat dus _geen_ PSTN is). knappe n00b-like kantonrechter die daar nog uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of ze de reclamecampagne doorzetten, of eieren voor hun geld kiezen. Voor de consument zou het natuurlijk het beste zijn, als ze voor hun product een andere naam gebruiken.

Even theoretisch: Zou Multikabel een nieuwe term mogen introduceren, zoals bijvoorbeeld CDSL (Cable Digital Subscriber Line), en die gebruiken om te concurreren tegen de ADSL-aanbieders? Of is het gebruik van de lettercombinatie *DSL gewoon helemaal uit den boze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit hem hier :

<quote>Multikabel legt de sommatie naast zich neer en wacht de door Eweka aangekondigde gerechtelijke stappen af. ,,We vinden het jammer dat het bedrijf zich niet eerst tot ons heeft gewend. We gebruiken het begrip ADSL in de campagne omdat veel mensen die ons bellen dat associëren met snel internet. En dat snelle internetten kan via de kabel ook. Ik denk dat Eweka, dat opereert in het midden- en kleinbedrijf, vooral uit is op publiciteit'', aldus een woordvoerder van Multikabel.
</quote>

>> We gebruiken het begrip ADSL in de campagne omdat veel mensen die ons bellen dat associëren met snel internet. En dat snelle internetten kan via de kabel ook.

Multikabel geeft dus toe dat ze door veel mensen gebeld worden, namelijk mensen die ADSL associëren met snel internet en die niet verwachten dat ze een kabelaanlsuiting krijgen met daarbij behorende performance. En dat is dus de pure misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:29:
[...]

mja, ik denk alleen niet dat KPN cs. hier snel op zullen wijzen, want dan kan multikabel heel makkelijk zeggen dat ADSL ook al jaren over ISDN geleverd wordt (wat dus _geen_ PSTN is). knappe n00b-like kantonrechter die daar nog uit komt.
ISDN gaat weldegelijk over POTS/PSTN. Alleen binnen jouw huis gaat het iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:37:
[...]

ISDN gaat weldegelijk over POTS/PSTN. Alleen binnen jouw huis gaat het iets anders.
hoe je het beestje noemt weet ik niet, maar het gaat buitenshuis idd grotendeels over hetzelfde netwerk. alleen de KPN roept nou eenmaal al jaren dat je compleet op 'het digitale ISDN netwerk' zit. (ik heb het foldertje het de begintijd nog liggen).

dus waarschijnlijk gaat een n00b (de rechter dus) er helemaal niets van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:37:
[...]

Volgens mij is analoge telefonie POTS toch en PSTN staat voor het netwerk (public blabla network toch)...

dus ISDN en POTS gaan over het PSTN...right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Cobra_Lup schreef op 06 August 2003 @ 12:00:
[...]

Patent
En dan heb je nog niet eens de goede. Dat patent dat je hebt gevonden is van 1995, en een aantal van de in het patent geciteerde oudere patenten hebben het al over ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:36:

Multikabel geeft dus toe dat ze door veel mensen gebeld worden, namelijk mensen die ADSL associëren met snel internet en die niet verwachten dat ze een kabelaanlsuiting krijgen met daarbij behorende performance. En dat is dus de pure misleiding.
Alleen als de wezelijke kenmerken van het product anders zijn.

Heb jij daadwerkelijk informatie die aangeeft dat de snelheden niet gehaald worden? Dat de overboeking anders is dan die bij $consumentenADSL is? Dat de ping hoger is? Dat er iets anders aan de functionele eigenschappen van het product verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op 06 August 2003 @ 14:02:
[...]

Heb jij daadwerkelijk informatie die aangeeft dat de snelheden niet gehaald worden? Dat de overboeking anders is dan die bij $consumentenADSL is? Dat de ping hoger is? Dat er iets anders aan de functionele eigenschappen van het product verschilt?
dat van die pings is volgens mij algemeen bekend, en de rest ben je zo achter na een onafhankelijk onderzoek door de opta oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

jochemd schreef op 06 August 2003 @ 14:02:
[...]
Misschien zijn de kenmerken voor de eindgebruiker op het eerste gezicht niet anders, maar er zijn nog andere dingen die meespelen. Zo is het tegenwoordig bij de meeste gebruikers bekend dat je zonder al teveel moeite kan overstappen naar een andere ADSL-provider, gewoon met hetzelfde modem, dezelfde splitter en dezelfde kabels. Hoe moet ik m'n moeder van 55 nou weer uitleggen dat ze dan nu opeens niet van de ene 'ADSL'-provider naar de andere ADSL-provider kan overstappen zonder dat er wéér nieuwe kabels moeten worden aangelegd?

Dat zou ik wel degelijk een productkenmerk willen noemen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Dat ben ik niet met je eens. Multikabel levert dit product met een huurmodem, dus het valt niet te verwachten dat je met datzelfde modem een andere aanbieder kan nemen. Dat modem moet bij beeindiging van het contract natuurlijk gewoon terug naar de verhuurder. En je UTP kabels binnenshuis kan je wel degelijk opnieuw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 19:37

Sa1

K vind het maar raar dat men er altijd van uit gaat dat kabel internet problemen geeft....

m''n ouders hebben mulitikabel internet, het power abbonement, zij halen altijd een downstream van 92kB/sec, hebben altijd een ping van ongeveer 10 tot max 15 naar bijv www.tweakers.net. Zo weet ik nog een heleboel zeer tevreden multikabel gebruikers..

Dat zij ADSL gebruiken als naam voor kabel.. tjah.. och.. LB!!

Maar dat zij de snelheid / kwaliteit leveren die zijn pretenderen te leveren is een feit!

(overigens heb ik zelf thuis 8mbit adsl, dus tis niet zo dat ik het zelf heb en daarom er zo enthousiast over ben)
Pagina: 1 2 Laatste