We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Je kan ook zelf een stofkap maken, desnoods van papier. Als je 'm voldoende insmeert met wat epoxyhars werkt ook dat prima. NIet mooi, wel afdoende. Maak je stofkap alleen niet al te monstreus en zwaar, want dat beinvloed dat de eigenschappen van je woofer teveel.
Het hoeft niet mooi te zijn, het enige nut van dat ding is dat ie (waarom zou die ook zo heten
) stof en andere troep weghoud van de spreekspoel. Wat wel belangrijk is dat je hem goed vastzet, ander ga je zo'n irritante reutel horen.
Bisonkit doet wonderen
Dus een stukkie papier goed lakken met blanke lak en daarna monteren met bisonkit should do the trick?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Ik zou geen bisonkit gebruiken, dat is overkill. Gewone hobbylijm lijkt mij een stuk minder aggressief.
het mooiste zou zijn als je de oude stofkap nog op kan knappen.
Haal de stofkap helemaal los (VOORZICHTIG!!) en kijk of je een stukje stof (of dun stukje vilt oid) erachter kan plakken.
Daarna kan je de stofkap weer teruglijmen. Het beste gebruik je hier een epoxy lijm voor. (kijk anders eens bij de betere watervaste houtlijmen).
Haal de stofkap helemaal los (VOORZICHTIG!!) en kijk of je een stukje stof (of dun stukje vilt oid) erachter kan plakken.
Daarna kan je de stofkap weer teruglijmen. Het beste gebruik je hier een epoxy lijm voor. (kijk anders eens bij de betere watervaste houtlijmen).
Wise enough to play the fool
Alleen met bisonkit de scheur bij elkaar houden en dichtsmeren werkt prima !!!!
Bisonkit (de naam zegt het al) blijf wat flexibel en zal niet zo snel breken/scheuren als een standaard hobby lijm
Bisonkit (de naam zegt het al) blijf wat flexibel en zal niet zo snel breken/scheuren als een standaard hobby lijm
Er zit op dit moment een groot gat in de stofkap (kleine kids GRRR
) die dus niet zomaar te repareren is.
De best oplossing is denk ik deze stofkap er verder uitsnijden.
Daarna een (universele) stofkap op maat maken en erin plakken met kit/lijm.
Zijn er universele kapjes of opgeblazen 15" woofers te koop?

De best oplossing is denk ik deze stofkap er verder uitsnijden.
Daarna een (universele) stofkap op maat maken en erin plakken met kit/lijm.
Zijn er universele kapjes of opgeblazen 15" woofers te koop?
Denk het niet, want er zijn veel drivers met verschillende diameter v/d spreekspoel.
Toch even het resultaat laten zien voor degene die dit ook ooit es voor de kiezen krijgen (hoop het niet
)
Heb eerst JBL gebeld, ik kon hem langs komen brengen en voor €60 zouden ze er een nieuwe orginele stofkap in monteren.
Daarna een paar audiozaken langsgebeld om te kijken of zij het niet goedkoper konden doen.
Uiteindelijk bij een zaak terechtgekomen die het regelmatig deed.
Daar dus mijn woofer heen gebracht en na een week dit resultaat!
En dat voor maar 5€!! Hulde!
(PS. helaas was er geen opgeblazen onkyo voor handen

Daarna ook maar meteen mijn "oude" versterker eraan gehangen, de RF heeft het begeven, zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/759671

Totaalplaatje van de huidige stand van zaken.
De behuizing wordt nu geplamuurd en gelakt, en wordt daarna in de linkerhoek gezet. (verder naar achteren) Zodra de RF terug is komt 'ie aan het composetje te hangen die voorin gemonteerd is.
Eindelijk een volle en lage bas

Heb eerst JBL gebeld, ik kon hem langs komen brengen en voor €60 zouden ze er een nieuwe orginele stofkap in monteren.
Daarna een paar audiozaken langsgebeld om te kijken of zij het niet goedkoper konden doen.
Uiteindelijk bij een zaak terechtgekomen die het regelmatig deed.
Daar dus mijn woofer heen gebracht en na een week dit resultaat!
En dat voor maar 5€!! Hulde!
(PS. helaas was er geen opgeblazen onkyo voor handen

Daarna ook maar meteen mijn "oude" versterker eraan gehangen, de RF heeft het begeven, zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/759671

Totaalplaatje van de huidige stand van zaken.
De behuizing wordt nu geplamuurd en gelakt, en wordt daarna in de linkerhoek gezet. (verder naar achteren) Zodra de RF terug is komt 'ie aan het composetje te hangen die voorin gemonteerd is.
Eindelijk een volle en lage bas

Pagina: 1