Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest 12-de editie: Augustus 2003
Yay! het jaar rond!

Dit bericht aub lezen voor je gaat meedoen of misschien al denkt dat je niet mee kan doen.

Thema
Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Hoewel dit een digifoto contest is sta ik een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toe. Tot een maximum van lets say 10% van het totaal. Dit is alléén bedoeld voor diegenen die geen digicam hebben. Wel aangeven indien de foto analoog is.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thema: Destination: Holland

Maak foto's die kunnen dienen ter promotie van een jongeren vakantie in nederland. De foto's moeten dus passen in een reisgids voor jongerenreizen naar nederland (bestaat er zoiets uberhaupt..) passen. De klassieke molentjes is niet de bedoeling dit keer...

De ingezonden foto's moeten voor zichzelf spreken, en dus duidelijk op de een of andere manier uitnodigen om naar nederland te komen.

(edit)
Buiten nederland wonende deelnemers mogen een foto insturen met hetzelfde thema, maar dan betrokken op het land waar ze wonen. Maak dit wel duidelijk in de titel en/of in de omschrijving

Voorstel: Giet de titel en toelichting bij de foto in 'reisgids vorm'. Dus alsof het een paar regeltjes is geknipt uit een gids die betrekking hebben op de foto

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Eens kijken wat voor schitterende fotos deze contest gaat brengen :)
Ik heb zelf nooit meegedaan maar denk toch wel dat ik es mee ga doen.... (zon ster ben ik niet in digitaal fotograferen.. mjah :P)

Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Nu de site nog up 2 date en we kunne inzenden....

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderwerp, biedt de mogelijkheid tot zeer veel verschillende foto's :)

/me ziet al de foto's van koffieshops en de wallen (leuke lichteffecten) voorbij komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 13:26:
Leuk onderwerp, biedt de mogelijkheid tot zeer veel verschillende foto's :)

/me ziet al de foto's van koffieshops en de wallen (leuke lichteffecten) voorbij komen ;)
Ik dacht hetzelfde, met uitzondering van de EO aanhang (no flame intended) kan ik ook niets anders bedenken om jonge mensen naar ons kikkerlandje toe te lokken. Windmolens en tulpen zullen vast niet scoren, Volendamse kledendracht ook niet, dus het zal mij benieuwen wat we allemaal voor inzendingen mogen verwachten! :)

Een paar strandfoto's à la Paal 13 zou ook wel wat volk trekken, maar of die geplaatst mogen worden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-02-2023

olafhartong

Erm...

waarom niet? blote borsten mogen toch gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Cool thema! Is wat meer profesionele fotografie omdat je je nu moet gaan bedenken wat voor gevoel de foto aan mensen geeft!

Er zullen wel een hoop coffeeshops langskomen :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Macro van een dikke vette joint!!!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecowd60/molens.jpg
wilde eigenlijk deze doen toen ik het thema zag maar mag dus niet :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

tulpen en een molen alleen nog klompen en kaas en hij was egt hollands ;)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wie als eerste een poes/kat in dit thema laat passen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

of een macro van een tulp :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firecow schreef op 01 August 2003 @ 14:11:
[afbeelding]
wilde eigenlijk deze doen toen ik het thema zag maar mag dus niet :)
Deze is in lisse genomen of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

vind het wel een mooie foto eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14

dbzfan

Nee.

Hmm, ik ga binnenkort naar Renesse, kan ik wel wat jongerenpics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

boeee, das problemen voor belgen...
mogen vlamingen promotie maken voor vlaanderen dan? of mogen wij gewoon niet meedoen?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge... moet ik flink over gaan brainstormen...
ik vind Heineken wel typisch hollands.. en aantrekkelijk voor jongeren...
misschien dit iets?
Afbeeldingslocatie: http://www.weetikwel.nl/pics/albums/zuipen_zaterdag-21-12-02/IMG_0642.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 14:47:
sjonge... moet ik flink over gaan brainstormen...
ik vind Heineken wel typisch hollands.. en aantrekkelijk voor jongeren...
misschien dit iets?
[afbeelding]
Meen je dat serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
dbzfan schreef op 01 August 2003 @ 14:49:
[...]

Meen je dat serieus?
:D Zie je niet dat dat Heineken is dan?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Foto's voor in Jongeren vakantiegidsen... hmm
Zoiets??? (als het maar gezellig is :) )
Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.25/demolen/8-3-2/images/RIMG0196_JPG.jpg

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=234964

Titel: 'Wegwijs in Waterland'
Gemaakt met Canon A40 ergens op de Hollandse plassen.

Vinden jullie dat deze bij het thema past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

opzich qua theme allebei wel goed, alleen de uitwerking is minder imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Beetje jammer dat veel mensen nu al gelijk de eerste de beste foto plaatsen uit hun archiefje. Denk na over het thema, en ga d'r op uit!

Doe er iig een beetje moeite voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

dbzfan schreef op 01 August 2003 @ 15:41:
Beetje jammer dat veel mensen nu al gelijk de eerste de beste foto plaatsen uit hun archiefje. Denk na over het thema, en ga d'r op uit!

Doe er iig een beetje moeite voor...
Waarom moet het nou weer persé een bepaalde richting uit werken ? Als je veel fotografeerd dan kan het toch goed zo zijn dat je een mooie foto hebt in je collectie die bij een bepaald thema past ?

Ik vind het persoonlijk onzin om te zeggen dat eerst het thema vastgesteld wordt en dat je dan pas mag gaan fotograferen, maargoed ik maak de regels niet hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buitenlandsje jongeren worden toch door nederland aangetrokken vanwege de sfeer en de cultuur [...] stond laatst in de krant, dus DAT zou je moeten capturen. Ik zal er eens op uit trekken, gewapend met m'n A60!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wasco schreef op 01 August 2003 @ 14:39:
boeee, das problemen voor belgen...
mogen vlamingen promotie maken voor vlaanderen dan? of mogen wij gewoon niet meedoen?
hmja. Lijkt me wel zo eerlijk om een uitzondering te maken voor buitenlandse deelnemers. Je kunt een belg toch niet vragen een promo foto te maken over nederland... :)
Stuur dus maar een foto in met het zelfde uitgangspunt, maar dan voor belgie.

(edit) maar maak dit wel in de titel en/of in de omschrijving duidelijk

Ik heb het thema aangepast.
Nog een aanpassing. Het lijkt me leuk om de titel en beschrijving van de foto te doen in reisgids stijl. Dus alsof de tekst is geknipt uit de zogenaamde gids waar je foto in staat en die betrekking heeft op je foto.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:52:
[...]

hmja. Lijkt me wel zo eerlijk om een uitzondering te maken voor buitenlandse deelnemers. Je kunt een belg toch niet vragen een promo foto te maken over nederland... :)
Stuur dus maar een foto in met het zelfde uitgangspunt, maar dan voor belgie.

(edit) maar maak dit wel in de titel en/of in de omschrijving duidelijk

Ik heb het thema aangepast.
Nog een aanpassing. Het lijkt me leuk om de titel en beschrijving van de foto te doen in reisgids stijl. Dus alsof de tekst is geknipt uit de zogenaamde gids waar je foto in staat en die betrekking heeft op je foto.
Je vraagt nu wel erg veel van ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
* -Mous- gaat een coffeeshop opzoeken :P

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er na dit weekend wel behoorlijk wat foto's van grote feesten zullen verschijnen. Maak er wat moois van mensen! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de topic van vorige maand te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 22:40:
Waar is de topic van vorige maand te vinden?
De Grote GoT Digifoto Contest [Juli '03]

Misschien ff de Search gebruiken de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me aps cam maar meegenomen naar Dance-Valley.. A40 was iets te groot om de hele dag mee rond te leuren. Misschien dat ik deze keer wat inzend wat ingescand is.. want als er iets is wat jongeren gaaf vinden was het zaterdag te vinden in Spaarnwoude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

het regent nog niet echt foto's ... een lastige contest ??

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Misschien komt dat wel door DPZ...?

Jammer, veel zijn er 'overgelopen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

xychix schreef op 05 August 2003 @ 20:39:
het regent nog niet echt foto's ... een lastige contest ??
Tja, het is een beetje moeilijk om iets te bedenken wat nederlands is en wat jongeren aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Een artikel dat misschien zorgt voor een aantal inzendingen/ideeën
Bijna 60 procent van de buitenlandse studenten die Holland bezoeken komen voor de cultuur, de sfeer en de Nederlandse samenleving in de breedste zin van het woord. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd onder ruim 180 studenten met 25 verschillende nationaliteiten in Europa door studenten van de Hogeschool Utrecht. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Toerisme Recreatie Nederland (TRN). ”Hoe positiever studenten zijn over ons land, des te sneller zal de student informatie aanvragen en een reis naar Holland boeken”, aldus Paul van Gessel, manager Non Profit van TRN.

Naast de 60 procent van de studenten die positief zijn over Holland, zegt 30 procent geen mening te hebben omdat ze ons land nog nooit hebben bezocht. Met name in Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk en Groot-Brittannië is Nederland populair. Naast cultuur, is ons land aantrekkelijk voor buitenlandse studenten om onze architectuur en omdat er familie en vrienden wonen. Winkelen en eten/muziek blijken minder aantrekkingskracht te hebben op een bezoek aan Nederland. In de top vijf van aantrekkelijke steden staat op 1. Amsterdam, 2. Rotterdam, 3. Den Haag/Maastricht, 4. Utrecht,
5. Groningen/Nijmegen.

Van de ondervraagde studenten heeft 55 procent Nederland al eens bezocht. Studenten uit de ‘dichtbijmarkten’ Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België bezochten Nederland het meest. De meeste studenten (60 procent) die interesse hebben in Holland zijn afkomstig uit Zuid-Europa. Zij bezoeken voornamelijk familie en vrienden, terwijl de Oost-Europeanen voornamelijk Nederland bezoeken om de architectuur. “Door de komst van de goedkope vliegtuigmaatschappijen is het gemakkelijker geworden om voor een zogenoemde shortbreak Holland te bezoeken”, aldus Paul van Gessel. Studenten laten zich het meest informeren over Nederland vakantieland via internet en via advertenties in magazines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
MauriX schreef op 05 August 2003 @ 21:27:
Misschien komt dat wel door DPZ...?

Jammer, veel zijn er 'overgelopen'...
Ik post gewoon op allebei.
En ik doe zeker mee aan dit contest.
Moet alleen nog ff wat leuks verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

DPZ ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DutchPhotoZone: www.dutchphotozone.com

Opgezet door een aantal Gotters (waaronder ik) en loopt als een trein. Maarre ik ben hier ook gewoon van de partij hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gave site die dutchphotozone ! ff in de gaten houden en proberen te volgen.
Volgens mij is die site wel een niche in de markt. Simpel in gebruik, duidelijk, nederlandstalig, voor beginners en gevorderden, alle zaken een apart topic waarvan ik het onderdeel foto's met een onvoldoende erg interessant vind! Waarom is zo'n foto slecht(er). Het valt overigens daar meteen bij op dat als je zo'n foto ziet je niet direct een ooooooh gevoel hebt, interessant te lezen wat men er op commentarieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 00:18:
gave site die dutchphotozone ! ff in de gaten houden en proberen te volgen.
Volgens mij is die site wel een niche in de markt. Simpel in gebruik, duidelijk, nederlandstalig, voor beginners en gevorderden, alle zaken een apart topic waarvan ik het onderdeel foto's met een onvoldoende erg interessant vind! Waarom is zo'n foto slecht(er). Het valt overigens daar meteen bij op dat als je zo'n foto ziet je niet direct een ooooooh gevoel hebt, interessant te lezen wat men er op commentarieert.
offtopic:
Jah het niveau ligt er ook wat hoger. Aangezien dit een forum is waar mensen komen die fotograferen als hobby hebben. Niet zomaar de eerste de beste tweaker die een digi-cam heeft. No offense trouwens, er lopen hier op GOT ook goede fotografen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Totaal met Siluro eens :) (waarom denk je dat ik nog steeds in gadget talk kom :P)

[ Voor 54% gewijzigd door Puck op 08-08-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
En dan nu weer ff ontopic :)

Verder blaaten mag op DPZ

Heeft er uberhaupt iemand al een voorbeeld voor dit thema ? Mijn inspiratie is tot een dieptepunt gedaald met deze hitte.

[ Voor 53% gewijzigd door salutem op 08-08-2003 09:58 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de ideen die ik had... (koud heineken bier) (hmm.. ik wil, ik wil.) werd afgekeurd...
dus ik wil ook wel weten wat nou wel de bedoeling is!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Stoer wel dat DPZ ineens de hele contest weet over te nemen, beetje rare actie.

Ik heb overigens nog maar 2 serieuze foto's in de hele thread gezien, misschien dat mensen hun best niet echt willen doen met dit weer ofzo :?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
nee maar het is ook een ultra vaag thema ik bedoel hordes jeugd zijn er wel maar of dat nou je typiche brochure foto voor nl is nou erm nee denk et niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Grin.. dit is zeker de rustigste contest tot nu toe :D

Ach 't zal nog wel komen.. zou moeilijk is het thema ook niet, kdenk dat er alleen weinig kant en klare foto's zijn die in het thema passen en mensen nu een beetje moeite moeten doen :)

En de bedoeling is een pic die in het thema past.. niet meer en niet minder ;)

Eerder wekte iemand de suggestie dat de pic typisch nederladns moet zijn, dat zou leuk zijn, maar het gaat er meer om dat het IN nederland (of belgie) is dan typisch nederlands... In de huiskamer loopt een topic met strand pics.. ksnap niet dat niet iemand een mooie strandpic hier heeft gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet het... wrong place, wrong time.
Met andere woorden, verkeerde post.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 14-09 17:31
Norjee schreef op 08 August 2003 @ 18:57:
Grin.. dit is zeker de rustigste contest tot nu toe :D

Ach 't zal nog wel komen.. zou moeilijk is het thema ook niet, kdenk dat er alleen weinig kant en klare foto's zijn die in het thema passen en mensen nu een beetje moeite moeten doen :)

En de bedoeling is een pic die in het thema past.. niet meer en niet minder ;)

Eerder wekte iemand de suggestie dat de pic typisch nederladns moet zijn, dat zou leuk zijn, maar het gaat er meer om dat het IN nederland (of belgie) is dan typisch nederlands... In de huiskamer loopt een topic met strand pics.. ksnap niet dat niet iemand een mooie strandpic hier heeft gepost...
Wat zijn dan de kenmerken van een Nederlands strand? En waarom moeten buitenlanders naar het strand van Nederland? Er zit niet zoveel verschil tussen bijvoorbeeld een Frans en Nederlands strand in mijn ogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
niet zoveel ???

temperatuur van het water ... helderheid van het water

de plek die je hebt op het strand... etc etc ?

naja dis wel erg off topic maar verschil is er wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En zie dat maar eens vast te leggen op de gevoelige plaat ;). Valt allemaal nogal tegen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Lol iig is de site van dit contest nog steeds erg leeg.
Ik weet zelf ook nog niets eigenlijk. En ik wil wel met wat origineels komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holland???? we mogen sinds kort toch weer de koninklijke families op hun landgoedderen fotograveren :P lijkt me wel een goeie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 14-09 17:31
Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 17:43:
holland???? we mogen sinds kort toch weer de koninklijke families op hun landgoedderen fotograveren :P lijkt me wel een goeie eigenlijk.
Goed idee, waar en waneer spreken we met af? :+

Nog twee weken en de stembus gaat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

foto-site nog steeds leeg :( Ik heb wel een leuk idee maar dat is op dit moment onuitvoerbaar aangezien er 80.000 eerstejaars studenten door het centrum van Utrecht huppelen in rode shirts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awarnach
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 04:39

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Ik denk dat het een lastige contest wordt. Misschien wacht iedereen wel tot het laatste moment zodat niet iemand anders op een net zo'n briljant idee komt?

Ben ook nog op zoek naar een goed idee... :)

Awarnach | event photographer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixedcase
  • Laatst online: 01-06 13:05
Erg irritante contest deze keer :)
Nou ja, ik heb dan toch eindelijk een foto, en ik denk niet dat ik nog met iets beters kom...

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/400/480/402.jpg

De grote versie staat op de fotosite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Maak foto's die kunnen dienen ter promotie van een jongeren vakantie in nederland. De foto's moeten dus passen in een reisgids voor jongerenreizen naar nederland (bestaat er zoiets uberhaupt..) passen. De klassieke molentjes is niet de bedoeling dit keer...

De ingezonden foto's moeten voor zichzelf spreken, en dus duidelijk op de een of andere manier uitnodigen om naar nederland te komen. Bv een blauwe koe.....

[ Voor 6% gewijzigd door salutem op 13-08-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixedcase
  • Laatst online: 01-06 13:05
Ja. Het is kunst, cultuur en een koe, dus typisch nederlands. Voor in een reisgids is het de komische kant van Nederland of zo.

Maak zelf een betere foto ;) Ik vind hem zelf ook niet super, maar het is het beste wat ik kon verzinnen...

[ Voor 20% gewijzigd door mixedcase op 13-08-2003 23:51 ]

• salutem
cultuur en een koe, dus typisch spaans..... nee ik moet mn bek houwe en zelf poste ! :)
Iig ga ik dit weekend mijn idee fotograferen :)

• dArtagnan

dArtagnan

Tja, dit is echt een heerlijke contest als je in een echte a-toeristische gemeente als Zoetermeer zit. Het enige dat hier zit is SnowWold. :(

Maar ik zie het foto van chookie niet snel in een reisgids verschijnen. Het heeft niks toeristisch en niks nederlands. Maar goed, het is wel een foto. :)

Verwijderd

Voorlopig zie ik nog niemand die onze }:O voorbij streeft :)
Als het zo blijft gaat ie nog winnen ook :+

Maar goed mijn id gaat hopelijk nog komen... O+

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
simpelweg niet te geloven..
ik volg dit topic (en z'n voorgangers) al een tijdje, maar dit ziet er gewoon zielig uit..
niet dat ik meedoe aan de contest, maar om gewoon een fototje in dit topic te zetten, 't is anders zo leeg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/hans_lenze/danceklein.jpg

hij is klikbaar voor een grotere versie (met exif info), ik heb deze gekozen omdat de woorden dance en valley nog leesbaar zijn

' In the Netherlands you will find excitement all around, every summer a large number of world leading dance events is organised by UDC and ID&T '

while (! ( succeed = try ()));

• Arfman

Arfman

Drome!

-lastig onderwerp (wel duidelijk, maar gewoon lastig om te verwezenlijken)
-weinig inspiratie
-DPZ heeft de contest overgenomen of iig. de actieve mensen zitten daar

jammer ..

• salutem
Ho ho, dat ze hun eigen forumpje willen/hebben best :) betekent toch niet dat je hier niet meer kan inzenden of wel dan :? :P

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik wil wel een voorstel doen om er een DPZ & GoT contest van te maken, maarja, is ook niet helemaal de bedoeling lijkt me...

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
Houd dpz en got zo veel mogenlijk uit elkaar. dpz is ontstaan uit die behoefte afaik. Is inmiddels een vrij andere doelgroep geworden. got is groot en breed, vrij tolerant qua niveau. dpz is klein en vereist meer inzicht om gewaardeerd te worden. Behalve bij de got fotocontest, dat is voor iedereen een uitdaging.

Niveau van de got photocontest is best aardig en nodigt uit om mensen over te laten stappen op een hoger niveau.

Nou maar hopen dat hangloozz niet zijn hollandsch landschapje instuurd, anders kunnen we allemaal wachten op de volgende maand. alhoewel het natuurlijk wel een mooie uitdaging is om met iets nog beters te komen. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Banshax op 14-08-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Inderdaad Banshax.

En als Hangloozz een foto instuurd, kunnen jullie het allemaal schudden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Het doel is toch:
Maak foto's die kunnen dienen ter promotie van een jongeren vakantie in nederland.
Ik denk niet dat een landschapje jongeren trekt, die zijn uit op andere dingen. Ik heb ook wel wat leuke landschapjes, maar die post ik hier niet, omdat ik niet verwacht er een kans mee te maken met dit onderwerp. Als het algemener was: "foto's ter promotoe voor een vakantie in Nederland", dan was 't anders natuurlijk...

't Is jammer dat fotograferen in het Amsterdam Red Light District niet op prijs wordt gesteld... :)

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik zal ook maar een inzending doen dan :)

Mijn inzending is een foto van Goliath in Six Flags Holland.
Vele jongeren gaan een dagje uit naar dit attractiepark en ik vind dit wel bij de opdracht passen :)

Titel:
Six Flags Holland
Bestel nu je vakantie naar dronten en ontvang een GRATIS kaartje voor Six Flags Holland

(moest in een reisgidsvorm :+ :7 )

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/contest/six-flags-klein.jpg

Gemaakt met een Olympus C-100 :P
Alle instellingen zijn automatisch dus daar kan ik niets over vertellen

binnekort toch maar eens een betere camera kopen :D

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Leuke foto, alleen de kwaliteit is jammer genoeg ver te zoeken. Ik ben maar even zo vrij geweest om je orgineel te downloaden en eens even wat bij te stellen. Ziet het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/koraalduivel/foto/six-flags.jpg

[edit]
De server van lycos ligt bijna plat dus het duurt nu erg lang voordat het plaatje is geladen.

[ Voor 18% gewijzigd door dArtagnan op 16-08-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
De kwaliteit is idd belabberd, maarja het is ook een cheapass camera
Hij is ook al een beetje oud (gekocht toen je nog dik 500 gulden voor zo'n ding neerlegde)

mijn vader heeft net een SONY gekocht.. daar kun je leuke macro's mee maken :P
die ga ik vaker gebruiken.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ook te denken aan pics van Dancevalley te plaatsen.. maar das gewoon een goed groot gaaf feest. Om nou speciaal naar Amsterdam af te reizen om daar wat kiekjes van e Wallen te schieten.. nee nie echt behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koraalduivel schreef op 16 August 2003 @ 22:13:
Leuke foto, alleen de kwaliteit is jammer genoeg ver te zoeken. Ik ben maar even zo vrij geweest om je orgineel te downloaden en eens even wat bij te stellen. Ziet het resultaat:
Koraalduivel, vertel effe wat je precies gedaan hebt. Leuk om te zien wat je met een beetje p-shoppen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 20:59:
[...]

Koraalduivel, vertel effe wat je precies gedaan hebt. Leuk om te zien wat je met een beetje p-shoppen kan doen.
Levels van het blauwe kanaal (channel) veranderd zodat er wat meer blauw in zit. En dan wat lichter maken. (eigenlijk heel weinig)

Helaas is de lucht wel een een beetje overbelicht, ik kon alleen niet veel meer maken en ik had geen zin om er een mooie blauwe lucht achter te plakken.

[ Voor 18% gewijzigd door dArtagnan op 17-08-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:31
Variant op de achtbaan, maar dan met wat mensen. Mensen doen aan vakantie, achtbanen niet.

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/404.jpg

Als het goed genoeg is voor de contest plaats ik hem daar ook nog wel en anders is het in elk geval weer een vulling voor het topic.

Oh ja, camera is een Fuji 6900z.

Moet nog een andere uploadserver vinden voor een grotere afbeelding.

[ Voor 21% gewijzigd door wisselwerking op 18-08-2003 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

xzoticate schreef op 17 augustus 2003 @ 22:23:
Variant op de achtbaan, maar dan met wat mensen. Mensen doen aan vakantie, achtbanen niet.

[/img]http://fileserver.computerdummies.net/upload/images/CEVbTLy1.jpg[/img]

Als het goed genoeg is voor de contest plaats ik hem daar ook nog wel en anders is het in elk geval weer een vulling voor het topic.

ubb klopt niet. Het moet zijn [img]adres[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

@ xzotica, als je op de contest site kijkt naar je plaatje staat er : foei dit plaatje hoort hier niet en nog iets over computerdummies.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
shameblaster schreef op 18 August 2003 @ 11:13:
@ xzotica, als je op de contest site kijkt naar je plaatje staat er : foei dit plaatje hoort hier niet en nog iets over computerdummies.net
Lol je hebt gelijk shameblaster. Verder als de thumbnail kom ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhh wat is DPZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

xzoticate schreef op 17 augustus 2003 @ 22:23:

[afbeelding]

Moet nog een andere uploadserver vinden voor een grotere afbeelding.
foei dit plaatje hoort hier niet

www.computerdummies.net
is de enige plek
waar je het wel ziet
:?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

http://digicontest.concept-q.biz/contest/0.got ga maar is naar die site en klik op zijn plaatje, dan vergroot die zig en krijg je die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ringoplanet.com/~dr/iss/e-source/noorderplassen.jpg

De noorderplassen in Almere

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 08:10

greatgonzo

schit-te-rend!

ik doe eigenlijk nooit mee, maar in Arnhem in Burgers bush heb ik toch een paar leuke geschoten. Dit is naar mijn idee de mooiste, laat maar weten wat je er van vind:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=275340

Sony P50, alles op standaard

• awarnach

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/arm.ketel/got/08/drievliet.jpg

...Ook Nederland biedt veel vermaak voor jongeren. Zo heb je er een keur aan dierentuinen, attractieparken, musea, etc. verspreid over het hele land. Gedurende de zomermaanden is er in veel plaatsen Kermis. Van klein tot groot...

Camera: Casio QV-2300UX

[ Voor 5% gewijzigd door awarnach op 25-08-2003 19:32 ]

• dArtagnan

dArtagnan

greatgonzo schreef op 20 augustus 2003 @ 16:49:
ik doe eigenlijk nooit mee, maar in Arnhem in Burgers bush heb ik toch een paar leuke geschoten. Dit is naar mijn idee de mooiste, laat maar weten wat je er van vind:

[afbeelding]

Sony P50, alles op standaard
Leuke foto van een dierentuin. Maar het heeft niks toeristisch in zich en lijkt me dan ook niet geschikt voor de contest.

svketel: goeie foto voor de contest, alleen jammer dat de foto heel veel ruis heeft, daar zou ik nog wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Ook mn bijdrage geleverd.
Aangezien mn cam momenteel gerepareerd wordt (hoop ik) heb ik er 1tje uit mn archiefje gedaan. 't is iig beter als nix.

EDIT:
Hier is ie dan. Helaas veel ruis enzo. Misschien dat ik hem nog ff wat beter nabewerk. Maar dat zien we dan wel weer.

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/contest/jongerendagkl.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Siluro op 23-08-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awarnach

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Je moet je foto ook ff hier posten ;-)

<QUOTE>Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). </QUOTE>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Jah dat weet ik maar t was gister nogal laat.
Maar ik zal deze zo ff editen en dan zet ik m ook hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/kleincuracao_klein.jpg

Camera is een HP Photosmart 850

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

hans_lenze schreef op 14 August 2003 @ 14:17:
[afbeelding]

hij is klikbaar voor een grotere versie (met exif info), ik heb deze gekozen omdat de woorden dance en valley nog leesbaar zijn

' In the Netherlands you will find excitement all around, every summer a large number of world leading dance events is organised by UDC and ID&T '
Nu wil ik niet zeuren ofzo, maar deze foto is ook zo best niet!

Als je dan een pic post van een feest, post dan echt een goede zou ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/HR-nice.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Floris schreef op 23 August 2003 @ 13:16:
[...]

Nu wil ik niet zeuren ofzo, maar deze foto is ook zo best niet!

Als je dan een pic post van een feest, post dan echt een goede zou ik zeggen.

[afbeelding]
Prima foto. Ik zou gewoon meedoen. Het contest is al zo leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
havana schreef op 23 August 2003 @ 12:51:
[afbeelding]

Euhm, nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

havana schreef op 23 augustus 2003 @ 12:51:
[afbeelding]

Toeristisch Nederland? :?
Is hij eigenlijk wel in Nederland gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door dArtagnan op 23-08-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Las pas later de eerste post, shame on me O-)

Anyway, Curaçao is onderdeel van het Nederlands Koninkrijk !

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awarnach

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Waarom kan er nog niet gestemd worden?
Wel jammer dat er maar 5 deelnemers zijn... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil heel graag mee doen alleen helaas het zit niet mee, k heb afgelopen week een schitterende foto voor deze contest gemaakt, maja flash kaartje vol dus ff op een laptop van iemand anders gestald en nu is die gene al een paar dagen niet te bereiken... :'(
Als we een weekje uitstel krijgen ben ik van de partij....anders hoop ik dat er snel een nieuwe contest komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:57:
Als we een weekje uitstel krijgen ben ik van de partij....anders hoop ik dat er snel een nieuwe contest komt..
Volgende maand weer. Maar wel over een ander onderwerp uiteraard.
Pagina: 1 2 Laatste