Toon posts:

Overclocking AMD 2600+XP

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik wat de juiste vcore bij de juiste FSB hoort

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
Waar heb je zelf zoal al gezocht? Google? Dit forum (search(bovenaan het scherm))? Bij AMD op de website misschien? Specificaties van de processor, het moederbord? Waar stonden dingen op voordat je ging overclocken? Of ben je daar nog niet mee begonnen?

Je moet wat meer dingen uitleggen bij een openings-post, wat je van plan bent en wat je zoal zelf al geprobeerd hebt om je vra(a)g(en) beantwoord te krijgen.

Je kunt hier niet snel even registeren en hopen dat je binnen 5 minuten antwoord hebt. En al zeker niet om 2:40. :) :+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Welkom op GoT.
Allereerst raad ik je aan om nog even de FAQ door te nemen, aangezien ik (en waarschijnlijk vele anderen) niks van je vraag begrijpen. Verder staat in de DOC FAQ een hoop informatie over overklokken. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, Ik zal morgen er meer info bij zetten. Daar heb ik zo nog niet aan gedacht.
En bedankt voor die tips!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 02:34:
Hoe weet ik wat de juiste vcore bij de juiste FSB hoort
Er is geen Vcore die bij een fsb hoort :)

Blijkbaar weet je niet wat Vcore is. Vcore is het voltage dat op de processor staat. De core dus.. vandaar de naam Vcore. Zo is er dus ook Vmem (of Vddr wat je wil) en Vdd, Vio, Vbat etc etc.

De Vcore gebruiken wij tweakers voor het stabiliseren van de core op hoge snelheid. Wat je doet is het verschil tussen 0 en 1 groter maken zodat het makkelijker te "herkennen" is. Doordat je overklokt worden de signalen in de core verstoord (door warmte bijv). Als de signalen niet meer "leesbaar" zijn dan ga je fouten krijgen. Wat jij daarvan merkt is bijv het hangen van windows..of het niet willen booten..of spontane reboots. Als je dan de Vcore verhoogt worden de signalen sterker en maakt hij dus geen fouten meer en dus is hij stabiel :)

Een nadeel is alleen dat je temps gigantisch op kunnen lopen. Met slechte koeling zelfs zo erg dat je core gewoon verbrand. Daarnaast slijt je core stukken sneller, maar tegen de tijd dat hij "op" is heb je al 3x een nieuwe gehaald.

Dat de signalen slecht worden heeft vooral warmte als oorzaak. Als je dus wil overklokken moet je zorgen dat je systeem a) stabiel is en b) flink lage temps heeft voordat je begint.

Een proc overklokken die standaard al 50 graden is, is vragen om problemen. ;)

Edit:

Ow en een post van 1 regel word ervaren als asociaal, maar omdat je nieuw bent is het nie zo erg :P Het is normaal om in detail uit te leggen wat je probleem is, wat je zelf gedaan hebt en wat je graag zou willen.

Gebruik eerst de search (langer dan 1 minuut graag) want heeeel veel dingen staan al op dit forum. Er zijn namelijk meer mensen met vragen geweest en die vragen zijn ook beantwoord. De basic vragen natuurlijk helemaal :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 03:20 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de posts hierboven dus, vooral die van Fewture. Eerst zelf onderzoek doen en de DOC FAQ lezen, dan kom je er heus wel uit :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.