XVID en VOBSUB

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
wie is het ooit gelukt een XVID te kijken met WMP en vobsub. Het werkt niet bij mij. Kom niet aan met BSPlayer, want ik wil gewoon WMP gebruiken. Ik krijg wel een groene pijl, maar geen subs. als ik verder in de film klik , zie ik soms heel even ondertitels voor 1 seconde, maar dan zijn ze weer weg.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

probeer eens fddshow codec te gebruiken (en instellen voor xvid gebruik) en dan de ondertitels door fddshow laten doen.

of je gebruikt gewoon bsplayer en lukt 't ook. :)

*insert signature here

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

momania

iPhone 30! Bam!

Dan zijn je subs niet goed :? Of heb je dit bij alle films?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
aaargh! neeeee! geen ffdshow! (over bagger gesproken, als-je-blieft zeg, NOOIT meer!)

ok, nu ff terug naar de vraag van topicstarter: welke xvid codec heb je? zelf gebruik ik de codec van Koepi, te vinden op http://www.roeder.goe.net/~koepi/
Heb je ook de nieuwste vobsub? te vinden op http://vobsub.edensrising.com als ik het goed heb

edit:

volgens google heb ik het goed, 1e hit: http://www.google.nl/search?q=vobsub
echter lijkt de page down te zijn, probeer een van de andere links

[ Voor 20% gewijzigd door kauwgomballen op 30-07-2003 14:10 ]

• Sneak[3G]
al mijn andere subs doen het wel , ik heb het alleen bij XVID films, ga eens ff andere XVID codecs gebruiken, gebruik nu vobsub 2.23 en XviD-Dec-300303.exe. Welke file (XVID) moet ik dlen dan op Koepi's site?

[ Voor 15% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-07-2003 14:12 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Heb totaal geen problemen met XVIDS en subs... gebruik een van de oude XVID codecs (04102002) van Koepi... Nooit de noodzaak gehad om die te updaten...

WMP zuigt... teveel performance nodig om de boel te laten draaien... heb regelmatig last van geluid dat niet meer synchroon loopt met het beeld (en dat terwijl het een XP2000+ is)...

Ikzelf gebruik het liefst MicroDVD om films mee af te spelen, weinig performance en loopt lekker...

Verwijderd

ffdshow werkt prima hoor, absoluut 0x problemen mee gehad.
Is zelfs meer uptodate kwa subs dan VOBSUB (ondersteunt een aantal tags meer)

• Sneak[3G]
WMP zuigt... teveel performance nodig om de boel te laten draaien... heb regelmatig last van geluid dat niet meer synchroon loopt met het beeld (en dat terwijl het een XP2000+ is)...

----> zet advanced renderer uit in directvobsub

en overigens in Bsplayer werken de subs wel. het probleem is : WMP , DirectvobSub EN XVID film. Dan gaat het fout.

[ Voor 21% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-07-2003 15:38 ]

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ik gebruik tegenwoordig altijd zoomplayer :D
maar met wmp 6.4 en xvid en vobsub ook nooit problemen gehad ;)

• Sneak[3G]
DAMN! hoe kan dat dan dat ik alleen bij XVIDS de ondertitels niet zie. ik gebruik dus WMP 8 vobsub 2.23 en XviD-Dec-300303.exe. De XVIDS doen het wel in BSPlayer (daar wel ondertitels) , maar ik wil dat ze het ook doen met WMP + vobsub (daar geen ondertitels)

[ Voor 11% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-07-2003 15:55 ]

• Sneak[3G]
ok ik ben er uit, maar heb nog geen oplossing. Het feit dat ik geen ondertitels zie is omdat ik regsvr32 /u ffdshow.ax heb ingetypt bij start uitvoeren en daardoor gaat de groene waas weg bij bepaalde XVIDS, maar daardoor verdwijnen ook de vobsub ondertitels . erg vreemd allemaal

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

Mystikal

It never hurts to help!

TjarkVerhoeven schreef op 30 July 2003 @ 14:05:

of je gebruikt gewoon bsplayer en lukt 't ook. :)
|:( :X

Basement Bios ---- Exo-S

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Groene waas met xvid & ffdshow? Moet je ffdshow-alpha nemen.
Staat denk ik zelfs in de FAQ |:(

ffdshow-alpha + vobsub + ac3filter en je kan 99.9% van de huidige films afspelen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46

Wildfire

Joy to the world!

Kauwgomballen schreef op 30 juli 2003 @ 14:08:
aaargh! neeeee! geen ffdshow! (over bagger gesproken, als-je-blieft zeg, NOOIT meer!)
Waar haal je die onzin vandaan? FFDShow wordt door zeer veel mensen gebruikt, ook door mij, het is gewoon een prachtfilter!

Postprocessing mogelijkheden, ondersteunt meerdere codecs, ingebouwde ondersteuning voor subs, minder CPU-belasting!

Gewoon FFDShow alpha downloaden, in tegenstelling tot wat die alpha doet vermoeden is het gewoon hartstikke stabiel.

Wat is er dan ooit misgegaan bij jou met FFDShow dat je er nu zo'n hekel aan hebt? :?

Topicstarter: WMP + XVid + vobsub doet het hier perfect.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op 30 July 2003 @ 20:00:
[...]
Waar haal je die onzin vandaan? FFDShow wordt door zeer veel mensen gebruikt, ook door mij, het is gewoon een prachtfilter!

Postprocessing mogelijkheden, ondersteunt meerdere codecs, ingebouwde ondersteuning voor subs, minder CPU-belasting!

Gewoon FFDShow alpha downloaden, in tegenstelling tot wat die alpha doet vermoeden is het gewoon hartstikke stabiel.

Wat is er dan ooit misgegaan bij jou met FFDShow dat je er nu zo'n hekel aan hebt? :?
Om even blijk te geven dat ie niet alleen is: ik heb hier ook problemen met de alpha builds (de laatste twee). De voorlaatste build werkte out-of-the-box al niet, en de laatste is er na een maandje of anderhalf mee genokt. Zoomplayer start al helemaal niet meer op en laat zelfs m'n shell (bb4win) genadeloos hangen (proces is nog wel te killen in de taskmanager waarna alles weer goed werkt) en mpc start wel maar geeft geen beeld, en na een paar seconden loopt ie vast. Het duurde even voordat ik doorhad dat het aan ffdshow lag. Dus hartstikke stabiel is ie helaas niet voor iedereen.
Ik ga denk ik maar weer terug naar de laatste stable release, daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Oh, en btw: als je de postprocessing voluit zet stijgt de CPU-belasting wel gigantisch. Maar oh oh oh, wat worden de filmpjes mooi :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 20:15:

[...]

Om even blijk te geven dat ie niet alleen is: ik heb hier ook problemen met de alpha builds (de laatste twee). De voorlaatste build werkte out-of-the-box al niet, en de laatste is er na een maandje of anderhalf mee genokt. Zoomplayer start al helemaal niet meer op en laat zelfs m'n shell (bb4win) genadeloos hangen (proces is nog wel te killen in de taskmanager waarna alles weer goed werkt) en mpc start wel maar geeft geen beeld, en na een paar seconden loopt ie vast. Het duurde even voordat ik doorhad dat het aan ffdshow lag. Dus hartstikke stabiel is ie helaas niet voor iedereen.
Da's erg jammer... helaas bestaat er geen enkel stukje software dat echt op alle computers goed werkt...

Heb je de problemen al gemeld bij de makers van FFDShow? Ze zullen je heus wel willen helpen... :)
Oh, en btw: als je de postprocessing voluit zet stijgt de CPU-belasting wel gigantisch. Maar oh oh oh, wat worden de filmpjes mooi :)
Ach, zonder postprocessing zit ik bij een HQ XVid op zo'n 5 tot 10%, met postprocessing op 10 tot 15%. Vind ik geen probleem hoor... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 30-07-2003 21:40 ]

• Sneak[3G]
ik heb nu nimo50build9beta10.exe en vink dan de ffdshow uit bij basis en de XVID aan . Geen groene wolken en ondertiteling zelfs in WMP met XVIDS. Mijn "groene" probleem werd veroorzaakt door de ffdshow in de nimo pack. Door regsvr32 /u ffdshow.ax ging het probleem weg bij deze XVIDS, maar kon ik ook de ondertiteling niet meer zien. Het probleem lag dus aan ffdshow versie 2002-12-13, die in de nimo50build9beta10.exe zit. Nimo is leuk, maar je moet wel weten wat je aan en uit zet :-)

Heeft iedereen hier trouwens ook problemen met de advanced renderer in Vobsub? Als ik deze aan zet dan loopt het beeld niet meer synchroon met het geluid.

[ Voor 16% gewijzigd door Sneak[3G] op 31-07-2003 12:27 ]

• kauwgomballen
@Wildfire: Mijn problemen: niet af kunnen spelen van diverse bestanden, groene waas, traag afspelen... allemaal opgelost na uninstall van FFdshow... ben ook niet de enige, zijn er heel wat geweest op FTD forum met die problemen.

@Sneak[3G]: Hoe bedoel je precies? Je hebt advanced renderer aan staan bij de main opties? Ik namelijk ook, heb er geen problemen mee. Advanced gebruikt overigens wel ietsjes meer CPU

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kauwgomballen schreef op 31 July 2003 @ 15:21:
@Wildfire: Mijn problemen: niet af kunnen spelen van diverse bestanden, groene waas, traag afspelen... allemaal opgelost na uninstall van FFdshow... ben ook niet de enige, zijn er heel wat geweest op FTD forum met die problemen.
Blijft de vraag, welke versie van FFDShow was het? De normale FFDShow die op de Sourceforge site staat moet je niet meer gebruiken nee, die heeft bekende problemen met XVid. Je moet de FFDShow alpha gebruiken...

• kauwgomballen
Wildfire schreef op 31 juli 2003 @ 15:50:
Blijft de vraag, welke versie van FFDShow was het? De normale FFDShow die op de Sourceforge site staat moet je niet meer gebruiken nee, die heeft bekende problemen met XVid. Je moet de FFDShow alpha gebruiken...
who cares? sjeez...

• Sneak[3G]
@Sneak[3G]: Hoe bedoel je precies? Je hebt advanced renderer aan staan bij de main opties? Ik namelijk ook, heb er geen problemen mee. Advanced gebruikt overigens wel ietsjes meer CPU

ja dat klopt. Zet ik hem aan dan gaan bij sommige DIVX beeld een geluid niet meer synchroon en zitten er soms versnellingen in het beeld en niet in het geluid. Het lijkt iid of de cpu het niet meer trekt. maar ja ik heb p4 1,8 GHZ en een geforce 3 ti 200 met 400 mb sdram . Dat zou toch voldoende moeten zijn?

• kauwgomballen
dat zou idd meer dan voldoende moeten zijn, op mijn oude P4 1,4 met GF2 had ik nooit problemen... heb je wel hardwareversnelling van je videokaart aan staan?

• Sneak[3G]
waar kan ik dat aanzetten? ik kan wel in DXDIAG de versnelling van hardware geluid regelen maar niet van mijn videokaart

• kauwgomballen
start > configuratiescherm > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > probleem oplossen

• Sjokoprins
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik gebruik AutoGK om al mijn films om te zetten naar xvid.

Geen probleem om ondertiteling in de avi te krijgen en kan ze gewoon afspelen met windows media player !

Als je AutoGK (1.96) installeert dan installeer je ook vobsub, xvid codec, etc, etc.
Kompleet programma dat AutoGK.

Waar ik wel problemen mee heb is om ondertiteling onder het beeld in de zwarte balk te krijgen!!
Lukt alleen met externe subtitles dus moet dat met vobsub doen. Kun je daarna configureren waar de subtitle moet komen. Heb alleen maar subrip gebruikt maar als ik in AutoGK aangeef dat ik alleen externe subtitles wil dan krijg ik een film met 3 subtitles! Aaargh (film: Below)

Verwijderd

Dit is al een vrij oud topic, open gerust een nieuw topic met je probleem waarin je duidelijk aangeeft wat je al geprobeerd hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.