Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
of je gebruikt gewoon bsplayer en lukt 't ook.
*insert signature here
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
ok, nu ff terug naar de vraag van topicstarter: welke xvid codec heb je? zelf gebruik ik de codec van Koepi, te vinden op http://www.roeder.goe.net/~koepi/
Heb je ook de nieuwste vobsub? te vinden op http://vobsub.edensrising.com als ik het goed heb
volgens google heb ik het goed, 1e hit: http://www.google.nl/search?q=vobsub
echter lijkt de page down te zijn, probeer een van de andere links
[ Voor 20% gewijzigd door kauwgomballen op 30-07-2003 14:10 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-07-2003 14:12 ]
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
Verwijderd
WMP zuigt... teveel performance nodig om de boel te laten draaien... heb regelmatig last van geluid dat niet meer synchroon loopt met het beeld (en dat terwijl het een XP2000+ is)...
Ikzelf gebruik het liefst MicroDVD om films mee af te spelen, weinig performance en loopt lekker...
Verwijderd
Is zelfs meer uptodate kwa subs dan VOBSUB (ondersteunt een aantal tags meer)
----> zet advanced renderer uit in directvobsub
en overigens in Bsplayer werken de subs wel. het probleem is : WMP , DirectvobSub EN XVID film. Dan gaat het fout.
[ Voor 21% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-07-2003 15:38 ]
maar met wmp 6.4 en xvid en vobsub ook nooit problemen gehad
[ Voor 11% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-07-2003 15:55 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Staat denk ik zelfs in de FAQ
ffdshow-alpha + vobsub + ac3filter en je kan 99.9% van de huidige films afspelen.
Waar haal je die onzin vandaan? FFDShow wordt door zeer veel mensen gebruikt, ook door mij, het is gewoon een prachtfilter!Kauwgomballen schreef op 30 juli 2003 @ 14:08:
aaargh! neeeee! geen ffdshow! (over bagger gesproken, als-je-blieft zeg, NOOIT meer!)
Postprocessing mogelijkheden, ondersteunt meerdere codecs, ingebouwde ondersteuning voor subs, minder CPU-belasting!
Gewoon FFDShow alpha downloaden, in tegenstelling tot wat die alpha doet vermoeden is het gewoon hartstikke stabiel.
Wat is er dan ooit misgegaan bij jou met FFDShow dat je er nu zo'n hekel aan hebt?
Topicstarter: WMP + XVid + vobsub doet het hier perfect.
Verwijderd
Om even blijk te geven dat ie niet alleen is: ik heb hier ook problemen met de alpha builds (de laatste twee). De voorlaatste build werkte out-of-the-box al niet, en de laatste is er na een maandje of anderhalf mee genokt. Zoomplayer start al helemaal niet meer op en laat zelfs m'n shell (bb4win) genadeloos hangen (proces is nog wel te killen in de taskmanager waarna alles weer goed werkt) en mpc start wel maar geeft geen beeld, en na een paar seconden loopt ie vast. Het duurde even voordat ik doorhad dat het aan ffdshow lag. Dus hartstikke stabiel is ie helaas niet voor iedereen.Wildfire schreef op 30 July 2003 @ 20:00:
[...]
Waar haal je die onzin vandaan? FFDShow wordt door zeer veel mensen gebruikt, ook door mij, het is gewoon een prachtfilter!
Postprocessing mogelijkheden, ondersteunt meerdere codecs, ingebouwde ondersteuning voor subs, minder CPU-belasting!
Gewoon FFDShow alpha downloaden, in tegenstelling tot wat die alpha doet vermoeden is het gewoon hartstikke stabiel.
Wat is er dan ooit misgegaan bij jou met FFDShow dat je er nu zo'n hekel aan hebt?
Ik ga denk ik maar weer terug naar de laatste stable release, daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Oh, en btw: als je de postprocessing voluit zet stijgt de CPU-belasting wel gigantisch. Maar oh oh oh, wat worden de filmpjes mooi
Da's erg jammer... helaas bestaat er geen enkel stukje software dat echt op alle computers goed werkt...Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 20:15:
[...]
Om even blijk te geven dat ie niet alleen is: ik heb hier ook problemen met de alpha builds (de laatste twee). De voorlaatste build werkte out-of-the-box al niet, en de laatste is er na een maandje of anderhalf mee genokt. Zoomplayer start al helemaal niet meer op en laat zelfs m'n shell (bb4win) genadeloos hangen (proces is nog wel te killen in de taskmanager waarna alles weer goed werkt) en mpc start wel maar geeft geen beeld, en na een paar seconden loopt ie vast. Het duurde even voordat ik doorhad dat het aan ffdshow lag. Dus hartstikke stabiel is ie helaas niet voor iedereen.
Heb je de problemen al gemeld bij de makers van FFDShow? Ze zullen je heus wel willen helpen...
Ach, zonder postprocessing zit ik bij een HQ XVid op zo'n 5 tot 10%, met postprocessing op 10 tot 15%. Vind ik geen probleem hoor...Oh, en btw: als je de postprocessing voluit zet stijgt de CPU-belasting wel gigantisch. Maar oh oh oh, wat worden de filmpjes mooi
[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 30-07-2003 21:40 ]
Heeft iedereen hier trouwens ook problemen met de advanced renderer in Vobsub? Als ik deze aan zet dan loopt het beeld niet meer synchroon met het geluid.
[ Voor 16% gewijzigd door Sneak[3G] op 31-07-2003 12:27 ]
@Sneak[3G]: Hoe bedoel je precies? Je hebt advanced renderer aan staan bij de main opties? Ik namelijk ook, heb er geen problemen mee. Advanced gebruikt overigens wel ietsjes meer CPU
Blijft de vraag, welke versie van FFDShow was het? De normale FFDShow die op de Sourceforge site staat moet je niet meer gebruiken nee, die heeft bekende problemen met XVid. Je moet de FFDShow alpha gebruiken...Kauwgomballen schreef op 31 July 2003 @ 15:21:
@Wildfire: Mijn problemen: niet af kunnen spelen van diverse bestanden, groene waas, traag afspelen... allemaal opgelost na uninstall van FFdshow... ben ook niet de enige, zijn er heel wat geweest op FTD forum met die problemen.
who cares? sjeez...Wildfire schreef op 31 juli 2003 @ 15:50:
Blijft de vraag, welke versie van FFDShow was het? De normale FFDShow die op de Sourceforge site staat moet je niet meer gebruiken nee, die heeft bekende problemen met XVid. Je moet de FFDShow alpha gebruiken...
ja dat klopt. Zet ik hem aan dan gaan bij sommige DIVX beeld een geluid niet meer synchroon en zitten er soms versnellingen in het beeld en niet in het geluid. Het lijkt iid of de cpu het niet meer trekt. maar ja ik heb p4 1,8 GHZ en een geforce 3 ti 200 met 400 mb sdram . Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Geen probleem om ondertiteling in de avi te krijgen en kan ze gewoon afspelen met windows media player !
Als je AutoGK (1.96) installeert dan installeer je ook vobsub, xvid codec, etc, etc.
Kompleet programma dat AutoGK.
Waar ik wel problemen mee heb is om ondertiteling onder het beeld in de zwarte balk te krijgen!!
Lukt alleen met externe subtitles dus moet dat met vobsub doen. Kun je daarna configureren waar de subtitle moet komen. Heb alleen maar subrip gebruikt maar als ik in AutoGK aangeef dat ik alleen externe subtitles wil dan krijg ik een film met 3 subtitles! Aaargh (film: Below)
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()