@home ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat zijn jullie ervaring met @Home van Essent? Hoe hoog zijn de (download) snelheden op de verschillende momenten van de dag? In woon in Boxtel en daar komt het ook binnen enkele weken en ik zit er zwaar over te denken om het doen.

Tot slot: kun je ook beter online gamen via kabelinternet want dat zuigt zwaar met 56k6.

Bedankt.

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zit al meer dan een jaar bij essent@home (groningen), en heb er (afgezien van een paar storingen) geen problemen mee gehad.

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~janoz/athomehe.gif AnologX ff geinstaleerd om te checken. Die max was trouwens wel later op de avond, maar ik zit hier ook in een druk bekabelmodemde buurt :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hier (Rosmalen) nu al bijna 1,5 jaar naar volle tevredenheid... Hoogste geregistreerde piek ooit was 875 kb/sec (ja die neem ik redelijk voor waar aan.. was het gemiddelde van 3 progjes ;)).
Om je een idee te geven... downloads onder de 20k/sec moet ik HEEL hard nodig hebben wil ik hem niet afkappen.. en dat gebeurt zelden ;)... Normaal toch zeker wel rond de 100 kb/sec.
Pings zijn over het algemeen ook wel ok..
Downloadlimiet doen ze niet aan dus het enige nadeel wat ik kan bedenken is de upstream van 16 kb/sec.

Verwijderd

@home...ja

prima hoor.
haal toch wel 300 kb/s als ik aan downloaden ben.
ze hebben bij ons alleen nog een probleem met de mail server die wil
nog wel eens een keer plat liggen, maar dat is een plaatselijk probleem denk ik.

rapportcijfer: 8,5

Verwijderd

@home ruled zwaaaaaaar hiero!!
Ik zit hier in Ulestraten, 10 km van Maastricht en de laagste downloads zijn 50 kB/s, snelle Amerikaanse servers 100-150 kB/s en Nederlandse tussen de 200 en de 350 kB/s, ik heb een keer 400 gehaald >:) !!
Ook gamen gaat erg goed, ping van rond de 100, maar een vriend van me haalt met een snellere pc zo'n 30 op Engelse Elite Force servers. Ik ben dus zeer tevreden.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Downloadsnelheden zijn altijd wel ok. Jammer alleen dat ze vaak niet kunnen leveren wat ze beloven. Bijvoorbeeld extra ip adressen. Zouden ze vorig jaar al hebben maar niets hoor. De service is klote. De helpdesk belt nooit terug maar zoals ik al zei, de snelheid is goed en dat maakt het wel een beetje goed.

Verwijderd

Snelheid is prima, alleen gister weer gehoort dat er een afspraak niet nagekomen werd!
Maat van me had een aansluiting aangevraagt en gistermiddag half 3 zouden ze langs komen............NIET DUS, hij bellen en vragen wat het probleem was, die achterlijke trut van de hlpdsk vroeg natuurlijk eerst weer om de postcode om te kijken of een aansluiting wel mogelijk was ( hij had dus ondertussen allang een afspraak staan)
Tot die ongelofelijke slimme }:O toch tot de conclusie kwam dat hij niet in het bestand stond, heeft hij een nieuwe afspraak gemaakt!

De service laat dus zeker te wensen over, als ze gaan knutselen aan de verbinding bij jouw in de buurt en de verbinding valt wel es weg, reken maar niet dat ze vantevoren ff melden dat de verbinding wel es wegvallen kan! :(

De mailserver van @home is helemaal triest :'( , die doet het vaker niet dan wel, neem aub dus gauw een extra account erbij om je mail gewoon te kunnen gebruiken!

Verder wel tevreden >:)

Verwijderd

In deventer werkt het kwa snelheid lekker. Doms haal ik 500k/s. Je houdt altijd langzame sites, maar daar kan @home nix aan doen. Wat wel een minpunt is dat de service nogal zuigt. En de mailserver ligt er wel vaak uit of is langzaam. Over het algemeen ben ik dik tevreden.
En wat die 800k/s betreft hierboven. haha. kijk je bench programma ff na. dat KAN NOOIT!. maximaal haal je 512kb/s. sneller kan gewoon niet. Hoe graag je het ook wil. Veel download managers geven dit verkeerd aan.

tweakers is the best

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 29 november 2000 19:23 schreef killer-b het volgende:
En wat die 800k/s betreft hierboven. haha. kijk je bench programma ff na. dat KAN NOOIT!. maximaal haal je 512kb/s. sneller kan gewoon niet. Hoe graag je het ook wil. Veel download managers geven dit verkeerd aan.
Oh ik ben het met je eens dat veel download managers het verkeerd aangeven daarom zet ik ook alleen maar een gemiddelde neer...
En leg mij eens uit waarom je niet hoger kunt dan 512 kb/sec? Das namelijk echt bullshit...

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In Zwolle en Hengelo??? @HOME roooooeeeeelt...... lekker snel..... ik loop al te klagen als ik 'maar' 100 kiloBYTE per seconde naar binnen trek.
Ik geniet van m'n downloadmanagers als ze m'n datatransfer niet weergeven in zoveel kb/s maar in MB/s... hehehe

Verwijderd

vraag ook ff of ze beta-testers nodig zijn
want dan krijg je alles gratiz ! >:)
en dat testen is wel leuk om te doen.

pas wel op want @home is wel snel je hd zit zo vol !

I LOVE @HOME

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:09
@home is eerst onbegrenst geweest, ik heb ook wel eens 800+ kbyte gehaald in het begin. Daarna pas heeft @home de 3,5mbit limiet ingevoerd

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

nou ik heb er geen problemen mee
niet bij de installatie
niet nadien

wel heb ik hun software niet gebruikt alles werkte van de eerste keer

soms is de meelserver traag maar de ie verbinding loopt als een trein
ja jammer van de upstream van 16kb/s
maar goed je betaalt geen tikken !!!

suc6
jomme

Don't end up like al lousy Member Server !

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 november 2000 21:11 schreef Dennism het volgende:
@home is eerst onbegrenst geweest, ik heb ook wel eens 800+ kbyte gehaald in het begin. Daarna pas heeft @home de 3,5mbit limiet ingevoerd
3,5mbit? Da's ruwweg 350 KB/s... daar ga ik hier in Weert soms dus echt wel overheen. 300 KB/s haal ik geregeld, van 400 schrik ik ook niet meer >:)

Op de uploadsnelheid van 16 KB/s en de mailserver die de laatste tijd nog wel eens kuren heeft na ben ik niks dan tevreden over @Home :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bericht verwijderd.... lezen is moeilijk.... voor sommigen onder ons.... (ik dus) |:(

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik trek nu 360 KB/s binnen, net zat ik 2 minuten op 430 >:) >:)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

quote:

Is dus niet waar. Er is geen download limiet qua snelheid. Ik weet niet waar je die data vandaan hebt maar het klopt gewoon niet

Verwijderd

Er is een maximale van 4mbit. oftewel 512kb/s. Denk je nou echt dat @home dit gewoon vrij geeft. Dan zou de buurman nogal last hebben van jouw downloads. Ze proberen het shared medium een beetje te beperken. Daar bedoel ik mee dat als ze geen limiet zouden hebben, ik zou gaan downloaden met download accelerator en de buurman zou dan de helft van de snelheid hebben. Aangezien het beperkt is, merkt de buurman die praktisch niet.

trouwens upload van @home zuigt. 16kb/s. Beetje kut als je een ftp server hebt draaien :-). mag wel niet, maar toch...
Gewoon op port 21 is dit mogelijk. Algehele blockrule voor adressen vanwaar @home scant. en voilà port 21. adressen stan wel op www.kabelmodem.nl in het forum van @home ergens.

tweakers is the best!!!
Pagina: 1