Ik heb een audioset die oa dts en dolby digital ondersteund.
Zowel de dvd speler als de satelietdecoder zijn doormiddel van een optische kabel verbonden aan de versterker.
Nu gebeurt het heel soms dat spontaan de versterker begint te ruizen onder een film.
Het is alsof de digitale ingang van de versterker een verkeerd pulsje heeft gekregen en de versterker het signaal niet meer herkent.
Dit kan ik snel opheffen door de versterker aan en uit te zetten.
Ik zeg ruizen, maar het is erger dan dat. Je zit dus echt recht overeind als het gebeurt.
Iemand bekend met dit probleem? En eventueel oplossing?
Versterker: JVC RX-6001RGD
DVD: philips DVD 756
decoder: Humax
omdat ik maar één optische ingang heb bij de versterker zijn de decoder en de dvd samen doormiddel van een splitter op één kabel aangesloten.
Maar ook als ik alleen de DVD aansluit gebeurd het wel eens.
Zowel de dvd speler als de satelietdecoder zijn doormiddel van een optische kabel verbonden aan de versterker.
Nu gebeurt het heel soms dat spontaan de versterker begint te ruizen onder een film.
Het is alsof de digitale ingang van de versterker een verkeerd pulsje heeft gekregen en de versterker het signaal niet meer herkent.
Dit kan ik snel opheffen door de versterker aan en uit te zetten.
Ik zeg ruizen, maar het is erger dan dat. Je zit dus echt recht overeind als het gebeurt.
Iemand bekend met dit probleem? En eventueel oplossing?
Versterker: JVC RX-6001RGD
DVD: philips DVD 756
decoder: Humax
omdat ik maar één optische ingang heb bij de versterker zijn de decoder en de dvd samen doormiddel van een splitter op één kabel aangesloten.
Maar ook als ik alleen de DVD aansluit gebeurd het wel eens.