Toon posts:

Plaatsing van Casefans in een Xaser III

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met mijn eigen bak te bouwen en als kast heb ik een Xaser III
Die joekel heeft 7 (jawel 7) casefans.
Nu zit ik er aan te denken dat dit vast wel overkill is omdat ik niet van plan ben om hard te overclocken (lucht).
De plaatsingen zijn als volgt:
1x Boven
2x voor onderaan bij de HD's
2X achter onder de voeding
2x aan de zijkant.

Verder heb ik een Antec True 480 die de lucht van beneden aanzuigt en 2 fans kan besturen.

Ik zelf denk er aan om de volgende fans te laten draaien:
1x boven (laag rpm)
1X vooraan
1x zijkant.

Wat denken jullie? _/-\o_

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

BaRF

bijna kerst

goed hoor :P

ohja, aangezien ze er al inzitten is het toch gewoon een kwestie van proberen en meten? :)

[ Voor 80% gewijzigd door BaRF op 30-07-2003 09:04 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Oh tuurlijk, maar ik heb nog niet alles en ik wilde gewoon even van gedachten wisselen hier ;)
Ik zal er vast nog wel een tijdje mee zoet zijn.

Verwijderd

gooi ze gewoon lekker allemaal aan op 7v hoor je ze niet en heb je een goede airflow door je kast

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zoals BaRF zegt, is het echt iets van zelf proberen, want iedereen vindt dat fans net ff anders geplaatst moeten worden, cq meer of minder fans. Een tweaker gaat er natuurlijk zelf mee aan de gang, en pas als je er echt niet uit komt, dan maak je hierover een topic.

Lees ook het topic over ervaringen met de Xaser III hier in DOC, daar staan ook een aantal dingen over de casefans. Ook bevat de DOC FAQ een duidelijk gedeelte over airflow, dat doornemen zal ook handig blijken :).

Dus op je vraag: Wat denken jullie? > Zelf proberen, temps meten, geluid aanhoren, en nog meer proberen. Dat is de essentie van het tweaken ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.