Toon posts:

TV-out Radeon ZWART/WIT beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier nogmaals een b/w topic over de tv-outs...

ik heb een radeon 9500np met enkel Separate Video uitgang (S-VHS) (naast de vga en dvi)

als ik het bijgeleverde s-vhs --> tullip convertertje (4pin s-vhs) eraan doe (aangezien er enkel een tullip ingang in de tv zit) met daaraan dus een tullip stekkertje naar de tv krijg ik pvd nog zwart/wit beeld :(

als ik zonder convertertje vanaf svhs naar scart ga dan krijg ik wel kleur..

hoe de fuck komt dit... de kabeltje zijn wel goed (zaten bij de vga kaart=nieuw)

Hilf mir(of mich) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 21:45 . Reden: aanvulling ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien is je convertor toch kapot.
Als 1 signaal niet goed doorkomt dan krijg je idd een zwartwit beeld te zien.

Kan je niet iemand met zo'n zelfde convertor om het even te proberen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Heb je gekeken waar de output signaal op staat voor deze poort, voor nederland is dat PAL.

Wel vreemd als dit niet goed staat anders kreeg je geen kleur... |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 09:59 ]

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb dit probleem ook gehad met de tvout van mijn IBM T21 laptop. Ik heb na veel zoeken eindelijk een kabeltje weten te solderen welke wel kleur geeft :P
Je moet de luminance (pin 3) en de chrominance (pin 4) aan elkaar solderen naar de + van de tulp stekker. En de - van de tulp aan pin 1 of 2.

Je kleuren beeld is niet zonder storing maar dat komt omdat het lum en chroma signaal niet de zelfde frequentie hebben en dus eingenlijk niet samengevoegt kunnen worden. Maar goed kleur is wat we willen! :*)
.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Fostar82
btw de s-vhs waar je over spreekt is Super vhs en das een video systeem. Wat je bedoelt is s-video...
;)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Titelfix

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Fostar82 schreef op 30 juli 2003 @ 10:19:
Ik heb dit probleem ook gehad met de tvout van mijn IBM T21 laptop. Ik heb na veel zoeken eindelijk een kabeltje weten te solderen welke wel kleur geeft :P
Je moet de luminance (pin 3) en de chrominance (pin 4) aan elkaar solderen naar de + van de tulp stekker. En de - van de tulp aan pin 1 of 2.

Je kleuren beeld is niet zonder storing maar dat komt omdat het lum en chroma signaal niet de zelfde frequentie hebben en dus eingenlijk niet samengevoegt kunnen worden. Maar goed kleur is wat we willen! :*)
.
Officieel moest er geloof ik een condensator ergens tussen, maar dat stond ergens op een internetsite die ik vond via google.
Alleen weet ik die site niet meer te vinden.

Senile! Senile Oekaki

• Fostar82
die condensator is voor eventueel stabieler signaal maar bij mij werkte dat niet. :)

Verwijderd

Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...
als ik het bijgeleverde s-vhs --> tullip convertertje (4pin s-vhs) eraan doe (aangezien er enkel een tullip ingang in de tv zit) met daaraan dus een tullip stekkertje naar de tv krijg ik zwart/wit beeld
als ik zonder convertertje vanaf svhs(Svideo) naar scart ga dan krijg ik wel kleur..
hoe komt dit...
Dit komt omdat de TV op die Scart ingang geen snars begrijpt van jouw videosignaal. Gebruik een andere Scart aansluiting van je TV of gebruik een conversiekabeltje.

Verwijderd in "zwart wit beeld op tv"

radeon tv-out (search gebruikt)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv`tje heeft maar 1 scart ingang (philips nogwat..) dus ander ext wil niet, en
wat voor conversie kabeltje bedoel je nou dan?

want er zit er dus al 1 tussen van s-video naar tullip (MOET omdat mijn draadloze zender alleen compisite ondersteunt.)

Verwijderd

Kijk die 2 linken eens na, dan begrijp je gelijk wat ik bedoel met een ander conversiekabeltje / modificatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ze doorgelezen maar ik vind het nog steeds een beetje vaag, want ik heb mijn bestaande 4 pins s-video --> tullip draadje opengemaakt en daar zat het al zoals ze in bovengenoemde links zeggen.... of heb ik het nou fout begrepen?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik niet veel verder gaan. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik mijn pc op mijn tv aansloot maar dat ging nog wat erger. Toen ik de tv als monitor nr 1 instelde gaf m´n tv nog steeds zwart wit maar je kon niet heel het bureaublad zien (maar 1/3 kon je wel zien) + m´n monitor deed het niet meer. ik heb heel windows op nieuw moeten installeren |:(

Verwijderd

Topicstarter
lullig voor je, maar ik hem windows inmiddels al enkele keren (ook voor andere redenen) moeten installeren, dus daar ligt het echt niet aan...

ik hoorde btw vanmiddag van een computerboer dat je softwarematig de s-video poort als composite kunt laten functioneren (zodat die een composite signaal verstuurt) weet iemand hier iets van en welke software ik hiervoor moet gebruiken...

tanx voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

ik heb ff nogmaals gecheckt en wat bleek, het was helemaal geen 4 pins aansluiting.... maar een... 8 ofzo.... maargoed ik heb na een beetje gokken de methode in bovengenoemde link gevolgd (de niet-condensator-methode) en het werkte vreemd genoeg ook nog... veel dank..
Pagina: 1